Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bø

MegaMarie

Recommended Posts

• Svar 313
  • Created
  • Siste svar

Kl.III går på lørdag, Anette :P Bare derfor jeg har meldt på, for jeg orker ikke flere kollisjoner mellom LP og eksteriør :P

aha, viste ikke hva labbis skulle gå :aww:

Men labbis! skal du dit på søndag også, og kan hjelpe meg? :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å møte Kodak! :P

Labbis og jeg skal opp begge dager så vidt jeg vet. Vi må bare få oss sjåfør, om ikke det er fikset til nå :aww:

Du kommer til å elske han! Han er en så herlig som elsker å få oppmerksomhet av mennesker :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å møte Kodak! :P

Labbis og jeg skal opp begge dager så vidt jeg vet. Vi må bare få oss sjåfør, om ikke det er fikset til nå :aww:

Du kommer til å elske han! Han er en så herlig som elsker å få oppmerksomhet av mennesker :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det vel egentlig ikke så morsomt å vinne? Om det ikke er noe særlig konkurranse, liksom? :aww:

Jammen i Bø vil jeg ha CACIBet, så der hadde det ikke behøvd å være flere enn de to, da hadde sjansen vært større iallefall. :P

Åh, er det meningen at jeg skal lese ALLE ordene i setningene dine? :aww::P Nei, jeg kjenner ikke til denne dommeren heller jeg.. hehe

Ja, som sagt tidligere, du må nesten lese ALT jeg skriver hvis du skal drive og kommentere det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

63 bernere, så og si nøyaktig hva jeg hadde tippet. :aww:

Er spent på om jeg greier å finne fram til Bø jeg.. Hadde ikke blitt det minste overrasket om jeg ender opp i Bodø eller noe.

Og i går tok jeg med meg underullsraka opp i skogen og halverte Oliver, så vi får se om han bare får være tilskuer eller om jeg får trikset litt med pelsen sånn at han ser sånn nogenlunde presentabel ut. Jeg stiller jo to andre hanner som trenger certet mer enn han, så det er ikke noe krise om jeg må trekke han. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen i Bø vil jeg ha CACIBet, så der hadde det ikke behøvd å være flere enn de to, da hadde sjansen vært større iallefall. :aww:

Du kan jo håpe det er bare en haug md juniorer og veteraner, for de får ikke CACIB'et uansett :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent på om jeg greier å finne fram til Bø jeg.. Hadde ikke blitt det minste overrasket om jeg ender opp i Bodø eller noe.

Å finne TIL Bø er enkelt - enten du kjører via Gvarv eller Seljord fra Notodden. Via Gvarv er korteste vei.

Når du vel kommer til Bø - følg skilter til Bø Sommarland. Det er den store "turistfella" i Bø, så DEN skilter de veldig godt til.

Hallen ligger rett ved siden av - og når du vel er dèr kan du ikke misse det (kø av biler)..

Lett å finne dit, faktisk.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, via Porsgrunn? Det må da bli veldig til omvei det, da? (sett fra Oslo)

Dessuten ble jeg advart at den veien var så svingete at du møter dine egne baklys enkelte steder (av en som bor i Gvarv)... :):P

Kjører alltid Notodden, vi. Kjempefin vei fram til Kongsberg, men derfra er den litt sånn "bob bob", men alltid grei nok.

Hjem kjørte vi sist via Seljord, men det var fordi vi bor på en camping som ligger ganske nærme Seljord. Den veien virket både bedre brøytet og saltet enn over Gvarv, da. Så det blir nok vår rute i år også.

Susanne

(Edit: glad det ikke er nå til helgen pga snø!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, via Porsgrunn? Det må da bli veldig til omvei det, da? (sett fra Oslo)

Dessuten ble jeg advart at den veien var så svingete at du møter dine egne baklys enkelte steder (av en som bor i Gvarv)... :):P

Kjører alltid Notodden, vi. Kjempefin vei fram til Kongsberg, men derfra er den litt sånn "bob bob", men alltid grei nok.

Hjem kjørte vi sist via Seljord, men det var fordi vi bor på en camping som ligger ganske nærme Seljord. Den veien virket både bedre brøytet og saltet enn over Gvarv, da. Så det blir nok vår rute i år også.

Susanne

Og jeg har blitt advart alle veiene over notodden,kongsberg ol. Og tidsmessig er det 40 minutter mer ca. Blir spennende å se da når vi kommer frem hvilken vei som var enklest :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører alltid Kongsberg - Notodden - og så "over der" (i mangel av en bedre beskrivelse), mest naturlig siden vi kommer fra Numedal. Aldri hatt noe problemer med den veien :P

Wuhu, nå kom startnr mine, kjenner det kribler litt ekstra i magen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

g jeg har blitt advart alle veiene over notodden,kongsberg ol. Og tidsmessig er det 40 minutter mer ca. Blir spennende å se da når vi kommer frem hvilken vei som var enklest :)

Selv på det verste drittføre har jeg aldri vært mer enn 10 min senere ute enn på bra føre når jeg har kjørt om Notodden og Gvarv. Sjelden noe problem faktisk.

Hva mener du med ordentlig bil? Det er litt greit å vite at man kommer frem selvom man ikke har verdens nyeste og mest fancy bil :P

Jeg har kjørt Hi-Ace med bakhjulstrekk i "alle år" uten å ha problemer (det er en kjelke på vinterstid), så det handler nok mest om sjåføren bak rattet *host*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...