Gå til innhold
Hundesonen.no

Strider og Shy


TonjeM
 Share

Recommended Posts

Under to timer til eksamenskarakterene legges ut... nå begynner jeg å grue meg igjen! (Men ikke like mye angst som før eksamen i går da :P )... jeg tenker... jeg kan jo ikke ha strøket vel? Jeg klarte å svare på alle temaene som vi skulle kunne ting om... selv om jeg rotet meg litt bort. Noen ganger husket jeg ikke engang hva jeg satt og snakket om, munnen gikk bare autmatisk, så jeg måtte bare passe på å IKKE stoppe opp og tenke meg om, for da hadde jeg mistet tråden :lol: Hater å sjekke studweb... får alltid klump i magen av det. Forbereder meg mentalt på å se en E lyse mot meg. Orker ikke engang tanken på en F...

Edit: herregud... feil tråd :lol: sojjy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 572
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Og her kommer Shy - Maiskis Obsidia! Da er Shy på norsk jord, trygt forvart i Casa DeepEyes og jeg aner en medeier som kommer å ha tungt for å gi slipp.. Hun virker vanvittig fin - uredd,nysgjerrig,

Begynner å bli stor gutt Strider nå, muligens verste fjortis-alder. Han har markert inne en gang (fikk øyeblikkelig veldig negativ respons på det, og så langt, har det ikke gjentatt seg). Og så har vi

Idag har vi hatt med kamera på tur, så da må det jo inn i tråden her! Men starter med litt utenomsnakk. Vi har begynt å kalle Strider for Psykopaten (!) Han savner visst ikke Tomsingen i det hele t

Posted Images

Under to timer til eksamenskarakterene legges ut... nå begynner jeg å grue meg igjen! (Men ikke like mye angst som før eksamen i går da :P )... jeg tenker... jeg kan jo ikke ha strøket vel? Jeg klarte å svare på alle temaene som vi skulle kunne ting om... selv om jeg rotet meg litt bort. Noen ganger husket jeg ikke engang hva jeg satt og snakket om, munnen gikk bare autmatisk, så jeg måtte bare passe på å IKKE stoppe opp og tenke meg om, for da hadde jeg mistet tråden :lol: Hater å sjekke studweb... får alltid klump i magen av det. Forbereder meg mentalt på å se en E lyse mot meg. Orker ikke engang tanken på en F...

HÆÆ? :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har Shy og jeg vært på D4ALL idag (Strider &gubbe ble hjemme). Shy syntes det var vanvittig kult utenfor hallen, men ble litt skeptisk inne på vei til ringen (men det var syyyyyykt trangt og ikke alle hunder er like greie å gå forbi). Borte ved ringen var DeepEyes stolen ledig og Jeanette over alle hauger, så vi satt der litt. Og da tinte Shy opp. Så fikk vi selskap etterhvert, masse soniser og ikke-soniser og kelpier i bøtter og spann. Shy fikk etterhvert ligge i bur som stod oppå buret til Blaze, og der lå hun og tronte i høyden og kunne følge med på alt. Det var grom-plassen ja - ikke et pip eller voff i Shy der nei, og hun tok seg attpåtil en liten lur der sånn innimellom.

Det var interessant dømming idag, masse masse blått. Jeanette viste Shy og Shy slo til med excellent, ck og norsk juniorvinner! Men når jeg ser kritikken hennes så kan man sannelig lure.. jeg trodde den skulle være strålende, men den høres ikke ut som kritikken til en juniorvinner synes jeg:

Typ young bitch. Still very light. Very propor. scissors bite. G. top line. Well ang. Very shallow chest. Nice gait.

Så lille lettvekteren med fuglebryst, ble juniorvinner allikevel!

Og det var så enormt hyggelig idag,, er jo så moro å treffe kjente!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

På tide med litt oppdatering igjen. Først noe hentet fra AN (sånn at jeg har det med her også)

Kveld 1. juledag:

