Gå til innhold
Hundesonen.no

Kingwanas H-kull er her!

Yodel

Recommended Posts

Hva passer vel bedre i disse tider enn en tråd om vårt ventende basenji-kull? :wub:

Vi har noen utrolig gode oppdretter-venner hos kennel Doberguard, som har en fantastisk liten tispe som jeg har vært total-forelsket i siden hun lå i valpekassa.

Hun har siden den gang rukket å bli NUCH, mestvinnende basenji 2009 og BEST IN SHOW på basenjispesialen 2010, i tillegg til en rekke BIR, BÌG og BIS plasseringer.

Hun er øyelyst uten anmerkning, fanconi fri og HD A.

Hun er medgjørlig mot andre hunder, helt HERLIG mot valper og generelt en trivelig basenji. Denne tispa har vi fått lov til å lease og ha et kull på. Hennes eier vil ha henne og kullet hjemme hos seg under valpetiden -men vi vil nok invadere dem ganske ofte :wub:

Faren er Aus Gr Ch Afrikenji Hot SumaNight som jeg importerte sperm fra for noen år siden. Han har over 100 BIR plasseringer, uttalige gruppe- og BIS plasseringer.

Han er Australias mestvinnende basenji 2009, og vært blant de best plasserte de siste årene.

Han ble også plassert på Australias "bamseliste" i fjor, som en av landets mestvinnende hunder av alle raser- i en alder av 6 år.

Han er også fanconi fri, HD A (Excellent) og øyelyst fri, normalt thyroksin nivå, tgaa negativ.

Han er en veldig hyggelig basenji både mot mennesker og dyr.

sungiz2.jpg

SBIS N u CH Vicita's Mystic Shadow Of Giza & BISS MBIS MRUISS Aus. Gr. Ch Afrikenji Hot Sumaknight

Giza er definitivt VELDIG drektig, og vi gleder oss masse til å se resultatet av denne kombinasjonen som lenge har vært en drøm.

Mer kan sees her:

http://www.kingwanas.com/plannedpuppies.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Så koselig ! ^^

Men litt angående om selve basenjien, er ikke de litt katteaktige?

En gang jeg blir eldre vil jeg ha flere hunder og hittil har jeg vurdert basenji, men jeg har da flere år på å bestemme meg.

Jeg har hørt at basenjien slikker sin egen pels og liker ikke rot.

Er det sant? isåfall så er det søtt. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig ! ^^

En gang jeg blir eldre vil jeg ha flere hunder og hittil har jeg vurdert basenji, men jeg har da flere år på å bestemme meg.

Takk :wub:

Jo, Basenjien er litt katte-aktig, og mange slikker sin egen pels- også ved hjelp av potene som de gnir over ansiktet. De liker ikke å bli møkkete, men rot vet jeg ikke om de bryr seg nevneverdig om. Enkelte kan være ganske så flinke til å rote selv iallefall...:wub:

Du kan lese mer om rasen her:

http://www.kingwanas.com/hvaerenbasenji.html

Kos deg med gårdshunden du planlegger nå- og bruk god tid på å planlegge en event. neste rase. Basenjien er en sjarmør av rang, men kan nok ikke betegnes som en "enkel" hund, og potensielle eiere må sette seg godt inn i rasens historie, negative og positive sider- som med alle raser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig ! ^^

Nu ska jag packa in det fint men alltså jag måstye bara säga att jag fick skrattanfall när du skrev aatt du hört att basenjien slickar sin egen päls, hahaha... det gör väl de flesta hundar? okej det var inget illa menat alltså, klarar bara inte sitta på fingrarna läängre :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :wub:

Jo, Basenjien er litt katte-aktig, og mange slikker sin egen pels- også ved hjelp av potene som de gnir over ansiktet. De liker ikke å bli møkkete, men rot vet jeg ikke om de bryr seg nevneverdig om. Enkelte kan være ganske så flinke til å rote selv iallefall...:wub:

Du kan lese mer om rasen her:

http://www.kingwanas.com/hvaerenbasenji.html

Kos deg med gårdshunden du planlegger nå- og bruk god tid på å planlegge en event. neste rase. Basenjien er en sjarmør av rang, men kan nok ikke betegnes som en "enkel" hund, og potensielle eiere må sette seg godt inn i rasens historie, negative og positive sider- som med alle raser.

Jeg har hørt de er ikke så enkle og ja, jeg skal kose meg med gårdshunden og bruke god tid på og trene den før jeg tenker på en annen hund, det vil ta seg flere år viss jeg noen gang skal ha en hund til :)

Nu ska jag packa in det fint men alltså jag måstye bara säga att jag fick skrattanfall när du skrev aatt du hört att basenjien slickar sin egen päls, hahaha... det gör väl de flesta hundar? okej det var inget illa menat alltså, klarar bara inte sitta på fingrarna läängre :wub:

Det er jo ikke så vanlig at hunder slikker sin egen pels ?

Alle valper slikker jo seg på labbene og sånt, men denne er litt annerledes. Så det på TV istad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og venter med spenning på å høre om de små rynketrynene!

Måtte bare le litt... "Beklager, du kan ikke få kjøpe en valp fordi du har det for rotete hjemme!" :wub:

(Heldigvis liker både beardiser og bostoner rot....)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og venter med spenning på å høre om de små rynketrynene!

Måtte bare le litt... "Beklager, du kan ikke få kjøpe en valp fordi du har det for rotete hjemme!" :wub:

(Heldigvis liker både beardiser og bostoner rot....)

Susanne

:wub: :wub: :) Aldri basenji i mitt hus :) Dalmatinere elsker og rot. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hvor spennende! Nydelige foreldre :) . Jeg vil gjerne se flere bilder :wub: Vil den stå i ditt navn da, altså? Oppdretter navn tenker jeg på da. Har du tenkt på noe tema angående navn isåfall?

Ja, de vil ble ekte Kingwana'er :) Men med en tilknytning til Doberguard -navnet. Også er det et H-kull.

Navn vil f.eks. bli noe slikt som "Kingwanas Hot Shadow Of D'guard"

(Hot fra far, Shadow fra mor) Det er iallefall i de baner jeg har tenkt forelpig, men ingenting er sikkert enda. De må jo få bli født først :)

Jeg skal forøvrig beholde en tispe selv, men hun skal ut på för om jeg finner et passende hjem.

Ååh dette er jo bare drømmekombinasjonen. Gleder meg masse til å følge med på disse småtrolla. :wub:

Klart han er, tjukkeste Kaskoslekt jo. :wub:

:) Sunny er Kasko- bestepappa, han! Kasko er jo t.o.m. oppkalt etter'n! (Kaskos stamtavlenavn er Kingwanas Gentle WinterKnight for de som ikke visste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da nærmer det seg. Vi tipper fødsel mot slutten av uka. Det kan da ikke være lenge igjen når man ser slik ut:

gizadrektig.jpg

:lol::lol:

Det MÅ da være mange valper der?? Tipper 6-7 selv.

Hadde vært supert med 4 tisper og 2-3 hannhunder- vi har mange på liste. Men mer enn 6-7 blir slitsomt or tispa.

Sååå spent på når de kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nærmer det seg. Vi tipper fødsel mot slutten av uka. Det kan da ikke være lenge igjen når man ser slik ut:

gizadrektig.jpg

:lol::lol:

Det MÅ da være mange valper der?? Tipper 6-7 selv.

Hadde vært supert med 4 tisper og 2-3 hannhunder- vi har mange på liste. Men mer enn 6-7 blir slitsomt or tispa.

Sååå spent på når de kommer!

Julegrisen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...