Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Trondheim


armagnac

Recommended Posts

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer med flotte resultater! Jeg har som vanlig ikke stilt noe, men har soset rundt på utstillingsområdet og kost meg i sola (utrolig at vi fikk to så fine dager på rad etter den våren og sommeren vi har hatt så langt...).

Gratulerer med flotte resultater til så mange! Og trøsteklem til de som ikke er fornøyde.

Noen som vet noe om Basenjiresultater?

Event. har en katalog og kan si hvem som stilte? Jeg aner virkerlig ikke, og det er sjelden *ler*

Vel, vet at en svenske skulle opp og stille, men hadde hun alle 5 mon tro?

Jeg har ikke katalogen her, men bladde gjennom tidligere i dag, og jeg tror alle var fra samme oppdrett, men jeg husker ikke helt kennelnavnet - det kan ha vært noe slikt som Senjinx eller noe slikt? :whistle:

Edit: Doh, Mona hadde jo allerede svart, ja.

---

Apropos Kato som da både ble BIS og beste norske hund - jeg syns det var så gøy at alle de sju norske rasene var der i dag! Det tror jeg ikke jeg har sett før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Kan noen hjelpe med litt her. Slik jeg forstår det var nkk Trondheim delt i to, dag en gruppe 2,3,7,8 og 10, og dag 2 gruppe 1, 6/4, 5 og 9. Så i den sammenheng drog jeg på leangen i går for å se landseerene som skulle stilles, Etter programmet skulle 1stk. hund stilles ca klokken 11. Klokken 10 gikk to landseere inn i ringen, en hanhund og en tispe, samme handler (tror de var finsk, kjøpte ikke program.. :S). Disse hunden fikk bir og bim (selv om dommeren ristet gjentatte gange rpå hode over hanhundens "salrygg")

Og så i dag har kennel Icikarma postet: Icikarma's Panda Prima *Pepsi* stilte på NKK Trondheim i dag for dommer Petru Muntean (Romania), m følgende resultat: Cert, Cacib og BIR.

Kan noen her forklare dette? Det var ikke Pepsi som ble stilt på lørdagen da jeg såg, fordi de to hundene som ble stilt hadde masse, lang og krøllete pels (som jeg aldri før har sett på landseere), samt de var for mye svart på de enn ønskelig. Er det noen som har gått meg hus forbi? Kan hunden stilles to dager på rad enda gruppene er fordelt på to dager?

De hundene du så i går var Pyrineisk Mastiff (fra Finland), dvs alle 3 PM som var påmeldt hadde samme eier. Ringsekretæren i gruppa på lørdag trodde også at den hunden var en landseer (men som du har nevnt; mer svart og helt annen kroppsbygning enn hva landseeren har, de skal være salrygget visstnok ). Landseer ble bedømt i ring 9 på lørdag, den som stillte var før vi hoffene startet (og ikke så mye senere enn kl 11 faktisk).

Og jeg troooor at du stomellom ringen og parkeringen da vi kom til Leangen :whistle: For der var det en Landseer som sto sammen med ett ungt par... :whistle:

Pyrineisk mastiff ble bedømt ca en time før landseer. Mellom de rasene var det Perro Dogo Mallorquin og Engelsk Bulldog, så Landseer og Hovawart. Vi hadde oppmøte kl 11 og bedømmelsen startet bare noen minutter etter kl 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe med litt her. Slik jeg forstår det var nkk Trondheim delt i to, dag en gruppe 2,3,7,8 og 10, og dag 2 gruppe 1, 6/4, 5 og 9. Så i den sammenheng drog jeg på leangen i går for å se landseerene som skulle stilles, Etter programmet skulle 1stk. hund stilles ca klokken 11. Klokken 10 gikk to landseere inn i ringen, en hanhund og en tispe, samme handler (tror de var finsk, kjøpte ikke program.. :S). Disse hunden fikk bir og bim (selv om dommeren ristet gjentatte gange rpå hode over hanhundens "salrygg")

Og så i dag har kennel Icikarma postet: Icikarma's Panda Prima *Pepsi* stilte på NKK Trondheim i dag for dommer Petru Muntean (Romania), m følgende resultat: Cert, Cacib og BIR.

