Gå til innhold
Hundesonen.no

Strider og Shy


TonjeM
 Share

Recommended Posts

  • Svar 572
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Og her kommer Shy - Maiskis Obsidia! Da er Shy på norsk jord, trygt forvart i Casa DeepEyes og jeg aner en medeier som kommer å ha tungt for å gi slipp.. Hun virker vanvittig fin - uredd,nysgjerrig,

Begynner å bli stor gutt Strider nå, muligens verste fjortis-alder. Han har markert inne en gang (fikk øyeblikkelig veldig negativ respons på det, og så langt, har det ikke gjentatt seg). Og så har vi

Idag har vi hatt med kamera på tur, så da må det jo inn i tråden her! Men starter med litt utenomsnakk. Vi har begynt å kalle Strider for Psykopaten (!) Han savner visst ikke Tomsingen i det hele t

Posted Images

Guest Belgerpia

:lol: Jeg syns nesten mer synd på Strider når jeg får båndet. Han blir nesten litt lei seg for han får jo ikke lov til NOE :lol:

*ler* - jeg kan se det for meg... Hadde samma greia med Hero som Tone hadde en stund, han så ut som om han tenkte "åååå nei.... åsså nå som jeg var i ferd med å starte festen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult bilde av Zombie Strider! Merkelig at vi kan slite med så forskjellige ting. Balrog taklet helt fint å være i hus med 4 løpetisper da vi var på sykehuset og fikk Johanne, men til gjengjeld så er han ikke like flower power da... Godgutter er de uansett og kosenivået har de hvertfall felles!

Ellers herlig lesning som vanlig, godt du har denne tråden som blogg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er Shy i ringen. Sjekk den halen da - Shy koser seg hun - løper med godt løftet hale og desverre kommer det ikke frempå bildet hvordan den halen logrer og logrer - her oser det selvtillit og happy happy happy, men halen burde kanskje vært ikke fullt så mye i C-formasjon.. :P

shy_hale_zpscc58ed13.jpg

Jeg veit at verken du eller Jeanette liker det, men jeg har jo nevnt et par ganger før at hun der svarte minner om helt vanlige shibaer i sin "gøyalhet", og nå fikk jeg det ultimate beviset: Den halen Shy viser på bildet her, er nemlig den ultimate shibahalen! :D Sigformet og båret perky over ryggen (bare helst med mer pels, selvsagt)! :banana:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult bilde av Zombie Strider! Merkelig at vi kan slite med så forskjellige ting. Balrog taklet helt fint å være i hus med 4 løpetisper da vi var på sykehuset og fikk Johanne, men til gjengjeld så er han ikke like flower power da... Godgutter er de uansett og kosenivået har de hvertfall felles!

Ellers herlig lesning som vanlig, godt du har denne tråden som blogg! :D

Rare greier Marie - man skulle jo trodd at de 2 egenskapene ville ha opptrådt samlet liksom! Nå er det mulig Strider hadde blitt noget hissig hvis det kom en hannhund og skulle tatt fra han Shy da hun var på sitt mest fristende, men utover det er han, så langt, himla grei med andre hannhunder. Var jo en og annen høy&mørk hanne på spesialen, men Strider bare overså dem totalt og gikk forbi han.. Men som du sier, kosenivået har de garantert felles :wub:

Jeg veit at verken du eller Jeanette liker det, men jeg har jo nevnt et par ganger før at hun der svarte minner om helt vanlige shibaer i sin "gøyalhet", og nå fikk jeg det ultimate beviset: Den halen Shy viser på bildet her, er nemlig den ultimate shibahalen! :D Sigformet og båret perky over ryggen (bare helst med mer pels, selvsagt)! :banana:

Hahaha! Perky er ordet! Vår lille sorte Shiba Jeanette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Forrige fredag da flommen var på sitt verste og Margrete skulle på sporkurs bortover våre kanter, så ga Margrete meg et høyst hyggelig tilbud om å kjøre meg hjem fra jobb i byen. Og jeg var lykkelig for det - toget går jo langs Glomma og togturen på morgenen var slik at man nesten fikk lyst å ta føttene opp på setet for at de ikke skulle bli våte - hadde følelsen av at Glomma skvulpet rundt togskinnene, så jeg var slets ikke sikker på å komme meg hjem. I tillegg pleier man jo ikke ha hyggelig tjatreselskap på hjemveien.

