Gå til innhold
Hundesonen.no

Mål 2011


Benedicte

Recommended Posts

Hadde ingen spesielle for 2010, men for 2011 så er det.

Cosmo

trene mer lydighet

begynne å trene trekk

bli flink til å være i bur

Mer utst. trening og mer utstillinger

Generelt:

Få valp :icon_confused::aww::lol:

kose masse med valp og finne ut hva hun eventuelt kan brukes til og syns er morsomt.

Kjøpe leilighet :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Caroline, var det på D4A du debuterte i LP med Tibrà? Rakk dessverre ikke å se noen LP den helgen :icon_confused:

Nei, må man ikke ha opprykk for å starte der da? Debuterte i Tromsø, skvist mellom alt annet. Fikk null oppvarming og ble bare kasta inn i ringen, med en dommerelev som ikke kommanderte riktig... Nei, det er ingen unnskyldning, jeg vet at jeg ødela alt for bikkja jeg :aww: Hun kjente meg sikkert ikke igjen så stressa som jeg var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amigo

- 1 UK på jaktprøve i løpet av vinteren og starte i Artic Cup ( krav om 1 UK for å delta der ).

- Apport beviset

- Starte på apport prøve før han blir 2 år i juli og over i AK.

- Utstilling - konkurrere om cert. Blir vel 1-3 utstillinger regner jeg med. Han må først få jaktprøve premie før det vits for oss å stille på utstilling ( cert gis kun til brukshund klassen ).

- Høsten: Da er lillegutt blitt 2 år og er over i AK. Har ikke tenkt så langt, vi tar vinteren først.

Toya

- Om hun viser gode takter i vinter så stille på en jaktprøve. Hadde ( fortsatt ) vært gøy om vi fikk det til og ble en jaktpremie. Samme med apportprøver.

Vel .... det var ikke mye å skryte av. Vi klarte apport beviset, men ble ingen jaktpremie på oss. Så nærme ...men den gang ei.

Vært på en utstilling og da ble han BIR.

Toya er pensjonert fra jaktprøver og får lov til å være jakthund og løpe etter :icon_confused:

Mål for 2011 er :

- Jaktpremie ( 1 AK )

- Bli NUCH ( spørs når vi får 1 AK - om det blir først til høsten så rekker vi ikke NUCH )

Hovedmålet er 1 AK på jaktprøver. Siden Amigo ikke er glad i å bade utgår apport prøver inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2010:

- Klare et LP1 program

- Gå agility-kurs og begynne å starte

- Få et bedre samarbeid med Tinka, spesielt på hverdagsstadiet (altså kontakt, innkalling)

Dette så ikke bra ut, men mye pga bytte av sport. Fra LP til freestyle og der har jeg jo klart et helt program, deltatt på kurs og startet en offisiell konkurranse. Altså har jeg på en måte nådd målet mitt.

Samarbeidet vårt er bra, selvom vi krasjer litt på kjemipunktet.

Mål for 2011:

Chico

- Jaktpremie

- Cacib i et land til

- Røngte hofter

- WDS Paris

Tinka

- Opprykk til kl. 2 Freestyle

- Starte agility

- Gå mentaltest

Meg

- Bli ringsekretær

- Skaffe mer erfaring, gå kurs + delta/jobb i hundeverden

- Finne kortis?

- Adoptere til et hunde-liv i Nord-Trøndelag

EDIT: Glemte helt at jeg antagelivis flytter til høsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2010:

Få henne røntget: Ja A både foran og bak :aww: Hun er også øyelyst fri.

Gå en MH: Nei. Nølte så mye frem og tilbake, og fikk tilslutt ikke plass.

Starte klasse 1 i lydighet: Startet 3 X offisielt og 1 X uoffisielt. Sølvmerket men ikke opprykk.

Komme videre med spor og annet 'bruksarbeid': Ja, vi har fått trent endel. Vi er på god vei til å plukke pinner, og har gått lange spor med mye utfordringer.

(*host* Maria *host*)

Har også fått prøvd litt rundering i startfasen, og trent feltsøk.

Stille ut: Ja, med varierende resultat, ikke noe spesielt å skryte av - hun trenger mer tid til utvikling.

Gå et nybegynner kurs i agility: Nei. Satt på vent om det i det hele tatt blir noe av.

Spor eller nesearbeidskurs: Nei desverre :P

Lp kurs: (allerede påmeldt et jeg gleder meg veldig til!) Ja, men det ble med det ene + noen privattimer (:aww:). Skyldes dårlig økonomi mer enn manglende vilje. Går valpekurs med Balrog nå da, og har fått trent mye med venner.

Få bedret hjemmealene problemet betraktelig: Njai. Men er ikke like stresset med det lenger. Det er ikke et like stort problem som det var, og jeg er sikker på at vi kommer i mål tilslutt. :lol:

Holde henne frisk og sunn: Ja ::lol:

I tillegg nådde vi et positivt mål jeg ikke visste om på denne tiden ifjor: Få hund nr to, en fantastisk liten Balrog :icon_confused:

Mål 2011

(Tatt litt på sparket her og nå, kan endres underveis.)

Ellie:

Gå MH i år istedet.

