Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Trondheim


armagnac

Recommended Posts

Guest Dratini

Grattis til Dratini :aww: Kjempekult!

Micko ble BIM og fikk sitt andre storcert i dag, og sitt tredje cert totalt og ble dermed CHAMPION :whistle: Hurra :aww:

Debutten i agility hopp gikk ikke like bra, der ble det disk. Men jeg er likevel kjempefornøyd med løpet vårt :thumbs: Sier meg veldig fornøyd med dagen!

Tusen takk og gratulerer med soppen Micko! :D

Og agilityen kommer nok til å fikses den også, stå på videre :whistle:

Grattis grattis :aww:. Det var jo knallbra - ikke minst gruppeplassering da gitt. Det skjer jo ikke hver helg liksom :aww:.

Tusen takk :) Sant det, det er skjeldent at vi får gruppeplasseringer, så jeg innrømmer glatt at den smakte utrolig godt :D

Gratulerer til alle som er fornøyde! Synes dere er flinke, jeg! ;)

Tusen takk (jeg synes hundene er flinke også jeg ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer alle sammen :whistle:

Felix fikk en flat rød i dag,men en kjempebra kritikk så jeg er fornøyd jeg :whistle: Prøver igjen på myndespesialen i morgen,selvom jeg gjerne skulle fått med meg sheltiene på NKK...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som enten kommer med gode resultater, gode opplevelser, eller som "bare" soler seg i glansen av noen! :whistle:

Vi har ikke stilt noen i dag (derimot kjenner jeg skrivekrampa endelig begynner å slippe taket..), men i morgen skal Nenya i ringen igjen. Tulla blir sannsynligvis igjen hjemme; det er nok ikke gøy å stille en champion som ikke ser ut som en... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om han hadde fått til det samme to år på rad...? Heia Apollo!

Hadde vært morsomt, særlig i og med at kjekkasen er en brukshund :whistle:

Jeg sitter her i lykkerus jeg :whistle:

Dratini's Alakazam Fenris 1/1 CK Cacib BIM

Dratini's Beautifly "Zira" 1/2 CK 3dje beste tispe

Dratini's Blastoise "Stacy" 1/1 CK Cert Res.Cacib 2dre beste tispe og ny champion!

Dratini's Azumarill "Zuma" 1/1 CK Cacib BIR og nr 4 i gruppa!

HP i oppdretterklasse, men ikke plassert i finalen. Og vi lurer på hvorfor dommere ikke sjekker hundene der, for bis-dommeren tittet ikke engang på våre hunder, mens alle de andre oppdretterklassene ble hundene grundig undersøkt :thumbs:

Grattis! Er desverre slik i både avl/oppdrett/veteran føler jeg. Enkelte dommere liker å plukke favoritter fremfor å kikke på og gi alle en sjanse.

Ikke så mye å skryte av her. Både Bella, Fredrik og Eros fikk flat rød. Fredrik 1 i klassen og Eros 2 i klassen.

Dropse tok sitt femte storcert og ble 3btk og broren hennes Nero tok hannhundcertet og ble 3bhk.

Fredrik var med i Ola sin avlsgruppe og ble BIS3.

34281_460666520224_723220224_6399363_7390703_n.jpg

Fineste Dropse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til pers med to malamuter i morgen klokka 9, litt spent nå ja :whistle: Tispa er utrolig fin nå så henne har jeg litt forventninger til, hannen er også veldig fin og gjør det nok bedre enn i fjor, men fortsatt litt uferdig i kroppen så vi får se hva dommeren sier! Han har et utrolig potensiale så håper jeg får vist fram det som er og vise fram iallefall!

Huff, litt nerver også da. Et år siden sist og litt sceneskrekk:P Og den mnd jeg liksom hadde og øve på etter påmelding ble borte gitt. Men var ut 5 min i dag og det så veldig bra ut. Får bare håpe mitt pubertale monster klarer og holde seg i sitt gode skinn i morgen med masse hunder og leven :whistle: *krysse fingrer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle soniser som gjør det så bra!

Selma fikk CACIB og det er moro synes jeg :thumbs: Og 3btk

showwinner.jpg

Det var oppdretteren min som stilte Selma faktisk. Jeg stilte to av Selmas søsken i stedet jeg.

TheRussellYardsBSLittleLeo.jpg

Først stilte jeg storebror Bandit, som ble champ i dag :whistle:

også stilte jeg lillesøster Tikken, som ble 2 btk:

TheRussellYardsClaireDeLune.jpg

Lilly ble beste tispe og bim, og er Selma og Tikkens søster også. Så The Russell Yard gjorde det godt på Leangen :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Grattis! Er desverre slik i både avl/oppdrett/veteran føler jeg. Enkelte dommere liker å plukke favoritter fremfor å kikke på og gi alle en sjanse.

