Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Trondheim


armagnac

Recommended Posts

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Yodel: Ser slik ut ja! De påmeldte var Such Senijsfinx Isildur(åpen hann), Such NOuch Senijsfinx Kilombo(champ hann), Int Nord FINuch Senijsfinx Erebor(vet han) og Such Senijsfinx Laterna(åpen tispe). Senijsfinx var også påmeldt i oppdretterklasse.

Tusen takk! Resultatene tikket visst inn rett etter at du hadde forbarmet deg over meg. Merelig at det ikke kom noen norske.

Grattis med fine res selv, forresten!

Pippin&ymra: Du skal se Symra får stor-certet sitt, du!

Huldra: SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ GØY! GRATULERER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theon sier stort grattis til pappa Moby som er den fineste vi vet om.

Pippin&Symra: Ikke fortvil, det store certet kommer. Jeg gav opp Diesel når hun var to år, men så dro vi til Danmark og der ble hun beste tispe og tok certet. Da var hun 5 år og hun ble 7 før det norske slo til og da ble hun BIR og etter det har det gått veldig bra med henne. Så bare vent, det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyde med helgens resultater :)

Og spesielt til Huldra, det må være veldig morsomt med sånne resultater på egenoppdrettet valp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle sammen! Ingen nevnt, ingen glemt..

Kom hjem ca. ett i natt, men turen hjem gikk jo ganske radig, så jeg skal vel ikke klage.

Resultatmessig skal jeg heller ikke klage. Jeg rakk alt med et nødskrik og fløy mellom tre ringer i høyt tempo en stund.

Dagen startet med Saeta, fellesdekk kl.II, som gikk veldig bra, litt rusk på oppsitt men fikk 10. Deretter måtte jeg løpe til aussieringen, og klassen ble ropt opp før jeg rakk å ta ut Tibra (trodde det var juniortisper påmeldt, men det var det jo ikke). Fikk slengt på båndet og tok henne bare rett ut av buret og inn i ringen. Ikke at det er så mye pels igjen å gjøre klar, men allikevel. Jeg vurderte faktisk å trekke henne pga. pelsen, men er glad jeg ikke gjorde det ;) Jaja.. Det ble bare oss i klassen, og hun fikk CK. Det var to tisper til som fikk CK, en åpen og en champion, men vi ble som vi sto, og vi fikk også Cacibet! Puh.. Det hadde jeg faktisk ikke forventet.. Og jammen slo hun til og ble BIR også :) BIM var vel Emil som Martine hadde en stund? Fikk aldri kikket så veldig i katalogen, men jeg mener det var han.

Da var det tilbake til lydighetsringen med Saeta. Måtte vente en liten stund pga. de hadde tatt et par ekvipasjer i mellomtiden (var egentlig nr.3). Nå finner jeg ikke kritikkskjemaet, men det gikk tåøig greit faktisk! En del førerfeil, litt mange DK på bl.a. utsendinger og oppsitt, fordi jeg har terpet litt vel mye på bli :) Men vi endte på 141 p., 2. premie og 2. plass i klassen! Det var faktisk en del startende også. Bare én dum null idag, men det er fremgang fra sist, så jeg er veldig fornøyd :) Ikke hver dag man starter LP i skjørt heller :D

Tilbake til sheltieringen. Før det fikk jeg faktisk puste litt, ettersom jeg ikke skulle inn før i championklasse tispe. Fikk sett på hannhundene og tatt noen bilder av Rebus. Rebus ble beste hannhund med denmest utrolige kritikken noensinne! Skal se om jeg får låne den senere og skrevet den inn, men den var altså så bra at den bør rammes inn! Saeta vant championklassen foran en svensk champion, og endte som 2BTK med res.Cacib. En skikkelig sur plass når man trenger det siste Cacibet, men tispa foran ble champion, så det var jo veldig gøy for eieren, som jeg vet har jobbet lenge for det :D Rebus ble BIR, og vant gruppa!

Alt i alt må jeg si meg fornøyd, og på veien hjem fant jeg ut at jeg hadde vunnet konkurransen om et utstillingstelt :P Ingen flere våte utstillinger på meg nei!

Edit: Jeg glemte jo det.. Var også inne med pekingesergruppa som vant BIS-oppdrett! Look for us in Hundesport :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle sammen! Ingen nevnt, ingen glemt..

Kom hjem ca. ett i natt, men turen hjem gikk jo ganske radig, så jeg skal vel ikke klage.

Resultatmessig skal jeg heller ikke klage. Jeg rakk alt med et nødskrik og fløy mellom tre ringer i høyt tempo en stund.