Starte LP og få opprykk til klasse II

Starte i klasse II

Trene mot og starte i blodsporkonkurranse. Gjerne en 1. premie også!

Hvis kjent mentalstatus; debutere i D spor, NBF.

Trene mer rundering ( i det minste figuranttrening.)

Trene mer feltsøk.

Utstilling; har ingen høye mål, men vil at hun skal trives i ringen. Hvis hun har utviklet seg mer - minst CK.

Gå kurs!

Fremdeles holde henne frisk og sunn, massere henne oftere.

Kunne være alene hjemme.

Balrog:

Røntge foran og bak.

Øyelyse

PL (husker ikke alder for sjekk?)

MH

Vurdere start i LP 1.

Komme godt i gang med spor og annet bruksarbeid.

Stille ut.

Kurs!

Kunne være alene hjemme en arbeidsdag i ny og ne om det trengs.

Ta godt vare på han i de 'vanskelige' periodene som ligger foran oss. Neste år skal han være en hyggelig hannhund på 1 år og 4 måneder:)

Holde han frisk og sunn, massere han jevnlig.

Meg:

Bedre økonomi (fremgang på jobb) så jeg kan delta på flere kurs!

Ta vare på ekteskapet, familie og gode venner.

Besøke Bestas ofte!

Trene mye hund!

Bli en bedre handler på utstilling.

Roe konkurransenerver - kanskje ved å melde på mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2010 er:

Jaily:

- Oppnå opprykk til B-spor. - oppnådd! :aww:

- Bestå ferdselsprøve. - oppnådd! :aww:

- Bestå UHP. (Denne er avhengig av at knærne mine blir sterke nok og er derfor på kanskje-liste.) - Utsatt. Verre knær og generell helse satte brå stopper for dette gitt.

Meg:

- Gå flere kurs. - ble vel en 4-5 kurs i løpet av året tror jeg

- Jogge litt mer enn en gang i uka. - nope. Ikke vært i form til det gitt. Men har økt aktivitetsmengden uten å jogge likevel, da!

- Trene styrke for å få sterkere knær. - Ja! Det har jeg kommet i gang med :icon_confused:

Mål for 2011:

Jaily:

1. Starte i B-spor. Helst med godkjent gjennomføring. Dette innebærer:

- Få en bedre kryp som innebærer at hun kryper vedsiden av meg, ikke 5 m forran.

- Lære inn fremadsending.

- Trene mer på tungapport. (Raskere innkomst.)

2. Få godkjent en SL1 prøve (eller IPO1 om vi blir enige om at slipp faktisk betyr slipp). Dette innebærer:

- Få inn en sikker (sikrere) slipp (IPO1).

- Gå mer jordespor (SL1/IPO1).

- Bedre apportering over hinder/møne (SL1/IPO1).

- Gjøre henne trygg på vesenstest.

Meg:

- Finne ut hvorfor helsa skranter.

- Bestå Matte 1 neste høst!

- Konte OpSys og Kjemi i august og få et ok resultat.

Egentlig har vi ikke så store eller uoverkommelige mål for det kommende året. Så lenge vi fortsetter å trene forholdsvis strukturert og variert og kose oss med det vi holder på med tror jeg 2011 blir et bra år! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha :aww: Dette skal bli bra. Jeg tror ikke jeg har gjennomført ett en gang :aww:

Blondie

- Nuch Niks, ikke i nærheten en gang. 1KVAL på alle NKK utstillinger

- Opprykk til klasse 2 i agility og hopp agility Nope. Fått noen andre plasser med et par feil

- MH-test Tenkte tanken, men den MH'en hadde sikkert vært helt forferdelig uansett :lol:

- Trene til å debutere i klasse 1 i Lydighet Dette har vi jo gjort. Vi må bare øve på å kunne gå et helt program uten belønning. Bli i lengre tid. Og stå under marsj

Meg

- Handle flere hunder på utstillinger Nei. Har vell handlet Papillon og Tibbe som vanlig

- Lese flere hundebøkerJeg har lest en bok :icon_confused:

Mål for 2011:

Blondie:



  • Nuch
  • Få napp i Agility og Hopp
  • Gå runderingskurs og sporkurs (?)
  • Fortsette å trene til LP1 debut
  • Jobbe med tillit til andre hunder
  • Jobbe med ressursforsvaret

Meg:



  • Handle flere hunder
  • Ta handlerkurs og figurantkurs (eventuelt andre)
  • Lese flere hundebøker
  • Kjøpe meg bil
  • Flytte ut
  • Finne ut min fremtid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål 2010:

- Opprykk til LP3 - ja, i april :aww:

- Starte LP3 - ...og etter april gikk vi i dvale, og har knapt trent LP siden i sommer.. Jeg må skjerpe meg!

- Jaktanleggskurs og prøve oss på jaktanleggsprøven - ja og nei; vi har trent én gang til prøven, men ikke startet.