Virkelig synd at det skal være slik (kanskje dommeren ikke visste hvordan hundene våre skulle se ut? For han var for meg en totalt ukjent dommer :thumbs: ).

Men jeg er faktiskt litt :aww: på vegne av konferansieren de hadde i går. I grupperingen kunne han ikke noe mer om Hovawart enn at den er fra Tyskland (mens de andre rasene fikk fortalt bruksområder o.l.), deretter så gikk tungen hans i krøll da han skulle si navnet til Zuma og meg :whistle: "Nuch Ehhmmhh... Dratini s As... Azurmral...Azumrarill. Eier Torunn ehhrmmm... Kjølborg og Roar Olsen!" Jaja, enten hadde han glemt brillene sine eller så kanskje han burde få sjekket synet og evt kjøpt noen :aww:

----

Gratulerer til alle dere andre som er fornøyde :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk det... ikke i det hele tatt :whistle: klarte å bomme på tidene... oppmøte 11, men så på oppslaget at det sto 11.45... jeg visste ikke at det var veiledende jeg... så vi kom ned til beste hannhund vi. Jeg er så¨utrolig skuffet og lei meg, føler meg så dum så dum! Gikk strigråtende fra ringen haha folk må jo ha trodd at hunden min hadde bitt dommeren til blods i ringen eller noe :thumbs:

Tok nattoget opp fredag med feber, sov i hele går og har vært skikkelig dårlig, ikke mye bedre i dag så var vel egentlig bare viljen som fikk meg på bussen i dag... uff :whistle: bare to andre certkonkurrenter og i dag, dette kunne faktisk gått vår vei. At det går ann å være så dum! :aww:

Dagen startet forresten med at Casper ble fløyet på av en rr før vi gikk inn til utstillingen... diger sint hannhund som eieren ikke klarte å holde igjen, braste først gjennom kompostkitteret, også klarte ikke eieren å holde ham igjen så han løp etter oss... tror ikke de visste helt hvordan de skulle takle det, for han ble stående og true Casper... veldig ekkelt. Men Casper var helt utrolig flink, han ville ikke ha bråk han, og gjorde alt for å vise det. Veldig stolt av ham! Dette kunne blitt veldig, veldig stygt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så utrolig leit lola pagola!

I dag har vi hatt en mye bedre dag på spesialen!

Stilte først Oliver som fikk sin første tredjeplass i klassen. Vant gjorde søskenbarnet hans Nellyvill's Hand Made "Kaspar". Han ble også beste hanne og BIM. I 6-9 mnd. tispe var det 7 stk. og søstra til Oliver, Anna, vant og søstra Freia ble nr. 2. :aww: Anna ble også beste tispe og BIR!

Så var jeg inn med Fredrik som vant klassen sin med ck og ble 4bhk! :thumbs:

Deretter stilte jeg Nero, broren til Dropse som også vant klassen sin med ck og ble 3bhk!

Så var det Eros sin tur i en åpenklasse på 15 stk. Flat rød ble det på han, men broren hans Nellyvill's Dial Nine One One ble nummer 2 med ck.

Jonas ble nr. 2 i champion med ck.

Så stilte jeg søstra til Dropse, Nellyvill's Endless Love "Enja", hennes debut i utstillngsringen, og ble nr 4 med ck! :whistle: Nå er 5 av 6 i det kullet stilt og alle har fått minst ck! Dropse ble bare nr 2 i klassen med ck i dag..

I åpen tispe fikk Bella flat rød.

Kennel Nellyvill stile også i oppdretterklasse og ble beste oppdretter med hp. :whistle:

En flott dag! :aww:

Edit; Og siden jeg får fòrpremiene til oppdretteren min så kommer jeg hjem med over 40 kilo fòr :aww:

Omtrent samme mengde som jeg kom hjem fra spesialen i mai med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Uff, så utrolig leit lola pagola!

I dag har vi hatt en mye bedre dag på spesialen!

Stilte først Oliver som fikk sin første tredjeplass i klassen. Vant gjorde søskenbarnet hans Nellyvill's Hand Made "Kaspar". Han ble også beste hanne og BIM. I 6-9 mnd. tispe var det 7 stk. og søstra til Oliver, Anna, vant og søstra Freia ble nr. 2. :whistle: Anna ble også beste tispe og BIR!

Så var jeg inn med Fredrik som vant klassen sin med ck og ble 4bhk! :aww:

Deretter stilte jeg Nero, broren til Dropse som også vant klassen sin med ck og ble 3bhk!

