Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg dine "utstillingsklær"


ipadda
 Share

Recommended Posts

  • Svar 232
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat det driter jeg en lang marsj i, gitt!!! Så lenge klærne er rene, pene og man ikke lukter vondt spiller det da overhodet ingen rolle om man har samme antrekk flere ganger? Men jeg mener jo også

Jeg har sluttet å bry meg så himla mye om hvilken farge jeg har på klærne når jeg stiller, jeg. Jeg stiller min gråsorte hund i sorte bukser ofte (evt lysere grå drakt) - og jeg kan vel ikke si at det

Jeg er glad de gangene jeg har stilt belger så har jeg ikke lagt merke til blikkene til folk Hadde ihvertfall ikke gitt mersmak til å fortsette med rase da.

Posted Images

Jeg syns mine skjørt er helt ok å løpe i og sitte seg ned i. Det svarte skjørtet har virket lovlig trangt når jeg har gått fort, men fungerer når jeg løper. Den lyse jakken min hadde igjensyddlomme som jeg bare raknet opp. Jeg vet ikke om den røde jakken har lommer, og den grå ser ut til å ha enten pyntelommer eller slike som den lyse, som jeg kan rakne opp :P Alle er kjøpt på H&M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns mine skjørt er helt ok å løpe i og sitte seg ned i. Det svarte skjørtet har virket lovlig trangt når jeg har gått fort, men fungerer når jeg løper. Den lyse jakken min hadde igjensyddlomme som jeg bare raknet opp. Jeg vet ikke om den røde jakken har lommer, og den grå ser ut til å ha enten pyntelommer eller slike som den lyse, som jeg kan rakne opp :P Alle er kjøpt på H&M.

Er det lommer hvis man bare rakner dem opp? Trudde ikke det var lommer jeg pga at jeg ikke så noe søm innvendig som minnet om en lomme :icon_redface: Da får jeg ta meg en runde rundt i morgen og kikke litt da kanskje :D Takk for svaret MM :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så søtt av Tinka da! Nå bruker jeg aldri høye heler i ringen, det føler jeg hadde blitt vondt :P Men jeg skjønner hva du mener. Angående høye heler, er de hvite skoene på bildet ditt det Synnøve? Jeg trenger nye hvite sko, for de andre er litt vel brukte, men de er så perfekte!

Jeg kjøpte ikke med de hvite skoene, tok de bare på for å ikke være barbent på bildet :P

Men det var hæler på de. :)

Hvor finner dere dress jakker uten kun pynte lommer liksom?Blir det ikke trangt og stille i skjørt altså tenker da på hvis man må sette seg ned og når man løper?

Jeg sniker ofte på bruktbutikker, men de fleste dressjakker er sydd igjen lommene på i butikker. Dette er fordi dressjakker med "åpne" lommer kan stikke litt ut når du prøver de i butikken, så de syr de igjen under produksjon for at de skal se best mulig ut på.

På jakken jeg kjøpte hind dagen var det ikke lomme,men jeg syr en lomme på innsiden til å ha godis i.

Jeg kjøper kun skjørt som har splitt kun pga det med løpingen. :)

Er det lommer hvis man bare rakner dem opp? Trudde ikke det var lommer jeg pga at jeg ikke så noe søm innvendig som minnet om en lomme :icon_redface: Da får jeg ta meg en runde rundt i morgen og kikke litt da kanskje :D Takk for svaret MM :D

Tjah, svarte litt hulter i bulter om det oppe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange pene klær, mennesker og hunder her :D

At jeg går på utstilling med hundene, skjer nesten aldri. Men jeg skjønner nå at kleskodeksen min ble litt feil sist jeg stilte. Det var en fin sommerdag, og jeg stilte i joggesko, shorts og bar overkropp... :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal muligens stille staffetispa til vennina mi når hu fårt bort "valpemagen" sin, men hvilken farger bruker man når man har en brindle/sort staffe?

jeg bruker sort bukse for å fremheve det sorte i Amiga sin brindle. Og jeg har stilt i variasjoner av brunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner dere dress jakker uten kun pynte lommer liksom? Blir det ikke trangt og stille i skjørt altså tenker da på hvis man må sette seg ned og når man løper?

Man kan løpe ganske fort i de rette skjørtene ;)

(finne ut hvordan man legger ínn film :huh: )

Man "øver" litt på hvordan man setter seg ned når man stiller hund, og ha rett undertøy. Glemt string o.l. liksom :P

149049_10150315408190072_834435071_15749044_4128496_n.jpg

I videoen er forøvrig enda to antrekk jeg bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstillingsklær ja. Føler meg alltid som ein liten bums som går inn i ringen med tanke på alle dei andre som går rundt i dresssbukse og dressjakke med ei fin skjorte under. Men i sommar gjekk eg til innkjøp av nokre klær, då med spesielt utstilling i tankane, men også til kvardags. Så ei svart, inntilsittandes bukse (eigentleg joggebukse) som faktisk var ganske så fin, samt ei brun inntilsittandes bukse med litt sleng heilt nede. Ei kvit skjorte, ei rosa (som MÅ leggast opp, ser ut som ein kjole!). Funderar også på om ei rutete og delvis stripete skjorte eg har kan brukast også, minnar litt om ei "fjøsskjorte", men veldig fin. :P

Har jo hørt om enkelte dommarar som er så prippne på det at dei nesten dømmer etter handlerens klær... I vert fall at det kan verke slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo hørt om enkelte dommarar som er så prippne på det at dei nesten dømmer etter handlerens klær... I vert fall at det kan verke slik.

Det har veldig ofte en sammenheng med at de som stiller mye er de som pynter seg. Og de fleste som stiller mye og reiser land og strand har gode hunder.

Jeg har stilt i baggypants og t-skjorte med noe "bloody" logo på og alikavel vunnet. (jeg var i dårlig form og bare orket ikke pynte meg). En god hund er en god hund samme hvordan handleren ser ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

At jeg går på utstilling med hundene, skjer nesten aldri. Men jeg skjønner nå at kleskodeksen min ble litt feil sist jeg stilte. Det var en fin sommerdag, og jeg stilte i joggesko, shorts og bar overkropp... :icon_redface:

Jeg er veldig sikker på at fåtallet av forumets brukere ville stilt i bar overkropp, ja.

:D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Går svart vest, hvit skjorte og svart skjørt/pen bukse til å stille en brindle staffe? Har ingen anelse på sånn her, bikkja mi er liksom svart og hvit, mye enklere :P

Jeg ville hatt lysere skjørt/buske, gjerne beige, hvit eller lys grått.

Ihvertfall hvis det er innendørs der fargene ikke blir så fremtredene på hunden som utendørs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...