- Mer blodsportrening - litt, men neste år skal det bli enda mer

Jeg har ligget veldig på latsiden med tanke på trening i år på grunn av manglende motivasjon, men jeg merker at den er på vei tilbake og håper på et bedre år neste år :aww:

På den annen side har vi gjort litt likevel; Orry var egentlig pensjonert for lengst, men han har blitt børstet støv av og vært med på både LP og utstilling i høst. Det har resultert i noen HP'er og én CK på utstilling i veteranklassen, samt to 1. premier (deriblant en klasseseier!) og én 2. premie i LP1. Finingen, han syntes det var stas å være med på moroa han :lol:

Mål for 2011:

Norma:

- starte i LP3

- få 1., 2. eller 3. premie i LP3 (selvfølgelig har jeg et stort håp om opprykk til elite, men jeg prøver å være litt realistisk i tilfelle motivasjonen blir borte igjen :lol: )

- starte på blodsporprøve

- starte på jaktanleggsprøve

Orry (om han er sprek og frisk nok):

- starte LP2 (forutsatt at jeg "gidder" å trene to hunder på nye øvelser - jeg liker ikke nyinnlæring, men elsker pirking på allerede innlærte øvelser :icon_confused: )

- starte på blodsporprøve

- stilles mer (det er koselig og moro med veteraner!)

Edit:

Meg:

- lappen (bedre sent enn aldri...?)

- flytte

- bli flinkere til å trene

- bli flinkere til å håndtere nerver, spesielt i LP-ringen

- gå flere kurs, både med og uten hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Dette var skikkelig lite vellykkede mål...

1. premie i Elite- Avlyst pga spondylose

Valp i feb 09- tispa gikk tom, men fikk ny valp født i juli fra annen oppdretter, i tillegg til eget valpekull født i mars.

Trinn 2 utdannelsen for meg utgikk med spondylosen...

For 2010 har jeg ikke satt meg noen mål utover at jeg håper Gråtassen holder seg "frisk" pensjonist dette året. Det tror jeg er nok foreløbig.

Vi nådde målet vårt! Gråtassen lever fortsatt, er sprek og i forholdsvis god form til å være pensjonist og gårdshund.

For 2011 har vi kun ett mål med hver hund:

Gråtassen: Leve neste år uten nevneverdige plager

Alva: Godkjent gjeterprøve i løpet av året

Pyh: Valpekull

Saga (forvertshund): Ingen planer for min del forløbig, men vet at forvert har planer om BH og BSL1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen mål iår :aww:

Mål 2011

Amiga:

  • Gjennomføre MH
  • Gjøre det bra i klassen på MyDog
  • Gå på handlingkurs
  • Debutere spor
  • Lære Amiga å markere de hersens pinnene
  • Fortsette å trene inn rundering
  • Bronsemerket eller starte i lydighet
  • WDS i Paris
  • EDS i nederland
  • CERT

Meg selv:

  • Flytte ut fra mamma
  • Flytte til Oslo
  • Gå på handlingkurs
  • Prøve å få mer kontroll over sykdommene
  • Dra til revmatolog og sykehuset (strider kanskje litt imot å prøve å holde seg frisk :aww: )
  • Komme inn på studiet på HiO
  • Se på mulig valp høsten
  • Bli mer økonomisk (det skjer nok ikke... )
  • Få dratt på sølen kurs ol (forutsett at kroppen klarer)
  • Prøve å få gjort alt jeg ønsker og ikke la alt det kroniske ødelegge

Mine store håp er jo at hun gjør det veldig bra på utstilling, men jeg er så uerfaren så jeg føler jeg ødelegger. Også håper jeg Thorstein har lyst til å prøve å trene litt med henne, han synes det er gøy bare trekker seg fort og lar meg gjøre det fordi jeg kan det. Også har jeg veldig lyst på en mer brukshund og ikke en veldig viljestark sta lite beist, men jeg vil gjerne ha 2-3 corgier til da... Jeg er galt naglet et sted :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2010:

Lira:

D-spor (og kanskje D-rundering), med opprykk til C helst :icon_confused:Japp! To herlige konkurransedager hvor fører var den eneste som trakk poeng, og det føltes herligt!

MH i løpet av året, forhåpentligvis med søsknene. Gjennomført, dog ikke sammen med søsken.

FP i løpet av året. Utsatt

klasse klasse1 lp (kanskje..) kaanskje ikke nei.. ;-)

HD/AA røntging til høsten en gang, når hun bikker 18-20mnd. utsatt til nyåret..

Beskjeden start, men hun er temmelig lite trent med, så vi får vel starte å trene inn litt øvelser nå på nyåret.

Det ble bare to konkurransedager og MH i år, jeg var litt treg med å komme meg ut i ringen...

Mål for 2011

- Opprykk til B spor (og forhåpentligvis rundering)

- Ferdselsprøve

- UHP (noe må man jo gjøre for morroskyld)

Det som er litt mer usikkert er om vi orker å stille ut i år, og om vi starter lp, evt om vi starter rrp1/rsp1..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk ikke så bra i år heller, gitt :icon_confused:

Historien har det med å gjenta seg, ser jeg :lol:

Målene for 2010.. Vi har jo mål, man er jo ikke noen pingle?