Så var det Eros sin tur i en åpenklasse på 15 stk. Flat rød ble det på han, men broren hans Nellyvill's Dial Nine One One ble nummer 2 med ck.

Jonas ble nr. 2 i champion med ck.

Så stilte jeg søstra til Dropse, Nellyvill's Endless Love "Enja", hennes debut i utstillngsringen, og ble nr 4 med ck! :whistle: Nå er 5 av 6 i det kullet stilt og alle har fått minst ck! Dropse ble bare nr 2 i klassen med ck i dag..

I åpen tispe fikk Bella flat rød.

Kennel Nellyvill stile også i oppdretterklasse og ble beste oppdretter med hp. :thumbs:

En flott dag! :aww:

Edit; Og siden jeg får fòrpremiene til oppdretteren min så kommer jeg hjem med over 40 kilo fòr :aww:

Omtrent samme mengde som jeg kom hjem fra spesialen i mai med!

Gratulerer så mye! Så deg i går, men tror du var litt opptatt så jeg gikk videre... :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi hatt en mye bedre dag på spesialen!

Stilte først Oliver som fikk sin første tredjeplass i klassen. Vant gjorde søskenbarnet hans Nellyvill's Hand Made "Kaspar". Han ble også beste hanne og BIM. I 6-9 mnd. tispe var det 7 stk. og søstra til Oliver, Anna, vant og søstra Freia ble nr. 2. :whistle: Anna ble også beste tispe og BIR!

Så var jeg inn med Fredrik som vant klassen sin med ck og ble 4bhk! :aww:

Deretter stilte jeg Nero, broren til Dropse som også vant klassen sin med ck og ble 3bhk!

Så var det Eros sin tur i en åpenklasse på 15 stk. Flat rød ble det på han, men broren hans Nellyvill's Dial Nine One One ble nummer 2 med ck.

Jonas ble nr. 2 i champion med ck.

Så stilte jeg søstra til Dropse, Nellyvill's Endless Love "Enja", hennes debut i utstillngsringen, og ble nr 4 med ck! :whistle: Nå er 5 av 6 i det kullet stilt og alle har fått minst ck! Dropse ble bare nr 2 i klassen med ck i dag..

I åpen tispe fikk Bella flat rød.

Kennel Nellyvill stile også i oppdretterklasse og ble beste oppdretter med hp. :thumbs:

En flott dag! :aww:

Edit; Og siden jeg får fòrpremiene til oppdretteren min så kommer jeg hjem med over 40 kilo fòr :aww:

Omtrent samme mengde som jeg kom hjem fra spesialen i mai med!

Måtte innom gjester eller ikke. Gratulerer så mye herlige resultater oppi der :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk kjempebra for oss!

Jubi fikk 1JK-1JKK-CK-CERT-1BTK-BIM!! :whistle::whistle:

Så nå er storcertet i boks, og da er det bare og vente på 2 års dagen og håpe hun klarer å karre med seg et cert etter den dagen også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Så deg i går, men tror du var litt opptatt så jeg gikk videre... :aww:

Tusen takk! Jeg så deg også, men da var du inne i big-ringen, så da gikk jeg ikke bort å hilste på.. :)

(Jeg tror iallefall det var deg? :whistle: )

Måtte innom gjester eller ikke. Gratulerer så mye herlige resultater oppi der :whistle:

Takk! :aww:

Og bare for å skyte litt ekstra så slo Fredrik 7 championer, deriblandt sin egen pappa Ola :thumbs:

Noen som vet hvordan det gikk med han i BIS'en på NKK'en forresten?

Det gikk kjempebra for oss!

Jubi fikk 1JK-1JKK-CK-CERT-1BTK-BIM! :aww::aww:

Så nå er storcertet i boks, og da er det bare og vente på 2 års dagen og håpe hun klarer å karre med seg et cert etter den dagen også!

Oi, gratulerer så mye! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe med litt her. Slik jeg forstår det var nkk Trondheim delt i to, dag en gruppe 2,3,7,8 og 10, og dag 2 gruppe 1, 6/4, 5 og 9. Så i den sammenheng drog jeg på leangen i går for å se landseerene som skulle stilles, Etter programmet skulle 1stk. hund stilles ca klokken 11. Klokken 10 gikk to landseere inn i ringen, en hanhund og en tispe, samme handler (tror de var finsk, kjøpte ikke program.. :S). Disse hunden fikk bir og bim (selv om dommeren ristet gjentatte gange rpå hode over hanhundens "salrygg")

Og så i dag har kennel Icikarma postet: Icikarma's Panda Prima *Pepsi* stilte på NKK Trondheim i dag for dommer Petru Muntean (Romania), m følgende resultat: Cert, Cacib og BIR.

