Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye forumet

Guest Dratini

Recommended Posts

Jeg synes det er blitt vrient å se hvilke tråder som har nytt innhold, jeg. Det var så tydelig før, men nå i kveld har jeg problemer. :)

jeg skulle akkurat til å si det samme, jeg vil at ting man ikke har lest skal være mye tydeligere, nå stresser jeg litt med å se hvilke jeg har lest og ikke (har funnet ut at det er et blått ark med en pil på som viser at det er noe nytt, men denne kunne kanskje vært en annen farge?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sort tekst er fikset.

Kursiv er fikset.

(Espen som gjør all jobbingen altså, jeg bare skriver dette)

Kudos til Espen, jobbet med å få forumet online og fungerende i tja 2 døgn nå?

Tusen takk Espen! Takk til mellommann Tore!

Nhu er det bare fremsiden igjen og så er jeg så fornøyd som en liten blomsterpike på engen en tidlig og varm sommermorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, nå så jeg det. :) Men jeg er enig med deg-det kunne vært tydeligere, f.eks. med en annen farge.

Forslag til farge?

Kraftigere markert blå, eller bryte helt så det virkelig vises med rødt?

Original

new_post.png

Alt. blå. (Feil på bakgrunn)

Alt Rød. (feil på bakgrunn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til farge?

Kraftigere markert blå, eller bryte helt så det virkelig vises med rødt?

Original

new_post.png

Alt. blå. (Feil på bakgrunn)

Alt Rød. (feil på bakgrunn)

Sterkere farger er iallefall å foretrekke. Ev om det er en liten side et sted som også forklarer ikonene, for de var ikke veldig selvforklarende enda jeg er ganske vant med ip board :)

Det er litt forvirrende at et hot tipc er rød, mens de andre er blasse blå, om de er sterkere. som alt blå så vil de sees lettere at de er ulest. Også antar jeg prikken i midten er at du har svart i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner at når man er i et underunderforum, så kan man klikke seg til underforumet på ei linje der oppe. Herremin hatt så bra forklart.. Men liksom, før, hvis jeg var på utstillingsforumet, så sto det noe sånt som Hovedside --> Hundesport --> Utstilling, slik at man kunne trykke der og velge hvor hen man ville gå. Nå må man liksom helt til fremsiden og så trykke seg inn på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner at når man er i et underunderforum, så kan man klikke seg til underforumet på ei linje der oppe. Herremin hatt så bra forklart.. Men liksom, før, hvis jeg var på utstillingsforumet, så sto det noe sånt som Hovedside --> Hundesport --> Utstilling, slik at man kunne trykke der og velge hvor hen man ville gå. Nå må man liksom helt til fremsiden og så trykke seg inn på nytt.

Se helt nederst på linjen som er på "bunnen" der er akkurat den du spør etter. Samt vis nytt innhold.

post-6328-0-32003600-1293801969_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se helt nederst på linjen som er på "bunnen" der er akkurat den du spør etter. Samt vis nytt innhold.

Min sånn bunnlinje legger seg ikke nederst på siden, men nederst i bildet når siden lastes, og ligger fast der når jeg scroller nedover. Så når jeg scroller nedover i en tråd med mange svar i, må jeg scrolle opp igjen for å finne "bunn"-linja.

Bruker forøvrig safari på iPad, jeg antar det er et scrolling/bunnmeny-issue for iPad dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sånn bunnlinje legger seg ikke nederst på siden, men nederst i bildet når siden lastes, og ligger fast der når jeg scroller nedover. Så når jeg scroller nedover i en tråd med mange svar i, må jeg scrolle opp igjen for å finne "bunn"-linja.

Bruker forøvrig safari på iPad, jeg antar det er et scrolling/bunnmeny-issue for iPad dette?

Ingen problemer på mac med safari, firefox, chrome eller windows med samme browsere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-6328-0-32003600-1293801969_thumb.jp

Aha, den var jo til og med bedre enn den gamle. Kult. :)

Nå oppdaget jeg at multisitèr ikke virker hos meg.

Edit: Også savner jeg merk som lest og returner til hovedsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg som den klagehøna her, men jeg merker at jeg ikke føler den samme "gleden" av å klikke rundt her som før, jeg synes siden man får når man trykker "vis nytt innhold" er uoversiktlig, rotete og blass, den var så fin før-før (jeg har aldri brukt det mellomtemaet), men her går alt litt i ett synes jeg.

Fks. kunne trådtitlene under "Nytt innhold" også vært sorte, øynene glir automatisk bort til forumet det ligger i, ikke trådtitlene. Hadde og vært fint med noen litt tydligere ikoner, slik som før. Det blir litt mye blått, som sagt, trådtitlene burde og være sorte.

Men synes det ser bra ut når man er inne på emner og sånn nå da, hjalp med sort skrift og ikke kursiv i qoutenen. Synes fortsatt gamle-gamle var best, men alt er jo en vanesak. Husker jeg klagde som bare det sist og, og når facebook endrer seg blir jeg og sur, men glemmer det gamle etterhvert, og når det kommer enda mer nytt er det samme leksa igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at fargene på nye innlegg og tråder er alt for blasse.. Jeg blir nesten sliten av å stirre på ikonene og lete etter det som er nytt og ikke klistret osv. Så en tydelig forskjell på tråder med nye innlegg i osv hadde vært supert. Egen farge eller et tydelig ikon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Her er noe av det jeg ser:

- I quotene står tidsangivelsen AM og PM, dette gjør det ikke i innleggene.

- Smile-trynene står med koder mange plasser.

- Varsling om PM fungerer ikke skikkelig, og den varslings-duppeditten bak nicket øverst henger heller ikke med når PM er lest (kan stå tall der i flere dager, men alle pm er lest).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noe av det jeg ser:

- Varsling om PM fungerer ikke skikkelig, og den varslings-duppeditten bak nicket øverst henger heller ikke med når PM er lest (kan stå tall der i flere dager, men alle pm er lest).

Den der er skikkelig teit.. Man må gå i den drop down-menyen ved siden av nicket, under banneret til venstre. Der står det jo også tallene på meldingene som det menes er ulest. Hvis man "leser" de gjennom den menyen, så går varslene vekk. Innmari tungvindt måte å gjøre det på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Guest Dratini

Og så synes jeg at font-scriptet skulle endres, slik at fonten i quotene ikke er så "kladdete" :P La det være samme default font i quoter og i innlegg :) (man får jo ikke til å endre de selv engang :whistle: )

Og dropdown-menyene fungerer ikke skikkelig i Google Chrome :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Vet ikke om det blir helt riktig tråd å legge dette i, men jeg ønsker meg tilgang til Innstillinger på mobilversjonen :wub: Det blir så tungvint sånn som det er nå, da må jeg først åpne fullversjonen med mobilen, gjøre de endringene jeg skal, slå av telefonen, slå den på igjen for å komme tilbake til mobilversjonen.

Også ønsker jeg meg muligheten til å multiquote.

Hilsen Kravstor

Edit: Nå fikk jeg til å veksle mellom fullversjon og mobilversjon, men det er fortsatt tungvint :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...