Her ligger det 2 helt utslitte kelpier og sover etter nesten 3 døgn som vertskap - en jobb som tas dypt alvorlig og intenst, selvom vi er nok litt uenige i hva som ligger i vertskapets plikter.. (Nei Shy, vertskapet behøver aldeles ikke bumpe gjestene hvert 5. minutt, ei heller blir gjestene noe mindre tungnemme vedr lekeinvitasjoner ved at man bare skrur opp desibel eller skjæretone på masevoffingen, og verten behøver ikke påta seg jobb som giftskjenk ved å ligge på sofaryggen bak gjesten og snappe til seg maten gjesten fører mot munnen..himmel så frekk hun er altså - :lol: og himmel så mye latter hun gir.. hun er grusomt søt når hun ligger der bak nakken til besøket som en liten sort stola med livlige øyne - klar til angrep! Familien lo så de gråt av tyverifaktene hennes idag..) Strider har vært så flink disse 3 dagene, etter innledende hysterisk lykke, så er han kul og fattet og uhyre kjælen, alle har fått mye Strider-kos de siste dagene - med rolig fremferd blir han invitert opp på fang og så sitter han der med verdens mest fårete uttrykk og blir bare kooooooooooooost, av og til får vedkommende riktignok en liten/stor overraskelses-slikk men i det store hele har han vært utrolig grei gutt altså. Blir mer Shy som stjeler showet kan man si..

Det er så hyggelig at broren min kan ha med tispene sine med seg inn her uten det minste tøys eller bråk (nå må det sies at hundene hans er ikke av samme intenst sosiale og selskapelige kaliber som visse kelpier.. og så har han i tillegg svært god lydighet på kleinerne sine.. i motsetning til visse kelpier. Han sier selv at det er det minste problemet siden de i utgangspunktet ikke er så interesserte i verken folk eller andre hunder) Både Strider og Shy er kjempehyggelige med hundene hans og det er helt suverent.

Og idag var det fint vær, isen er borte, ikke regnet det, ikke blåste det - så da ble det skogstur med lunsj og bål i det fri! Strider brakk tåen sin for ca 3-4 uker siden og har hatt det sjabert mht å få gå løs og herje. Nå får han gå litt løs på myke, ikke så ulendte områder mens Shy er i bånd. Begge kan ikke være løse samtidige før Striders fot er tipp topp igjen - de har noen heidundrende vilde jakter som sarte tær ikke skal utsettes for.

Så noen bilder fra turen:

Strider-gutt i all sin prakt, en alvorlig sindig (noen ganger) herremann:

strider1_zps17553d82.jpg

Nesten kamuflasjefarget han:

camuflage_zps918dc3c6.jpg

Og her, litt dekk og bli på veien. Er han simpelthen ikke noe av det vakreste på jord? Fremdeles får jeg ikke sett meg mett på han.. blåsløyfe eller ei, jeg synes han er noe av det nydeligste på jord!

handsome_zpsd57d1afd.jpg

Leke med meg?

play_with_me_zps95c7d48e.jpg

Shy og Strider byttet påå være løse, også i "campen" (nei, gubben er fremdeles Lars Monsen inspirert, men idag fikk jeg overtalt han til å droppe både tapas og gapahuk.. men bål måtte vi ha!). Shy synes det er dødskjedelig og kjipt å være bundet mens Strider kan kose seg (Strider derimot sier ingenting til å være bundet..)

bored_zps07405dd1.jpg

"Slipp Shy fri"!

what_about_me_zpsf86ce27f.jpg

Imens koste små strider-gutter seg på fang

lap_dog_zps72b6490b.jpg

Avbrudt av litt plutselig kelpie-løv

camping_zpsf025b0b9.jpg

Men det var tross alt en fin tur!! Hilsen Happy face :wub:

shy_zps292715bc.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Jaja, ikke noe påfyll her siden i fjor! Det er noe med veloppdragne, lydige, perfekte hunder som aldri gjør ugagn og alltid oppfører seg, blir ikke så mye å fortelle da nei :innocent:

Det ble så mye ubrukelig snø og bare gråvær etter jul, så ikke ble det noe særlig bilder heller. Nå er det endelig blitt litt bart i skogen og det har vært litt sol, så noen bilder har man da fått til (men nå er det sannelig på tide at gubben lærer seg det kameraet altså!!)