Kan noen her forklare dette? Det var ikke Pepsi som ble stilt på lørdagen da jeg såg, fordi de to hundene som ble stilt hadde masse, lang og krøllete pels (som jeg aldri før har sett på landseere), samt de var for mye svart på de enn ønskelig. Er det noen som har gått meg hus forbi? Kan hunden stilles to dager på rad enda gruppene er fordelt på to dager?

Nei, gruppe to ble kun bedømt på lørdag, men oppdretter kan jo ha skrevet feil dag på hjemmesiden sin.

Med fare for å fornærme deg, men kan du ha tatt feil av en annen rase? 39 hunder skulle bedømmes før landseer, så det virker usannsynlig at landseer var i ringen klokka ti - da er dommer farlig rask i bedømmelsen. Kan du ha blingset med pyreneisk mastiff?

Edit: Sorry, glemte å reloade tråden, og fikk ikke med meg at Dratini hadde svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Dratini: Takk!

Det forklarer pelsen, viste ikke at de to rasene var så like. Har bare sett de lyse brun/hvit.

Og ja, det var nok oss du såg :whistle:

Alle de PM jeg har sett har hovedsaklig vært hvite med sort eller grå maske og flekker, har aldri sett noen som har vært lys brun.

Hovedsakelig hvit, alltid med en klart definert maske. Av og til uregelmessig fordelte flekker på kroppen av samme farge som masken, men alltid klart avgrensede. Ørene alltid flekket. Det er ikke ønskelig med trefargede eller helt hvite eksemplarer. Halespissen og bena alltid hvite. Tydelig maske med fortrinnsvis klart markerte grenser. Hårroten skal være så lys som mulig, hvitt er ideelt. De mest foretrukne farger er i prioritert rekkefølge:

Ren hvit (snøhvit) med flekker i følgende farger: mellomgrå; intenst gyldengule; brune; grå; sorte; sølvgrå; lys beige; sandfargete eller marmorerte. Det er ikke ønskelig med rødlige farger i flekkene, heller ikke gulaktig bunnfarge.

Jeg sto i oppsamlingsringen med Zuma da ringsekretæren sa "Landseer skal stille lengre bak" og eieren sa "dette er ingen landseer men en Pyreneisk mastiff!". Det var mange som trodde at det var en landseer :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyd!

Vi soler oss i glansen av pappa Ola :whistle:

Og X'en sin pappa fleska til i dag også han. :whistle: Ellers gjorde jo Susanne sin vakre Moby det sterkt. Jeg sier ikke mer, kanskje hun vil fortelle selv. Symra ble 4 i åpen klasse med flat rød. Fornøyd med å bli plassert i dag. Dommeren skrev en lang og detaljert kritikk, sa bl.a. at Symra hadde for kort hals. Det har jeg aldri hørt før, men jeg kunne kanskje ha fjernet mer underull for å få fram halsen bedre. Ellers var det jo det vanlige med for lite entusiasme i ringen, forøvrig var kritikken god.

Men nå begynner jeg å tvile veldig på at det blir noe storcert denne sesongen ... :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på Spaniel-spesial i dag vi. Tulla droppet vi å stille, fordi hun jo fremdeles mangler pels. Merkelig... det gjorde hun i går også. :D

Nenya skulle redde æren ble det sagt, men hun er tross alt bare 4,5 mnd, og det er begrenset hvor mye man kan forvente av en liten knott. Hun var altså den yngste valpen, og den eneste i sin klasse. De andre tispene var junior om to uker og en annen om to mnd, de var veldig pene.. De tre hannene var alle sammen junior om to-tre uker, og den ene ble BIS 3 valp på spanielspesialen i Danmark sist uke. En annen er sønn av fjorårets NKK Trd BIS-vinner og oppdrettet av en stor og kjent svensk oppdretter. Nuvel, sa vi.

Nenya løp veldig mye penere i dag enn forrige gang, men stå?! nei, det gadd hun ikke. :whistle: Vrei seg som en liten orm, men dommeren klemte og kjente og skriveren skrev. Vi vant jo klassen vår, siden vi jo var eneste mini-springer-bebis, og gikk videre til BTK. Før vi begynte å løpe, sa dommeren til meg at Nenya hadde fått den peneste kritikken i dag.. :aww: Åh? Jaha? Og hva sier man til sånt? Jeg bare løp jeg... :D

1 BTK - jeg trodde ikke hva jeg så og hørte! :) Den lekre hannhunden (han som er etter fjorårets BIS-vinner...) kom inn, og vi løp for livet igjen. Vi løp like fort, og tror ikke hannhunden syntes vi løp spesielt sakte.. :whistle: BIR! :aww: BIM ble High Score Beds Are Burning.

