Gå til innhold
Hundesonen.no

Irritasjonsmoment i hverdagen


pippin

Recommended Posts

Høye, ukomfortable lyder irriterer meg! Som f. eks når noen smeller mer med kjøkkenutstyr enn de trenger.

Fordi, det er utrolig irriterende! ;)

...og bikkja irriterer meg grenseløst når hun ikke gidder å høre etter. Eller f.eks at hun midt i en agilitybane synes det er mye artigere og stikke og ete hestbæsj, og ikke har lyst til hør etter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Norsk køkultur!

Finnes det!? :)

Jeg irriterer meg over folk som skal hinte om at de har det så ****** fælt, på facebook, hele tida... Jeeez, gå til en ***** psykolog da! DRIT I Å HINT TIL MEG, jeg veit hva du vil, men jeg gidder ikke å spørre for det bryr meg langt oppi endetarmen... ;)

Det hun sa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over folk som skal hinte om at de har det så ****** fælt, på facebook, hele tida... Jeeez, gå til en ***** psykolog da! DRIT I Å HINT TIL MEG, jeg veit hva du vil, men jeg gidder ikke å spørre for det bryr meg langt oppi endetarmen... :)

Unnskyld men ;) ;) Det der opplever jeg ikke så ille mye på facebook, men her inne derimot! Men jeg har blitt en riktig tolerant person og scroller enkelt over og har sluttet å vurdere å be dem stappe ting ett vist sted og klarer å styre unna impulser som å brøle at en psykolog/lege hadde vært greit! (dessuten var Gråtass flink og stoppet en del av det der, for en liten uke tilbake, hvilket hjalp betraktelig!)

Som IW, irriterer jeg meg grønn over lyder. Jeg er nok litt sensitiv til lyder, for jeg får noia av: spiselyder, drikkelyder, svelge-lyder, pustelyder, lyder generelt fra kroppen og lyder når barna driver å tester ut hvor langt de kan drive mamma før hun brøler. Rekorden er vist på 20 sekunder *ler* Godt de er søte! Slamring med kjøkkenutstyr, gaaad det må da gå an å gjøre det litt stillere? Lesing av avisen, vi trenger ikke å rive av bladene når vi blar over, gjør vi vel?

Sett bortsett i fra det, er jeg svært lite tolerant overfor andre mennesker på morgenen. Begynner å hjelpe ved 12 tiden da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Bortskjemte og uoppdragne unger/ungdom (Oi, ble nettopp 70 år gammel tror jeg :) )

Samme her. Som tror de er så innmaaari kule itillegg jo verre de oppfører seg!

*NAV og deres evne til å rote bort papirer

Greit nok at de er bare mennesker men seriøst. Når SÅ mye forsvinner, når så mye småkaos oppstår i systemet- Så sier det seg selv at noe ikke fungerer! Når man må kreve dokumentasjon med stempel og personlig se til at alt ender på rett sted og purre gjerne med å ringe en gang om dagen og selv da så forsvinner ting og de aner ikke hva som har skjedd... DET irriterer meg.

Når jeg ber mannen om å gjøre en ting, også kan det fort gå 5-10 min før han gjør det. Da må han gjerne spørre hva jeg ba han om å gjøre også. Nå vet jeg hvordan mamma hadde det når jeg var liten og sa "snart" !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det disse taxisjåførene gjør for noe egentlig?

De kan jo ikke noen trafikkregler overhode! Driter i vikeplikt, kjører på rødt lys, kjører mot enveiskjørte gater, kjører for fort når det passer de, stopper midt i gata for å ta med seg folk uten å gi plass for folk å komme forbi, blir stående på det grønne lyset fordi det kunne hende at de som gikk forbi ville sitte på etc etc etc!!

Men det som gleder meg i hverdagen, er å se politiet stoppe de og bøtelegge de! :)

Jeg irriterer meg over folk som skal hinte om at de har det så ****** fælt, på facebook, hele tida... Jeeez, gå til en ***** psykolog da! DRIT I Å HINT TIL MEG, jeg veit hva du vil, men jeg gidder ikke å spørre for det bryr meg langt oppi endetarmen... :)

Ha ha. Prøv å svar tilbake noe om at de er sutrete, så får du reaksjoner. ;)

Det som undres meg over, er at av vennelista mi så er det KUN damer som klager på FB hvor forbanna fælt de har det, hvor syke de har, hvor vondt de har, og så i samme slengen skal de klage over at menn er så sutrete. ;) Ikke vanskelig der å se hvem som er mester i å sutre over små idiotiske tulleting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over andre studenter med dårlige lesesal- og forelesningsvaner!