Dagen startet med Saeta, fellesdekk kl.II, som gikk veldig bra, litt rusk på oppsitt men fikk 10. Deretter måtte jeg løpe til aussieringen, og klassen ble ropt opp før jeg rakk å ta ut Tibra (trodde det var juniortisper påmeldt, men det var det jo ikke). Fikk slengt på båndet og tok henne bare rett ut av buret og inn i ringen. Ikke at det er så mye pels igjen å gjøre klar, men allikevel. Jeg vurderte faktisk å trekke henne pga. pelsen, men er glad jeg ikke gjorde det ;) Jaja.. Det ble bare oss i klassen, og hun fikk CK. Det var to tisper til som fikk CK, en åpen og en champion, men vi ble som vi sto, og vi fikk også Cacibet! Puh.. Det hadde jeg faktisk ikke forventet.. Og jammen slo hun til og ble BIR også :) BIM var vel Emil som Martine hadde en stund? Fikk aldri kikket så veldig i katalogen, men jeg mener det var han.

Da var det tilbake til lydighetsringen med Saeta. Måtte vente en liten stund pga. de hadde tatt et par ekvipasjer i mellomtiden (var egentlig nr.3). Nå finner jeg ikke kritikkskjemaet, men det gikk tåøig greit faktisk! En del førerfeil, litt mange DK på bl.a. utsendinger og oppsitt, fordi jeg har terpet litt vel mye på bli :) Men vi endte på 141 p., 2. premie og 2. plass i klassen! Det var faktisk en del startende også. Bare én dum null idag, men det er fremgang fra sist, så jeg er veldig fornøyd :) Ikke hver dag man starter LP i skjørt heller :D

Tilbake til sheltieringen. Før det fikk jeg faktisk puste litt, ettersom jeg ikke skulle inn før i championklasse tispe. Fikk sett på hannhundene og tatt noen bilder av Rebus. Rebus ble beste hannhund med denmest utrolige kritikken noensinne! Skal se om jeg får låne den senere og skrevet den inn, men den var altså så bra at den bør rammes inn! Saeta vant championklassen foran en svensk champion, og endte som 2BTK med res.Cacib. En skikkelig sur plass når man trenger det siste Cacibet, men tispa foran ble champion, så det var jo veldig gøy for eieren, som jeg vet har jobbet lenge for det :D Rebus ble BIR, og vant gruppa!

Alt i alt må jeg si meg fornøyd, og på veien hjem fant jeg ut at jeg hadde vunnet konkurransen om et utstillingstelt :P Ingen flere våte utstillinger på meg nei!

Edit: Jeg glemte jo det.. Var også inne med pekingesergruppa som vant BIS-oppdrett! Look for us in Hundesport :(

Gratulerer så mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle sammen! :)

Stella fikk flat rød, men det er jeg egentlig fornøyd med. Fin kritikk, det eneste negative var at hun har for lite pels på hode, og får dermed ikke det riktige store, bustete hode det er ønskelig at de skal ha. Så vi prøver igjen på hundefestivalen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg var der som turist to dager, en dag med og en dag uten hund. Synes det var lett å navigere rundt og få sett. Ja, det var jo endel telt, men det var også brede gater utenfor ringene hvor det ikke var lov til å sette opp telt. Eneste jeg var misfornøyd med på denne utstillingen var at jeg ikke fikk tak i det halsbåndet jeg ville ha tak i..

Og gratulerer til alle som var fornøyde med søndagen også. Særdeles uvant å se Caroline gå museskritt med pekingneser og sitte der og børste pels dog :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg var der som turist to dager, en dag med og en dag uten hund. Synes det var lett å navigere rundt og få sett. Ja, det var jo endel telt, men det var også brede gater utenfor ringene hvor det ikke var lov til å sette opp telt. Eneste jeg var misfornøyd med på denne utstillingen var at jeg ikke fikk tak i det halsbåndet jeg ville ha tak i..

Og gratulerer til alle som var fornøyde med søndagen også. Særdeles uvant å se Caroline gå museskritt med pekingneser og sitte der og børste pels dog :)

Jeg synes også det var lett å finne fram, og veldig, veldig fin utstillingsplass! Kjempeflott at det skal være der i noen år framover. Og restriksjoner på telt vil jeg ikke se noe til, nå som jeg endelig får eget telt :)

Museskritt ja, det er vel sjelden noen ser meg GÅ i ringen i det hele tatt! Men det var jo fart i lille Marco da, jeg måtte holde igjen da han hele tiden gikk over i galopp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg var der som turist to dager, en dag med og en dag uten hund. Synes det var lett å navigere rundt og få sett.

