Gå til innhold
Hundesonen.no

Inlicios 4th Dimension


MarieR
 Share

Recommended Posts

Gurimalla, så søt er det faktisk ikke lov til å være. Dette er bare såå koselig, Marie! Har jo fulgt deg og Ask gjennom alle årene på sonen, helt siden han var valp tror jeg? Og det er ingen jeg unner mer å få en frisk, glad og velfungerende firbeint kompis. Nydelige bilder :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

:wub: Han er virkelig den peneste tolleren jeg har sett. Og det tror jeg at jeg har sagt ti ganger før også.

Lenge siden sist! Tarik blir jo to år om et par måneder, og jeg skjønner ikke hvor tiden er blitt av. Denne sesongen håper jeg å få startet han i både LP og blodspor. Vi hadde egentlig en del utsti

Tusen tall alle sammen :console: Han er herlig, selv med verdens skarpeste tenner og en misjon om å spise opp både sofa og gulvteppe :console: Det blir spennende å se hvordan han reagerer på enkel, lystbetont (valpe)trening framover :icon_cry: Han er glad i mat i alle fall, og leker er også kult, så forsterkning tror jeg ikke blir et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarik er på besøk her idag. I nitiden kom Marie med han, og det første han gjorde da hun slapp han ut av bilen var å spankulere bort til Buster for litt leking. At Buster er i 10 ganger så tung/stor som han var visst ikke noe å tenke over. :wub: Ellers er han jo bare en liten engel! Biter lite ifh til hva Vixen gjorde i samme alder, og sover endel. Ikke den verste valpen å passe nei. :getlost: Buster syns dog det var noget dårlige batterier på den der. *ler*

tarik83.jpg

tarikblomst.jpg

vixogtarik8.jpg

vixogtarik82.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hællejommin

Søte lille trille, med dårlige batterier :wub:

Tok med den lille til sin første jaktprøve med skudd, var en 500meter å gå dit, men han nektet å gå å skulle bæres, sovnet i armene mine i løpet av 200meter, en snorkende ball med 4 føtter rett opp...

Ikke skuddberørt vertfall, sov bare han....

Du fikk ikke med pipedyret og vannskåla etter jaktprøven...

Glemte de var innelåst i bilen... :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Tarik vokser og utvikler seg fint. :rolleyes2: Han er sosial, trygg, har masse lekelyst og er generelt lett å belønne. Han er en veldig uproblematisk valp, joda han tisser inne nå og da (min feil fordi jeg er for treg til å gå ut med han enkelte ganger) og kan finne på å ødelegge en ting eller to om han får sjansen og ikke har noe annet å finne på, men er for det aller meste en herlig liten valp som tar verden med storm. Jeg koser meg masse med han i alle fall! :aww:

Litt bilder må dere vel få, så fin som han er :icon_redface:

CIMG0006.jpg

CIMG0027.jpg

CIMG0028.jpg

CIMG0022.jpg

Bilder fra dagens sportrening med "Betty" og Vixen =) Betty har tatt bildene.

tarikspor3.jpg

tarikspor2.jpg

tarikspor.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Litt nye bilder av tollerterroristen:

CIMG0124.jpg

CIMG0125.jpg

CIMG0126.jpg

CIMG0127.jpg

CIMG0128.jpg

CIMG0132.jpg

CIMG0133.jpg

CIMG0139.jpg

CIMG0140.jpg

Jeg er lat, så jeg kopierer bare det jeg skrev om han på hjemmesiden i går:

Tarik er en glad, aktiv og tvers gjennom herlig valp. Han ser ut til å ha mange av de kvalitetene jeg ville ha i min nye hund, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd med han. Han er førerorientert, har masse lekelyst, er veldig lett å belønne og er svært lettlært. Han har masse egenvilje og meninger, men er lett å samarbeide med. Metodesmessig fungerer han absolutt best med positive og lystbetonte framgangsmåter som baserer seg på lek og belønning, da han er en ganske myk hund. Han er en meget aktiv valp, som krever en del utløp for fysisk og psykiske energi, samtidig som han har en velfungerende avknapp og har aldeles ikke problemer med å slappe av – selv i krevende og/eller nye miljøer. Tarik er svært sosial, trygg og nysgjerrig og han møter verden med en logrende hale og et aldri så lite talent for å underholde seg selv med de merkeligste gjenstander. Han er veldig valp i hode og oppførsel, og en vimsekopp av dimensjoner (men så heter han jo 4th dimension også). En svært morsom og kreativ liten fyr, som får meg til å le mange ganger daglig. Et øyeblikk kan han være superfokusert, før han i neste øyeblikk raser rundt med et blomsterblad i kjeften og stjerner i øynene. Litt lyd har han, men ser ut til å være stille under arbeid. Frsutrasjonspip forekommer, men ikke ofte. Han har et fint språk, men kan være noe selektiv når det gjelder koreks fra andre hunder – enkelte er han veldig signalbevist på, mens andre ikke når inn overhode. Tarik er svært glad i kos og kontakt, og sovner gjerne i et fang. Han er tidvis noe rampete (jeg kan ikke annet enn å like det), men hverdagslydigheten har kommet seg betraktelig, og han er på god vei til å bli en trivelig og omgjengelig “verdensborger”. Hittil har vi lagt veldig mye vekt på hverdagslydighet, sosialisering, miljøtrening og et godt fundament for videre trening, men nå er vi kommet i gang med grunnferdighetene, som skal jobbes masse med framover. Hittil kan valpeperioden med Tarik beskrives som uproblematisk, da han har vært en svært enkel valp å ha i hus. Han ble fort husren, og hjemme-alene treningen gikk over all forventning. Fram til tannfelling var han svært bitete av seg, man kunne knapt ta på han uten at han måtte gnage litt på fingre og hender, men nå har dette mer eller mindre gitt seg.

Nå er det bare å vente på spøkelsesalder og pubertet, det skal vel bli “morsomt”. Til helgen begynner vi på et grunnleggende LP kurs, og i februar skal vi delta på spesialsøk modul 1 kurs :icon_cry: Gleder meg masse til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...