De som er skikkelig sinte på tastaturet sitt når de sitter på lesesalen, eller som hører på musikk akkurat så høyt at alle vi andre også må høre på musikken (skjønt, da sier jeg fra), eller de som bare skal diskutere en tekst med sidemannen, eller de som spiser knekkebrød, eller de som smatter mens de spiser, eller de som ubevisst trommer fingrene i bordet mens de leser, eller de som kommer klokken ni og legger fra seg et skjerf og en perm på en leseplass og så er borte i fire timer før de faktisk setter seg ned for å lese, eller de som er forkjølet og snufser hele tiden, eller de som ikke har vett på å gå ut av lesesalen når de må snyte seg (SERIØST jeg hater lyden av andre folk som snyter seg, jeg blir nesten kvalm av det), eller de som skriver meldinger og har en skikkelig bråkete måte å skrive på mobilen på, eller de som stiller idiotiske og irrelevante spørsmål på forelesning og tar opp tiden til fem hundre medstudenter, eller - som oftest skjer dette hvis jeg sitter på humanistisk fakultet og leser, av en eller annen grunn - de studentene som lukter, altså virkelig stinker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm - varierer veldig hva som irriterer meg, men sure folk, og drårlig service. Jeg har ingenting i mot å vente ved posten til kassadamen har gjort det hun skal i kassen sin, men smil når du kommer da, eller hils i det minste. Ikke se ut som jeg er verdens mest slitsomme kunde og jeg mest har lyst til å synke i bakken.

Og nysgjerrig naboer. Selv om du ikke ser meg på en uke så betyr ikke det at jeg har reist fra dyrene mine uten tilsyn - get a grip!

Internett eller data som ikke virker. VIRK!

Lyder, mas, lukt, ting som bare generelt er i veien. :) Jeg er ikke spesielt tolerant alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo ikke noen trafikkregler overhode! Driter i vikeplikt, kjører på rødt lys, kjører mot enveiskjørte gater, kjører for fort når det passer de, stopper midt i gata for å ta med seg folk uten å gi plass for folk å komme forbi, blir stående på det grønne lyset fordi det kunne hende at de som gikk forbi ville sitte på etc etc etc!

Men det som gleder meg i hverdagen, er å se politiet stoppe de og bøtelegge de! :)

Vel, det der finner man vel hos sjåfører som ikke kjører taxi også, i tillegg finner du taxisjåfører som IKKE er sånn :P

Egentlig synes jeg de fleste her fint klarer å sette ord på ting som irriterer meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre bak en bil som holdt 30-40 i 60 sona, hvorav personen bremset hver gang det stod en bil på sidevei som skulle ut, og hver gang det kom motgående bil. Jeg holdt på å dø litt etter 4 km uten å ha sjangs til å kjøre forbi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg irriterer meg over de som ikke har tid til å stoppe/bremse ned når jeg kommer med hundespannet/hester på veien. Det er ikke lange biten vi må på vei før vi kommer oss opp i skogsveien, men jeg er like redd hver gang, spesielt med hundene. Bilføreren mister ikke mange sekunder ved å bremse ned, eller helst stoppe helt. I utgangspunktet er både hunder og hester trafikksikre, men de er dyr og de KAN bli redde eller på annet vis komme ut i veien når de ikke skal. Koster det SÅ mye å ta hensyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sure bussjåfører som ikke lar deg gå på bussen om du mangler 2 kr, som ikke gidder å stoppe på stoppestedene, bryr seg nada om du roper STOPP!, diskuterer i evigheter med stakkars gamle pensjonister som mangler noen kroner, som krever mere penger enn det de egentlig kan.. :) Ja listen er lang! Heldigvis er det også noen koselige bussjåfører som hilser og er blide og sier "neida, bare gå forbi du" når du prøver å gi penger :P

Syklister som kjører midt i kjørefeltet og værtfal de som ikke flytter seg! Vi har sykkelstier liksom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte trekke pusten flere ganger gjennom tråden her, så jeg tror jeg ble litt irritert av den. Men det er nok bare fordi jeg er enig i alt som står her. :D

En ting som kan irritere meg grovt, og med god grunn føler jeg, er foreldre med barn som trykker ungen borti hunden min uten å spørre. Eller folk som plutselig løfter henne opp for å gi henne en klem langt over bakken. For dét er selvsagt noe hun bare elsker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over folk som skal hinte om at de har det så ****** fælt, på facebook, hele tida... Jeeez, gå til en ***** psykolog da! DRIT I Å HINT TIL MEG, jeg veit hva du vil, men jeg gidder ikke å spørre for det bryr meg langt oppi endetarmen... :)

Omg! Så enig..! Og de som venter barn eller har små babyer som skal oppdatere med bilder og tekst hvert bidige minutt! Jeg er ikke interessert i å lese om den brokkolibiten som gikk ned, eller den dråpen som kom i potta liksom...! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*som andre har nevnt, køkulturen vår. (Selv om man står i en slags kø, så forsvinner køen når busen kommer og forvandles til en mølje av folk som presser seg på. Førstemann til å få plass!)

*data som ikke funker (og det er selfølgelig aldri min egen feil)

*mobiler med så små taster at jeg taster feil nesten hele tiden

*andre folk som lar hunden sin komme bort til oss selv om jeg sier jeg ikke vil ("ja men min er glad i alle den")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg sikkert dukke etter å ha skrevet dette innlegget, men noe som irriterer meg forferdelig og som jeg blir skikkelig flau over er nordmenn på Harry-tur i Sverige.

