Gå til innhold
Hundesonen.no

Gode TVserier

Nirm

Recommended Posts

Har ikke lest igjennom alle forslagene du har fått, men jeg vil anbefale deg Band of Brothers og Twin Peaks.

Jeg kjøpte twin peaks boksen for en stund siden, og var veldig spent siden det er en gammel serie. Jeg synes den er kul, og skaper en utrolig creepy stemning. Synes virkelig den er verdt pengene, selv om den er gammel.

Band of brothers har jeg sett flere ganger, og synes den er veldig bra.

Kan også anbefale Greys og Sex and the city, men jeg innser at det trolig har liten innflytelse :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Ser alt for masse serier, og de jeg liker best er - "Sons of anarchy" og "Spartacus".

Kort fortalt handler Sons of anarchy om en motorsykkel gjeng og Spartacus om gladiatorer. Samboeren liker de også, så passer både menn og kvinner :) (dog disse er ikke kommet på dvd enda, men får ha det på minnet til de kommer)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...

Nå har jeg sett ferdig V, og jeg er kjempeskuffet! Serien var jo kjempebra, men den ender jo på et stup så og si! Håper de lager en sesong til!

Nå må jeg finne ut hvilken serie jeg skal se så jeg slipper å gjøre ting jeg burde gjøre. The walking dead kanskje... eller sanctuary? Hvilken er best? aller helst skulle jeg sett mer V nå :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå for tiden har jeg dilla på Weeds. Det er en komedie om en mor i øvre middelklasse som blir enke, og begynner å selge marijuana, og man kan trygt si det ikke går på skinner. :P

Jeg liker generelt politiserier godt, og har falt for Rookie blue. Ikke en favorittserie, men god underholdning. Det jeg liker med den er at den er ikke overdreven på noe vis, mulig det er fordi den er canadisk og ikke amerikansk. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo slenge inn mine favoritter som jeg ved første øyekast ikke ser her allerede ;)

Game of thrones

Entourage

Boardwalk empire

Mad Men

True blood

og litt sånn girly girly serier som Gossip Girl, 90210 (den nye) og vampire diaries.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Walking Dead er bra :D Herregud har ikke gjort annet denne helgen enn å se på serier omtrent :P sløvt... gleder meg til neste sesong iallefall.

Unnskyld meg, men Vampire Diaries må jo være den kleineste serien som er lagd siden... ja...:P (Men han mørke er jo nesten verdt å se på for)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The walking dead er knall! Skikkelig skummel!

Ellers så har jeg sett to andre serier jeg kan anbefale i det siste:

Firefly (Som er en sci-fi serie. Veldig spennende, sjarmerende og morsom.Filmen serenity er basert på denne)

sherlock holmes - serien. (Mye bedre enn den teite sherlock-holmes filmen som de lagde.)

Også må jeg jo bare stemme med på game of thrones! Det er bra serie det! :thumbs:

Edit: Og V. Bra serie det og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The walking dead er knall! Skikkelig skummel!

Ellers så har jeg sett to andre serier jeg kan anbefale i det siste:

Firefly (Som er en sci-fi serie. Veldig spennende, sjarmerende og morsom.Filmen serenity er basert på denne)

sherlock holmes - serien. (Mye bedre enn den teite sherlock-holmes filmen som de lagde.)

Også må jeg jo bare stemme med på game of thrones! Det er bra serie det! :thumbs:

Edit: Og V. Bra serie det og!

Jeg så første episoden av "the walking dead" rett før jeg la meg, og jeg fikk ikke sove på lenge, og sov skikkelig urolig hele natten. Pga. den greia uten ben som slepte seg bortover med armene vet du, den var så sinnsykt ekkel!

321468196_zombie_girl_no_legs_walking_dead_answer_2_xlarge.jpeg

GRØSS!

Jeg har lastet ned Firefly, spolte litt i første episode, synes den virket så rotete og kaotisk. Men må kanskje gi den en sanse :D

Oh! Game of Thrones hadde jeg glemt eksisterte, den virket jo litt spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tar et par episoder med firefly. Men sånn er det gjerne med sci-fi - serier synes jeg. :P

Nå har jeg sett 5 episoder tror jeg, og liker det veldig godt! Det er noen skikkelig herlige karakterer der. :D Men det er jo bare en sesong, så det blir jo ikke noen avslutning. :/

Ja, herregud! Walking dead er det skumleste! Jeg HATER egentlig alt skrekk-greier. Men det er så spennende, så jeg bare mååå se.. Den serien handler jo en del om de overlevende og samhold og problemer i gruppa, så jeg føler jo at den skiller seg ut fra zombie-filmene jeg har sett ihvertfall. Nå kommer jo sesong 2 i oktober, så da grugleder jeg meg! Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så serenity avslutter ikke serien på en måte da? Hadde håpet det, hater egentlig å se serier som ikke slutter ordentlig... men er jo så mange bra som ender brått og, så litt synd å ikke se dem og. Jeg håper de fortsetter med V!

