Gå til innhold
Hundesonen.no

Jente kaster levende valper i elv

Morgaine

Recommended Posts

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Utrolig trist at noen kan få seg til å gjøre slik. :P Det er lov å håpe på at hun har noen ressurssterke personer rundt seg som kan ta tak i det og få henne til å åpne øynene og få litt mer innsikt...

Er helt grusomt, håper nå 4chan etc finner dama, hu burde iallefall få drapstrusler...

Helt fantastisk. Rett og slett. Ingen er så flinke til å dømme over en lav sko som forumbrukere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hva grunnen til at et menneske kan gjøre sånn er.. for det må være noe feil med henne. Et normalt menneske ville ikke klart det der, dyreelsker eller ikke!

Men hva med den som filmet? Jeg syntes også den personen har et ansvar, og såklart er medskyldig i dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke noe galt med henne, men at hun har et totalt annet syn enn det vi har, er det ingen tvil om. Det blir for lett å la henne slippe unna med "at det er noe galt med henne". Jeg tror at mennesker gjemmer seg bak slike ynklige unskyldninger for å forsvare sine egne sadistiske holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fantastisk. Rett og slett. Ingen er så flinke til å dømme over en lav sko som forumbrukere! :)

Klart man blir følelsesladdet av slikt, ett sted må man få ut følelsene og at man da blir noe "barnslig i tilnærmelsene" på et forum gjør meg ingen ting. Forstår det jeg, ikke alltid like viktig å være fattet. Ikke alltid like viktig å være alles stjernebruker...

Denne personen fortjener ikke bli dømt over en lav sko engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke noe galt med henne, men at hun har et totalt annet syn enn det vi har, er det ingen tvil om. Det blir for lett å la henne slippe unna med "at det er noe galt med henne". Jeg tror at mennesker gjemmer seg bak slike ynklige unskyldninger for å forsvare sine egne sadistiske holdninger.

Mener du virkelig at det er helt normalt?

Er det også normalt å drepe mennesker?

Nei, vet du hva? Jeg har tro på at sånne mennesker har opplevd noe, eller tenker helt annerledes. Og trenger da hjelp til å ledes i riktig retning og forstå hva som er akseptert i et samfunn, og hva som absolutt ikke er akseptert.

Med sin egen hund er det klikkertrening det går i, mens når det kommer til mennesker så er det steriliser og kast i fengsel (dette er kommentarer fra selve filmen altså).

Hva med å faktisk få denne personen til å innse at denne behandlingen er totalt feil. Hvis disse valpene nå skulle avlives fordi ingen ville ha dem, burde man heller lære opp mennesker til mer humane måter å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist at noen kan få seg til å gjøre slik. :P Det er lov å håpe på at hun har noen ressurssterke personer rundt seg som kan ta tak i det og få henne til å åpne øynene og få litt mer innsikt...

Dama som kasta en katt i en dunke endte opp med politieskorte og drapstrusler. Og ja, i min lille boble av stakkars små valper håper jeg noen truer hu dama også, fordi hun virkelig trenger å forstå at det hun gjorde var grusomt. Men er greit det, jeg kan heller si det til andre da enn å poste på et forum hvor man kan ha egne meninger ... :P

men at de filmer det hele er jo det mest syke av alt *riste på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart de ikke overlevde, de var vel noen få uker gamle maks. Fortsatt bare noen små klumper, ikke snakk om at de kunne svømme.

Om den jenta får drapstrusler og dritt slengt etter seg resten av livet syns jeg aldeles ikke synd på henne :) Tydelig at hun syns det hun gjorde var ganske så artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lyst til å se på den tror jeg... men overlevde valpene?

De ble kastet ut i en rimelig stor elv, og jeg tviler at de gikk på leteaksjon etterpå. Og om de hadde gjort det, så hadde de neppe klart å finne alle sammen.

Syke syke mennesker. Håper valpene mistet bevisstheten fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P:):P Jeg tør ikke å se den... Jeg kommer til å gråte hele natten. Hvorfor må folk være så grusomme?

Jeg så den... :P For en forferdelig grusom film... De stakkar valpene måtte ha vært livredde... Jeg håper virkelig de ble slått i svime raskt.

De må finne denne jenta, og gi henne den straffen hun fortjener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke syke menneske... Slike mennesker har får ikke noe som helst av sympati fra meg ihvertfall.. Samme om de har opplevd noe fælt eller ikke.. Det er IKKE en unnskyldning til å finne på slike ting... Man har bestandig ET VALG man tar... Og hun har eventuelt tatt feil måte å takle "det som har skjedd henne", hvis det i det hele tatt har skjedd noe..

Virker som om en forelder bare hadde fortalt henne at hun må ta med valpene til en elv for å drukne dem eller noe, pga lav økonomi/what ever, og så bestemte hun seg for å "drukne" de på en morsom måte og filme hele greia..! :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner ikke det jeg. Hvor i alle dager fostre de opp et par uker til de begynner og bli hunder, også finne ut at de skal kastes på elva (!!) ? Hvorfor gjorde hun ikke dette det minutter de kom ut av mora?

For noen motbydelige folk, verden har vært bedre uten dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og tenker at dette er den billigste måten for henne å bli kvitt valpene på. Helt ærlig, så forstår jeg at enkelte mennesker ikke har råd til avlivning av uønskede valper. De hadde sikkert ikke råd til å fostre de opp heller, men ikke vent til de er så store da! Kakk de i hodet det øyeblikket de er født, så slipper de lidelsen.. Dette har ikke jeg heller noen som helst sympati for. Og jeg krysser alt som krysses kan for at hun blir funnet og at dette får smertefulle konsekvenser for henne.... Og han som filmet, og tydeligvis syntes dette var god underholdning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
    • Hun har sittet 10 timer i bur daglig der hun kom fra, så hun er forsåvidt trygg og rolig i bur, men det er vel mest fordi hun har lært seg å være passiv der. Hun har også ressursforsvar på liggeplass, og tror helst bare hun vil være i fred når hun går inn i buret (ikke at jeg har bur innendørs uansett, men fikk det inntrykket der jeg hentet henne). Hun har litt problemer den frøkna her 🙈 Men hun er bare 3 år og synes det er veldig gøy å trene, så tror absolutt det er håp for henne.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...