Gå til innhold
Hundesonen.no

Gode TVserier


Nirm

Recommended Posts

Har ikke lest igjennom alle forslagene du har fått, men jeg vil anbefale deg Band of Brothers og Twin Peaks.

Jeg kjøpte twin peaks boksen for en stund siden, og var veldig spent siden det er en gammel serie. Jeg synes den er kul, og skaper en utrolig creepy stemning. Synes virkelig den er verdt pengene, selv om den er gammel.

Band of brothers har jeg sett flere ganger, og synes den er veldig bra.

Kan også anbefale Greys og Sex and the city, men jeg innser at det trolig har liten innflytelse :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Ser alt for masse serier, og de jeg liker best er - "Sons of anarchy" og "Spartacus".

Kort fortalt handler Sons of anarchy om en motorsykkel gjeng og Spartacus om gladiatorer. Samboeren liker de også, så passer både menn og kvinner :) (dog disse er ikke kommet på dvd enda, men får ha det på minnet til de kommer)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Nå har jeg sett ferdig V, og jeg er kjempeskuffet! Serien var jo kjempebra, men den ender jo på et stup så og si! Håper de lager en sesong til!

Nå må jeg finne ut hvilken serie jeg skal se så jeg slipper å gjøre ting jeg burde gjøre. The walking dead kanskje... eller sanctuary? Hvilken er best? aller helst skulle jeg sett mer V nå :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå for tiden har jeg dilla på Weeds. Det er en komedie om en mor i øvre middelklasse som blir enke, og begynner å selge marijuana, og man kan trygt si det ikke går på skinner. :P

Jeg liker generelt politiserier godt, og har falt for Rookie blue. Ikke en favorittserie, men god underholdning. Det jeg liker med den er at den er ikke overdreven på noe vis, mulig det er fordi den er canadisk og ikke amerikansk. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo slenge inn mine favoritter som jeg ved første øyekast ikke ser her allerede ;)

Game of thrones

Entourage

Boardwalk empire

Mad Men

True blood

og litt sånn girly girly serier som Gossip Girl, 90210 (den nye) og vampire diaries.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Walking Dead er bra :D Herregud har ikke gjort annet denne helgen enn å se på serier omtrent :P sløvt... gleder meg til neste sesong iallefall.

Unnskyld meg, men Vampire Diaries må jo være den kleineste serien som er lagd siden... ja...:P (Men han mørke er jo nesten verdt å se på for)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The walking dead er knall! Skikkelig skummel!

Ellers så har jeg sett to andre serier jeg kan anbefale i det siste:

Firefly (Som er en sci-fi serie. Veldig spennende, sjarmerende og morsom.Filmen serenity er basert på denne)

sherlock holmes - serien. (Mye bedre enn den teite sherlock-holmes filmen som de lagde.)

Også må jeg jo bare stemme med på game of thrones! Det er bra serie det! :thumbs:

Edit: Og V. Bra serie det og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The walking dead er knall! Skikkelig skummel!

Ellers så har jeg sett to andre serier jeg kan anbefale i det siste:

Firefly (Som er en sci-fi serie. Veldig spennende, sjarmerende og morsom.Filmen serenity er basert på denne)

sherlock holmes - serien. (Mye bedre enn den teite sherlock-holmes filmen som de lagde.)

Også må jeg jo bare stemme med på game of thrones! Det er bra serie det! :thumbs:

Edit: Og V. Bra serie det og!

Jeg så første episoden av "the walking dead" rett før jeg la meg, og jeg fikk ikke sove på lenge, og sov skikkelig urolig hele natten. Pga. den greia uten ben som slepte seg bortover med armene vet du, den var så sinnsykt ekkel!

321468196_zombie_girl_no_legs_walking_dead_answer_2_xlarge.jpeg

GRØSS!