Jeg synes også det var lett å finne fram,

Pøh, det er fordi dere har så små hunder atte dere bare kan putte dem i lomma det. Mens vi med lange bein og store kropper sliter litt med alle telttrådene vi må forsere for å komme oss dit vi skal :):)

Jeg hadde et "barn" der, han endte som 3BH og det er jeg igrunn fornøyd med (selvom dommer visstnok hadde sagt at det var pga hodet hans er litt større enn de andre at han ikke kom høyere opp, men bevegelsene var de beste, og da har man misforstått bittelitt for saluki er mer bevegelser enn hode liksom :) ). Men de er flotte hunder som sto foran som jeg ikke har noen problemer med å bli "slått" av :D

Grattis til alle fornøyde og bedre lykke neste gang til de som ikke er det.

En ekstra trøsteklem til Lola Pagola, fy så dumt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt å kjøre hjem etter en utstilling slik - men sånn må det jo være når man skal på jobb dagen etter...

Velkommen i klubben av oss som kjører femti mil etter BIS-finalen. (Rent bortsett fra at du sikkert har vært i den klubben i flere tiår før vi ble med).

Pippin&Symra: Ikke fortvil, det store certet kommer. Jeg gav opp Diesel når hun var to år, men så dro vi til Danmark og der ble hun beste tispe og tok certet. Da var hun 5 år og hun ble 7 før det norske slo til og da ble hun BIR og etter det har det gått veldig bra med henne. Så bare vent, det kommer.

Takk for de ordene MolllyC. Jeg har nok ikke gitt opp, Symra er bra nok til å bli champ, det sier alle som forstår seg på det. Vi må bare få det fram i ringen. :)

Edit: Jeg glemte jo det.. Var også inne med pekingesergruppa som vant BIS-oppdrett! Look for us in Hundesport :)

Grattis med resultatene Caroline. Vi så på deg i ringen flere ganger i løpet av dagen. Da dere vant med de pekingeserne sa Sara og jeg til hverandre at nå kommer Caroline i Hundesport! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med BIS valp :D;):P :P

Og gratulerer til alle andre som er fornøyd :P

Tusen takk! :P

Ooo, mange fine resultater, altså! Gratulerer! Og herlig at Nenya ble BIS, det var jo helt knall! Hurra! :P

Helt knall faktisk! :P Det hadde vi virkelig ikke trodd da vi så katalogen og hundene vi skulle stille mot.. :D

Så kjempeartig,vi har liksom vært med henne fra dag null :) Gratulerer så mye :(:P

Hehe, håper det blir flere slike dager - det gav mersmak! :P

Så fabelaktig gøy Huldra! Den strabasiøse parringsturen blir bare mer og mer verdt strevet! :P

Ja den ja - hadde begynt å glemme den nå, og slike ting som dette hjelper jo godt på da! :P

Grattis Huldra, knallgøy! Fineste :P

Så meldinga di, men hadde ikke strøm til å svare.

Gikk "så der" med oss i dag. Blått på begge guttene, Coda var for smal i fronten og Frost for dårlig vinklet ( :P ) jeje..

Lea, omplasseringssaken min som jeg har jobba syyykt mye med siden vi fikk henne, fikk rødt, HP og nr 3 i klassen. Hun oppførte seg bra, litt kenguru men det er ok for henne det. Shira fikk rødt og ble nr 2 i åpenklasse. Bra kritikker på jentene.

Takk!

Virker som om samojeddommere må siles litt, eller? :)

Gratulerer så mye, sånt er moro - og det var da en snerten frøken da :P

Tusen takk! ;) Dommeren satte stor pris på "fart og stil" - farten hadde vi, stilen vet jeg ikke helt..! :P Glede og en logrende hale var visst viktig, og kanskje er det sånn at yngre valper har mer av dette enn eldre?

Tusen takk! Resultatene tikket visst inn rett etter at du hadde forbarmet deg over meg. Merelig at det ikke kom noen norske.

Grattis med fine res selv, forresten!

Pippin&ymra: Du skal se Symra får stor-certet sitt, du!

Huldra: SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ GØY! GRATULERER!

