Gå til innhold
Hundesonen.no

Strider og Shy


TonjeM
 Share

Recommended Posts

  • Svar 572
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Og her kommer Shy - Maiskis Obsidia! Da er Shy på norsk jord, trygt forvart i Casa DeepEyes og jeg aner en medeier som kommer å ha tungt for å gi slipp.. Hun virker vanvittig fin - uredd,nysgjerrig,

Begynner å bli stor gutt Strider nå, muligens verste fjortis-alder. Han har markert inne en gang (fikk øyeblikkelig veldig negativ respons på det, og så langt, har det ikke gjentatt seg). Og så har vi

Idag har vi hatt med kamera på tur, så da må det jo inn i tråden her! Men starter med litt utenomsnakk. Vi har begynt å kalle Strider for Psykopaten (!) Han savner visst ikke Tomsingen i det hele t

Posted Images

Dette går ikke Tonje - jeg døør av å se... :drool:

Hun er så syykt fin, og Strider også!

Hvordan er det mulig å ha så dådyrøyne?? Og Strider ser jo veldig fornuftig storebror ut, flinkisen! :heart:

Nei hmm, lurer på om jeg kan drømme om en valp av henne, eller valpen hennes en gang jeg... *finne noe å tenke på som hjelper*

Samme her!

Hun er så nydelig Tonje, og det uttrykket i ansiktet. De øynene og hele den sorte, lille pelsen :heart:

Hun minner om min egen kelpie med prosjektene og staheten, den logrende halen når hun får et aldri så lite blikk i sin retning.

Fine Shy! Og go'e Strider som tar i mot den lille med lek og moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun er simpelthen sta noen ganger! Det har aldri Strider vært, så her er det bare å vende seg til andre takter. Men jeg lurer på om man håndterer kelpie-stahet på samme måte som basenji-stahet? Med basenjien var det aldri snakk om å gå opp mot staheten - det var en kamp man var dømt til å tape - men heller bruke en annen approach, dvs få ting til å bli lønnsomt for da forsvant staheten som dugg for solskinn. Men jeg er ikke sikker på det er den rette veien med en kelpie.. de har ikke samme lønnsomhetskalkulator i skolten som en basenji synes jeg.. Hittil har jeg bare satt hardt mot hardt men vi ender opp uavgjort hele tiden. Lille Shy kan gi seg i øyeblikket men returnerer gjerne til samme opplegg etterpå med fornyet kraft og innsats!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker helt herlig, Tonje! :D Jeg lurer mest på når du skal ta med denne herlige duoen på kaffebesøk jeg da? :lol:

Vi er faktisk ikke blitt bedt enda.. forstå det den som kan! :P Men gamle damen vi pleier å besøke har akkurat fått seg kattunge, og vil at jeg skal komme og se på den.. men da tror jeg ikke små bissevovver er bedt altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at den andre eieren er så langt avgårde - hennes 50 % er dødsrampete og jeg synes hun burde ta litt ansvar! Shy har tatt Striders Biabed, laget masse hull i den, dratt ut masse fyll, slept den bort til vannskålen og på mystisk vis tømt vannskålen (full av frisk vann) oppi biabeden. Siden jeg hadde smurt inn utsatte stder av biabeden med eddik, og siden det er masse hull i den fra Shys lille prosjekt, og siden bidabedder er fyllt med skumgummi - har vi når en surklete, hullete, eddik-stinkende Biabed!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at den andre eieren er så langt avgårde - hennes 50 % er dødsrampete og jeg synes hun burde ta litt ansvar! Shy har tatt Striders Biabed, laget masse hull i den, dratt ut masse fyll, slept den bort til vannskålen og på mystisk vis tømt vannskålen (full av frisk vann) oppi biabeden. Siden jeg hadde smurt inn utsatte stder av biabeden med eddik, og siden det er masse hull i den fra Shys lille prosjekt, og siden bidabedder er fyllt med skumgummi - har vi når en surklete, hullete, eddik-stinkende Biabed!

:lol: :lol:

"Straffen" for all den ekstra tiden jeg hadde Strider *fniser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi klare for litt bilde- og Shy-nytt, ikke nødvendigvis kombinert fordi Shy er pokker så vanskelig å ta bilde av for oss foto-amøber!

