Gå til innhold
Hundesonen.no

Nok et emne om dette! Hvilken retning trener du mest i?


Wheaten terrier

Hvilken treningsmetode?  

37 stemmer

  1. 1.

    • Klikkertrening
      22
    • Nordenstam
      2
    • Jærverud
      13


Recommended Posts

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Jeg trener mest klikkertrening, eller mest i den retningen.

Hvis det hadde stått mellom to, ville det bli Jærverud og klikkertrening, men jeg synes det blir feil og straffe hunden når man vet (tror) den kan det og den ikke gjør det. Da er det heller eieren som ikke er like god til å motivere eller ikke har trent godt nok. Straff under trening er jeg ikke for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg nettopp har lært litt om Jærverud (som jeg faktisk ikke har visst om før :oops: ' date=' så mye snakk om Nordenstam og klikker) :D , så vil jeg vite hvilken retning dere trener mest i?[/quote']

Klikkertrening :wink:

Men som Line sa, så "hjelper" jeg han på noen øvelser.. Altså lokker med godbit.. Men dette er bare øvelser som sitte bamse, stå på 2 osv :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller vel mest mot Jàrverud (som jeg nettopp lærte meg hva var) selv om det ikke er akkurat bare slik jeg trener. Trener ikke Nordenstam og ikke klikker (men har lært hunden min at klikk=belønning).

Vil ikke si at jeg straffer hunden når den ikke gjør det den skal eller gjør øvelsen jeg sier den skal selv om den kan det eller ikke, men "viser" henne det. Straff under trening gjør jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Rykk og ros hjemme, og positiv forsterkning/negativ straff på trening. På en måte er det klikkertrening, men uten klikkeren, dessuten er det mye jeg synes er tullball bak filosofien. Men når jeg lærer inn øvelser eller gjør øvelser generelt så er det som en klikkertrener ville gjort. (Legge på kommando til slutt, en leke som ekstern belønning, aldri korrigering osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Rykk og ros hjemme' date=' og positiv forsterkning/negativ straff på trening. På en måte er det klikkertrening, men uten klikkeren, dessuten er det mye jeg synes er tullball bak filosofien. Men når jeg lærer inn øvelser eller gjør øvelser generelt så er det som en klikkertrener ville gjort. (Legge på kommando til slutt, en leke som ekstern belønning, aldri korrigering osv)[/quote']

Der er en ting som jeg gjer annerledes da, jeg korrigerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når jeg lærer inn øvelser eller gjør øvelser generelt så er det som en klikkertrener ville gjort. (Legge på kommando til slutt' date=' en leke som ekstern belønning, aldri korrigering osv)[/quote']

Nå veit jeg ikke helt åssen du lærer inn nye øvelser, men det er viktig å huske på at en klikkertrener ikke viser hunden hva den skal gjøre ved å lokke, tvinge osv. Hunden må selv finne ut av hva den skal gjøre for å få belønning, eventuelt med litt hjelp fra en target.

Jeg prøver så godt jeg kan å være klikkertrener forresten. Kom kanskje ikke som noe sjokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...