Nora:

- Opprykk til kl. 3 i LP

- Opprykk til B-spor i bruks

- Få henne trygg nok til å ligge på fellesdekk med skudd sånn at vi kan starte i B-spor

Er vel egentlig litt pingle allikevel, en demotivert pingle - oppnådde ikke et eneste av våre mål for 2010, vi *flir* Vi har fått opprykk til kl.2 da, men fordi jeg har vært så demotivert, så har jeg ikke gidda trene så mye som vi burde, og da har jeg ikke gidda å melde på heller, jeg har ikke planer om å gå like mange kl.2-konkurranser som vi gikk kl.1-konkurranser nemlig. På brukssiden, så tror jeg vi har vært og gått spor omtrent 4 ganger i år, og sånt blir det ikke debut i D engang av. Og å få henne trygg nok til å ligge på fellesdekk med skudd utgår, det er altfor mye jobb til at jeg gidder å prøve, hun er skikkelig skuddredd hun, rett og slett.

Dina:

- Bli frisk fra hva det nå enn er som feiler henne..

- Stilles ut mer (det burde ikke være så vanskelig med to utstillinger i 2009.. hehe)

Halvparten av målene er oppnådd, jeg tror jeg har stilt henne tre ganger i 2010? :aww: Men to av de har vært NKK-utstillinger, så de burde jo telle mer? :lol: Noe friskere er hun ikke, men så vidt jeg kan se så er hun ikke noe sykere heller, og siden vi ikke finner noe, så er hun vel bare sånn, da..

Meg:

- Antageligvis så ryker jeg her, men jeg skal spise mindre godteri og drikke mindre brus *flir*

- Gå flere kurs (og derfor trene mer planmessig.. hehe)

Jeg har faktisk spist mindre godteri og drukket mindre brus! Ihvertfall i perioder! hehe - Har gått flere kurs også, uten at det har hjulpet noe særlig - er man demotivert så er man demotivert, liksom..

Den som gir seg er en dritt, og det er teit å lære av sine feil, så jeg har mål for 2011 og jeg!

Nora:

- Trene mer regelmessig, dvs minst en gang i uka (sånn apropos krevende belgere som normale folk ikke kan ha, liksom)

- Melde på konkurranser

- Opprykk til Elite LP

- Gå mer spor, og derfor debutere i bruks

- Få opprykk til B bruks (nei, hvorfor skal lista legges noe lavere enn det? hehe)

- Utstillingschampionat

- Jeg vurderer å gå FA med henne i mai, men jeg trooooor, om jeg skal være litt snill med henne og ikke såååå innmari nysgjerrig, at vi kanskje drøyer det til 2012. Hun blir 3 år i juni, jeg må jo ikke ha det så travelt, liksom..

Alle disse målene er oppnåelige, om jeg bare orker/gidder å dra ut å trene..

Dina:

- Jukse-internasjonal champion (hun har ikke bruksmeritter, ergo må vi ha to cacib i utlandet )

- Stille ut mer.. Forhåpentligvis litt mer enn 4 ganger :aww:

Disse målene er også oppnåelige, og sånn halvveis planlagt alt - vi skal vist på MyDog i januar, og til Danmark til sommeren. Fra mai er hun veteran, så da tenkte jeg vi skulle konkurrere om mestvinnende veteran, jeg.

Meg:

- Slutte å være demotivert og giddalaus

- Røyke mindre (det er første gangen på 25 år jeg har hatt DET som mål!)

- Spise mer frukt og mindre sjokolade

- Drikke mer vann og mindre brus

De to siste punktene er ikke så vanskelig, jeg er litt usikker på de to første.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev vel aldri ned mine mål for 2010, men hadde ihvertfall et par:

Hund nr. 2 (Jadda - Günther er i hus :aww: )

Debutere LP1 (Det gjorde vi. Gikk 4 ganger - 2 opprykk og en gang var 1/2 poeng fra :icon_confused: )

Jeg har litt flere mål for 2011 merker jeg:

Java

-Debutere LP2

-Opprykk LP3

-Gå sporkurs

-Gå runderingskurs

-Bruke mer kløv på tur

Günther

-MH

-Stilles ut minst 3 ganger

-LP1 debut (modig mål føler jeg :aww: )

Meg

-Komme meg tilbake til NRH trening

-Gå enda flere dagsturer

-Gå mer på ski

-Bli kvitt drittoppførselen til Java

-Flere helgeturer til hytta

Jah! Det jeg kommer på i farta! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små mål viste seg å være bra. Så fortsetter i samme stil:

Kahlo:

- Jobbe med passering av folk og hunder, faktisk oppsøke vanskeligere situasjoner etterhvert.Vel - delvis, vi oppsøkte ikke vanskelige situasjoner, men hun har blitt mye bedre. :)

- Jobbe videre med seperasjonsangsten Yep - langt igjen til mål enda, men det kommer seg sakte men sikkert.

- Bli en mer harmonisk og stabil hund etter kastrering Check!

Kasko:

- Sjarmere alle naboene Definitivt

- Bite hull i minst ett par bukser Nope - bukser har han ikke tatt :D

- Sjarmere og bli bestis med Kahlo Bestevenner og verste fiender. :D

- Bli husren Yep!

- Stilles på valpeshow fail Men rekker å debutere på ordentlig utstilling

Meg:

- Fullføre lappen big fat fail!

- Bil Big fat fail!