Vi har vært på by-tur til Skarnes - kjempepopulært - Shy ELSKER sivilisasjonen! Vi øver litt på å gå i bånd, men så langt er det mer jeg som øver på å ikke snuble i bånd til ellevill lite ekorn enn ellevillt ekorn som lærer å gå pent.. (Verdighet - hva er det liksom? Jeg, gamle liv, spretter rundt på mest uverdig vis fordi lille frøken vims finner det for godt å plutselig gå mellom beina mine og så ta en rett venstre..)

Og vi har hilst på naboer. Shy er på en måte kjempesosial, men mister veldig fort interessen for de hun møter. Hun hilser på mest elskelig vis og personen føler seg som det mest elskede på jord - men så er hun ferdig med det og den stakkars personen blir plutselig nedgradert til ukult møbel! En ordentlig liten Heartbreaker altså.

Hun er forøvrig en ordentlig vil-ikke liten sak noen ganger. Jeg vet ikke om vi har gjort noe feil med dekkenet, men en stund var den det mest dødsfarlige på jord - små Shyer løp og gjemte seg når dekkenet ble tatt frem. Veldig overraskende for hun er altså ikke redd noe som helst ellers - brå lyder, heftig trafikk, skyting, katteslåsskamp whatever..lille nurket finnes ikke engstelig. Være alene, no problem - men dekkenet? Å SKREKK! Jeg tror vi har kontroll på det nå, en sånn ting som ikke plutselig ta det over hodet hennes hjelper imidlertid, litt godbit og lekeøkter med dekkenet har også hjulpet så selv om det ikke er populært, så stikker hun ihvertfall ikke å gjemmer seg lenger.

Men så har hun kommet til at hun er så stor jente at hun ikke skal løftes heller. Akkurat idag er hun ikke så populær hos gubben. Hun må jo løftes inn i bil, man er liksom ikke så fryktelig stor..Og gubben slet med det idag da de skulle ut på tur. Først skulle de ut til bilen, men Shy skulle ikke løftes opp nei. Så da hadde gubben, Strider og Shy gått inn igjen hvor gubben fikk tatt henne på armen. Og alt var såre vel. De kjørte til der de skulle gå tur, gikk tur og skulle så inn i bilen igjen for å kjøre hjem. Men ikke Shy. Gubben har gjort alt feil, men herregud som jeg lo av å høre om hans prøvelser. Han hadde forsøkt å fange henne litt før de kom til bilen, men det skjønte Shy - så hun løp. Og gubben løp etter - og de løp og løp - til gubben ikke orket mer. Så hadde de kommet til bilen, Strider gikk fint inn - men ikke Shy. Så hadde de hatt en liten sisten rundt og rundt bilen (og gubben er ikke det mest tålmodige på jord altså.. han ble mer og mer enervert..) inntil Shy hadde satt seg midt under bilen der gubben ikke kunne nå henne.. Og da begynte han å bli engstelig for hvordan dette skulle gå.. han hadde forsøkt å lokke henne med godbit, med leke, med Strider til ingen nytte. Lille dott satt godt under bilen hun. Så da hadde han til slutt lagt seg paddeflat og ålt seg under bilen (og det er trangt altså.. ihvertfall for gamle gubber.. :lol: ). Da hadde Shy kommet og slikket han i ansiktet så han fikk huket tak i henne. Han er dog fremdeles ergerlig på henne.. Jeg er litt spent på hvordan det går imorgen! Da er det min tur å være hjemme! :P

Vi var på liten skitur igår og fikk tatt litt bilder. Det var litt mørkt så Shy er en slags spøkelseskladd men jeg er glad bare det er bilder av noe!

Men først - Strider-gutt, verdens mest tålmodige leke-onkel (og så pen da!)

strider2.jpgstrider1-1.jpg

Og så lille kladd (synd det er så dårlige bilder.. den lille kladden er fortsatt vanvittig søt!)

both2.jpgshy3.jpg

Gleder meg til å være hjemme imorgen jeg.. synes hun er sååå kul, lille sorte. Hun er like spennende som Strider for hun er så annerledes på en måte - lik Strider på mange måter, men også veldig forskjellig. Så selvstendig! Hun er gjerne alene ute på terassen feks, eller noen ganger vil hun ikke inn og det plager henne en høstblomst (som min danske mor sier) at vi går inn og hun er igjen alene ute :lol: Her skal vi få jobbe litt! Men hun er veldig glad i mat, og kjempeglad for ethvert engasjement man viser i henne - leker så det står etter.

edit: forsøker å legge inn avsnitt- hvorfor blir de borte?

