Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjole til bryllup


Mirai

Recommended Posts

Skal i bryllup i januar og juli, vet det er lenge til! Men jeg er elendig på å pynte meg og finne fine ting, så lurte på om dere har noen ideer på hva som er en fin kjole til bryllup? Bedre å være på den sikre siden sånn at jeg får tak i en før tiden renner ut, hehe..

Begge bryllupene er engelske, forresten. Er litt redd for å komme og ha bommet totalt på kjolevalget :wub:

Om det spiller noen rolle så er jeg bare 1,67 høy så må vel ha noe som ikke får beina til å se enda kortere ut.

Eks på denne siden er det masse kjoler

http://www.edressme.com/

og denne

http://search.next.co.uk/shop/gattgender-women-cat-dresses-0?&nxti=0&nxtv=0&ts=v8&filter=subset:4201

Her er fra to andre brylluper som de som skal i julibryllupet har vært i:

post-151-12865334726105_thumb.jpg

post-151-12865334587315_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at i England er de litt mer nøye på hva som er rett "kjole etikette" en her hjemme. Så hovedtingen blir jo da å unngå alt av svarte og hvite kjoler. Siden du ikke har nevt noe antar jeg de ikke har oppgitt et farge tema til gjestene. For å være praktisk kan det jo være greit å finne en kjole som passer til både vinteren og sommeren. Mitt forslag vil være en kjole med knelengde som du kan bruke en fin cardigan over om vinteren. Jeg bruker for tiden en 50 talls kjole som min samenkomst kjole og er veldig fornøyd med det, men det er jo en smakssak.

236968319_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommelfingeregelen er vel at det er brudens dag og at hun skal få oppmerksomheten. Derav enkle, pene kjoler som ikke tar oppmerksomhet :wub:

Edit; mener det stod noen tips om nettopp antrekk i bryllup i en bok om mote jeg har hjemme. Kan godt referere teksten når jeg kommer hjem om du er interessert? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så ikke svart, hvit eller rød. Jeg har ikke bunad, nei.

Det som er i juli har vi bare fått sånn "save the date"-kort til foreløpig, vet ikke hvor det skal være. Er en del av vennene hans som gifter seg utenlands, men det er jo ikke sikkert. I januar blir det i England hvertfall, det er søstra til kjæresten som skal gifte seg (det blir første gang jeg møter henne, de har ikke noe nært forhold). Så jeg vet ingenting om kleskode dessverre :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lette og lette og lette etter kjole til bryllup jeg var i i sommer, det ene var jeg forlover i. Endte med å kjøpe i butikk (har hørt litt diverse om nettbutikkene), og den butikken jeg fant med flest fine kjoler var agape. Det er dyrt, men nå har jeg en kjole jeg kan bruke i alle bryllup jeg går i (med mindre jeg legger på meg, for den er trang *ler*). Hos agape har de alltid fine kjoler inne. Jeg ville valgt en som gikk til rett under knærne, som ikke er stroppeløs, og som har en fin farge (ikke svart, hvit eller rød nei). Min er ferskenfarget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil virke høyere enn du er, så ville jeg gått for helt lang kjole og høyhæla sko. vil du ha lange bein, kort kjole og høyhæla sko.

jeg ville også gått for en nøytral farge. pastell kanskje. spørs jo om du er lys eller mørk selv og da.

Du kjenner ikke noen andre som skal i samme bryllup som du kan spørre om hva de skal ha på seg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bumper denne igjen. Har sett på masse kjoler online for å finne noe jeg liker som jeg kan få sydd i Thailand.

Har funnet en her som jeg f. eks kunne tenke meg i noe mørkegrønt stoff, evt. litt mer gammelrosa som på bildet:

http://www.net-a-porter.com/product/108591

Hva syns dere? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen er jo kjempefin, men tror du de får til å lage den som den ser ut på bildet? Lanvin-kjoler har en tendins til å være litt "kompliserte". Så det er vel kanskje en forutsetning at kjolen blir fint utført?

Jeg tror den vil være penere i den fargen på bildet enn i grønn, men det er min preferanse. Jeg er ikke en kjempefan av grønt, så sant det ikke er en frisk grønnfarge, som dette:

http://files.hm.com/media/products/904/DXL904_80835_92005_76_5926.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemoren min er fra Thailand så forhåpentligvis kan vi finne en ok skredder og ikke bare den første og billigste :aww: Om den ikke blir 100% like er ikke så farlig, men der har jeg hvertfall funnet noe jeg liker! Jeg må venne meg litt til tanken på sånn gammelrosa :icon_confused: men jeg er helt enig i at den er nok finest i den fargen!

Tar gjerne imot andre forslag også :aww: Vi drar jo ikke før 7. januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan gjerne være litt lenger enn på bildet jeg linket til, jeg har ikke bein til noe superkort uansett :aww:

Jeg syns at sånne lange "babydollfasong"-kjoler er litt kjedelig :icon_confused: Det er det jeg alltid har "safet" med og jeg har lyst på noe som er litt mer originalt/spenstig. Trenger som sagt ikke være kjempekort eller helt sprøtt, men.

Går vel an å spørre dem om å lage lengden på den sånn og sånn slik at den blir hakket mer "ordentlig"?

Glemte også å skrive at det ikke blir noe i januar fordi da er jeg i Thailand, så det blir bare det som er i neste sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var fin Martine, og passer bra til sommerbryllup :icon_confused:

Ja, og anstendig på de aller fleste sett. Fungerer til de fleste anledninger og tilbehøret man velger setter preg på den. Kan jo ta i den fargen man ønsker også. Fancy å danse i er den også :aww: *ønske seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...