Gå til innhold
Hundesonen.no

Kingwanas H-kull er her!


Yodel

Recommended Posts

Ha ha- det er mulig. Vi får se hvordan de begge utvikler seg, og om de passer til hverandre mtp styrker og svakheter og slikt- men pr. nå ser det lovende ut.

Zia skal deleies sammen med vår Nabo- som også deleier Tara med oss :aww:

Ja, det må man jo så klart se ann. Jeg tenkte først og fremst om stamtavlene ikke er identiske.

Forøvrig så håper jeg IKKE at det skjer. Jeg kommer ikke til å klare å styre meg da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Ja, det må man jo så klart se ann. Jeg tenkte først og fremst om stamtavlene ikke er identiske.

Forøvrig så håper jeg IKKE at det skjer. Jeg kommer ikke til å klare å styre meg da :lol:

Linjemessig vil det bli total outcross. Tara er av Finske og Amerikanske linjer. Pocus er av Nordiske og Australske linjer :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEi Liv.... :thumbs: JEG skulle jo ha hocus Pocus. Har vært FB forelsket i han lenge nå, jeg har faktisk lyst på basenji når jeg ser på den :P :P :P

Da skulle du ha sagt noe tidligere. Men vet ikke om vi hadde solgt han uansett altså :P

:P For noen nydelige små rynkedyr. :( Må ha basenjivalp igjen en gang. Når Sinnavepsen er voksen og fornuftig og gammel og har glemt alt om vepsing. :P

Sånn at ikke du glemmer vepsing, eller? :P

Anytime, Rak- men skjønner at du vil vente en del år nå altså :P

Får vel spamme litt mer her også:

2001zia2.jpg

2001valper4.jpg

2001valper.jpg

2001valperogsindre.jpg

2001sindreogvalper3.jpg

2001bambitigger.jpg

Valpekjøpere på besøk fikk servert varme boller. Bambi ble skrekkelig fornærmet, fo hun mente bollene var til henne og bare henne. Valpekjøperen var tilbøyelig til å være delvis enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn at ikke du glemmer vepsing, eller? :rolleyes2:

Anytime, Rak- men skjønner at du vil vente en del år nå altså :lol:

Yes! Jeg som må glemme vepsingen. :P Og sinnavepsen (som forøvrig har blitt utrolig mye flinkere) må ha glemt å vepse.

Takker og bukker for tillitten, og skal nok se jeg kommer luskende om noen år og må ha en ny veps i hus. :whistle: Worry burde eeegentlig flytte til meg, men nope. Fornuften har kommet og sitter på skuldra mi og stikker meg i øret hver gang jeg tenker slike tanker. :P

Får vel spamme litt mer her også:

2001zia2.jpg

2001valper4.jpg

2001valper.jpg

2001valperogsindre.jpg

2001sindreogvalper3.jpg

2001bambitigger.jpg

Valpekjøpere på besøk fikk servert varme boller. Bambi ble skrekkelig fornærmet, fo hun mente bollene var til henne og bare henne. Valpekjøperen var tilbøyelig til å være delvis enig.

:wub: Stakkars utsulta Bambi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er alle valpene solgt.Worry- som dessverre ikke skal hete Worry, skal hete Anton og flytte til Magnor og bli jakthund :whistle:

Helgen har vi blitt invadert av masse folk og valpekjøpere. Kjempekoselig! Det synes iallefall SIndre som har spist MASSE boller og kringle.

2201velpebes.jpg

2201tittei.jpg

Hvem kommer nå??

Vi tok også en photoshoot av valpene. Det gikk lett som en plett med masse flinke assistenter:

2201mangehjelpere.jpg

bildespam:

2201ziastaa.jpg

Zia

2201worrystaa.jpg

Anton (Gizagutt)

2201santosstaa.jpg

Santos (Flekken)

2201pocusstaa.jpg

Pocus (junior)

2201kairostaa.jpg

Kairo (Gromme)

2201happystaa.jpg

Happy (Halvdan Svarte)

2201bukkenstaa.jpg

Otto (Bukken)

Litt ymse og diverse:

2201poter.jpg

2201thea.jpg

2201pocus3.jpg

2201kairo3.jpg

2201kairo2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlige rynkedyr! :) er de sånn rynkete når de er voksen også?

Må si favoritten min er de sorte og hvite :P

Rynkene i ansiktet er en del av standaren, men de skal helst ikke være så rynkete i kroppen. De har litt å vokse inn i...:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har vi blitt invadert av masse folk og valpekjøpere. Kjempekoselig! Det synes iallefall SIndre som har spist MASSE boller og kringle.

Folk OG valpekjøpere? *flir*

Vi tok også en photoshoot av valpene. Det gikk lett som en plett med masse flinke assistenter:

2201mangehjelpere.jpg

Flinke Sindre :getlost: Så lekre de har blitt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Quoter forsvant jo!

Men takk for hyggelige tilbakemeldinger på skrukkedyrene!

Lo fæålt av skrutrekker assosiasjon :lol:

Og Caroline: Jupp, Bukken blir nok stilt masse! Skal bli veldig spennende å følge han!

Han og ZIa er storfavoritter med de to røde hakk i hel eksteriørt sett. Men jeg synes også alle er nydelige :whistle:

Nesten skrekkelig å gå inn i denne tråden og se på skrukkedyr..

Men Anton hva slags jakt skal han brukes til? Tenker på Ida&Epic her som fortalte at Epic ble brukt til elg-jakt, og lille basenji ble brukt til skogsfugl-jakt..

Han skal bli brukt på rådyrjakt om jeg ikke missforsto :D

I dag har vi vært hos vet'en og alt var supert. ALle har korrekte bitt og alle 6 gutta begge testikler på plass (som jeg også har konstatert ørten ganger).

Noen små navlebrokk, ellers ingentingen å påpeke. Vet'en ble (selvsagt) ubersjarmert :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...