Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonens Julekrim


Julenissen

Recommended Posts

  • Svar 787
  • Created
  • Siste svar

Og den første spekulasjonen er... hvor ER dette palasset ? Kan det være Røkke-slottet på Oppdal, har vi tatt oss råd til å leie gitarhytta til Kurt? Eller rett og slett gått til "kongen" av ski og leid ei Bjørn Dæhlie-hytte? Eller var det hytta til Ole Einar Bjørndalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og hvor er alle hundene??? Det hørtes da merkelig stille og idyllisk ut der oppe liksom. Kanskje de ikke er med :ahappy: ?

Eller kanskje bare stille og snille sonen voffser får være med? Hva med de gale jodlerne da? :lol:

Eller kanskje de har eget lekerom med egne tjenere/ matere i kjeller'n??

Men nå hørtes det iallefall riktig så koselig ut :wub::lol: *relaxed mood*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, sonenhundene har foreløpig ikke så stor rolle i krimen (men alle er med, og alle er snille). Det er mest for eierene dette her, faktisk. Det er heller ingen hunder som dør, bare så det er sagt. Det er ikke SÅ mye krim. :ahappy: As to hvor dette foregår, deeet kan jeg jo ikke si, for da kommer dere til å dra dit og ødelegge for sonenfolkene som er der og opplever det! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert jeg som reiser meg og er irritert for Blaze driver bråker i bilen for Siri er ute å lufter Willy og Babs.

Så nå skal jeg ut å fortelle Siri hvor teit hun er som bare MÅ gå bak bilden min der Blaze ligger.

Og mine hunder (og Willy) er i bilen, ellers hadde det ikke vært så stille og fredelig på hytta. :wub::ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær så stygge mot hundene deres, da! :wub: Alle hundene er med, alle er inne, og alle er stille og snille! *tramper med beina*

Dvs alle har fått Calmivet eller en eller annen form for Valium :lol:

Kanskje hundene har kommet over en hemmelig legemiddel fabrikk og spist alle bevisene, men det vet jo ikke vi enda :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert jeg som reiser meg og er irritert for Blaze driver bråker i bilen for Siri er ute å lufter Willy og Babs.

Så nå skal jeg ut å fortelle Siri hvor teit hun er som bare MÅ gå bak bilden min der Blaze ligger.

Og mine hunder (og Willy) er i bilen, ellers hadde det ikke vært så stille og fredelig på hytta. :lol::P

Det er sikkert en gærn veterinærstudent som går rundt der og doper ned hundene :P

Jeg ser egentlig for meg Død Snø nå, med massakre og nazier i skogen :lol:

(og jeg tror Tia og Ikke er glemt igjen ute siden det er så rolig der, sammen med Talli, Blaze og Willy :lol: )

:P:ahappy::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig stolt over Ella nå jeg, for det er ikke alltid like lett for henne å klare å slappe av med så mange hunder til stede. Når Soppen sier at det er idyllisk, ja da er det idyllisk :ahappy:

Også er jeg veldig spent på hvem som våger å forstyrre fjellidyllen? Sikkert en bråkmaker som må mose seg forbi alle hundene som ligger strødd ut over gulvet for å hente mer potetgull på kjøkkenet. I så fall er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert en gærn veterinærstudent som går rundt der og doper ned hundene :ahappy:

Jeg ser egentlig for meg Død Snø nå, med massakre og nazier i skogen :lol:

(og jeg tror Tia og Ikke er glemt igjen ute siden det er så rolig der, sammen med Talli, Blaze og Willy :wub: )

Definitivt. De er de eneste som mangler. Alle de gale jodlerne (inkl TonjeMs lille basenji) og ALLE andre er bare kjempesnille og lager ikke en eneste forstyrrelse eller lyd.

Var det noen som snakket om en ned-dopingsglad vet. student? En sådann en som ikke vil utføre eksperimenter på egne hunder? (og Talli, Blaze og Willy er forlatt i bilen. Derav bråket. Forståelig.)

NÅ begynner jeg å skjønne plottet! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utropet kommer selvsagt fordi Snusern står og gumler steika som vi skulle ha til middag, Jodlern drikker colaen til folket, og lukisen har tisset på gulvet så den som reiste seg planta begge beina i tisset. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs alle har fått Calmivet eller en eller annen form for Valium :ahappy:

Kanskje hundene har kommet over en hemmelig legemiddel fabrikk og spist alle bevisene, men det vet jo ikke vi enda :wub:

Da hadde garantert ikke C vært rolig i alle fall - snakk om å bli hyper av valium du :lol:

Nei, et varmt fang er sovemedisinen her gitt..

Nei nå, henspiller nok på at en av tantene finner ut at nå skal vi leke selskapsleker :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...