Every step you take, I'll be watching you - prepare for kelpie-attack!

stalker_zpsb2734f3d.jpg

Shy er en liten ramp.. her ligger hun litt på lur ja, går man forbi og later som man ikke ser henne, går hun over i snik-positur og så er det en rå aksellerasjon og hun kommer stormende i hundre-og-******* og bumper en i rumpa med stive forbein! :lol: Lille kråka! (Hun gjorde det også med en figurant på MH-en)

Og så er det så vakkert i vårskogen, og et par vakre kelpier gjør det hele bare helt perfekt:

both_zps95b4a6e0.jpg

Og så et bilde jeg har tatt - uten å skjønne verken opp eller ned på kameraet. Strider-gutten, peneste kelpie-hannen jeg vet om (enda det finnes noen som er omtrent like pene som Strider, spesifikt brødrene hans og halv-broder'n!)

strider_21403_zpse8109282.jpg

Strider er så alvorlig på bildet ovenfor, men stortsett er han slik:

strider3_201403_zpse782c661.jpg

Men så til hovedsaken om man kan si det slik, Shy har vært med JeanetteH og Lill på utstilling i Kristiansand! Og sånt blir det sløyfer av ja! Shy fikk Excellent, CK, CERT og ble BIM (tapte mot vakre Fryd)! Hun er litt tjukk om dagen (litt tjukk sier jeg, jeg synes hun virker smellfeit men det er mye pels oppdaget jeg da jeg badet henne.. men litt tjukk eller smellfeit - her slankes det! Litt uvant å slanke henne da, har jo egentlig slitt med å få på henne nok vekt tidligere!)

Kritikken hun fikk var: Small size, needs more substance,G expression, eyes. A bit round&big (coming out) (oversettelse: hun ble litt bredbeint i løpingen pga glatt underlag og litt usikkerhet), Good neck, topline could be more firm (vraltemaja..), ex coat, needs more confidence. Typical movement. A bit loose in the elbows.

Igjen så merkelig - denne veldig avmålte kritikken ga altså CERT og BIM! Det ble ingen Cacib fordi hun virket så usikker. Og det er en greie med Shy, hun er så engstelig for andre hunder av en eller annen grunn - og det blir jo veldig påtagelig på ustillinger sånn at den lille frekkasen blir litt vel skjult.

Nedenfor bilder tatt av Lill og det er JeanetteH som viser Shy!

shy_utstilling2_zpsda26a8b8.jpg

shy_utstilling1_zps282b86d5.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson

stalker_zpsb2734f3d.jpg

Jeg ble sittende og glo på dette bildet på fb og jeg må innrømme at jeg synes det er faktisk litt skummelt! :lol:

Herlig med litt nye bilder av kjekkasen og skjønnheten! Grattis med et nytt cert! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sittende og glo på dette bildet på fb og jeg må innrømme at jeg synes det er faktisk litt skummelt! :lol:

Herlig med litt nye bilder av kjekkasen og skjønnheten! Grattis med et nytt cert! :ahappy:

:lol: Men lille Shy er da ikke creepy! Ler godt av at hun ligger der så optimistisk og venter på å bumpe oss i rompa!

Strider har så vakre, mørke øyne :wub: Og Shy er så søt! Jeg er faktisk imponert av at hundene dine står og sitter i ro i skogen. Tidi løper i 110 ca konstant! :lol:

Gratulerer med Cert på Shy :D

Takk takk! Og de løper en del disse også - men dressur-runder er alltid kjærkomment, ihvertfall for Strider (Shy synes generelt at slikt er noe ordentlig tull..)

Gratulerer med cert! Bare et lite igjen nå :D

Yes, bare et bittelite cert igjen så er hun sjampignon!

Idag har gubben forsøkt seg på "kreative" innstillinger på kameraet. Han forutsatte at motivet måtte stå i ro da - sånne tøffe bevegelses-bilder synes å være uendelig langt unna. Jaja, Strider var fotomodell idag, og Shy slo følge litt og er med litt også, litt her og litt der.. :P

Synes ikke han Strider er så verst jeg! Nå har vi begynt med mer kløvtrening (OK, kløvet 2 ganger forrige uke men skal fortsette med det utover istedenfor bare en gang i blant.. ) så kanskje han blir mer muskuløs foran også? (Han er egentlig ganske muskuløs foran med det syns ikke så godt under pelsen.. uansett så ser fronten spinkel ut i forhold til backen liksom)

strider1_komp_zps6b957992.jpg

Og her fant Shy ut at hun ville være med og stå pent hun og..

strider_shy1_komp_zps83609d87.jpg

Og til slutt et hodebilde av Strider, tatt under mystiske innstillinger som ga håpløse farger (her er det autokorrektet så det står etter). De hvite prikkene er ikke flass men små snøkorn. Og så har gubben kuttet av det ene øret men da har vi heller glede av Shys øre foran der :P

strider3_komp_zps753535de.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...