Gå til innhold
Hundesonen.no

Sirkus Samurai - Photoshoot s. 15

SandyEyeCandy
 Share

Recommended Posts

• Svar 377
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi var ute på en helt fantastisk tur med @Arcticaa på lørdag, hvor jentene fikk gå løse og helt nakne i mange timer, og resultatet blei mildt sagt magisk. Gud hjelpe meg, jeg har så pene og flinke hun

Knertisen er fortsatt harkefri, og Aiko er så i storslag at hun framstår like sprek og aktiv som lillesøster. Jeg har gått 10 mil hittil i januar, og skulle gjerne gått lenger for å virkelig slite dem

Aiko har det helt strålende om dagen på sin medisin, er veldig til stede med kos, tigging, lek og lykkelig sprett på tur og er helt vanvittig blid hele tida. Hun er jo ganske fjern og liker å styre si

Jeg har hjemmekontor om dagen. Det er så utrolig deilig å bruke en time på å kose og skravle og bare være nære før vi står opp, og så tilbringe resten av dagen sammen. Jeg pleier å si at alle eier en del av Aiko, mens Imouto er bare min, og det blir veldig tydelig her hjemme også. Aiko kommer vrikkende bort (det er vanskelig å gå ordentlig når man må logre så innmari, skjønner dere) om jeg snakker til henne, og vi koser og susser litt før hun legger seg et annet sted, mens Imouto bare er her hele tida, tett inntil meg og følger alltid med på hvor jeg er og hva jeg gjør. :wub: Jeg synes det er så fascinerende at en hund som er så "uvøren" og klin gæren når vi er ute, kan være så mild, kjærlig og skjønn samtidig.

Når jeg kommer fra badet om kvelden er det dette som møter meg, klar som et egg, liksom klappende på puta: "Kom her da, mamsen! Sjekk denne digge puta!"

29012012602.jpg

Og nå er hun min selvsagte assistent og lårvarmer, som passer på at ingen av de frekke måkene får kræsje i vinduet og at jeg alltid drikker minst to slurker av vannet mitt (hvis ikke får jeg et bebreidende blikk fordi jeg flytta på meg for så lite, nemlig):

30012012609.jpg

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiko ville bare si at hun ikke befinner seg såå langt borte, altså, hun har bare ikke behov for å kline med mamsen hele tida, sånn som hun der ivrige lillesøstra. :aww: Hun liker å ligge sånn her på gulvet med et halvt øye på meg, for å invitere til kos. Og jeg er så godt trent at jeg selvsagt kommer styrtende for å susse henne på magen. :wub: (Sant arret etter kastraksjonen har blitt fint?) Spesielt sjarmis er det selvsagt at hjørnetenna alltid stikker litt ut når hun ligger sånn! :lol:

30012012612-1.jpg

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg blir stor skal jeg ha Shiba :wub:

Jaa! Du bør kanskje ha en rød, for ENDA en svart hund kan bli litt vanskelig å holde styr på, trur jeg... :lol:

Herregud for noen søte små :wub: De virker ganske så herlige begge to :D

Jammen de ER jo verdens herligste! :) Trudde det var ferdig snakka, jeg? :icon_confused:

:jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

I går tenkte vi at det sikkert var helt kjempefint å bestige Vettakollen fra østsiden, for det har jo vært så veldig varmt og fint i været at all snøen sikkert var borte. Vi tar da banen til Sognsvann og går rett opp gjennom skogen. Det er sinnssykt bratt og til tider ganske drøyt, men på alle våre turer er holdninga at hvis rådyret kan gå der, kan vi også. :lol: Men det hjelper ikke når det er helt hinsides med snø og tilogmed skare, sånn at det blir ekstra tungt. Men vi fikk oss en fantastisk tur likevel, hvor Aiko til slutt skjønte at hun fikk godis om hun lot være å gruse Imouto hver gang hun løp bort til henne (noe som resulterte i at hun spurta bort og finta unna med et sleipt smil, BARE for å få godis, hehe), og Imouto fikk jakte litt fugl og svømme litt. Man kalles da ikke kamikaze for ingenting. :aww:

http://www.sports-tr...lrtu12m8644etvi

Men for en gangs skyld hadde jeg med kamera og fikk tatt litt bilder av de skjønne! :wub:

Imouto har funnet verdens beste pinne etter første bestigning, og soler seg litt.

DSC_6469.jpg

"Hallå! Jeg bare la igjen forbeinet hjemme, jeg!" Aiko er fornøyd som vanlig, med eller uten bein. :lol:

DSC_6493.jpg

Synes knertmonsteret begynner å bli ganske lekkert, jeg! :heart:

DSC_6504.jpg

Noen gidder å jobbe litt mer for byttet sitt enn andre...

DSC_6506.jpg

DSC_6507.jpg

Lykkeboll i sitt rette element:

DSC_6511.jpg

DSC_6515.jpg

For alle dem som synes de ser så kjærlige og skjønne ut bestandig :P :

DSC_6525.jpg

DSC_6527.jpgDSC_6528.jpg

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er så pene at du nesten får litt vondt :heart:

De er SÅ fine! :wub:

Synes man kan se av bildene at de er sportybikkjer, jeg. Også så heldige som har hverandre!

