Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bjerke

Guest Jonna

Recommended Posts

Ser at det er mange raser som har overraskende lave påmeldingstall på Bjerke!

For oss er det ny rekord i antall påmeldte :lol:

Kjenner at det er deilig med skikkelig konkurranse!

Lørdag: 10 Griffon Bruxellois, 7 Griffon Belge og 17 Petit Brabancon.

Søndag: 15 Griffon Bruxellois, 12 Griffon Belge og 27 Petit Brabancon.

Så da gjenstår det bare for meg å finne ut hvordan jeg skal komme meg fra Trondheim til Oslo med de firbente (ja, og hjem igjen, såklart) da jeg ser ut til å være bil-løs den helgen... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 248
  • Created
  • Siste svar

Jeg sjekket på dogweb og det meste Border Terriere som hadde vært på NKK utstilling var 34 på NKK Hamar for to år siden. På Bjerke i år er det 35 og 43! Med andre ord mange påmeldte!

Jeg regner med at det kommer en god del svensker for å få norsk champion og norsk vinner tittelen. Tre av søsknene til Yoshi kommer, så blir spennende å møte to av brødrene i konkurranse. Han ene har gjort det bra i Sverige uten at vi har konkurrert mot han før.

Yoshi er dessverre dårlig i pelsen siden vi ikke tenkte på at pelsen vokser saktere på sommeren :lol: Men målsetningen er fortsatt CRUFT kvalifisering som junior på lørdagen og håper jo på CK begge dagene, men kan nok bli vanskelig med så mye konkurranse :D

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått PM og Noah'n min skal i ringe som hund nummer 25, det betyr at det er tervueren hannhunder før han i ringen. Hmm... kanskje det er flest tisper.... 2neeeeeeeeeeeeeee hvilket nummer har du

Og på søndag skal Norris inn som nr 45 i ringen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ve.. Det er to mudier påmeldt til norsk vinner. Bajnok og Amaz. Crufts kvalik gidder vi ikke. Mudien kan jo ikke stilles i England så det er bortkasta penger :lol: Noen som gidder å sjekke om det er noen mudier påmeldt på lørdag? Om det er noen jeg skal se etter, etter at jeg er ferdig med å skrive.

Også lurer jeg på om det er noen som skal på Bjerke som har plass til meg og Bajnok som kommer nordfra ogkjører forbi Hamar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe sukkertøy som blir champion den helgen.

På søndag er Fredrik berner nummer 3 og Oliver nummer 5, da får jeg i det minste litt bedre tid til å skifte hund og nummelapp. :lol: Og Eros er berner nummer 12!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe sukkertøy som blir champion den helgen.

På søndag er Fredrik berner nummer 3 og Oliver nummer 5, da får jeg i det minste litt bedre tid til å skifte hund og nummelapp. :lol: Og Eros er berner nummer 12!

OK, jeg bare tok for gitt at hun var påmeldt :D

Kommer ikke Hilde i det hele tatt da? Eller har hun meldt på Dorte, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kooiker allikevel for min del. Men destod bedre tid og mindre stress :lol:

Sikkert egentlig ikke så dumt;) Kan jo være greit å komme gjennom helgen uten hjerteinfarkt;) (betyr det at Kylah ikke stiller, eller bare at du ikke stiller Kylah?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert egentlig ikke så dumt;) Kan jo være greit å komme gjennom helgen uten hjerteinfarkt;) (betyr det at Kylah ikke stiller, eller bare at du ikke stiller Kylah?)

Kylah stiller ikke nei, noe tull med påmeldingen - så hun er faktisk ikke påmeldt en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer sterkt å ta turen bortom, just for fun :lol:

Hvordan er det å komme seg til utstillingsplassen?

Går det noe buss/trikk/tbane i nærheten til/fra Oslo sentrum?

Det går et par busser, sjekk Trafikanten for å planlegge reiserute fra der du måtte være.

Jeg har gratis parkering på jobben i sentrum, og vurderer å busse derfra for å slippe parkeringskaoset på Bjerke. Men da må jeg reise lett, det er så deilig å ha regntøy liggende i bilen, og alt annet en klarer å dra med seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går et par busser, sjekk Trafikanten for å planlegge reiserute fra der du måtte være.

Jeg har gratis parkering på jobben i sentrum, og vurderer å busse derfra for å slippe parkeringskaoset på Bjerke. Men da må jeg reise lett, det er så deilig å ha regntøy liggende i bilen, og alt annet en klarer å dra med seg...

Takk snille du :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson

Vurderer sterkt å ta turen bortom, just for fun :lol:

Hvordan er det å komme seg til utstillingsplassen?

