Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye forumet


Guest Dratini

Recommended Posts

Bra at forumet har fått byttet server, det kan kanskje hjelpe forumet til å bli mer stabilt (håper jeg).

Men, tidligere så sto det dato og tidspunkt for "siste innlegg", nå står det en sifferkode på 10 tall :lol: Hadde vært kjekt om tidspukt hadde kommet tilbake :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil gjerne jeg også. Blåfargen på det "nye" og dette "nyeste-nye" er utrolig slitsom syns jeg. Jeg får rett og slett hodepine av det.

Merker at det ikke er godt for hodet, alt blir for lyst og migrenen kommer snikende :lol:

edit: Ikke finnes det "til toppen" knapp heller :P

edit2: finnes jo kun i utgaven: IP.Board Mobile :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette ser bra ut sånn egentlig, men med fare for å avsløre at jeg begynner å bli gammel og blind, så lurer jeg på hvor forumets aller viktigste funksjon befinner seg, nemlig den som viser alle tråder med nye innlegg? Jeg bruker bare den funksjonen, jeg, men nå finner jeg den ingen steder :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette ser bra ut sånn egentlig, men med fare for å avsløre at jeg begynner å bli gammel og blind, så lurer jeg på hvor forumets aller viktigste funksjon befinner seg, nemlig den som viser alle tråder med nye innlegg? Jeg bruker bare den funksjonen, jeg, men nå finner jeg den ingen steder :) .

Helt nederst, på høyre side. Ved siden av RSS kanppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis nytt innhold er nederst til høyre :)

Synes alt er litt for likt jeg nå, når man trykker på "nytt innhold" og får opp nye tråder og innlegg, så glir alt inn i hverandre, eller jeg mener at alt er så likt, nick på den som har skrevet siste innlegg, trådens tittel, den som har startet tråden osv, det blir litt rotete.

Edit: blast var ordet jeg lette etter... alt er litt blast og tåkete, om noen skjønner hva jeg mener :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt nederst, på høyre side. Ved siden av RSS kanppen.

Takk... men det var jo skikkelig lite logisk å gjemme vekk en slik viktig funksjon. Den må opp på øverste linje mener nå jeg...

... også må jeg si at jeg synes alle disse koblingene til diverse sosiale medier i hytt og pine er helt unødvendig. Som jeg har nevnt tidligere - sonen er et diskusjonsforum og det er DER diskusjonene foregår. Hva er hensikten med disse koblingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk... men det var jo skikkelig lite logisk å gjemme vekk en slik viktig funksjon. Den må opp på øverste linje mener nå jeg...

Helt enig! Jeg leita og leita, men det var hyttas datanerd som fant den..

Og jeg er enig med Lola, vil ha sort skrift! Det skal ikke være nødvendig å måtte velde det selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk... men det var jo skikkelig lite logisk å gjemme vekk en slik viktig funksjon. Den må opp på øverste linje mener nå jeg...

Det tenkte jeg også først, men på denne måten slipper vi jo å scrolle til toppen for å finne den knappen. Nå er den lett tilgjengelig uansett hvor på siden du befinner deg liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint å ha Vis nytt innhold-knappen nederst, for det er mest naturlig å trykke på den når en har scrollet seg til bunnen av en tråd, i hvert fall i henhold til min surfing.

Men jeg synes kanskje quotene ser litt slitsomme ut, å lese mye kursiv kan være litt pes for øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Jeg leita og leita, men det var hyttas datanerd som fant den..

Det tenkte jeg også først, men på denne måten slipper vi jo å scrolle til toppen for å finne den knappen. Nå er den lett tilgjengelig uansett hvor på siden du befinner deg liksom.

Jeg oppdaga ikke at det lå en sånn fast linje nederst før etter at jeg posta forrige innlegg jeg :) Men som sagt... med fare for å avsløre at man begynner å bli gammal og blind :P

Men jeg synes kanskje quotene ser litt slitsomme ut, å lese mye kursiv kan være litt pes for øynene.

Ja, de quotene er nærmest uleselige faktisk.

Ellers lurer jeg på om det er nødvendig å ha så himla mange funksjoner og slikt? De fleste er vel her inne for å lese diskusjoner og stille spørsmål - hvor avansert trenger ting å være for å få til det liksom? Jeg synes det er så mange knapper og muligheter at jeg bare blir forvirra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i alt, spesielt det med quotene. Men tipper 'de' trenger litt mer tid til forbedringer :P

Er det ikke bare å laste inn "gamle" Sonen = problem solved! Og ja, jeg brukte gammel-gammelsonen og vil gjerne beholde den fortsatt, jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle skinn fungerer ikke på oppdaterte forum, og forum MÅ oppdateres av flere grunner.

Gamle Sonenpro1 kommer ikke tilbake, fordi det er fysisk/praktisk/kodemessig umulig. Rett og slett.

Om noe annet kommer, må et nytt skinn om-kodes til å se ut som det gamle...

Noe som tvilsomt kommer til å bli gjort, svært mye jobb.

Men det kan komme alternative skinn som er mer migrenevennlig...

Men alt kommer ikke i kveld, det er mange innlysende feil på forumet, de blir rettet fortløpende...

Sort tekst er fikset.

Kursiv er fikset.

(Espen som gjør all jobbingen altså, jeg bare skriver dette)

Kudos til Espen, jobbet med å få forumet online og fungerende i tja 2 døgn nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg synes kanskje quotene ser litt slitsomme ut, å lese mye kursiv kan være litt pes for øynene.

Enig. Bort med kursiv, vi ser jo tydelig hva som er quoter likevel, de trenger ikke egen skrifttype.

Ellers er jeg enig med Siri i at alle de der linkene til sosiale medier er unødvendig.

Men Espen, det at vi pirker på ditt og datt betyr ikke at vi ikke synes du er en knuppelupp altså! Tusen takk for all jobben du legger ned i vårt kjære sonen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg er ufornøyd med er at det blir veldig uoversiktelig når introen til hver diskusjon har såpass blass linje mellom seg på inleggsoversikten (f.eks nytt innhold). Ble vanskelig å finne fram.

Jeg bruker nå Safari og kan ikke si det nye skin'et har trigget noen migrene for meg enda, men så har ikke jeg skjermen på full styrke helder.

EDIT: Noen som vet hvor det ble av "mine innlegg" funksjonen, om den fremdeles er her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selvsakt glemt passordet og kommer bare inn på denne dataen siden det er lagret, det er ikke denne jeg sitter på mest lenger.

Prøvd å få tilsendt mail men det kommer jo ingen! (for passordendring altså)

Ellers syns jeg det nye er greit nok, men liker ikke plasseringen til "vis nytt innhold"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...