Tusen takk! :flowers: De er veldig sporty, faktisk. Ekstremt funksjonelle og spretne, og jeg trur nok Aiko skal prise seg lykkelig for å være født shiba og ikke en annen rase, når hun har den skjelettdefekten hun har. Den merker vi lite til i i hverdagen nå. :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
    • Ser at det er nesten 6 år siden noen har skrevet her, men jeg prøver likevel:  Har et par spørsmål om whippet som jeg lurer på. 1) Leser her og der at det er veldig lett at de får overflatiske skader på kroppen, pga av full fart under "fri leik". Hvordan er det å kombinere tur  i typisk norsk skog med en løs whippet?  2) Whippet har jo jaktlyst. Er det mange som har erfaring med at naboens katt har fått en ublid skjebne? 3) Når det gjelder jaktlyst; er det helt "på trynet" å sette munnkurv på en whippet som skal få rase fra seg i fritt løp? Bare noen spørsmål fra en som har whippet på lista over "hunder jeg kanskje kunne tenkte med, når den hunden jeg har nå rusler til de evige jaktmarker"...
    • Skal sjekke den sida da jeg får tid.  Når det kommer til aktivisering har det vært lite i det siste, men alle problemene jeg viser til er helt uavhengig av hvor mye aktivisering han har fått i det siste. I hele sommer feks var det 2 5-minutters turer hver dag, en tur på en halvime og 1 til 1,5 time i en hundepark hvor han kunne springe og lukte og utforske, hvor mellom 10 og 40 minutter hver gang ble brukt til agility, rally lydighet og andre øvelser. Det var da altså 6 av 7 dager i uka i månedsvis. Før også har han fått minst en time hver dag pluss trening. Ren hundetrening vi drev med ellers gjorde han mer sliten, men det hjalp som sagt ikke på noen av problemene nevnt over. Ikke på bjeffing, piping, aggresjon eller noe annet. Nå siste måneden har det ikke vært tid til å følge opp det med så mye aktivisering dessverre.  Så selv om det ikke har vært direkte trening så har det ihvertfall vært aktivisering med egentrening fra min side.  Jeg vil tro at hvis noen har tid til mer aktivisering enn dette så kan han nok være en "bedre" hund. Men det krever vel også at noen er i en situasjon hvor dem ofte kan få besøk av noen som er vant med hund.  Sånn som situasjonen er nå har jeg heller ikke mulighet til å følge opp med veldig mye fysisk aktivitet, fordi skaden jeg har begrenser det til at selv 30 minutter lange turer er å strekke ting og selv det er vanskelig noen dager.  Hvis det hadde vært mulig hadde jeg skulle ønske jeg kunne hatt han videre. Jeg vil fort være i en situasjon hvor dette er et problem som ikke vil fungere videre i hverdagen. Utenom det så har jeg først nå egentlig innsett hvor store verdier på eiendommen som har forfalt fordi jeg ikke takler konstant bjeffing hele tiden. Bjeffingen, sånn utenom hørselskaden, tærer enormt mentalt for det føles som om noen skriker konstant. Jeg har forsøkt noen som har han noen helger innimellom og han er roligere der enn han er hos meg, foreldrene mine og flere anre som har passet han. Eller ihvertfall etter første dagen. Jeg har kontakt med oppdretteren, så kan jo høre om det. Han har prøvd litt gjeting, hvor han spredte flokken i alle retninger og kun var opptatt av å jage. Er også en del jaktinnsikt, så ikke sikkert det er noe han fungerer veldig godt med.  Men ja, jeg ser for meg omplassering er vanskelig. Det krever noen som har erfaring med lignende hunder og som i tillegg har mye tålmodighet. Absolutt alt annet enn lyden er noe som fint hadde gått ellers også
    • Her trenger du definitivt hjelp. Jeg vil anbefale å sjekke https://atferdskonsulenter.no/,  det er mange flinke der over store deler av landet. Jeg er på reise og har ikke hatt tid til å lese nøye gjennom, men mitt første spørsmål er hvor mye aktivisering får han på regelmessig basis? Dette høres ut som en gjeterhund med mye kapasitet, og ta tenker jeg at det er en hund som må få brukt seg nok både fysisk og mentalt hver dag. Du beskriver noe hundetrening "som kolliderte med andre ting", og enkelte episoder/tilfeller, men en aktiv gjeterhund trenger jo fort god trening ihvertfall noen dager i uken og litt småtrening til daglig. I tillegg til nok fysisk. Folk jeg kjenner med border collier og andre aktive hunder trener jo gjerne hundesport et par timer to-tre dager på ukedagene, i tillegg til kurs og/eller konkurranser i helgene, samt lange turer enten med sykkel eller løping.  Av måten du skriver på høres det veldig ut som det eneste du ønsker er å slippe å ha hunden. Det vil være en ganske stor jobb å trene bort mye av denne adferden, og jeg tenker det må være en helt fair vurdering om du ønsker å leve med denne jobben. Å ha hund er en livsstil, og en hund med adferdsproblemer legger mange føringer i hverdagen. Jo mindre mulighet du har til å tilrettelegge hverdagen etter hundetreningen, jo lengre tid vil det ta å få bukt med problemene. Dessverre kan det være vanskelig å omplassere en slik hund, men HVIS det i hovedsak er mangel på aktivisering som er utfordringen så kan det være aktuelt for noen som vil ha en arbeidshund med mer kapasitet. Er han prøvd til gjeting? Har du kontakt med oppdretter? Det kan jo være verdt å høre om de vet om noen som kan være aktuell for å ta over hunden. Eventuelt kan du jo ta kontakt med en av adferdskonsultentene på lenken over og få en vurdering av hunden. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...