Går det noe buss/trikk/tbane i nærheten til/fra Oslo sentrum?

Moro! Tenkte også å ta turen og muligens ta med kamikazekelpien om han fortsatt lever (han fløy akkurat over sofaen). Sjekket trafikanten i går og hvis jeg husker nå riktig så kan man i alle fall ta buss 31 fra Jernbanetorget (til Trondheimsveien rett i nærheten). Og har man litt busskrekk som meg kan man ta banen til Vollebekk ca 1,3 km unna (med bil i følge gulesider), tror det var linje 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro! Tenkte også å ta turen og muligens ta med kamikazekelpien om han fortsatt lever (han fløy akkurat over sofaen). Sjekket trafikanten i går og hvis jeg husker nå riktig så kan man i alle fall ta buss 31 fra Jernbanetorget (til Trondheimsveien rett i nærheten). Og har man litt busskrekk som meg kan man ta banen til Vollebekk ca 1,3 km unna (med bil i følge gulesider), tror det var linje 5.

Ja det så sånn ut, buss går greit det!

Og for guds skyld, hold kamikazevalpen i live. Ihvertfall til etter Bjerke... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 shibaer påmeldt på søndagen! jeg trodde vi kom til å være en sånn 5-6 stk. *angst* hehe.

Jeg trenger frivillige som er villig til å trene tannvisning på Mio! Han er ikke trygg på det helt enda, og vi trenger hurtigtrening fram til bjerke :S

Bor i oslo. Noen som vil hjelpe?? Kan godt være en gjeng, så tar vi alle litt utstillingstrening samtidig?? win-win??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 shibaer påmeldt på søndagen! jeg trodde vi kom til å være en sånn 5-6 stk. *angst* hehe.

Jeg trenger frivillige som er villig til å trene tannvisning på Mio! Han er ikke trygg på det helt enda, og vi trenger hurtigtrening fram til bjerke :S

Bor i oslo. Noen som vil hjelpe?? Kan godt være en gjeng, så tar vi alle litt utstillingstrening samtidig?? win-win??

Hva med å bli med på treffet som muligens planlegges i Frognerparken (ved agilitybanen, ikke hundejordet)?

Hadde ikke utstillingsvenninen min vært i Nord-Norge, og skulle kjørt direkte derifra til Bjerke, kun jeg ordnet med noe trening der. Men siden Tinka ikke er NKK-reg, så er det ikke sååå mye vits å trene utstilling. Men jeg er gjerne med å trene tannvisning altså :lol: Og en pen fvf er jo aldri dum å trene på :D

Eller generelt trene med andre tilstede, hmm, du får lage tråd da vet du :D Jeg er med hvis jeg kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det aktivitet på Bjerke.

Så de holdt på å merke opp plasser for camperne fra formiddagen, og idet jeg skulle reise fra jobben sto de og satte opp sånne strømbokser på asfaltparkeringen (den store som er mellom Bjerke og Trondheimsveien).

Spennende å se hvor mange som rekker å komme før jeg reiser hjem i morgen...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det aktivitet på Bjerke.

Så de holdt på å merke opp plasser for camperne fra formiddagen, og idet jeg skulle reise fra jobben sto de og satte opp sånne strømbokser på asfaltparkeringen (den store som er mellom Bjerke og Trondheimsveien).

Spennende å se hvor mange som rekker å komme før jeg reiser hjem i morgen...

Susanne

Det rekker nok ikke vi! Jeg tipper vi er der en gang mellom 18:00 og 20:00. Gleder oss og gruer oss. (Symra har ingen bart, Selma synes dommere som klår er teite. Hvorfor må det alltid være noe!?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant plutselig ut at vi nesten ikke har noe konkurranse ;) Memphis er åpen hannhund og nr en i rasen, Sting er championhannhund og nr to i rasen :)

Søndag er det en hannhund mellom disse, men Memphis er forstsatt nr en i rasen.

Jeg trenger mest sannsynlig hjelp til å handle Sting i BHK, så hvis noen flinke handlere føler seg kallet må de sende meg en PM :) Kathriiine? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant plutselig ut at vi nesten ikke har noe konkurranse :) Memphis er åpen hannhund og nr en i rasen, Sting er championhannhund og nr to i rasen :)

Søndag er det en hannhund mellom disse, men Memphis er forstsatt nr en i rasen.

Jeg trenger mest sannsynlig hjelp til å handle Sting i BHK, så hvis noen flinke handlere føler seg kallet må de sende meg en PM ;) Kathriiine? ;)

Memphis er vorsteh ikke sant? Sting også? Og du stiller lørdag?

Isåfall blir det gøy å se, blir jo sittende i teltet bak dommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...