Gå til innhold
Hundesonen.no

Salukivalper

Tøfflus

Recommended Posts

Skrevet

...kommet hjem fra mange timer med nesa i valpekassen og de er sååååååå søte :lol: Spiser og vokser og grynter og snøffer. Og nesten går gitt, et par av dem var oppå alle fire bein, kravlet et skritt eller to, sto ca 1 sec, før de trillet ned i pølseformasjon igjen :lol:

Nå skal jeg "fri" til LinKr om hun har lyst legge ut noen random ukes-bilder :lol:

:P Gleder meg til bilder!

• Svar 255
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Æsj, de har jo blitt enda eklere! :P Denne tråden blir bare farligere og farligere!

*skremme Wildah med flere ekle bilder etterhvert som de vokser til*

Nydelige :P

Det er jammen godt jeg skal ha gr 1 hund, foreløpig... :lol::P

Godt du skrev det, hihi.

:P :P synes valper er herlige fra aller første minutt jeg,også blir de bare bedre og bedre :P

Ja, og mine i særdeleshet :lol:

:lol: Soo in loooove

:P

Sukk :P

Kan ikke si annet enn at jeg er heeeelt enig jeg :P

Skrevet

Jeg hadde faktisk "mareritt" om små valper i natt :lol: Små svarte med silkemyke ører, som lå og gryntet fornøyd ved siden av sin langbeinte mamma. Grusomt! :lol: (og man vet man har vært for mye på sonen når...)

Skrevet

Gruer meg til de blir større jeg - kommer til å bli fryktelig vanskelig å holde seg unna de der. :lol:

Helt enig :lol: hjelper ikke akkurat at saluki er en av drømmerasene *sukk*

Skrevet

Godt du skrev det, hihi.

Jaaa, god idè å pakke lukisvalp på Wildah, da kan jeg koooose men lite stankelbein :lol:

"Foreløpig" betyr at jeg har endel jobbing med mannen i huset, vil ha whippet-attåt hund jeg :lol:

Skrevet

:blink: og så er de jo bare små og snille enda!

Tøfflus: grisen tuppes av gårde til deg nå, han har ekkelt mye energi!

Skrevet

Jeg hadde faktisk "mareritt" om små valper i natt :D Små svarte med silkemyke ører, som lå og gryntet fornøyd ved siden av sin langbeinte mamma. Grusomt! :D (og man vet man har vært for mye på sonen når...)

Det er da ikke et mareritt, det er en fantastisk drøm det, hihi. Og faktisk ikke en drøm engang for det er enmlig akkurat slik det er :)

Nydelige valper, og nydelig foreldre :P

Tusen takk :lol:

Gruer meg til de blir større jeg - kommer til å bli fryktelig vanskelig å holde seg unna de der. :P

Jammen du skal da ikke holde deg unna dem? Hva er dette for noe tull&tøys?

Helt enig :blink: hjelper ikke akkurat at saluki er en av drømmerasene *sukk*

La meg gjøre drømmen din til virkelighet :)

ALT for vakre lukisvalper :) Synnøve, du bør slå til med drømmen nå!

Den dama der altså, hun bare drømmer hun *fnis*

Syns de ligner veldig på avlange og slanke aussievalper jeg :) SØØØTE med andre ord :)

Avlange valper faktisk :)

Jaaa, god idè å pakke lukisvalp på Wildah, da kan jeg koooose men lite stankelbein :)

"Foreløpig" betyr at jeg har endel jobbing med mannen i huset, vil ha whippet-attåt hund jeg :)

Wildah er et fint prosjekt ja, hihi. Så kan vi etterpå gå sammen om å jobbe med mannen din for en whips :lol:

Jaaa :lol: *nynne på* Dream dream dream, and always dreaaam

Duuuuuu...passe seg nå ellers var det brått en liten lukis på døren din :)

Drømmen er en sjokolukis! Herre.. Jeg er bare LITT misunnelig!

Mange drømmer jeg skal oppfylle her skjønner jeg, hihi. Får vel sette igang og lage flere sjokolader jeg da, sånn etterhvert :D

Tøfflus: grisen tuppes av gårde til deg nå, han har ekkelt mye energi!

Men atte, han er jo så :P Kan ta han til jul jeg, min egen ekte marsipangris med rød sløyfe rundt magen :)

Skrevet

Jammen du skal da ikke holde deg unna dem? Hva er dette for noe tull&tøys?

Joo, må det - for de svartingene der kommer til å bli vanvittig nydelige - og her er det fult. Fult, sier jeg! :)

Skrevet

Mange drømmer jeg skal oppfylle her skjønner jeg, hihi. Får vel sette igang og lage flere sjokolader jeg da, sånn etterhvert :icon_cry:

Sånn om ca 10 år eller noe, for først skal jag ha et par grander til, kull også om det passer seg sånn, og SÅ kan jeg få sjokkolukis også. Men helt ærlig, går de som regel greitt overens med husets katt(er) eller ikke, innendørs spesielt tenker jeg på.

Skrevet

Sukk, det er mange raser man har lyst å ha :banana: Tro hvor ofte man må få hund da, om man skal rekke å ha alle i løpet av et liv? :whistle::icon_cry:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...