Stakkars Margrete skulle imidlertid få bekreftet at utakk er verdens lønn.. Veien vår er sykt dårlig om dagen (fordi den er under opp-pussing og med tid og stunder, skal den t.o.m. få asfalt!!!) og den fredagen hadde en eller annen klok sjel høvlet veien og dratt opp all den skarpe pukken som veiarbeiderne hadde brukt dagesvis på å tromle flat.. Og det gikk som det måtte når man har vært en hyggelig sjel - Margrete endte opp med punktert hjul på vei fra meg til sporkurs.. (Og jeg punkterte dagen etter...) Jaja liten digresjon, men punkterte hjul er pyton altså - måtte bare fastslå det!

Vi fikk ihvertfall en liten skogstur sammen med vakre snille trivelige morsomme Nix. Og Margrete fikk tatt noen bilder før kamerabatteriet takket for seg..

Strider syntes Nix var noe av det hotteste, mest sexige på jord - pedo han - hun har ikke hatt sin første løpetid en gang! Og han oppførte seg deretter også.. sukk.. Nix syntes Strider var ganske spennende selvom han drev med konstant utilbørlige tilnærmelser og fikk konstant kjeft for det også... da huket han seg ned, la ned ørene, logret smiskete - og 0.3 sekunder etterpå var Don Juan igang igjen.. Shy syntes Nix var STOOOR.. og ble veldig forsiktig, drev med forsiktig bumping av Nix bakfra - noe Nix ikke enset en gang (hvilket antagelig var planen fra Shys side :P ), og kikket hun på Shy så trakk Shy seg skyndsomt tilbake. Nix var i det hele tatt vennligheten selv, og meget opptatt av superflørtern, så Shy fikk en aldeles nydelig stor-hund-erfaring.

Nedenfor, balla iført kåte-ørene sine, og Nix:

294215_10151679071890833_1480140637_n.jp

Løp gjennom lyngen, innimellom var det jo faktisk lek også!

954612_10151679071950833_1497009052_n.jp

Og her løper storsjarmøren ved siden av sin utkårede.. ikke et bilde der Strider tar seg så godt ut akkurat, men det gjør derimot Nix!

383527_10151679071895833_1231132991_n.jp

Og her var de da vakre begge to! :wub:

941676_10151679071985833_359600210_n.jpg

Og til slutt, lille frøken modig.. :wub:

424617_10151679071990833_1905743088_n.jp

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Denne helgen har gått mest med til jobbing, men vi fikk oss en skogsopplevelse utenfor det vanlige på tur i dag.

Vi hørte skrik i skauen og trodde det var traner og oppsøkte lydkilden, det viste seg å være 3 ravner.. (! De låt som traner altså!!!). Årsaken til oppstusset var 2 bittesmå rådyr-kje som var under angrep. Mor løp rundt i periferien mens ravnene drev og stupte ned mot de små.. :( Jeg har en bok om dyrespor hvor det er bilde av en hare drept av ravn, haren er uten øyne men helt rød på forlabbene og i boken står det at ravnene tar øynene først for å immobilisere byttet og at haren antagelig har holdt seg for øynene. Jeg vet at naturen er slik, men sånt synes jeg er hjerteskjærende og at sånt kanskje skulle hende med de små kjeene.. :cry: Men vi var nå der og fikk jaget bort ravnene og gubben fikk tatt litt bilder i vill fart før vi kom oss ut av området i full fres sånn at mor&barn kunne roe seg (og at rådyr hunnen kanskje kunne finne et bedre gjemmested for de små).

Nedenfor er stressa rådyr-mor som løp rundt og rundt.. vet ikke om de forsvarer ungene sine eller om deres beskyttelsesinstinkt kun strekker seg til å lokke bort mulige fiender..

mor1_zps3cdd0ab5.jpg

Og så de små da.. det der må være noe av de skjønneste dyreunger som finnes på jord

babies1_zps1c0218c0.jpg

babies2_zps969f3dfb.jpg

Vi gikk nå videre da. Nedenfor bilde av liten Shy i stor skog. Skogen er så vakker nå. Lyng etc er dog ganske høyt så små Shyer forsvinner lett i "dypet" ikke at det gjør noe - jeg tror kelpier er laget for tungt skogsterreng jeg.

shy_forest_zps4f00601c.jpg

Og så var det den vanlige "sitt på en stein"treningen.. noen er lydige og noen gir blaffen..

