Gå til innhold
Hundesonen.no

Amiga sin strikka genser


Anette

Recommended Posts

Den var kjempe fin, men lurer litt på hvorfor dere ikke strikker genserene så de dekker bakparten?

Er der det er viktig å holde dem varme pga blodsirkulasjonen :lol:

Har ikke funnet en oppskrift for det, og de dekna man kunne strikke syntes jeg ikke noe om. Også er det vanskelig å strikke så langt bak uten å måtte feste rundt beina må jeg tro? Da blir det jo som en hel dress også trenger man hull til tiss og bæsj etc. Nei det får bli neste prosjekt, hun har et dekken men hun haaaaater strikken rundt bakbeina så dette er iallefall en løsning imens.

Kanskje man skal lage seperate lår varmere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

link til Doggy got style sweater! :lol: Kan du måle og regne ut selv :P

Alle oppskriftene av dekken etc

Takk for link, men skjønte ikke så mye av den :P Har ikke noen som står på norsk da :)

Den var kjempe fin, men lurer litt på hvorfor dere ikke strikker genserene så de dekker bakparten?

Er der det er viktig å holde dem varme pga blodsirkulasjonen :lol:

Lurte jeg også på :P Kunne tenkt meg en som var litt lenger på lendepartie/krysset, og strikke på undersiden av magen (siden jeg har tisper), høy hals og litt lenger bein :lol: Kravstor jeg nei :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor strikka samme genseren til Kukla, men den ble for kort, så jeg bestillte en til Happyface sin Cairn nivea med litt lenger rygg og enda en til kukla med lenger rygg :lol:

Her er bilder av Nivea sin, satt helt perfekt :P

DSC_0077.jpg

DSC_0081b.jpg

Sorry for jeg kuppa tråden :) men tenkte jeg skulle vise at det er mulig og lage lenger rygg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

link til Doggy got style sweater! ;) Kan du måle og regne ut selv :lol:

Alle oppskriftene av dekken etc

Kjempe fin genser :) Syntes den var fin på henne jeg :P

Måtte inn å på linken. Likte veldig godt hundegenser nr 2 :P Den mååå jeg bare ha til Tassen :P Må bare finne noen kan strikke den da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norma hadde en lengre en når hun var valp/unghund - den dekket bakparten og det meste av magen, og hadde en "løkke" til halen for å holde det på plass om nødvendig. Fin genser det, kunne tenkt meg noe sånt igjen, spesielt til Orry :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn skal jeg strikke til frøkna her og, gleder meg til å komma i gang. Kommer til å lage den litt lenger for å dekke hoftene, tenkte kanskje sette på en bred strikk til å ha rundt bakbeina, noe lignende den som er på Back on Track-dekkenet.

Er jo bare å strikke eller hekle bånd som går på innsida av låra, det har jeg planer om på genseren jeg strikker til ei venninne sin chihuahua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Ladys nye genser. Den er strikket av den flinke dama på bildet. Den er i ull og er også tovet. Sitter som et skudd:-) Betalte 500; for den og det er den virkelig verdt!

IMG_9138.JPG-for-web-large.jpg

WOW!

Utrolig fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...