- Bli ferdig med skole Fail - mangler en eksamen

Så får vi se da. :)

Huff, det var ikke mye å rope hurra for. :D

Skjedde endel ting i år som ikke var planlagt da, måtte flytte, fikk igjen hesten, fikk Lupin...

Såh - nytt år, nye muliheter til å feile. :D

Mål:

Snusern: Fortsette med det samme som alltid:

- Fortsette på hverdagslydighet

- Fortsette med seperasjonsangstjobbing

- Lære å snørekjøre skikkelig

- Fortsette den flotte utviklinga av å bli hunden jeg ønsket meg :(

Jodler:

- Fortsette å være sjarmtrollet mitt

- Jobbe med hverdagslydighet og selvkontroll

- Røntges på hofter og albuer

Lukisen:

- Bli 100% husren

- trene forsiktig lydighet og utholdenhet

- få en knallinkalling

- røntges på hofter og albuer

Meg:

- Holde nyttårsforsetten

- ooooog vi prøver igjen på lappen og bil. :P

- Mer turer, mer trening av hunder og ri hesten oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ben:

1. premie i LP kl1 X Feilet med 3,5 poeng

Flyt på LP kl2 øvelsene X Mangler ruta og skjult fellesdekk

Ycko:

HD/AD røngtes V

MH V

Ferdselsprøve V

SL1 Valgte isteden IPO V

Ben:

Vi prøver igjen :)

1. premie i LP kl1

Flyt på LP kl2 øvelsene

Ycko:

Øyelyse

IPO1-3

1. premie LP kl 2

Ta forsvarets FA

DMC Korung (tyske mallekåringen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine mål for i fjor:

skrev ingen mål for dette året jeg,så kjedelig da! Hadde vært moro å sett hva jeg hadde skrevet.

Men for neste år har jeg disse målene for Felix:

- Få det siste Certet så han blir Nuch.Den greide vi ikke desverre

- Delta på LC-prøve til våren.Det gjorde vi og tok CERT og dessuten deltok vi på en i høst også:)

- Gå et ag-kurs og trene det jevnlig.Kom oss på kurs, men har ikke trent jevnlig.

- Trene mer på innkalling så den sitter i de fleste situasjoner.Innkallinga er jeg kjempefornøyd med!

Meg selv:

-Bli like sunn og slank som jeg var i fjor høst,minst!*host*

-Finne meg en kjæreste Jeg har ihvertfall prøvd, men ikke kommet helt i mål..

-Fullføre det første året av bacheloren min med gode resultaterKjempefornøyd med det første året :D

-Vinne i lotto Dårlig med det gitt..

Hihi,dette blir moro å lese til neste år. Ja det ble det :)

----------------------------------------------------

For neste år har jeg ikke så mange mål,men de jeg ikke greide i år skal jeg prøve på igjen da.

Dessuten:

-Kjøpe sheltie!

-Gå sporkurs

-Trene på å få Felix trygg i ringen igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt om jeg skrev mine mål i 2010-tråden, så da kopierer jeg bloggeinnlegget mitt fra i fjor:

"Og i år har vi både store og små, bredde og korte mål :D Vet ikke helt om jeg tørr og skrive om alle målene med hey, jeg slenger meg ut i det, kanskje alle målene til og med går opp.

* Gå et par agility rekruter til. Ble en rekrutt på KM'en da..

* Starte agility og agility hopp kl. 1. Startet åpen klasse på klubbmesterskapet.

* Ta bronsemerke i LP. neeeh, det skjedde vell aldri det...

* (Starte LP1 – eller klare alle øvelsene i en LP1 plan)vi er i god gang med øvelsene da... : )

* Gå sporkurs og kose oss med og gå masse spor. Vi har gått sporkurs, men derimot ikke gått masse spor desverre... men har blitt noen.

* Gå enda et agility kurs. Jupp. Agility 2

* (Gå ett eller annet lydighetskurs, mulig grunnferdighetskurs) Jupp, gr.ferdighetskurs

* Få inn felt skikkelig! (agility) brutalt og ærlig? nei.

* Få inn en ordentlig herlig FVF (LP) Vi har en fin fvf, men sliter med utgangsstilings...

* Prøve rundering. Desverre ikke..

* Kose oss masse på tur i skog og mark (sammen med gode (hunde)venner) Det har da blitt det :)

* Registrere henne i NOX. Jepp :D

Også var det meg da *kremt* må vell ha noen mål jeg også?

* Spise sunt og mindre godis (det er vell standar?)

* Komme meg i bedre form.

* Bli bedre på føring i agility.

* Trene oftere og mer strukturert med Milla.

* Motivere meg selv mer til egentrening.

* Gå flere kurs. Ehhhm, det er vell det eneste jeg har oppnåd i år... :)

Og da er listen skrevet og jeg har et år på meg til og komme meg igjennom den :-D (Det som står i parangtes er da ikke så prioritert)"

Og listen for neste år da?

*Trene agility regelmessig.

*Starte flere kl.1 både agility og hopp.

*Opprykkning til kl.2 i agility.

*Få inn felt

*Gå avansert handling kurs?

*Gå et lydighetskurs

*Ta bronsemerke i lydighet

*Få inn utgangsstiling

*Prøve rundering

*Prøve feltsøk

*Lære milla og trekke ordentlig.