Tusen takk - ja, det er sååååååååå gøy!! :P

Gratulerer til alle som er fornøyde med helgens resultater :P

Og spesielt til Huldra, det må være veldig morsomt med sånne resultater på egenoppdrettet valp :P

Kjempemorsomt når hun er "hjemmesnekret"; veldig spesiell opplevelse! Hvem hadde trodd det da - disse valpene skulle jo ikke bli sånne som nødvendigvis vant så mye, men heller sånne som kunne jobbe. Får håpe hun kan sistnevnte også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Vel hjemme har vi linet opp premiene og rosettene og tatt bilder:

04_07_10%20028%20copy.jpg

BISvalp altså! :) Jeg er fremdeles i sjokk! :)

Gratulerer så utrolig mye!! :) Jeg har selv opplevd at valp fra oss har blitt bis-valp på spesial og det er bare så utrolig moro! Og lille Nenya er jo en pen liten frøken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle med gode resultater :)

Gikk veldig bra for vår del i helga :)

Fievel slo til med å vinne hannhundklassen med CACIB og endte opp som BIR :) Stusser litt over at tispa virker høyere... men men...

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs054.snc4/35058_10150220052935181_835565180_13411009_6525697_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her i lykkerus jeg :P

Dratini's Alakazam Fenris 1/1 CK Cacib BIM

Dratini's Beautifly "Zira" 1/2 CK 3dje beste tispe

Dratini's Blastoise "Stacy" 1/1 CK Cert Res.Cacib 2dre beste tispe og ny champion!

Dratini's Azumarill "Zuma" 1/1 CK Cacib BIR og nr 4 i gruppa!

HP i oppdretterklasse, men ikke plassert i finalen. Og vi lurer på hvorfor dommere ikke sjekker hundene der, for bis-dommeren tittet ikke engang på våre hunder, mens alle de andre oppdretterklassene ble hundene grundig undersøkt :P

Det var utrolig moro med så gode resultater altså :) Gratulerer igjen :P

Og ikke minst var det veldig hyggelig å få hilse på flere Dratini hunder! Dro hjem litt småforelsket i alle sammen :)

hehe!

Idag gikk det ikke så greit med oss i agility og hopp, der disket vi på begge. Kenzo ville heller leke og ha det gøy i ringen :D Men derimot i lydighet gikk det strålende! Vi fikk 174,5 poeng og kom på 1. plass :D

Er jo ikke rart at dere vant klassen, dere er kjempeflinke :( Med en gang jeg så at dere skulle gå så tippa jeg at dere skulle vinne, for har fått med meg at dere er gode :) Gratulerer ;)

Da var det tilbake til lydighetsringen med Saeta. Måtte vente en liten stund pga. de hadde tatt et par ekvipasjer i mellomtiden (var egentlig nr.3). Nå finner jeg ikke kritikkskjemaet, men det gikk tåøig greit faktisk! En del førerfeil, litt mange DK på bl.a. utsendinger og oppsitt, fordi jeg har terpet litt vel mye på bli :P Men vi endte på 141 p., 2. premie og 2. plass i klassen! Det var faktisk en del startende også. Bare én dum null idag, men det er fremgang fra sist, så jeg er veldig fornøyd :P Ikke hver dag man starter LP i skjørt heller :P

Jeg så dere gå og dere var jo kjempeflinke :P Saeta var jo så søt :P

Jeg debuterte i LP1 på lørdagen jeg! Var ganske spent, nervøs og gledet meg samtidig!

Jeg gjorde en utrolig klønete feil på fellesdekken som førte til at Java reiste seg før jeg rakk å snu meg ;) Surt, men det var kun min feil. Litt nerver og sånn gjør at man surrer litt! Hehe!

Det var den eneste 0en vi fikk og vi endte til slutt med 120 poeng og det er jeg igrunn fornøyd med :P Jeg må bare skjerpe meg litt til neste gang :P

Vi kjørte opp på fredag og hjem på søndag, så det ble jo en del timer i bil, men både bikkjer og folk oppførte seg eksemplarisk så vi hadde en kjempefin tur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde, og bedre lykke neste gang til de som ikke er fullt så fornøyd.

Selv må jeg si at jeg egentlig ikke skjønte så veldig mye av bedømmelsen på min hund.

Dommeren var full av lovord mens vi sto framfor bordet, kritikken var bra og så fikk vi en blå sløyfe? :)

Ringsekretæren prøvde å spørre dommeren om h*n var sikker på om det var blå sløyfe h*n mente, men ble bare avfeid da han prøvde å forklare gangen i de norske sløyfene... :)

Jaja, vi hadde stort sett en koselig dag uansett vi ;) Traff mange hyggelige folk og hunder, og dessverre ett par lite hyggelige hunder. Var ikke så koselig da en leonberger kom i hundre og hel**** med et fastlåst blikk på min hund og jeg nesten fikk den i hofta før eieren klarte å stoppe den. :)

Det er ikke ofte jeg prater TIL folk, jeg prater stort sett MED folk, men denne gange klarte jeg ikke å la være å si akkurat hva jeg mente ang hund, størrelse og kontroll.