str_shy_1_zps8f01d869.jpg

Dette med å bli er ikke Shys sterke side akkurat.. lydighet i det hele tatt, hun har bedre ting å foreta seg hun! Hun elsker mat, elsker lek - men synes at sånt kan man da gjøre uten å måtte dille med kjedelige ting først! Søk etter pinner/ting&tang synes hun derimot er topp, og spor også. Vi gikk et spor idag, det hadde ligget i 2 timer, hadde 5 skarpe vinkler og 2 pinner. Hun slo på begge pinner og gjennomførte vinklene prikkfritt og synes det var kjempestas å bli belønnet med ball ved sluttpinnen. Hun er veldig annerledes å gå med enn Strider, hun går ganske fort men trekker ikke sånn at man må ha handsker - er i det hele tatt veldig behagelig! Men sitt&bli på en stein.. forget it - livet er for kort for den slags!

Stridergutt derimot, han sitter som en alvorlig liten gnom han - helt til han får fri :wub:

strider1_zps5756291a.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

:lol:

Shy har tvinnet deg mer rundt fingen enn du aner tror jeg. :lol:

Egentlig Strider også, men på hannhundmåten :P

Men det er jo også derfor de er blitt de som de har blitt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så nydelige rådyr! De er vakre de, særlig de små barna :wub:

Så bra dere fikk jagd bord ravnene, kanskje rådyr-mor fant et nytt sted til dem, og at de er tryggere der.

Og veldig pene hunder du har :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Shy har tvinnet deg mer rundt fingen enn du aner tror jeg. :lol:

Egentlig Strider også, men på hannhundmåten :P

Men det er jo også derfor de er blitt de som de har blitt :wub:

:lol: La meg si det slik - jeg har mine mistanker vedr tvinning! Men shit au - vi har det veldig veldig moro!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har vi hatt ferie i 2 uker, og det har vært litt travelt. Gubben bygger gjerde, dels for at hundene skal få kunne være mer løse i hagen, dvs egentlig Strider - han klarer ikke å la være jage nabokatten - gjerne helt inn til naboen, Shy derimot har ikke noen større kattedille, og dels for å holde uvelkommne ute. Shy er i det hele tatt alltid løs hun!

Vi har vært noen turer i Sverige, Strider har vært med på sånt før, men synes fortsatt det er sykt stas å komme til nye steder. Det synes Shy også. Hun kjørte et par runder gledesbjeffing når hun kom ut av bilen, men da ble hun bare lempet inn igjen. Den metoden (lært av Gråtass) er vanvittig effektiv på henne! Hun elsker nye steder hun også, spesielt der det er mange mennesker. Da går hun rundt med nedklistrede ører og logrer og logrer og står på bakbeina til alle forbipasserende. Det er en del som faktisk går forbi henne uten å ense henne da. Det synes jeg er litt ufattelig - når hun er slik så er hun så vanvittig sykt søt (helt objektivt!) at jeg kan ikke begripe at ikke fler kaster seg over henne! Godt med sånne turer, da får Shy øvd seg på å gå i bånd.. ikke at det ser ut å hjelpe stort. Hun er en vimsete liten apekatt som på liv og død vil gå først (mens Strider liker å gå rett bak en..) men hun trekker ikke i båndet.

Før vi dro til Sverige, var vi innom dyrlegen og Strider fikk pass og begge fikk ormekur. Jeg synes Strider har blitt tjukk i det siste, og han hadde gått opp fra 15.5 kg til 16.0 kg.. Før fikk jeg høre fra dyrlegene at han var litt tynn, dyrlegen syntes denne gangen at han var passe.. Shy veide 12.5 kg og dyrlegen syntes også hun var passe, men hun har jeg satt litt på slankern i og med vi har sluttet med valpefor og hun går nå på voksenfor. Shy er litt vanskelig å vurdere gjennom all pelsen.

Så har vi vært mye i skauen, gått en del spor. Blodspor med Strider, "vanlige" spor med Shy. Det har vært/er fryktelig varmt i skogen om dagen. Shy sliter litt med varme, (vi andre sliter litt med varmen i skogen også, man må ha på seg masse klær for ikke å bli fullstendig spist opp av mygg, knott og flekk-fluer..) mens Strider ser ikke ut å ense 28-30 grader!

Kjører inn litt spontane facebook-oppdateringer, sånn at de får vært med i "bloggen" her..

17. juli

Jeg blir så imponert over Strider altså, våre egen "spor-Froome" han (ref Tour de France, Froome er en utrolig syklist!). Idag har han gått 600 m blodspor i 25 graders varme i tørr skog. Sporet var 6 timer gammelt, de første 60-70 m på tørr, støvete grusvei. Jeg hadde lagt sporet og gubben fikk lage 2 fine ferskt kryss-spor over blodsporet, like før. Gubben visste ikke hvor sporet gikk, og jeg husker aldri hvor jeg har gått (men gikk bak med gps-en i tilfelle det ble problemer), og vi bruker ikke merkebånd for Strider slår på merkebånd. Og da fikk gubben lært seg å stole på hunden, og det gikk jo aldeles strålende. Stoppet litt på første kryss-spor, men fikk beskjed å gå videre og tøffet da videre - det andre kryss-sporet enset han ikke. Den hunden altså.. :wub: :wub: :wub:

19. juli

Lille fluffy, aka Shy, gikk som et lite ******* i sporet idag.. hun gikk over første pinnen av bare farta, men andre og tredje og sluttpinne ble behørig slått på! 100 m, liggetid ca 1,5 timer. 3 vinkler, diverse underlag. Nå blir det lengre spor på henne ja!

15.juli

Tenkt at noe så søtt som Shy kan være så infam. Idag har vi vært på multetur og på den turen inntraff følgende:

1) Shy forsøkte å svelge levende øyestikker. Den satte seg fast i halsen og så hadde vi fullt drama med hysterisk fluffy som hylte og skrek og hostet og harket. Jeg fikk nesten hjertestans men greide å fiske ut en fullt levende og flyvedyktig øyenstikker ut av halsen hennes!
2) Shy oppdaget at multer er rågodt og var en rev til å plukke multer.. det var ingen steder å binde hund på multemyra, så all multeplukking foregikk i frisk jogg for å rekke frem til moden multe før Shy gjorde det.. bra (og ubehagelig) trim!
3) Shy gravde opp et jordvepsbol. Både hun og Strider ble dekket av illsinte jordveps.. SKREKK! De styrtet til oss da, og rullet seg - den rullingen var veldig effektiv faktisk - alle veps forsvant. Vi flyktet raskt fra område. Jeg ga begge bisker hoggorm-tabletter så dro vi hjem og ringte dyrlegen. Fikk beskjed om å se det litt an. Finner ingen stikk på Shy og kun 2 på Strider..
Og det var dagens tur og alle var enige om at den var litt vel dramatisk!

Vi har glemt å ta noe særlig bilder, men idad fikk vi tatt noen. Små kelpier er ikke velkommne som male-assistenter (enda de fryktelig gjerne vil!!!) og måtte stenges inne i hundegården (dvs terrassen..). Jeg synes de er så søte på alle bildene så her kommer de alle sammen!

burfugl1_zps69e75b37.jpg

burfugl2_zpsf62c721f.jpg

Og dette, hvor Shy ikke har klart å få det ene øret helt gjennom sprinklene :lol:

burfugl3_zpsf82c9696.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson

:lol: :lol: Nå har jeg brukt nærmere 3 timer på jobb på å lese gjennom denne tråden (ja, det er bittelitt stille). Fantastiske historier som jeg fikk kose meg med på ny og jeg gleder meg bare til flere! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så må det oppdateres enda mer! Har vært en stor helg på flere måter, på en måte :P

Først: Igår hadde vi overføring av offer (dvs Shy) til kelpiemafiosaen (aka Jeanette) på vår vanlige øde mafia-parkeringsplass ved Glomma. Jeanette fikk målt henne til 44.3 cm så hun har vokst! Og hun veier nå ca 12.5 kg. Jeanette har tatt noen fine bilder av henne også:

Et hodebilde

shy_ansikt_zps3290ae56.jpg

Leke med ball! Så heldig Shy var - vi leker ikke så mye kaste-ball vi, bare som superbelønning når hun har vært særdeles flink (hvilket ikke skjer så ofte..). Vanligvis leker vi litt kamplek vi..

shy_ball_zpsa5cc5ce3.jpg

Og sånn ser hun ut forfra når hun går.. (Jeanette har nok slitt henne helt ut, ikke ofte vi ser den gangarten!)

shy_foran2_zpse4d7e0a5.jpg

Og enda en gangart vi ikke ser så ofte - trav (ja hva pokker gjør Jeanette med henne egentlig???). Og her gjeterhund-trav. Elsker den traven altså! Og så synes jeg hun ser ut å være veldig muskuløs bak, liker det!

shy_trav_zps56c1cbcc.jpg

Idag tok Jeanette henne med til Moss og resultatet ble (måtte bare ta med dette bildet.. fikk det på fb idag, ble jo så himla glad) tada:

shy_cert_zps5c44f81d.jpg

Sjekk sløyfene! Fine fine sløyfene! Shy fikk Cert! (Og litt til, men det var jo i konkurranse med seg selv..).