Blir bra med sesong to! :D Tror det er flere episoder i den og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, den gjør vel det. Jeg har ikke sett hele sesongen enda, så jeg vet ikke helt hvordan den ender. Men hittil så er sesongen veldig annerledes fra sånn jeg husker filmen (det er ganske mange år siden jeg så den). Dette er jo mye fordi de har så mye mer tid når det er serie, så det blir jo mange "avstikkere". Men det er jo de samme skuespillerne og det samme temaet, så det blir nok ikke noen løse tråder etter jeg har sett filmen regner jeg med.

Og, ja! Hvis ikke de fortsetter med V, så blir jeg skuffa altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Firefly-fan kan jeg jo skyte inn at filmen funker fint som en større avslutning, men Joss Whedon etterlot enkelte ting litt åpent i tilfelle han fikk jobba videre med universet senere. (Og det er en knallserie! Så det så. Om enn litt rotete til tider... :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meldt meg inn "project Alice" på facebook... hvor geek er ikke det liksom... :lol:

Hahaha! Jeg meldte meg inn jeg og nå! Må jo gjøre det man kan! :P

Som Firefly-fan kan jeg jo skyte inn at filmen funker fint som en større avslutning, men Joss Whedon etterlot enkelte ting litt åpent i tilfelle han fikk jobba videre med universet senere. (Og det er en knallserie! Så det så. Om enn litt rotete til tider... :) )

Bra du kommer og oppklarer det her litt! :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Flere Browncoats. Enig med du. Veldig kjipt at serien ble kansellert midt i sesongen. Den har jo fremdeles kultstatus.

Jeg har ikke sett på TV på nesten ett år, tenker jeg, men jeg følger med på noen serier på nett. Mine favoritter er Fringe og Castle (OK, litt svak for Nathan Fillion, KANSKJE). Fringe kan minne om min gamle favoritt X-files, men er det "overnaturlige" er ikke overnaturlig, men vitenskapsbasert (slik det fremstilles i serien, altså). Castle er utgangspunktet en typisk whodunnit mord-detektiv-serie, men skiller seg ut med med mye bra humor og gode manus forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Flere Browncoats. Enig med du. Veldig kjipt at serien ble kansellert midt i sesongen. Den har jo fremdeles kultstatus.

Jeg har ikke sett på TV på nesten ett år, tenker jeg, men jeg følger med på noen serier på nett. Mine favoritter er Fringe og Castle (OK, litt svak for Nathan Fillion, KANSKJE). Fringe kan minne om min gamle favoritt X-files, men er det "overnaturlige" er ikke overnaturlig, men vitenskapsbasert (slik det fremstilles i serien, altså). Castle er utgangspunktet en typisk whodunnit mord-detektiv-serie, men skiller seg ut med med mye bra humor og gode manus forøvrig.

Vi er overalt, vi.

Og Nathan Fillion er en fantastisk mann. (Castle får pluss i boka for alle Firefly-referansene de putter inn overalt også! :wub: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
    • Er redd noen skal tro jeg er slem med han. Har en på ett år og som fortsatt drar i begynnelsen av dagens første tur. Dermed må jeg snu rundt mye og få han til og fokusere på meg. Overhørte naboen si jeg hadde antidra bånd på hunden til andre og det syntes jeg var skikkelig ubehagelig. Jeg bytter til kort bånd vist han drar i stede får og gå rundt med langline så jeg får mer kontakt bare. Ikke noe anti dra bånd ( vet ikke hva det er men går ut i fra hun mener strammehalsbånd noe han ikke bruker men han bruker halsbånd vist han skal gå der det er vann får han elsker og bade så slepper jeg at lykta på selen skal bli ødelagt. Kan ikke akuratt trene på dette inne og jeg må trene han på det. 
    • Usikker på om massiv fremgang i hverdagslydighet skyldes endring av metode, økt mental modenhet med mer impulskontroll, "varmen" (ikke veldig), eller en kombinasjon, men vi koser oss. Ikke en lyd på verken bussen, Posten eller Felleskjøpet i dag. Ble helt rørt av hvor flink han var til å sitte pent og pyntelig og vente uten labber på disken eller konsert. Å manøvrere pent mellom hyller med leker og tygg og snacks var deilig nok. Måtte nesten klype meg i armen da han bare var lydig ved disken også, begge steder. Det kom noen raptusbyks da vi nærmet oss hjemme igjen, men kjapt under kontroll med cue på en øvelse og en leke, og da det i neste øyeblikk kom et helt heat av saftige skinker i kondomdress på hjul -  bakfra - bare en meter fra oss, så satt han bare pent og pyntelig og så på de fly forbi uten impulser til å jage etter for å bite noen i rumpa. Amazing!  Godgutten 🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...