Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du hjemmeside?

Superbikkja

Recommended Posts

Skrevet

Har lyst til å lage helt ny hjemmeside. Den jeg har nå er veldig hjemmesnekret med klipp og lim, egentlig litt lyst på ferdig template som jeg kan justere på selv.

Eller, hvordan har du laget din hjemmeside? Program osv? :aww:

Skrevet

Wordpress drevet hjemmeside bruker jeg. Begynte med frontpage og freewebs men etter jeg oppdaget wordpress(i fullversjon) så har jeg aldri sett meg tilbake.. Nå bygger jeg egne temaer og layouts selv, men før brukte jeg bare ferdiglagde themes som jeg forandret litt på så de ble litt personlig.

Skrevet

Jeg bruker både frontpage og Wordpress.

Er godt fornøyd med begge deler.

Dekker hvert sitt behov.

Skrevet

Hvordan får man denne "fullversjonen" i WordPress? Finner bare CSS-editoren, jeg, og det vet jeg fra tidligere at jeg bare kan glemme... Finnes det noe på WordPress som er litt sånn drag-and-drop-aktig altså? *håpe håpe*

Skrevet

Drev å kodet selv før, gikk lei

Nå bruker vi Joomla, mindre tid på koding å plages med med IE/FF/Opera/Safari/Crome...

Joomla er mere en hjemmeside...

Wordpress er mere en blogg...

(Vi bruker da Joomla til hjemmesiden og Wordpress til bloggen)

Skrevet

fordi de er bygget slik...

wordpress har alltid vært en bloggtjeneste med mulighet for "faste sider"...

Det har aldri vært ment som en komplett hjemmeside..

En Blogg er en blogg, er det en blogg man vil ha så er wordpress ol supert..

Vil man ha en hjemmeside er ikke wordpress egnet til jobben...

Der bruker vi joomla, som er et komplett verktøy for jobben (om noe omfattende)

Skrevet

fordi de er bygget slik...

wordpress har alltid vært en bloggtjeneste med mulighet for "faste sider"...

Det har aldri vært ment som en komplett hjemmeside..

En Blogg er en blogg, er det en blogg man vil ha så er wordpress ol supert..

Vil man ha en hjemmeside er ikke wordpress egnet til jobben...

Der bruker vi joomla, som er et komplett verktøy for jobben (om noe omfattende)

Så alle disse sidene burde bare konvertere til jomla...? Fordi at?

Wordpress fungerer supert til hjemmesider, man kan få til alt i wordpress som man gjør med alt annet. Php, html, CSS + muligheten til plugins gjør det til en perfekt hjemmeside-løsning, eller CMS.

Skrevet

Jeg koder det meste selv i ett program som ligner på notepad. Galleri, gjestebok og blogg har jeg lagt til fra andre eksterne sider og inkludert dem i kodingen :)

Skrevet

Jeg har gått over til å bruke joomla etter jeg gikk lei av å kode sidene selv, var innom wordpress men det mangler masse funksjonalitet for akkurat som Tore sier er det en blogg, det er ikke et komplett hjemmesideverktøy. Du har mye mer funksjonalitet i joomla enn wordpress. F.ex drupal er også et godt alternativ til joomla (det kan være litt komplisert første gangene men gud og lett etterhvert...).

Frontpage skal jeg la være å ytre min mening om :)

Skrevet

Jaok, men ingen som kan fortelle meg HVA wordpress mangler for å fungere som ent komplett hjemmeside-"program" ? Jeg ser det nemlig ikke, men så føler jeg også at jeg har blitt mer eller mindre wordpress-ekspert iløped av det siste året.. Er liksom ingenting som IKKE lar seg gjøre, føler jeg. :) For meg har Wordpress ALL funksjonalitet man noen gang kan trenge for å drive en vanlig hjemmeside og mer til. Kommer ikke på noen feiler eller mangler what so ever, bare fordeler. :)

Skrevet

Du får bare prøve joomla da...

Bare fordi jeg kjører Suzuki så er ikke Suzuki bedre en Dodge-Ram... (sett at begge kostet det samme i tillegg)

Det bare er sånn, wordpress er ikke laget som en hjemmesideløsning, det er en bloggløsning...

Joomla er ikke laget som en bloggløsning heller, derfor bruker jeg både joomla og wordpress, de er best til det de er laget for begge to...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han faktisk er blanding av havanais og malteser så er han ikke en maltipoo i det hele tatt. Maltipoo er blanding av malteser og puddel (poodle, derav -poo-delen av navnet).  For det første bør han sjekkes for alle arvelige helseproblemer som forekommer både hos havanais og malteser. Det er vel noe allergi, øyeproblemer og kneledd/albueledd ihvertfall. Så bør du ha oversikt over gemytt og helse hos begge foreldrene og helst søskenene og gjerne halvsøsken eller andre nære slektninger til hunden. Det hjelper ikke at din hund er snill og frisk, hvis han er unntaket i kullet. Da risikerer du å avle videre på problematiske gener, selv om det ikke har vist seg hos din hund. Dette er hovedårsaken til at raseavl er lettere å gjøre på en god måte, fordi man har registrert statistikk over helsedata i flere generasjoner. Hvis du tenker å få valper så kan det uansett også være greit å gå NKKs oppdretterskole, det er mye viktig informasjon der uavhengig av om du avler på renraset eller blandingshund. https://www.nkk.no/kurs-utdannelse-og-aktiviteter/kursoversikt-alle/ Generelt tenker jeg at det er veldig mange hunder som omplasseres og unødvendig å avle om man ikke har noe målrettet tanke for det, som de fleste seriøse oppdrettere har for rasehunder når de studerer helse- og utstillingsresultater. Det finnes mange gode og snille hunder som trenger et hjem.       
    • Hei. Jeg har en maltipoo hund som er blanding av havanes og malteser. Veldig godt gemytt på han. Rolig og veldig snill. Ble 2 år 17 juli. Hvordan kan jeg gå fram? Han er i ekstase å merker han er ungdoms tiden nå. Trenger litt tips . Vil gjerne forme han videre pga hvor fin han er. 
    • Alle dyr har naturlige instinkter som styrer dem. Noen er byttedyr, som lever av gress, bær og annet de finner i naturen, og som har fluktinstinkter når det er noe i nærheten de oppfatter som fare. Typisk eksempel er hester, sauer, hjortedyr osv. Noen er rovdyr som lever av å fange, drepe og spise andre dyr. Både katter og hunder er rovdyr, samt ulv, gaupe, bjørn osv. Fra lenge før hunder (og katter) ble domestiserte og holdt som arbeids- og kjæledyr har dette vært instinkter som rett og slett har holdt dem i live. Det er naturlig adferd å jage og drepe, men vi har avlet bort veldig mye av de sterkeste instinktene. Ulike dyr har også ulikt språk og væremåte, og de aller fleste kommuniserer best med sin egen art. Og så er det noen som kommuniserer på tvers av arter, i varierende grad. Anbefaler å lese litt om språk og adferd både hos hund og katt, og som sagt få hjelp fra fagfolk.
    • Hvorfor er det sånn at alle katter skal jages?
    • Det er jeg også redd jeg må gjøre. Omplassere kattene. Men er vanskelig fordi har blitt så glad i dem.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...