*Gå flere spor

*Prøve andre typer spor, (ID, blod..)

*Gå masse kurs og kose oss!

ediiiit:

meg: Ta lappen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målene for 2010:

Extra:

- N Lch - I boks :D

- IPO II - Den tok vi i mai og besto med glans!

- SchH II - Jeg valgte heller å ta SchH III

- Kanskje vi prøver oss på IPO III også. Jeg må se hvor mye vi får trent. - Debuterte i SchH III med CERT :D

- Starte i rundering. - Debutete I RRP I med ingen karakterer lavere enn SG :(

I tillegg så besto hun SL III :)

Tassa:

- Trene mer spor. - Kunne absolutt vært flinkere her :)

- Bli enda mer bortskjemt :D - Klart med glans :D

Link:

- Bestå mentaltesten til politiet. - Gjorde en kjempe test hos politiet, samt søkstest. Ble anbefalt på det varmeste som søkshund, og fikk masse skryt :(

- Selges. - Solgt til kriminalomsorgen.

Marthe:

- Jobbe med konkurransenervene. - Har presset meg selv masse, og lært masse dette året :P

- Ha flere kurs.- Hatt flere kurs :D

- Ta instruktørutdannelsen trinn I - Bestått :D

Målene for 2011:

Extra:

- SE Lch

- RRP II

- Starte i NBF programmet

- IPO III

- VGP III

Tassa:

- Holde seg frisk og rask.

Marthe:

- Holde meg i god fysisk form.

- Ha mer kurser.

- Trene mer.

. Stille på større konkurranser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2011:

Hermes:

- starte med agility (er meldt på kurs)

- gå sporkurs

- bli litt flinkere med hverdagslydigheten, her er det relativt frie tøyler :whistle:

- gå de syv fjellene

Meg:

- fullføre master i filosofi

- fullføre årsstudium i latin

- begynne på årsstudium i matematikk

- få meg en jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingen andre mål for 2010 enn at jeg skulle få en blid, lystig og sosial shiba som kan oppføre seg, og det målet må jeg jo si at jeg nådde. :whistle:

Mål for 2011:

Aiko:

Bruks/annet:

Gjennomføre bronsemerkekurs i lydighet

- Ta bronsemerket

-Gjennomføre MH

-Starte D-spor (NBF)

(-Dersom dette går bra, debuterer vi kanskje i LP1, men dette må være innendørs, fordi ute er det så mange fine sommerfugler, skygger, fluer, blader og lysglimt å jakte på...) :whistle:

Gjennomføre blodsporkurs

-Starte blodspor

-Oppnå 3 x 1. premier

Sporkurs

- Delta på sporkurs på Sølen i regi av Norsk Brukshundsports Forbund

Gjennomføre fersksporprøve

-Oppnå minimum 7 poeng (evt godkjent)

-Bli godkjent som ettersøkshund

-Trene masse styrke og kløv

Utstilling:

-Stille ut med minimum 2 x 2. premie (Har tidligere 3 førstepremier som junior)

=Norsk viltsporchampion (Oppnås tvilsomt, pga ganglaget hennes. Men stiller dersom pels på Bjerke til sommeren uansett.)

Ellers at hun skal fortsette å være glad, omgjengelig, smertefri og sterk

Imouto:

Utstilling:

-Få minst 5xBIR som valp

-Slå den andre norske juniortispa som også skal stille på WDS. ;)

-Få minimum 2 cert

Bruks/annet:

-Delta på sporkurs på Sølen i regi av Norsk Brukshundsports Forbund

-Ta bronsemerket

-Fortsette å være trygg, omgjengelige og tydelig i møte med andre hunder og mennesker

-Røntge foran og bak

Sandra:

-Få levert den ***** masteroppgaven

-Ta lappen

-Gjennomføre ringsekretærkurs

-Registrerer kennelnavn

-Danse

-Skrive skjønnlitterære tekster

-Være en god motivator og veileder for hundene mine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er sesongen 2010 over for oss, så da kan vi svare:

Mål for 2010

Utstilling

CK

Så beskjedne er neste års mål i utstillingsringen - i håp om at det meste av utstillingsåret forsvinner til fordel for valpekull. Hun skal stilles fram til parring, men jeg vet ikke om det blir parring på årets første eller andre løpetid. Så i målsettingen antar jeg at det blir kun få utstillinger, og legger lista deretter.

Dessverre fikk vi en grei lengde på utstillingssesongen, siden hun gikk tom. Hun har hanket til seg en håndfull CK'er, selv om hun er i en kjip alder - uferdig, men ikke ung nok til å være lovende, så hun detter litt gjennom i åpen klasse enn så lenge. Men alder og utvikling kommer med tiden, så vidt jeg vet. ;)

Lydighet

Få tilbake gleden ved å konkurrere

Få kontroll på konkurransenervene

Før dette er på plass er vi ikke i stand til å prestere, så jeg har ingen ambisjoner eller håp eller mål om konkrete poengsummer, gjennomføringer og resultat for 2010. Konkurransevirksomheten vil jo også kunne bli forkortet av valpekull.