Kan noen her forklare dette? Det var ikke Pepsi som ble stilt på lørdagen da jeg såg, fordi de to hundene som ble stilt hadde masse, lang og krøllete pels (som jeg aldri før har sett på landseere), samt de var for mye svart på de enn ønskelig. Er det noen som har gått meg hus forbi? Kan hunden stilles to dager på rad enda gruppene er fordelt på to dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyd med resultatene sine :whistle:

Noen som vet hvordan det gikk med Japaro Eye Of The Storm i BIS-finalen?

Vet bare at Elghunden vant...

Ikke plassert. Elghund grå bis, berner sennen bis2, mops bis3, og så husker jeg ikke den siste i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Tusen takk for gratulasjonene ;)

Jubi fikk 1JK-1JKK-CK-CERT-1BTK-BIM! :aww::D

WOW! Grattis, fineste Jubi det :aww:

Tusen takk! Jeg så deg også, men da var du inne i big-ringen, så da gikk jeg ikke bort å hilste på.. ;)

(Jeg tror iallefall det var deg? :whistle: )

:aww: Stemmer nok at det var meg inne der ja (og ikke rent lite overrasket over at vi fikk plassering :) ). Jeg så deg tidligere på dagen da du sto i ett telt og holdt på å børste en hund :D Jeg bruker å være konsentrert innen jeg skal i ringen, så om noen kommer bort til meg så husker jeg knapt nok at jeg har pratet med vedkommende :whistle:

Ligger forresten bilde over alle med plassering i gruppa inne i bildetråden for utstillinga ;)

Edit.

Kan noen hjelpe med litt her. Slik jeg forstår det var nkk Trondheim delt i to, dag en gruppe 2,3,7,8 og 10, og dag 2 gruppe 1, 6/4, 5 og 9. Så i den sammenheng drog jeg på leangen i går for å se landseerene som skulle stilles, Etter programmet skulle 1stk. hund stilles ca klokken 11. Klokken 10 gikk to landseere inn i ringen, en hanhund og en tispe, samme handler (tror de var finsk, kjøpte ikke program.. :S). Disse hunden fikk bir og bim (selv om dommeren ristet gjentatte gange rpå hode over hanhundens "salrygg")

Og så i dag har kennel Icikarma postet: Icikarma's Panda Prima *Pepsi* stilte på NKK Trondheim i dag for dommer Petru Muntean (Romania), m følgende resultat: Cert, Cacib og BIR.

Kan noen her forklare dette? Det var ikke Pepsi som ble stilt på lørdagen da jeg såg, fordi de to hundene som ble stilt hadde masse, lang og krøllete pels (som jeg aldri før har sett på landseere), samt de var for mye svart på de enn ønskelig. Er det noen som har gått meg hus forbi? Kan hunden stilles to dager på rad enda gruppene er fordelt på to dager?

De hundene du så i går var Pyrineisk Mastiff (fra Finland), dvs alle 3 PM som var påmeldt hadde samme eier. Ringsekretæren i gruppa på lørdag trodde også at den hunden var en landseer (men som du har nevnt; mer svart og helt annen kroppsbygning enn hva landseeren har, de skal være salrygget visstnok ). Landseer ble bedømt i ring 9 på lørdag, den som stillte var før vi hoffene startet (og ikke så mye senere enn kl 11 faktisk).

Og jeg troooor at du stomellom ringen og parkeringen da vi kom til Leangen :thumbs: For der var det en Landseer som sto sammen med ett ungt par... :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flotte resultater til så mange! Og trøsteklem til de som ikke er fornøyde.

Noen som vet noe om Basenjiresultater?

Event. har en katalog og kan si hvem som stilte? Jeg aner virkerlig ikke, og det er sjelden *ler*

Vel, vet at en svenske skulle opp og stille, men hadde hun alle 5 mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke plassert. Elghund grå bis, berner sennen bis2, mops bis3, og så husker jeg ikke den siste i farta.

Wee, fineste pappan(som Fredrik altså slo i dag, bare sånn at dere ikke skal glemme det liksom :whistle::whistle: )

Her er forresten vakringen

34034_460946785224_723220224_6407336_422046_n.jpg

Var det Kato som ble BIS?

Edit;

Yodel: Ser slik ut ja! De påmeldte var Such Senijsfinx Isildur(åpen hann), Such NOuch Senijsfinx Kilombo(champ hann), Int Nord FINuch Senijsfinx Erebor(vet han) og Such Senijsfinx Laterna(åpen tispe). Senijsfinx var også påmeldt i oppdretterklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...