Gå til innhold
Hundesonen.no

Fast fellestrening på Skeidbanen

Martine

Recommended Posts

• Svar 186
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Når og hvor på onsdag (orker ikke lese gjennom hele tråden :getlost: ) ?

Kanskje jeg graver/hakker ut bilen og kommer en tur med dyret :wub: Prøver å lure med meg Anette også. (Aneeetteeee, hvor eeer duuu? :D )

Skrevet

Når og hvor på onsdag (orker ikke lese gjennom hele tråden :wub: ) ?

Kanskje jeg graver/hakker ut bilen og kommer en tur med dyret :D Prøver å lure med meg Anette også. (Aneeetteeee, hvor eeer duuu? :D )

Jeg er her :D Vi vil, såfremt det passer med tid og sted! Har ikke lest ordentlig gjennom nå jeg heller :getlost:

Skrevet

Kelpieklanen kommer på onsdag :wub: Ta med menn alle sammen, vi skal nemlig trene håndteringstrening (utstilling) :D

:getlost:

Jeg husker ikke helt når vi snakket om, men for meg passer det egentlig best rundt 19.

Skrevet

Vi kommer kl. 17 i morgen, jeg skal prøve å få med mann også. :getlost:

Kovu skal ikke hilse på andre i morgen, siden vi sliter veldig med passering for tida (han har akkurat begynt å markere såvidt, og er helt klart "stengt for ombygging" for tida). Men jeg vil kose kelpiser, selv om jeg ikke er mann!

Vil gjerne ha noen til å åpne munnen på Kovu også, siden han skal i ringen snart.

Angående banen:

Isen på banen er bedre, og det er stort sett folk der. Så det passer bedre å trene på parkeringsplassen ved banen.

Skrevet

Da må vi trene mellom klubbhuset og kunstgressbanen ja... Er ikke veldig stor plass, men det funker nok. Det positive er at det ikke er lov til å parkere der!

Skrevet

Jeg tror jeg tar en tur i morgen! :ahappy: Men jeg ble ikke helt klok på når dere egentlig er der. :whistle: Pga. forelesning, middagsspising og kollektivtrafikkfarting tror jeg ikke at jeg kan være der noe særlig før seks i alle fall, er det noen der da, mon tro?

Skrevet

Jeg kommer 17.40 Da vil jeg trene på den supre innerste banen hvor det aldri er folk på den tiden på onsdager. Dessuten er isen der ikke egnet for skøyter. Om dere vil trene mellom klubbhuset, hvor det ikke er fullt så bra bane, så kommer jeg hverken til å hilse på dere eller til å forstyrre. Det gjorde jeg mer enn nok av forige onsdag.

Skrevet

Jeg kommer 17.40 Da vil jeg trene på den supre innerste banen hvor det aldri er folk på den tiden på onsdager. Dessuten er isen der ikke egnet for skøyter. Om dere vil trene mellom klubbhuset, hvor det ikke er fullt så bra bane, så kommer jeg hverken til å hilse på dere eller til å forstyrre. Det gjorde jeg mer enn nok av forige onsdag.

Næmmen må jo hilse på da :whistle:

Noen som har mulighet til å vise på et kart hvor dette området ligger?

Vet ikke helt når jeg kommer, men prøver å være der sånn i 18-tiden :ahappy:

Skrevet

Jeg er her :lol: Vi vil, såfremt det passer med tid og sted! Har ikke lest ordentlig gjennom nå jeg heller :whistle:

Klokka 18 på skeidbanen. Skal se om jeg får gravd ut bilen så kan jeg hente dere..? Sender deg en mld i morgen! :ahappy:

Skrevet

Takk :whistle: men så nærme ring 3 skal ikke være vanskelig å finne :ahappy:

Skrevet

Takk :lol: men så nærme ring 3 skal ikke være vanskelig å finne :lol:

Famous last words. Hvis du kjører, så ta av fra Storokrysset opp mot Grefsen, og ta av til høyre mot Haraldsheim. Skeidbanen er nedi dumpa ved første veikryss.

Jeg kom sent hjem fra jobb, så vi kommer nok ikke før tidligst halv seks.

Skrevet

Vi hadde en fin bane for oss selv og trente fra 17.40 til 18.30. Hvem andre enn Simira kom for å trene mellom bilene?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...