Artemis Skrevet 16. Juli 2010 Rapporter Share Skrevet 16. Juli 2010 Først og fremst så har vi flere navnløse høner her hjemme, og de stakkers små trenger jo navn! Snåle, rare, koselige, stygge, tantete, gammeldagse, moderne og humoristiske navneforslag mottas med takk. Det er noen store høner, og flest små. Det er et par svarte høner, og et par brune med svarte og hvite spetter i fjærdrakten. Fra før har vi brukt navn som Svetlana, Tatijana, Rocky, Borgny, Målfrid, Sir Lancelot, Fridtjof, Christine, Lotta, Pamela og Conrad. Så alt i kategorien "hummer og kanari" funker fint. Ellers så tror jeg egentlig at vi har bestemt oss for navn til valpen vi skal få, men alle i familien er ikke enige, så kanskje vi trenger nye forslag. Hvis noen har noen irsk- eller skotskinspirerte navn til en liten irsksettergutt, så vil jeg gjerne se dem. Valpen kommer fra et Q-kull, og ettersom det er en lite anvendelig bokstav, så satser vi på kallenavn som ikke begynner på q. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 16. Juli 2010 Rapporter Share Skrevet 16. Juli 2010 Quill, det er jo en sånn fjær penn, og fjæret tas jo fra fugler, med tanke på at det er en jakthund. Ja, litt søkt navn, men et forslag i det minste. Quarry, skotsk for stolt Quail, en fugl, visstnok heter den vaktel på norsk (jeg kjenner ikke til den) Det er mine navneforslag ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 16. Juli 2010 Rapporter Share Skrevet 16. Juli 2010 En høne må jo bare hete Hønepøne?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 16. Juli 2010 Rapporter Share Skrevet 16. Juli 2010 Hahaha ja! Hønepøne Og Prilla såklart! Quill var kult, med Quarry minner meg bare om steinbrudd Han kan hete Irsk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 17. Juli 2010 Rapporter Share Skrevet 17. Juli 2010 Quick! (rask) Kan for enkelhets skyld uttales Kvikk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blondiemamma Skrevet 17. Juli 2010 Rapporter Share Skrevet 17. Juli 2010 Stemmer for hønepøne. Og hva med klukk?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 23. Juli 2010 Rapporter Share Skrevet 23. Juli 2010 Du kan få arve navnene til våre høner (de jeg husker): Tuppeline, Sika og ..hmm.. noe med R.. Irske navn. Skotske navn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 23. Juli 2010 Rapporter Share Skrevet 23. Juli 2010 Hva het den høna i Villa Villa veien??? Henny, PEnny, Snørra, VerpeGuri, SnurpeGurine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 23. Juli 2010 Rapporter Share Skrevet 23. Juli 2010 Qlio, hell yeh! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 2. August 2010 Rapporter Share Skrevet 2. August 2010 Qinton/Qinto? Qwinten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar