Gå til innhold
Hundesonen.no

(Balrog) og Ellies tråd :)


Gjest
 Share

Recommended Posts

Balrog er 1 år idag :D

Jeg må begynne med å skryte av at han har lært å svømme i sommer. :ahappy:

Ganske stor forsjell på disse to videoene :lol:

(Hylene i den siste skyldes at det var første (men ikke siste) gang han hoppet uti, og jeg ble litt revet med. :icon_redface: :icon_redface: )

Også noen bilder tatt nylig. :)

281497_10150336657016399_679816398_10055458_7830542_n.jpg

262889_10150336665936399_679816398_10055538_7305110_n.jpg

283477_10150336666416399_679816398_10055548_5293668_n.jpg

285052_10150336666891399_679816398_10055561_5734695_n.jpg

Han har så mye personlighet den hunden, får oss til å le hver enste dag. :wub:

Han er utrolig grei og ukomplisert i hverdagen også. Jeg trodde at tiper var mer kosete, og hadde mer personlighet, noe han grundig har motbevist. :wub: Og han er kjempemorsom og motiverende å trene med. Han lærer så fort og blir aldri lei eller sliten!

Hmm er det nok skryt mon tro? Jeg får komme tilbake med mer! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 734
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg synes du beskriver han så fint! Du veit, vi vil ikke bare høre om suksesshistoriene som ender i sløyfer eller opprykk, men også hverdagene som preger dere som team og hvordan han utvikler seg.

Men han fikk 4 ufattelig gode år, de beste årene faktisk! Og Balrog hadde bare en strek han, resten av han var bare fantastisk, utrolig, fint. Lettlært, arbeidsjern, familiens kjæledegge, mammas kosek

Jeg er altså så imponert over dere to, jeg . Du er en veldig bra hundefører, unge dame . Grattis så mye med opprykket og fine poeng .

Posted Images

*hytte pekefinger til Marie* Det er ikke skryt - det er kelpie-fakta :aww: !

Og gratulerer ballemannen, her også! (Jeg går i surr med alle gratulasjoner.. det er her og på facebook.. blogger har jeg ikke rukket over enda! Godt det ikke er flere søsken!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflinke er dere :)

Hvordan har du trent inn å "fryse på post-it lappen"? Har trent en del med post-it med Bali også, men hun er så gira og forventningsfull at hun ikke har tålmodighet til å holde snuta/labben der i mer enn 1 sekund :P (jeg bruker forresten klikker, og har bare ventet med å klikke til hun holder snuta der litt lenger en bare å røre borti den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentarer og kritikk tas imot med takk. :)

Så langt dere har kommet iløpet av sommeren! :D

En liten kritikk fra oppdretter *host* Du må begynne rette deg opp litt når du går. Titt gjerne ned å se hvilken posisjon han har, men rett deg opp også belønn han.

Da inntar du mer "konkurranse" holdning og får belønnet fra den kroppsholdningen. Da er det mye mindre sjangs for at hunden blir forvirret når du brått aldri titter ned på holdter o.l. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflinke er dere :)

Hvordan har du trent inn å "fryse på post-it lappen"? Har trent en del med post-it med Bali også, men hun er så gira og forventningsfull at hun ikke har tålmodighet til å holde snuta/labben der i mer enn 1 sekund :P (jeg bruker forresten klikker, og har bare ventet med å klikke til hun holder snuta der litt lenger en bare å røre borti den)

Takk :D

Jeg begynte med frys i hånda, dvs. han kunne håndtarget men for å få til at han holdt lenger holdt jeg igjen belønningen og da dyttet han en gang til / hardere, som jeg da belønnet med ekstra stor stas. Etter det tok jeg lappen inni hånda og gjentok det samme, før jeg tok den på veggen. :)

Når han prøvde å spise lappen (:P) tok jeg den bare bort en stund før jeg prøvde på nytt.

Så langt dere har kommet iløpet av sommeren! :D

En liten kritikk fra oppdretter *host* Du må begynne rette deg opp litt når du går. Titt gjerne ned å se hvilken posisjon han har, men rett deg opp også belønn han.

Da inntar du mer "konkurranse" holdning og får belønnet fra den kroppsholdningen. Da er det mye mindre sjangs for at hunden blir forvirret når du brått aldri titter ned på holdter o.l. :)

Ja og det er deilig :D Takk!

Jeg er helt enig, skal bli mer bevisst på det når vi trener. Jeg vet det jo egentlig så godt for Ellie går som en dass hvis jeg holder på slik med henne, men får en helt annen mental holdning når jeg går mer konkurranseaktig. Takk igjen. :)

Nå trenger vi egentlig nye lekser, og dette kan jo være en av dem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Balrog er røntget med A hofter! :D

Hos veterinæren veide jeg han også til 17,5 kg. Jeg syntes han er kjempefin i kroppen nå! :wub:

Vi har og meldt på til en konkurranse. Mer tør jeg ikke å si, men det gjør under for treningsiveren. :lol:

Og det er alt som skal til, så lærer gutten superfort! :wub: :wub:

Må ta med et bilde fra hans første besøk hos små valper!

185457_10150347065611399_679816398_10167194_105488_n.jpg

Syntes han var flink med de små! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 og 17,5 kg!? Dere har monsterhunder! :lol: Ops er 10,5 hun..

Balrog er kjempekjekk, og nå kommer dere bare til å rese av gårde! Det er jeg sikker på :ahappy: Så debuten deres går nok strålende! (Og jeg SKAL være med å heie! Jeg må få ut litt konkurranseabstinenser, og dessuten trenger du en heiagjeng. Noe annet hadde vært kjedelig, ikke sant? :aww: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vakre hofter! Supert, satser på at søsknene har like fine hofter!

Og Balrog veier 17.5 kg, høres ut som en fin vekt det. Husker Balrog var blitt lillebror da vi møttes i mai - både Harly og Strider var større enn han! Og så husker jeg da Balrog var liten og var på slanker'n, så deilig at det ikke er slik lenger! (Og nå kjenner jeg at jeg ble veldig nysgjerrig på hva Strider veier, han var 16 kg for ca 4 uker siden, men dyrlegen sa at han var for tynn og måtte få på 1-2 kg..nå håper jeg at han har gått opp, han fores med høyenergifor så det står etter)

edit: glemte jo nesten det viktigste av alt: tvi tvi med debut! Tror det går suverent jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med A hofter :D

Jeg tenkte bare jeg skulle kommentere denne filmen litt :icon_redface:

Det ser veldig bra ut! Han skyter jo litt ut og frem under "helt om". Prøv å bruk kroppen din som om at du skal gå helt om, men stopp i en helt om til høyre. Da er han nødt til å lære seg å følge mer med :) På filmen så ser det absolutt ut som at han er klar for mer oppgaver :) Fineste kelpien :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...