Gå til innhold
Hundesonen.no

Barnefrie hoteller og fly?


Nirm

Recommended Posts

Barnefrie hoteller er vel kommet for å bli, og nå vurderer flyselskapene å sette opp barnefrie fly også.

Hva synes dere om dette? Er det et godt tilbud for folk som ikke ønsker å tilbringe ferien sin med andres barn, eller er det diskriminerende mot barnefamilier? Og kunne du selv tenke deg å benytte deg av slike tilbud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnefrie hoteller er vel kommet for å bli, og nå vurderer flyselskapene å sette opp barnefrie fly også.

Hva synes dere om dette? Er det et godt tilbud for folk som ikke ønsker å tilbringe ferien sin med andres barn, eller er det diskriminerende mot barnefamilier? Og kunne du selv tenke deg å benytte deg av slike tilbud?

Jeg ønsker slike tilbud velkommen og benytter meg mere enn gjerne av det med lettelse og glede.

Er så utrolig lei av foreldre som ikke tar ansvar og uoppdragne unger så jeg synes slike tilbud vil være en kjærkommen befrielse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnefrie hoteller er vel kommet for å bli, og nå vurderer flyselskapene å sette opp barnefrie fly også.

Hva synes dere om dette? Er det et godt tilbud for folk som ikke ønsker å tilbringe ferien sin med andres barn, eller er det diskriminerende mot barnefamilier? Og kunne du selv tenke deg å benytte deg av slike tilbud?

Halleluja :)

Satt på ett fly til Syden her for noen år siden - med ørten unger under 10 år som spant rundt i flyet på Donald Duck vis - hylte og skreik da de ble sultne og dreiv resten av turistene til vanvidd. Foreldrene ? Joda de var der - men mer opptatt av å få minstemann på 6 mnd til å sove etter rapen, mens de skålte med hverandre for å feire den herlige ferieturen de var på vei til (?) ! Så JAA - gjerne barnefrie fly for meg :P

Hvorfor skulle det være diskriminerende ? Når det gjelder hoteller hadde det faktisk holdt med "barnefrie korridorer" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og, syntes det er et godt tilbud som høres 'deilig ut' , men samtidig kan det fort bli feil hvis det utvikler seg til å gjelde mer og mer. Da unngår man hverandre bare istedet for å funke sammen og ta hensyn til hverandre.

I et samfunn er det ikke bare foreldre som skal oppdra barna, de må lære å ta hensyn til andre samfunnsborgere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit, jeg - så lenge det er marked for det. Og ja - jeg hadde brukt det uten å blunke.

Men nei - det er på ingen måte MIN jobb å oppdra andres unger, og jeg mener ærlig talt at foreldre burde innse at vi andre er ikke fullt så overbærende med deres unger som de selv er...

Men når DET er sagt - hadde småbarnsforeldre og 2 smårollinger ved siden av meg til New York i fjor høst. Søte, veloppdragne unger -som både lekte litt, tegnet og hadde en hyggelig reise - uten å plage noen som helst.

Det er vel som med oss hundefolk - vi er okey vi også, helt til bikkja driter, lukter, hopper på fremmende og beffer villt og ukontrollert. JEG synes ikke mine hunder er plagsomme, men lar andre få ha sine egne meninger om akkura dèt likevel. Såpass respekt bør også foreldre vise til resten av befolkningen, synes jeg.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv tre barn. En av dem fremdeles i beste pøbelalder og har full forståelse for at folk vil ha tilbud som ikke inkluderer barn.

Jeg kunne faktisk selv tenkt meg å benytte det tilbudet hvis jeg for en gangs skyld skulle på ferie uten barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med det som er sagt, barn er ok så lenge de oppfører seg. Jeg merker jeg blir fort irritert om foreldrene ikke PRØVER å gjøre noe med det. En baby som gråter er liksom ikke alltid noe å gjøre noe med på f. eks et fly, så det får man bare leve med. Regelrett uoppdragne barn er noe annet, og det er som sagt irriterende med foreldre som ikke tar tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ærlig innrømme at ingen av delene er et must for meg.

Kan ikke huske å ha blitt spesielt irritert av barn på fly jeg, ei heller på hotell.

Halvgamle, høymælte gubber derimot, de kan jeg spare meg for både på flyet og hotellet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har lært i flykretsene er det mye "udugelighet" blandt foreldre som står for det meste av hyl og skrik... Litt som med hundeeiere ( :) ) er det noen som ikke leser bruksanvisningen før de peiser på. En innertier når det kommer til småbarn og fly er visstnok å holde et vått papir foran ørene, slik at trykket ikke blir et "levende *******" for små ikke-helt-ferdigutviklede små ører. Husker ikke alt i farta, men det er mange slike "kjerringråd" som fungerer - som dessverre få foreldre får med seg. Billigste billetten til andre siden av jorda skal de ha, og helst når ungen akkurat er kresta ut (greit at du får ferie, men det er jo strengt tatt ikke for at du skal få reist til Bali, at du får fritt fra jobb....) - men tenke på barnets beste, både når det gjelder jorda-rundt-på-2-uker eller når det kommer til trykkutligning - DET får de ikke med seg :P

Ellers - markedet bestemmer. Ser ingen ting galt i barnefri fly, men det mest realistiske blir vel en form for barnefri "soner".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvgamle, høymælte gubber derimot, de kan jeg spare meg for både på flyet og hotellet... :)

