Gå til innhold
Hundesonen.no

Anita


Vingle
 Share

Recommended Posts

Nå er det en uke siden jeg var i Tsjekkia for å hente hjem det lille vidunderet mitt. :)

De første dagene etter reisen var hun litt slapp og trøtt som forventet, men det tok ikke lange tiden før hun våknet til live og ble en skikkelig liten piraya.. også som forventet.. :P

Hun er en skikkelig deilig liten valp, utrolig milijøsterk og en real tøffing. Skal bli spennende å se etterhvert som hun vokser opp :P

Men nå... litt bilder.. :)

SDC11898.jpg

snuse litt rundt...

SDC11899.jpg

SDC11890.jpg

SDC11893.jpg

"lek med meg da.."

SDC11925.jpg

SDC11902.jpg

SDC11924.jpg

SDC11900-1.jpg

SDC11915.jpg

SDC11926.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Oppdatering ja.. hehe.. Jeg er ikke så flink til det, ei heller noe særlig flink å ta bilder... Men.. :aww:

Det går veldig bra med Anita. :aww: Og jeg syntes jo selvfølgelig hun er verdenst nydligste og fantastiske hund. :lol:

Stor er hun blitt, godt over 20 kg sist jeg veide henne og hun er nok sikkert blitt tyngre siden den gang...

Som hund (og rase) er hun alt og jeg håpte på og forventet meg, og mer til, både på godt og vondt.

Hun er utrolig milijøsterk, lærevillig, ufattelig sta, en skikkelig klovn innendørs, høylytt utendørs innen lek og "arbeid", utolmodig, hengiven, utholden, lat til tider, frekk, leken, brelete, hard, tøff, voldsom, pen, sjarmerende, vanskelig, smart, spesiell, kosete, og så er jeg overbevist om at dyret har sin egen sans for humor.. hihi :icon_confused:

Litt bilder, er jo det som pleier å være kjekkest uansett.. hihi :)

Jeg er forresten superdårlig til å ta bilder så... Og modellen min står sjeldent i ro.. dårlig kombo.. hihi :P

001.jpg

Et bilde fra litt idligere i høst/vinter...

005.jpg

Frisbee er gøy..!

029.jpg

Ute i snøen nå nylig :)

074.jpg

Anita er veeldig glad i å rulle seg i/over ting... Hun ruller seg over bl.a over pinner, hestemøkk, spennende gresstuster, småstein.. og nå også snø...

079.jpg

038.jpg

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Kanskje på tide med litt nye bilder nå som våren er kommet :) :)

turihystadmarken069.jpg

Må smake litt på treet ^^

turihystadmarken075.jpg

Smake litt mer på ett annet tre...

turihystadmarken053.jpg

Rulle seg litt... :)

turihystadmarken027.jpg

plaske litt i dammen...

turihystadmarken116.jpg

før man prøver seg i sjøen, men det var forsatt litt kaldt syntes Anita... hihi ^^

turihystadmarken098.jpg

så da spiser man litt på en pinne

turihystadmarken090.jpg

Men pinnene som andre har smaker alltid best...

turihystadmarken006.jpg

Og så hopper man litt rundt for å tørke pelsen :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja hun er en skikkelig flott hund. På alle måter... :wub:

Men nå ser det desverre kanskje ut som jeg må omplassere henne.

Noe jeg finner kjempetrist :icon_cry:

Det har jo lenge vært en drøm for meg å få en Catahoula og etter jeg fikk henne har jeg ikke vært et sekund skuffet, det er en fantastisk rase. Og min "lille" Anita har ikke vært noe unntak... Hun er en kjempegod hund. Og jeg var hundre prosent overbevist om at jeg hadde funnet rasen for meg.

Men ting går ikke alltid som planlagt, og nå pga jeg har fått diagnosert en kronisk sykdom kan ikke jeg ha en så aktiv og krevende hund i lengden.

Jeg har vel egentlig ikke helt valgt å innse dette selv enda. Og jeg får meg ikke til å legge henne ut for salg. Hun er jo drømmen min som gikk i oppfyllelse!

Så det er jo skikkelig trist...

Men begynner det å synke mer og mer inn at dette kanskje ikke kommer til å fungere.

Hun kommer ikke til å få det hun trenger/fortjener og jeg får ikke fullført visjonene mine treningsmessig med henne...

Så hva gjør man da? Hvordan skal man klare å selge den hunden man er blitt så ufattelig knyttet til og glad i? Jeg aner ikke. Slike ting er alt for tungt.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist, jeg har vært på grensen der selv, og vet hvordan det føles. :( Men én ting gjør det ihvertfall lettere, du VET at hunden får det bedre! Det er en tanke som hjelper meg veldig mye når jeg har vurdert ihvertfall.

Er det noen oppdretter/klubb i utlandet som kanskje har vært kontaktet av interesserte nordmenn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...