Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei hei!

Vingle

Recommended Posts

Skrevet

Hei alle sammen. ;)

Jeg har vært medlem her en stund nå, men har helst bare sneker litt rundt.

Men nå tenkte jeg at det var på tide å presentere meg selv.

For om 5 dager reiser jeg avgårde ut av landet for å hente min kommende valp. :)

Det blir kjempespennende og jeg gleder meg kjempemasse.

Jeg har lyst å fokusere en del på ettersøk, og har som mål å bli godkjent av Norske Redningshunder.

Ellers kommer vi nok til å snuse innom litt div som agility, spor, freestyle og annet som måtte virke interessant. :)

Skrevet

Ja, det glemte jeg jo helt å fortelle. Hehe... :)

Jeg skal ha meg en Catahoula Leopard Dog, og den henter jeg i Tsjekkia.

Slenger gjerne med noen bilder av lille nurket. :)

Her er hun bare 5 dager gammel.

34.jpg

Og så her har vi nettopp åpnet øynene.. awh..

obr-6.jpg

Her er hun enda litt større.. :)

obr-008.jpg

Er hun ikke flott?

anita2.jpg

Se så stor! Ah.. hehe ;) Full fart ;)

_mg_5485.jpg

Stor fare for at det blir enda mer bilder etterhvert.. hihi.. Må bare hente henne først ;)

Edit: Og nei, det er nok ikke min første, har hatt litt ymse før ;)

Skrevet

Første som spratt inn i hodet mitt når jeg leste rasen er hundene til Terry i Sookie Stackhouse bokserien(som TVserien True Blood er basert på) :)

Utrolig søt liten skapning det der ;) Lykke til med valpetrollet og velkommen til sonen :)

Skrevet

Wow, utrolig utseende på den der! Synes øynene nesten så litt skumle ut da det var nyåpnet, men på det siste bildet er hun jo bare skjønn. ^_^

Velkommen hit!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...