åh de er gjerne småfulle å! Så babler de løs med kreti og pleti, mens de presser den feite maven sin opp i ansiktet mitt. Eller de kjerringene som bare MÅ stå i gangen, og brette ræva si oppi meg! Ja takk til innerste sete da, men da havner jeg gjerne ved siden av de halvgamle, høymælte mennene i midtlivskrise som breier seg både med armer og bein "du er jo så litta du" *sukk*

Ellers må jeg si jeg er enig med Susanne! Litt hensyn må man ta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg hadde gjerne booket meg inn på barnløse hoteller og fly, men jeg hadde ikke vært villig til å betale noe særlig ekstra for det. For så mye betyr det ikke for meg. Hvis det derimot kunne opprettes barnefrie køer så skulle jeg gladelig dratt visa'n for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig for barnefrie ting, hadde gledelig booka hotel og fly som det var forbud mot barn på. Vil ikke ha ødelagt ferien min pga uoppdragne unger.

Jeg og samboer diskuterte det her forresten igår (han er like enig med meg om ikke mer :) ) vi med hunder får ikke lov til "noenting" men de med ufordragelige (alle er ikke det bare for å ha sagt det) unger får lov til å ture frem som de vil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit så lenge tilbudet ikke går ut over vi med barn.. at det ikke betyr at plutselig man får mindre muligheter selv pga flere flyselskap ikke vil reise med barn? Vil heller sitte på en fly der folk ikke ser stygt på enn hver gang din lille 4 åring lager noe som helst lyd pga han er sliten og overtrøtt etter en lang reise... Barn er tross alt barn, ikke små voksne.. så selv om man gjør det man kan for og skåne/vise hensyn til andre rundt seg.. er det jammen meg ikke bare bare altid når ungene har vært på lang reise eller er slitene. Iallefall ikke mens dem enda er under skolealder. Er en grunn for jeg selv syntes det er vanskelig og reise med fly.. skulle gjerne tatt med begge ungene nordover oftere, men den flyreisen tar knekken på meg, og sitte stille i lengre tid er til tider nesten umulig for guttungen, han forvandles til en mark rett og slett, kribler 1000 maur i kroppen hans... forhåpnetligvis blir det bedre når han blir litt eldre så får ta reisene da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk gjerne. Jeg setter pris på å kunne velge bort samvær med andres barn hvis det passer meg. Ser egentlig ikke helt problemet med det.

Synes også at en del foreldre burde tenke litt på hvor lange reiser de legger ut på med små barn, både for barnas og medreisendes skyld. Trenger ikke være Einstein for å forstå at 7 timers flytur etter styr og ståk på flyplass blir for mye for en 3-4 åring og at man kanskje kan drøye de reisene til barnet er litt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp.. derfor har vi enda ikke vært i det store utland med ungene enda.. Den 2 timer lange reisen fra oslo og nordover er jammen meg mer enn nok! Det er ikke bare flyreisen, men all ventingen på flyplassene osv som sliter på dem også... Og stressa foreldre som maser om dem må ikke løpe, ikke gjør ditt og ikke gjør datt.. isteden for og sette seg ned og lage en hyggelig sammvær med ungene av det hele. Meen det skal sies at det er ikke bare bare.. er da forståelse for at folk vil reise selv om dem har barn? Mange må jo reise.. mange har famile på andre plasser dem vil besøke..

Men ser den med barnefrie fly.. er sikkert deilig det når man vil ha litt ro og fred i hodet :P Skulle jeg og mannen reist noen plass alene hadde det sikkert vært fint! Meen nå skal det sies at det bryr meg ikke så mye hva andre sine barn gjør.. om det er litt sutring og masing på flyene.. Det minner meg bare på så deilig og være barnefri litt og at jeg kan bare lene meg tilbake og ikke tenke på noe :P men så blir det vel slik når man er midt oppi det selv med barnestyr :) dem uten barn eller dem som har voksne barn som har glemt hvordan det kan være har nok en annen tankegang ofte.. Som tidligere blir nevnt her om dette med forskjell av folk med hund og dem uten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Sissi og et par andre her. Familier skal gjerne få reise på tur, og så lenge de ikke mister tilbudene, så betaler jeg gjerne noen hundrelapper ekstra for å slippe å dra på tur sammen med dem.

Signeres.

Jeg kunne ønsket meg barnefrie togvogner jeg innimellom, skjønner ikke at foreldrene bare lar ungene løpe rundt på toget som apekatter mens de hopper rundt og skriker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Sissi og et par andre her. Familier skal gjerne få reise på tur, og så lenge de ikke mister tilbudene, så betaler jeg gjerne noen hundrelapper ekstra for å slippe å dra på tur sammen med dem.

Skjønner ikke hvorfor du skulle akseptere å betale mere for å slippe ungene til andre, jeg... Littegranne uofisiell oversikt på de som har svart her så ville jo de fleste av oss velge det barnefrie flyet... Og sett ute i samfunnet vil jeg tro at stort sett de fleste som er ferdig med små-unge-stadiet ville ha valgt det samme, samt de yngre som skal på festetur og pensjonstene.

Det ville jo være værre for de få som faktisk vil ha med seg små barn - de ville troligvis tape en slik priskrig, dessverre...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt diskusjonen i media, og synes den er interessant. Så lenge markedet er der, skjønner jeg heller ikke hvorfor det skal måtte bli dyrere for verken den ene eller den andre parten.

Som representanten for et reiseselskap påpekte, er det ofte småbarnsforeldre selv som benytter disse tilbudene for å få en helt barnefri ferie, fra både egne og andres barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...