Jeg kan ikke påstå at jeg har full kontroll på konkurransenervene, men jeg tror jeg har fått litt mer rutine og trygghet. Og jeg vet noen ting som gjør meg mer nervøs nå, som jeg følgelig også forsøker å unngå.

Gleden ved å konkurrere er der når jeg har det bra, min dagsform har veldig mye å si for hvordan vi fungerer og gjør det i ringen, har jeg lært.

Vi startet på kun fire offisielle stevner i år. Det ene var ren katastrofe - på grunn av det over. Men de tre andre gikk bra på hver sine måter. På årets første start klarte vi sølvmerket, som var et mål for 2009, og det føles veldig deilig å ha det på veggen. En filleting for mange, men for oss et tegn på at jeg har blitt en bedre fører og håndterer konkurransesituasjonen bedre. På årets siste stevne slo vi til med personlig poengrekord, og da kan en jo ikke klage - og det på et stevne hvor "alle" etterpå (heldigvis, så slapp jeg å bekymre meg over det) sa det var så vanskelig å gå. Stolt da, ja.

Annet

Gå mer spor

Få inn bruksøvelsene i D som ikke inngår i klasse 1, for å utvide treningsreportoaret

Bygge enda mer muskler og få opp kondisjonen ytterligere på X'en (og eieren)

Få en bedre gå i bånd

Få en bedre innkalling

Ja til alt sammen. Alle øvelsene i D er ikke inne, men vi har begynt på arbeidet, og på en god dag er de fleste i grei boks.

Jeg har langsiktige drømmer om annen konkurranse enn LP1, men jeg ser ikke hensikten i å rette blikket mot det før jeg har fått temmet nervene. Så får vi se om det blir i 2010 eller 2020.

Jeg har heller ingen store kursplaner/-ønsker, da tid og budsjett prioriteres annerledes i 2010.

Jeg turte ikke å si det høyt, men vi drømte om å debutere i D i bruks... Og det fikk vi gjort! Ok, det er fremdeles bare å melde på og møte opp, men jeg følte vi gjorde et anstendig arbeid i sporet. I lydigheten klappet jeg sammen og resultatene ble deretter, men jeg var sliten, det var mye nytt, og rett før hadde jeg fått mitt livs verste nyheter, så jeg hadde ikke mer å gi.

Kursmessig har det "bare" blitt ei uke med NBF på Sølen.

For - hovedmål i 2010 er flytting og Latrudas F-kull.

I februar ble X'en parret.

I mars flyttet vi inn i vårt nye, fine hjem...

Og i april ble X'en konstatert tom.

Og Even får samme mål som i fjor - leve en dag til, og enda en dag, så lenge han har livslyst og verdighet. Vi håper på mange rampestreker og sjarmoffensiver fra gubben!

:whistle: Godeste Evensen fikk slippe 30. oktober på grunn av magedreining, og jeg savner ham enda...

Mål for 2011:

Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive her, det har vært en turbulent høst som har snupp opp-ned inn-ut bak-fram på livet mitt, og det er veldig mye på det private planet jeg må ha på plass og bruke tid/energi/penger på i 2011. Jeg har til og med i høst vurdert å omplassere X'en til noen som har mer tid og overskudd til henne, men jeg har per i dag landet på at jeg har godt av å ha henne, og jeg håper å få ting såpass på rett kjøl at jeg igjen kan gi henne alt jeg synes hun fortjener.

Det jeg skal bli flinkere til i 2011, er å gjøre det jeg har lyst til, ikke det jeg føler er forventet og følgelig mest ser som en plikt. Det gjør noe med lystbetontheten også... Jeg skal melde på til utstillinger og stevner jeg faktisk ønsker å delta på, og ikke melde på fordi jeg føler en forventning om at selvfølgelig skal jeg dit.

Jeg har lyst til å finne et par sporstevner å gå, for å få mer rutine på den konkurranseformen. Resultatmessig ønsker jeg også å ha gått et stevne til Godkjent.

Underforstått håper jeg 2011 gir meg helse, overskudd og lyst til å trene mer på brukslydigheten og få gått spor jevnlig.

Jeg har lyst til å gå et par lydighetsstevner for å få det nye programmet inn i rytmen, få kjent på hvordan det er. Resultatmessig går jeg for opprykk i 2011.

Underforstått håper jeg 2011 gir meg helse, overskudd og lyst til å pirke på detaljene som trengs for å nå magiske 160 poeng.

Jeg skal trene mot ferdselsprøven, og jeg skal starte i løpet av året for å teste treningen. Men uten forventning om å klare tittelen.

Underforstått håper jeg 2011 gir meg helse, overskudd og mot til å forsøke noe helt nytt og trene på ting vi ikke kan. Det har ligget i bakhodet at jeg vil forsøke lenge nå, men nå sier jeg det høyt og skal faktisk satse :whistle: En biggy for meg...

Jeg skal gjøre meg bedre kjent med en rase jeg har vurdert som maskot, for å kunne ta en reell vurdering av om jeg skal skaffe valp i løpet av 2012/2013.

Jeg har lyst til å være mer ringsekretær neste år enn jeg har vært i år, jeg savner det.

Jeg har lyst til å gå LP-kurs hos Kruttlappen, for jeg får så mye treningslyst og selvtillit etter hennes kurs.