Jeg har bodd i Sverige bare noen mil fra et stort kjøpesenter i flere år nå og jeg blir helt forskrekket når jeg ser hvordan mange nordmenn mister vett og forstand når de passerer grensa. Det er helt pinlig.

Selvfølgelig forstår jeg at det er billig å reise hit for å handle, men man trenger ikke oppføre seg som et villdyr for det?? Eller som om man var alene på hele sentret?

Selvfølgelig oppfører de fleste seg bra, men en hel del skulle man aldri trodd har vært utenfor hjemmet før

*springer fort ut av tråden og dukker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Irriterer meg skikkelig over de som heeeeeeeele tiden oppdaterer statusen sin på facebook. Det meste er ikke interessant what so ever..

* Irriterende med bilkø.

* Irriterende når typen er så jævli treg i butikken :D

* Irriterende med en irriterende nabo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

irriterer meg over statuser på facebook som alltid hinter til noen. som e.feks. "Du er null verd, vill ikke se tryne ditt noe mer" eller noe i den duren :)

HAHA, ja! Eller folk som alltid oppdaterer akkuratt hva de hører på akkuratt da, fks Ridin' Solo - Jason Derulo osv og i neste minutt noe annet igjen og sånn holder det på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo ikke noen trafikkregler overhode! Driter i vikeplikt, kjører på rødt lys, kjører mot enveiskjørte gater, kjører for fort når det passer de, stopper midt i gata for å ta med seg folk uten å gi plass for folk å komme forbi, blir stående på det grønne lyset fordi det kunne hende at de som gikk forbi ville sitte på etc etc etc!

Men det som gleder meg i hverdagen, er å se politiet stoppe de og bøtelegge de! :D

Ha ha. Prøv å svar tilbake noe om at de er sutrete, så får du reaksjoner. :P

Det som undres meg over, er at av vennelista mi så er det KUN damer som klager på FB hvor forbanna fælt de har det, hvor syke de har, hvor vondt de har, og så i samme slengen skal de klage over at menn er så sutrete. :) Ikke vanskelig der å se hvem som er mester i å sutre over små idiotiske tulleting.

Haha ja, nå husker jeg det! :P

Og det med menn er jeg helt enig i. De er ikke særlig sutrete (ihvertfall ikke på facebook) spør du meg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld men :):P Det der opplever jeg ikke så ille mye på facebook, men her inne derimot! Men jeg har blitt en riktig tolerant person og scroller enkelt over og har sluttet å vurdere å be dem stappe ting ett vist sted og klarer å styre unna impulser som å brøle at en psykolog/lege hadde vært greit! (dessuten var Gråtass flink og stoppet en del av det der, for en liten uke tilbake, hvilket hjalp betraktelig!)

Vel, jeg tror jeg tiltrekker meg sånne folk for det er alltid værst med folk som skriver til meg privat... :D Jeg har merket tendenser til det her inne å, men som med facebookstatusene så er det lettere å bare irritere seg litt og så hoppe over. Men når de skriver privat så slipper jeg liksom ikke unna :P Litt sånn: "Hei, lenge siden sist. Hvordan står det til?" Da svarer jo jeg selvfølgelig alltid at det står bra til. Er det lenge siden sist vi prata så er vi ikke så close at jeg gidder å dele detaljer rundt livet mitt med deg liksom. Og av rein høflighet spør man jo tilbake hvordan det står til. Og da er det såååå irriterende med sånne svar som "Ikke så veldig bra egentlig, men jeg dør ikke. Hehe...." :P Neivel... Du, jeg må stikke i dusjen nå jeg :P

Ha ha. Prøv å svar tilbake noe om at de er sutrete, så får du reaksjoner. :P

Det som undres meg over, er at av vennelista mi så er det KUN damer som klager på FB hvor forbanna fælt de har det, hvor syke de har, hvor vondt de har, og så i samme slengen skal de klage over at menn er så sutrete. :P Ikke vanskelig der å se hvem som er mester i å sutre over små idiotiske tulleting.

Hahah! Kanskje jeg skal være så modig at jeg blir ærlig neste gang :P

Kom på en ting til som irriterer meg. Folk som kommer med unødvendig dumme spørsmål. Som f.eks. en som skreiv til meg nå (på facebook såklart :P ). Jeg forklarte at jeg hadde fått en ny hund, en hovawart. Og da presterer han å spørre hvordan en hovawart ser ut... Altså, ærlig talt, vil du at jeg skal sitte her å prøve å forklare deg hvordan rasen ser ut?! Du er da tydligvis på nettet siden du er på facebook, litt lettere å bare google rasen eller evt sjekke sida mi :P Jeeeez... Eller som da jeg jobbet i en burgersjappe. Jeg sto bak kassa, med uniformen på og lagde burgere. Og så lirer folk ut av seg en sånn "jøss, jobber du her?". Nei, jeg bare later som.... Altså, finn på noe skikkelig å si eller la meg være i fred :P

Bare så det er sagt, ja jeg irriterer meg mye over facebook, men det er mye koselig der å! Ellers hadde jeg nok ikke giddi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...