Gå til innhold
Hundesonen.no

Kruttlappen sitt B-kull

Guest Gråtass

Recommended Posts

• Svar 294
  • Created
  • Siste svar
Guest Gråtass

Huff, skulle ønske jeg bodde nærmere så jeg kunne avlastet deg litt, Gråtass.

Lykke til videre med de gjenværende. Mange klemmer herfra!

Tusen takk for tilbudet RTL, du er ikke den eneste som har tilbudt deg deg av både supersøte soniser og andre venner. Jeg setter umåtelig stor pris på det, men hønemor som jeg er så skal jeg ordne alt selv. Da gir det litt ekstra energi å få noen virituelle klemmer! Jeg har heldigvis en fantastisk mann og familie som stiller opp og ordner alt annet nå. Når vi lander så skal jeg sove i minst tre timer! :ahappy::blink::lol:

Takk igjen gode soniser! :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre at du mista noen små. :console:

Krysser fingre for de andre små, og håper det går bra med dere alle sammen. Det er ikke alltid like gøy å være oppderetter.

Ebba sier at mamma hunder må ha masse mat så dere får fôre på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Pyh hilser til Ebba og sier at hun syns kosten er grei nå etter at den ble lagt om. Nå blir det servert havrevelling med morsmelkerstatning, recovery og elektrolytter i vannet. Skal prøve å gi henne den blandingen ca hver 3. time første 12 timene for å øke melkeproduksjon, så ser vi. Blir det jurbetennelse pga overforing, så er det vel ikke annet å vente med den flaksen vi har hatt til nå... :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Powermixen har gitt utslag, nå er det tilstrekkelig med melk ser det ut til. Alle lever fortsatt, ingen vet besøk siste 24 timer og det liker vi! :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powermixen har gitt utslag, nå er det tilstrekkelig med melk ser det ut til. Alle lever fortsatt, ingen vet besøk siste 24 timer og det liker vi! :console:

Åhhh så bra :P:):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Dagens lille gledeshyl: Lillebror har lagt på seg over 100g siden fødselen!! Nå tror jeg at jeg kan puste ut og si at jeg håper og tror at alle klarer seg, om ikke noe annet uforutsett sjit skulle oppstå. Men så langt ser det hvertfall bra ut. Lillebror hadde forstoppelse i går, men en liten dose microlax fikset den saken, så nå er han glad gutt igjen :hmm:

Målet er jo at de skal fordoble fødselsvekta si på 10 dager, det tror jeg at de skal greie alle sammen. Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lille gledeshyl: Lillebror har lagt på seg over 100g siden fødselen! Nå tror jeg at jeg kan puste ut og si at jeg håper og tror at alle klarer seg, om ikke noe annet uforutsett sjit skulle oppstå. Men så langt ser det hvertfall bra ut. Lillebror hadde forstoppelse i går, men en liten dose microlax fikset den saken, så nå er han glad gutt igjen :hmm:

Målet er jo at de skal fordoble fødselsvekta si på 10 dager, det tror jeg at de skal greie alle sammen. Hurra!

Kjempebra! Nå håper jeg dere får noen virkelig gode uker med fleeceballene fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Så kjekt at det går bedre med lillebror! :(

Takk, har sett etter deg på chatten, har tenkt på deg :hmm:

Valper er veid og det er ett par skikkelige fleskeprinsesser her altså:

Tispe 1: fødselsvekt 236g - 1 uke 435g

Tispe 2: fødselsvekt 212g - 1 uke 408g

Tispe 3: Fødselsvekt 240g - 1 uke 421g

Tispe 4: Fødselsvekt 290g - 1 uke 533g (!)

Tispe 5: Fødselsvekt 265g - 1 uke 476g

Lillebror: Fødselsvekt 180g - 1 uke 315g

Alle unntatt tispe 4 falt noen gram fra fødsel til dag 1, hun gikk opp 24g og den ledelsen har hun bare økt med. Kanskje hun må få nytt navn: Bælfeit :o:P:icon_clapping:

Nå tror jeg navnene snart er klare også. De skal forhåpentligvis presenteres med bilde også etterhvert. Det har bare ikke blitt prioritert. Men nå skal vi kose oss for B-gjengen er en uke i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle unntatt tispe 4 falt noen gram fra fødsel til dag 1, hun gikk opp 24g og den ledelsen har hun bare økt med. Kanskje hun må få nytt navn: Bælfeit :hmm::(:o

Eller Kruttlappen Bolla, Kruttlappen Blubba, Kruttlappen BreiOverRæva... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...