Kritikken var kort og konsis: Typical, nice head&ears. Nice straight back. G. bone&angulation. Color jet black. Moving well. V- promising.

(Vet ikke hvorfor han dro frem fargen da.. ja, hun er svart liksom..?)

Og så har Merete Greaker tatt noen knallbilder i dag (og Janson har holdt i båndet på det nederste bildet! Sonen at work altså!)

shy_merete_forfra_zpsf10785b5.jpg

Sjekk den fronten - er den ikke flott!

Og her, lille skule Shy. Tar med dette bilde for jeg liker å se på lår.. (bikkjelår for å presisere..jada, helt pervo..)

shy_merete_halv_foran_zpsec342c5a.jpg

Og rosinen i pølsa - bildet til å dåne av.. (helt objektivt altså!)

shy_merete_siden_zpsacacb0c1.jpg

Så nå har Shy sitt første Cert! Og har visst oppført seg relativt bra (for å være Shy liksom..) hos Jeanette bortsett fra at hun våknet alt for tidlig idag. Stakkars Jeanette, bli vekket kl 5.. grøss.

Nei dette ble langt, tror jeg må dele opp litt..

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det del 2 av helgens begivenheter. Strider er snart 3 år og har fremdeles elendig svømmeteknikk. Han elsker å leke i vann, ihvertfall så lenge han kan vasse. Man kan få han til å svømme også, men da får man hjertet i halsen og står der klar til å kaste seg uti for å redde han fra drukningsdøden for han svømmer mer under vann enn over.. dvs forpotene er vel det som er mest i lufta, de fekter han rundt med. Så helt overbegeistra for å svømme har han ikke vært. Men så har jeg fått låne svømmevester av Jeanette. Shy har jo vært bortreist så hun har ikke prøvd enda, men Strider har fått prøve. Han fikk på vesten og gikk uti på sitt litt nølende vis, jeg kastet en pinne til han litt unna sånn at han fikk svømme litt - og da sa det visst "PLING" i skolten til Strider. Snakker om transformasjon - fra Loch Ness i havsnød til delfin på null komma niks liksom :shocked:

Morsomt, gubben har gjort narr av meg når jeg har snakket om svømmevester til biskene - "Alle hunder kan svømme, har ikke hørt på maken til dilling" Han fikk sannelige ete de ordene for han så hvilken enorm betydning det hadde! For som Strider koste seg, som han virkelig elsket å kunne kaste seg uti med digre mageplask og svømme etter den kjære kongen (men hentet den i tauet.. man er jo kelpie - tauet er det fineste!).

Første badetur var igår, andre idag. Da hadde vi med kamera, gubben badet også (vi snek oss bort til det offentlige badestedet her.. det var jo helt tomt for folk i gråværet idag). Så litt bilder!

Liten kelpie ser på gubben bade, det synes han var veldig merkelige greier altså :lol:

strider_vann1_zpscdeccd3e.jpg

Og vi kaster oss uti med kjempeplask (det har han ALDRI gjort i pre-svømmevesttiden)

strider_hopp1_zpscbe538b0.jpg

Ja, det er en typisk kelpielanding (det er en kelpie inni der!)

kelpie_sprut_zps60420c42.jpg

Og se på den svømmeteknikken da - han bare stimer frem med baugvann og kjølvann og bølger og aerodynamisk øreposisjon for å minske luftmotstanden (og ikke få vann i ørene tenker jeg) og jeg vet ikke hva

stilstudie2_zps4b37f408.jpg

Og så var det litt leking også da - gubben lot som han skulle ha kongen han også, og det ble kappsvømming! (Men gubben klarte aldri å ta igjen Strider enda han forsøkte..)

omkapp_zps71581939.jpg

Nei dette var bare vanvittig moro - takk for redningsvest-lån Jeanette!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...