Jeg har lastet ned Firefly, spolte litt i første episode, synes den virket så rotete og kaotisk. Men må kanskje gi den en sanse :D

Oh! Game of Thrones hadde jeg glemt eksisterte, den virket jo litt spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tar et par episoder med firefly. Men sånn er det gjerne med sci-fi - serier synes jeg. :P

Nå har jeg sett 5 episoder tror jeg, og liker det veldig godt! Det er noen skikkelig herlige karakterer der. :D Men det er jo bare en sesong, så det blir jo ikke noen avslutning. :/

Ja, herregud! Walking dead er det skumleste! Jeg HATER egentlig alt skrekk-greier. Men det er så spennende, så jeg bare mååå se.. Den serien handler jo en del om de overlevende og samhold og problemer i gruppa, så jeg føler jo at den skiller seg ut fra zombie-filmene jeg har sett ihvertfall. Nå kommer jo sesong 2 i oktober, så da grugleder jeg meg! Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så serenity avslutter ikke serien på en måte da? Hadde håpet det, hater egentlig å se serier som ikke slutter ordentlig... men er jo så mange bra som ender brått og, så litt synd å ikke se dem og. Jeg håper de fortsetter med V!

Blir bra med sesong to! :D Tror det er flere episoder i den og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, den gjør vel det. Jeg har ikke sett hele sesongen enda, så jeg vet ikke helt hvordan den ender. Men hittil så er sesongen veldig annerledes fra sånn jeg husker filmen (det er ganske mange år siden jeg så den). Dette er jo mye fordi de har så mye mer tid når det er serie, så det blir jo mange "avstikkere". Men det er jo de samme skuespillerne og det samme temaet, så det blir nok ikke noen løse tråder etter jeg har sett filmen regner jeg med.

Og, ja! Hvis ikke de fortsetter med V, så blir jeg skuffa altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Firefly-fan kan jeg jo skyte inn at filmen funker fint som en større avslutning, men Joss Whedon etterlot enkelte ting litt åpent i tilfelle han fikk jobba videre med universet senere. (Og det er en knallserie! Så det så. Om enn litt rotete til tider... :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meldt meg inn "project Alice" på facebook... hvor geek er ikke det liksom... :lol:

Hahaha! Jeg meldte meg inn jeg og nå! Må jo gjøre det man kan! :P

Som Firefly-fan kan jeg jo skyte inn at filmen funker fint som en større avslutning, men Joss Whedon etterlot enkelte ting litt åpent i tilfelle han fikk jobba videre med universet senere. (Og det er en knallserie! Så det så. Om enn litt rotete til tider... :) )

Bra du kommer og oppklarer det her litt! :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Firefly-fan kan jeg jo skyte inn at filmen funker fint som en større avslutning, men Joss Whedon etterlot enkelte ting litt åpent i tilfelle han fikk jobba videre med universet senere. (Og det er en knallserie! Så det så. Om enn litt rotete til tider... :) )

Ah! Flere Browncoats. Enig med du. Veldig kjipt at serien ble kansellert midt i sesongen. Den har jo fremdeles kultstatus.

Jeg har ikke sett på TV på nesten ett år, tenker jeg, men jeg følger med på noen serier på nett. Mine favoritter er Fringe og Castle (OK, litt svak for Nathan Fillion, KANSKJE). Fringe kan minne om min gamle favoritt X-files, men er det "overnaturlige" er ikke overnaturlig, men vitenskapsbasert (slik det fremstilles i serien, altså). Castle er utgangspunktet en typisk whodunnit mord-detektiv-serie, men skiller seg ut med med mye bra humor og gode manus forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Flere Browncoats. Enig med du. Veldig kjipt at serien ble kansellert midt i sesongen. Den har jo fremdeles kultstatus.

Jeg har ikke sett på TV på nesten ett år, tenker jeg, men jeg følger med på noen serier på nett. Mine favoritter er Fringe og Castle (OK, litt svak for Nathan Fillion, KANSKJE). Fringe kan minne om min gamle favoritt X-files, men er det "overnaturlige" er ikke overnaturlig, men vitenskapsbasert (slik det fremstilles i serien, altså). Castle er utgangspunktet en typisk whodunnit mord-detektiv-serie, men skiller seg ut med med mye bra humor og gode manus forøvrig.

Vi er overalt, vi.

Og Nathan Fillion er en fantastisk mann. (Castle får pluss i boka for alle Firefly-referansene de putter inn overalt også! :wub: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...