Jeg håper også veldig på et valpekull, men det er veldig mye på det private planet som mangler for at det skal være rett per i dag, så det er en lang vei fram. Det er ikke et nyttårsforsett, det er altfor mye utenfor min kontroll (for eksempel fertilitet, nytt sted å bo, økonomi som følge av manglende jobb, helse) til at jeg kan ha det som et mål. Det er mer en intens drøm og et helhjertet ønske.

Skulle det bli valpekull hos Latruda, håper jeg selvfølgelig det kommer ut noe som er skapelig nok til at jeg vil beholde det, og da blir selvfølgelig valpekurs, valpeshow og å se verden på nytt gjennom ferske valpeøyne også et mål for 2011.

Jeg har visst ingen mål for utstillingsringen, litt festlig :P Jo, jeg har veldig lyst til å få med meg Europavinner og bernerspesial i Nederland i september, hvis det ikke kræsjer med andre ting. Så får dommerlistene avgjøre hvor jeg eventuelt stiller i inn- og utland, for ikke å snakke om hva lommeboka tillater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine mål for 2010:

- Bare kose oss og få Frøken til å synes at agility er det beste i hele verden. Ha det GØY! Et napp eller to hadde vel heller ikke gjort noe, men om det bare blir disk sålenge hun viser glede gir jeg katta i nappene. - Nja, hjemme fungerer hun jo og synes agility er gøy, på treninger synes hun allt er dritt..

- Lære inn flere nye triks. - Ja, har fått lært inn litt nytt. Hun synes det er så gøy :P

- Bli mer stabil i topplokket (Frøken altså ) - Kort og greit; NEI.

- Bli trygg i utstillingsammenheng slik at hun kanskje kan stilles en gang i løpet av året. - Hva var det jeg prøvde å håpe på? :whistle:

Mål for 2011 :whistle:

Ida:

- Trene mot LP1, få oprykk til kl 2

- Trene og debutere i agility (?)

- Trene bruks

- Prøve å trene IPO ( ;) )

- Prøve å trene gjeting

- Gå MH

- Kanskje prøve å bli terapihund? Vet at hun egner seg veldig godt til dette og vil at andre skal oppleve hvor fantastisk hun er :P

- Lære inn masse triks :P

- Gå mange kurs!

- Lære å kontrollere seg når hun ser folk som ikke tar kontakt med henne "ååååå, en mann på 50 meters avstand *ooooo lykke*.. :P

- Fortsette å være en så herlig hund som hun er nå :P

Frøken:

- Fortsette å trene lydighet, agility, triks og blodspor bare for morro skyld :P

- Bli mere håndterbar

- Slanke seg litt! :P

- Kose seg med lange turer (gjelder begge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde visst noen mål vi også:

Det går nok heeelt fint skal du se :whistle:

Hadde visst ikke noen mål i fjor vi. Er ikke så veldig på å sette meg mål for tiden, siden skolen tar mesteparten av tiden min. Men har gjort meg opp noen tanker i det minste...

Ace skal:

- få de to siste nappene i kl 2 ag og hopp, og debutere i kl 3. Jepp, fullført med også et hopp CERT på gutten :whistle:

- trene inn øvelsene til LP klasse 2. Mulig debut til høsten. Øvelsene er trent inn, men ingen debut på oss.

- stille på lokale utstillinger, og om jeg har nok penger, melde på NKK utstillinger og håpe på stor Certet ;)Nei, Ace ble ikke stilt fordi han ble kastrert i februar grunnet cyster i prostata.

- fortsette å være verdens beste Ace :PDet har han klart med glans :P

Stine skal:

- fullføre bachelorgraden min og bli stikningsingeniør. Jepp, fullført. Og fått jobb som avdelingsingeniør :P

- få en bra jobb som jeg vil trives med. Jepp, men er på utkikk etter noe litt nærmere der vi bor.

- oppdra valp. Ja, Lumi kom til oss i april og er verdens beste lille mudijente. Lille pøbel.

- kjøpe bil :PJapp, det ble en Suzuki XL7 - Grand vitara.

- vurdere mulighetene for å ta mastergrad, og søke. Dette rakk jeg ikke i år.

- bli en bedre hundetrener og ta instruktørutdannelsen pluss testleder utdanning. Instruktørutdannelsen gikk litt skeis, og ble aldri aktuell. Jeg trooor derimot jeg er en bedre hundetrener, som jobber intenst med pøbel-unghunden. :P

Mål for 2011:

Ace:

- skal gå agilitykonkurranser så langt pengene rekker. Få et cert eller to til.

- Lære seg å bli handlet av min samboer, som må gå konkurranser med han etterhvert.

- Stille i en LP kl 2 konkurranse.

Lumi:

- Skal stilles på utstillinger i nærheten. Sikter vi mot NuCh?... :P

- Gå et handlingskurs eller to.

- Fortsette opptrening i agility. Debutere i agilityringen til høsten?

Stine:

- Flytte i nytt hus og bygge hundegård og agilitybane i hagen!

- Trene effektivt og sette meg delmål med hundene.

- Trene min samboer til en fungerende handler :P

- Bli en god mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...