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flir.. kanskje like greit.. ellers tror jeg gubben hadde personlig avlevert henne på dørterskelen! (Vel, hun er tilgitt nå da.. hun krøp opp og sov på fanget hans ikveld..)

Langline it is! Lille mokke.. så frekk og så søt på en gang!

edit: Jeg har jo ikke fortalt en viktig ting - hun lyder innkalling som bare det altså..ser at jeg gir inntrykk av at lille independent bare går rundt og gjør som hun vil men det er ikke helt slik - bare litt :P Men langline når hun skal lempes inn og ut av bil er nok lurt, sånn sisten greier som gubben holdt på med gidder ikke jeg altså! (Og jeg kryper ihvertfall ikke under noen bil!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Shy høres ut som en helt normal valp, jeg! :ahappy:

SELVSAGT er det langt under små dronningers verdighet å ha på dekken, og selvsagt klarer en seg fint ute aleine, det er jo så mye å drive med, og så klart en ikke skal inn i bilden når det er mye morsommere å være lurere enn menneskene sine! :lol:

Imouto hilser med en high-five! :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Shy høres ut som en helt normal valp, jeg! :ahappy:

SELVSAGT er det langt under små dronningers verdighet å ha på dekken, og selvsagt klarer en seg fint ute aleine, det er jo så mye å drive med, og så klart en ikke skal inn i bilden når det er mye morsommere å være lurere enn menneskene sine! :lol:

Imouto hilser med en high-five! :heart:

Hahaha vet ikke helt hva man skal si til dette! Jeanette SEC sier at Shy høres ut som en helt normal SHIBA-valp!!!!! *ler og ler*

Men idag har vi vært på tur og jeg har løftet henne inn i bil og ut av bil flere ganger.. vi har hatt på bånd sånn at hun ikke kunne stikke av. Gikk aldeles utmerket (og hun prøvde ikke å stikke av.. kanskje dette er tøys hun sparer til gubben stakkars?)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men idag har vi vært på tur og jeg har løftet henne inn i bil og ut av bil flere ganger.. vi har hatt på bånd sånn at hun ikke kunne stikke av. Gikk aldeles utmerket (og hun prøvde ikke å stikke av.. kanskje dette er tøys hun sparer til gubben stakkars?)

Heller ikke et ukjent fenomen... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så har hun kommet til at hun er så stor jente at hun ikke skal løftes heller. Akkurat idag er hun ikke så populær hos gubben. Hun må jo løftes inn i bil, man er liksom ikke så fryktelig stor..Og gubben slet med det idag da de skulle ut på tur. Først skulle de ut til bilen, men Shy skulle ikke løftes opp nei. Så da hadde gubben, Strider og Shy gått inn igjen hvor gubben fikk tatt henne på armen. Og alt var såre vel. De kjørte til der de skulle gå tur, gikk tur og skulle så inn i bilen igjen for å kjøre hjem. Men ikke Shy. Gubben har gjort alt feil, men herregud som jeg lo av å høre om hans prøvelser. Han hadde forsøkt å fange henne litt før de kom til bilen, men det skjønte Shy - så hun løp. Og gubben løp etter - og de løp og løp - til gubben ikke orket mer. Så hadde de kommet til bilen, Strider gikk fint inn - men ikke Shy. Så hadde de hatt en liten sisten rundt og rundt bilen (og gubben er ikke det mest tålmodige på jord altså.. han ble mer og mer enervert..) inntil Shy hadde satt seg midt under bilen der gubben ikke kunne nå henne.. Og da begynte han å bli engstelig for hvordan dette skulle gå.. han hadde forsøkt å lokke henne med godbit, med leke, med Strider til ingen nytte. Lille dott satt godt under bilen hun. Så da hadde han til slutt lagt seg paddeflat og ålt seg under bilen (og det er trangt altså.. ihvertfall for gamle gubber.. :P

*klipp*

Jeg hadde solgt sjelen min opp til flere ganger for å få se dette altså, herregud så hysterisk morsomt! Det var faktisk så hysterisk vittig at jeg måtte oversette hele greien og lese den på engelsk for min Australske venninne som stakk innom her, og til og med hund - som ikke liker hunder - DØDE av latter! Nei vet du hva, du MÅ begynne å gå rundt med videokamera Tonje! Eller skrive bok om disse to skrullete ekornene dine! Det hadde med garanti blitt en bestselger :lol: Mer, mer, mer!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...