04_07_10%20014%20copy.jpg

En wachtelvalp skulle bedømmes, og så ble det BIS-valp. Vi løp og løp, og dommeren kjente og klemte og gransket. Nenya var teit og ville ikke stå, så jeg fikk beskjed om å fristille henne. Heh.. Jaja, best å høre på dommer. Og så løp vi litt igjen. BIS! BIS sier jeg jo! :thumbs: Jeg hoppet og danset, og Nenya rev i rosetten, og så kom tårene, og dommeren lo og så hoppet vi litt mer! ;) BIS!

04_07_10%20025%20copy.jpg

Vel hjemme har vi linet opp premiene og rosettene og tatt bilder:

04_07_10%20028%20copy.jpg

04_07_10%20030%20copy.jpg

BISvalp altså!! :aww: Jeg er fremdeles i sjokk! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo, grattis! :aww:

Knallstart på karrieren da

Takk! Vi er selvsagt helt overveldet - vi er ikke vant til sånt.. ;)

Gratulerer så mye! Knallbra, Nenya er fin jente, hun :)

Takk! :whistle:

Gratulerer Huldra! Så utrolig morsomt, særlig med egenoppdrettet valp og greier da!

Og Jubi har omtrent championatet i boks hun :D flinke jentene sine det!

Takker - det er kjempemorsomt med eget oppdrett! Det hadde jeg virkelig ikke trodd.. :D Må begynne å få litt troen kanskje?

Gratulerer til Nenya!

Det må være herlig å være oppdretter når man får så flotte resultater på eget oppdrett!

Det er helt fantastisk akkurat nå - så vi nyter det! :whistle: Det dukker vel alltids opp noe som får oss ned fra skyene, men sånn skal det vel være. :aww:

Gratulerer med kjemperesultat huldra! ;) Så utrolig gøy! ;)

Takk, det er kjempegøy!

Gratulerer Huldra! :aww: Det må være kjempestas for dere, blir rørt på deres vegne jeg :thumbs: Fineste lille Nenya :aww:

Tusen takk, jeg blir rørt jeg også! ;)

Grattis til Jubi spesielt, og gratulerer til dere andre også! Dratini og Mona med bernerne - så artig at det går bra! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Huldra, knallgøy!! Fineste :)

Så meldinga di, men hadde ikke strøm til å svare.

Gikk "så der" med oss i dag. Blått på begge guttene, Coda var for smal i fronten og Frost for dårlig vinklet ( :) ) jeje..

Lea, omplasseringssaken min som jeg har jobba syyykt mye med siden vi fikk henne, fikk rødt, HP og nr 3 i klassen. Hun oppførte seg bra, litt kenguru men det er ok for henne det. Shira fikk rødt og ble nr 2 i åpenklasse. Bra kritikker på jentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle fornøyde etter helgen :) Fine sonishundene :)

Min tantes dvergschnauzer s/p tok cert. Siden han hadde "noen" hvilende cert fra en utstillingsturné i vinter/vår ble han dermed: Norsk, Finsk, Litauisk og Estlandsk utstilling champion! :D

Skal ikke ha dvergschnauzer, skal ikke ha dvergschnazuer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh.. Kom hjem seeeeent i går natt - både 2- og 4-bente var trøtte som strømper etter en begivelsesrik helg.

Gamlefar Moby (den eneste av mine som var påmeldt) ble Best i Rasen og nr. 2 best i gruppen! Kjempemoro å vise dem alle att han er "still going strong" for en bevegelsesdommer (Sara Nordin fra Sverige).

Utst.området syntes jeg var kjempefint - store fine ringer, parkering rett i nærheten og sånn. Men teltingen der var fryktelig - har aldri sett SÅÅÅÅ mange telt på et utst.område, jeg. Nærmest umulig å gå rundt og kikke, håpløst å finne fram til sin egen ring, osv.

Antar restriksjoner for utst.telt bør ligge rett rundt hjørnet. Det må jo være utrolig trist å være tilskuer, liksom.. (vi utstillere finner oss jo i det meste).

Slitsomt å kjøre hjem etter en utstilling slik - men sånn må det jo være når man skal på jobb dagen etter...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...