Gå til innhold
Hundesonen.no

Amiga sin strikka genser


Anette

Recommended Posts

minsket1-37.jpg

Jeg vil ha denne valpen! Valper med strikkegenser er jo bare såååå søte :)

Forøvrig syns jeg også du kan strikke etter forespørsel :)

genservalper.jpg

Selmas småsøsken har arvet Selmas valpegensre.

IMG_7192.jpg

Selmas genser, min lue.

Firefox_wallpaper.png

selmakommethjem210.jpg

Jeg vil også ha disse valpene!

Her er Ladys nye genser. Den er strikket av den flinke dama på bildet. Den er i ull og er også tovet. Sitter som et skudd:-) Betalte 500; for den og det er den virkelig verdt!

IMG_9138.JPG-for-web-large.jpg

Hahah, unnskyld meg, men jeg må si at jeg hadde ledd om det der hadde løpt forbi meg :)

Meget bra strikket da!

Jeg har veldig lyst til å kunne strikke slikt selv, det er sikkert veldig praktisk. Men jeg hater pirkearbeid, noe som det sikkert vil bli når man skal strikke bein, og rygg osv. Jeg kan bare strikke rett beint slik som et skjærf eller en lue :) Men det er vell bare å prøve seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha denne valpen! Valper med strikkegenser er jo bare såååå søte :)

Forøvrig syns jeg også du kan strikke etter forespørsel :)

Jeg vil også ha disse valpene!

Hahah, unnskyld meg, men jeg må si at jeg hadde ledd om det der hadde løpt forbi meg :)

Meget bra strikket da!

Jeg har veldig lyst til å kunne strikke slikt selv, det er sikkert veldig praktisk. Men jeg hater pirkearbeid, noe som det sikkert vil bli når man skal strikke bein, og rygg osv. Jeg kan bare strikke rett beint slik som et skjærf eller en lue :) Men det er vell bare å prøve seg.

Du hadde ledd ja:) Fikk høre at hun så ut som en nystappa kjøttppølse i blå tarmer hi hi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Ladys nye genser. Den er strikket av den flinke dama på bildet. Den er i ull og er også tovet. Sitter som et skudd:-) Betalte 500; for den og det er den virkelig verdt!

IMG_9138.JPG-for-web-large.jpg

Tenkte å bestille heldress til Verita og Puma(mammas Silky terrier) fra samme person, men glemte av det. Kanskje jeg må ta noen mål og kontakte Siw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Ladys nye genser. Den er strikket av den flinke dama på bildet. Den er i ull og er også tovet. Sitter som et skudd:-) Betalte 500; for den og det er den virkelig verdt!

IMG_9138.JPG-for-web-large.jpg

Den der er bare utrolig flott, utrolig praktisk og utrolig komisk på en og samme tid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin!

Hvordan tar man den på? :)

Hi hi, mange som har lurt på det. Under buken mellombak beina er det en 15-20 cm åpning som lukkes med trykknapper. Jeg stikker hue hennes inn i hullet, putter forbeina på plass, drar genseren bak på ryggen, putter bakbeina i og knepper igjen trykknappene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi, mange som har lurt på det. Under buken mellombak beina er det en 15-20 cm åpning som lukkes med trykknapper. Jeg stikker hue hennes inn i hullet, putter forbeina på plass, drar genseren bak på ryggen, putter bakbeina i og knepper igjen trykknappene.

Til hannhunder er det ikke trykknapper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi, mange som har lurt på det. Under buken mellombak beina er det en 15-20 cm åpning som lukkes med trykknapper. Jeg stikker hue hennes inn i hullet, putter forbeina på plass, drar genseren bak på ryggen, putter bakbeina i og knepper igjen trykknappene.

Aha, ja det måtte være noe. Jeg begynte å se for meg de vanvittigste måter å trykke hunden inn i den dressen på :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av Tipsi med sin strikkegenser fra Drops

76973_445333947214_740237214_5459777_9412_n.jpg

Den er sydd etter mål på oppskriften og ikke målene til hunden, så den kunne vært litt strammere rundt lenden og litt lenger (hvis vi ville brukt det til dekken, nå fungerer den som genser), men vi er veldig fornøyd med den :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kule, disse hundegenserne :-) Får lyst til å blåse støv av gamle strikkekunnskaper og se hva jeg får til... Tviler på at jeg får det til, da jeg har en tendens til å strikke altfor stramt i perioder, så strikketøyet går ut og inn som en bulkete larve... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...