I dag gikk det... ikke i det hele tatt :D klarte å bomme på tidene... oppmøte 11, men så på oppslaget at det sto 11.45... jeg visste ikke at det var veiledende jeg... så vi kom ned til beste hannhund vi. Jeg er så¨utrolig skuffet og lei meg, føler meg så dum så dum! Gikk strigråtende fra ringen haha folk må jo ha trodd at hunden min hadde bitt dommeren til blods i ringen eller noe :P

Tok nattoget opp fredag med feber, sov i hele går og har vært skikkelig dårlig, ikke mye bedre i dag så var vel egentlig bare viljen som fikk meg på bussen i dag... uff ;) bare to andre certkonkurrenter og i dag, dette kunne faktisk gått vår vei. At det går ann å være så dum! :D

Dagen startet forresten med at Casper ble fløyet på av en rr før vi gikk inn til utstillingen... diger sint hannhund som eieren ikke klarte å holde igjen, braste først gjennom kompostkitteret, også klarte ikke eieren å holde ham igjen så han løp etter oss... tror ikke de visste helt hvordan de skulle takle det, for han ble stående og true Casper... veldig ekkelt. Men Casper var helt utrolig flink, han ville ikke ha bråk han, og gjorde alt for å vise det. Veldig stolt av ham! Dette kunne blitt veldig, veldig stygt...

Så leit Lola :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Gratulerer så mye til alle med gode resultater :P

Gikk veldig bra for vår del i helga :)

Fievel slo til med å vinne hannhundklassen med CACIB og endte opp som BIR :) Stusser litt over at tispa virker høyere... men men...

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs054.snc4/35058_10150220052935181_835565180_13411009_6525697_n.jpg

Fineste Fievelen det :P Gratulerer!

Det var utrolig moro med så gode resultater altså :D Gratulerer igjen :P

Og ikke minst var det veldig hyggelig å få hilse på flere Dratini hunder! Dro hjem litt småforelsket i alle sammen :)

hehe!

Jeg debuterte i LP1 på lørdagen jeg! Var ganske spent, nervøs og gledet meg samtidig!

Jeg gjorde en utrolig klønete feil på fellesdekken som førte til at Java reiste seg før jeg rakk å snu meg ;) Surt, men det var kun min feil. Litt nerver og sånn gjør at man surrer litt! Hehe!

Det var den eneste 0en vi fikk og vi endte til slutt med 120 poeng og det er jeg igrunn fornøyd med :P Jeg må bare skjerpe meg litt til neste gang :P

Gratulerer med vel overstått debut ;) Du fikk jo mye mer poeng i debuten enn hva jeg og Amy gjorde *kremt* :P

Og det var kjempetrivelig å treffe deg og Java igjen :D Tror at du var like glad for hoppawartresultatene som vi var :P:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått debut :D Du fikk jo mye mer poeng i debuten enn hva jeg og Amy gjorde *kremt* :(

Og det var kjempetrivelig å treffe deg og Java igjen ;) Tror at du var like glad for hoppawartresultatene som vi var :) :)

Hihi! Takk takk :D Nå skal det sies at det var en veldig snill dommer å da :P Men tenk om jeg ikke hadde rotet til fellesdekken *drømme seg bort*

Hihi! Jeg satt å hoppet og jublet da dere ble plassert :) Var bare innmari synd at jeg ikke fikk sett dere i raseringen...! Men men!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gikk det ikke så greit med oss i agility og hopp, der disket vi på begge. Kenzo ville heller leke og ha det gøy i ringen :D Men derimot i lydighet gikk det strålende! Vi fikk 174,5 poeng og kom på 1. plass :(

Det var det jeg trodde at det var Kenzo jeg så :)

Dere var kjempeflinke :)

Med oss gikk det så som så. 151.5 poeng og 8.plass med en veldig veldig varm hund. Jeg tror ikke jeg har sett Ganzie så varm og daff før. Hun var totalt utenfor, og jeg måtte jobbe veldig for å få henne med. Men hun gjorde sitt beste stakkar liten, og vi fikk ingen nuller i allefall. Så jeg er veldig fornøyd med henne :)

Grattis til alle som er fornøyde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle med gode resultater :)

Gikk veldig bra for vår del i helga :)

Fievel slo til med å vinne hannhundklassen med CACIB og endte opp som BIR ;) Stusser litt over at tispa virker høyere... men men...

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs054.snc4/35058_10150220052935181_835565180_13411009_6525697_n.jpg

Der kom jo resultatene ifra deg jo ;) ;)

Gratulerer med kjemperesultater, igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...