Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bjerke

Guest Jonna

Recommended Posts

Skrevet

Hæ? Syntes da aldri de har vært så spesielt små der. Kan da alltids bli større selvfølgelig :)

HVIS de faktisk klarer å passe på syntes jeg dette er bra. For det er jo forj*velig om man må bo i Oslo & Omegn for å få teltplass.

Veldig enig - men det er ikke de lokale som er kjappest ute med teltene sine - det er de som camper (og de kommer langveis fra). De sitter klare fra onsdag/torsdag, og bare venter på å få klarsignal på hvor ringen befinner seg...

Du skulle ha sett på NKK Tr.heim - fasinerende mange telt overalt..

Det som dog er litt sært: okey om alle respekterer dette teltforbudet utenfor "sonene" som der oppmerket. Men når man vel kommer til selve utst.dagen er det INGEN som bryr seg om det noe mer - og da popper teltene opp litt overalt.

Forby teltingen på utstillingene - så vil vi raskt ha endel flere utst.områder som kan brukes. La arrangørene sette opp sånne retter med partytelt istedenfor - da vil alle kunne "klemme seg inn" hvis det er regn, men ved okey vær vil de fleste velge å sitte utenfor... Fungerer på langt større utstillinger i utlandet - men ikke her, tydeligvis..

Susanne

• Svar 248
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Veldig enig - men det er ikke de lokale som er kjappest ute med teltene sine - det er de som camper (og de kommer langveis fra). De sitter klare fra onsdag/torsdag, og bare venter på å få klarsignal på hvor ringen befinner seg...

Det som dog er litt sært: okey om alle respekterer dette teltforbudet utenfor "sonene" som der oppmerket. Men når man vel kommer til selve utst.dagen er det INGEN som bryr seg om det noe mer - og da popper teltene opp litt overalt.

Forby teltingen på utstillingene - så vil vi raskt ha endel flere utst.områder som kan brukes. La arrangørene sette opp sånne retter med partytelt istedenfor - da vil alle kunne "klemme seg inn" hvis det er regn, men ved okey vær vil de fleste velge å sitte utenfor... Fungerer på langt større utstillinger i utlandet - men ikke her, tydeligvis..

Susanne

Men samtidig vanskelig å regulerer skygge/lufting. Hadde folk vært flinkere til å dele (har til stadighet flere inni teltet vi - har jo som regel bare 1 eller 2 hunder med oss. Samme som når jeg ser de som har 2(?) telt? Ett til seg selv og ett til bikkjene. Med mindre det er mye plass til overs syntes jeg det er i overkant egoistisk. Er det plass er det selvfølgelig enn helt annen sak...

Skrevet

Jeg har aldri vært på Bjerke før, og jeg ser at det kommer til å bli kaotisk med parkeringsplassene... Er det slik at man må gå laaaange avstander her hvis man har en vanlig bil?

Jeg spør fordi ryggen min står for tur til operasjon igjen og å gå langt er en umulighet for meg. Og da er det kanskje like greit å holde seg hjemme?

Skrevet

Jeg har aldri vært på Bjerke før, og jeg ser at det kommer til å bli kaotisk med parkeringsplassene... Er det slik at man må gå laaaange avstander her hvis man har en vanlig bil?

Jeg spør fordi ryggen min står for tur til operasjon igjen og å gå langt er en umulighet for meg. Og da er det kanskje like greit å holde seg hjemme?

Nå aner jo ingen hvordan det blir den helgen.... Men til vanlig er det ikke langt å gå,bare et travbane område liksom :)

Skrevet

Neida - sååå langt er det sikkert ikke å gå. Det finnes masse muligheter rundt om i området her, men jeg tror det er lurt å være ute i litt god tid i tilfelle køer.

Susanne

(Det går sikkert bedre enn den "svartmalingen" vi har bedrevet med her, da..)

Guest Belgerpia
Skrevet

Susanne

I Trondheim i fjor fikk folk beskjed om å fjerne teltene sine fra de områdene som skulle være teltfrie - og de var påpasselig. Det var mange som ikke fikk opp teltene sine. Jeg håper det blir sånn på Bjerke i år også - for ellers blir det jo ikke plass til noen ting der.

Jeg har jo telt, men jeg tar ikke teltet med til Oslo i år. Jeg tar med ett bur og så får bikkjene bytte på å ligge i det.

Skrevet

I Trondheim i fjor fikk folk beskjed om å fjerne teltene sine fra de områdene som skulle være teltfrie - og de var påpasselig. Det var mange som ikke fikk opp teltene sine. Jeg håper det blir sånn på Bjerke i år også - for ellers blir det jo ikke plass til noen ting der.

Jeg har jo telt, men jeg tar ikke teltet med til Oslo i år. Jeg tar med ett bur og så får bikkjene bytte på å ligge i det.

Kjempefin tanke - og de greide det ganske bra i Tr.heim. Men vi var der før halv 8, og fikk sette opp telt i 3. rekke utenfor ringen.. og SÅ mange har ikke kommet tidligere enn oss, altså. Så de var helt sikkert satt opp kvelden før.

Men skitt samme - jeg tar med meg bur og parasoll, jeg. Skal jo bare stille èn - så hva klager JEG for, liksom..?? :)

Kan også sørge for å bli kjørt til utstillingen (og hentet når jeg vil), kan sette igjen alt av utst.utstyr på mitt eget kontor i Hestesportens hus også..

Kanskje det ville være mest fasinerende å sitte på verandaen her i 3 etg og se utstillingen herfra?

Susanne

Skrevet

Slik det høres ut med parkering og telt tror jeg nesten jeg skal være på plass med søstersen og hennes samboer natt til lørdag :P

Skal ha med 4 hunder + at noen skal dele telt med oss med sin GD :) Så da vil vi ha teltplass ja ;)

Skrevet

Åh. har lyst til å nedover ja! Bare ikke Shira tenker å få løpetid akkurat da.. Hvordan får jeg overtalt samboer til å stille en hund, evt finne noen annen som kan stille en hund...? Skulle liksom stillt 4-5 hunder over 2 raser når man først tar turen. Også må man sjekke om noen av dommerene er noe å stille for... Vil vil vil!

Er det så trangt at man ikke får vist bevegelser sikkelig?

Du skal så vel komme! detta har vi snakka om;) og jeg har som sagt en handler til deg som har gått ett par kurs og som ikke skal stille selv;) mulig jeg ikke skal stille heller. så da stiller jeg gjerne dine;) kom kom kom! -Ailin

Skrevet

Du skal så vel komme! detta har vi snakka om;) og jeg har som sagt en handler til deg som har gått ett par kurs og som ikke skal stille selv;) mulig jeg ikke skal stille heller. så da stiller jeg gjerne dine;) kom kom kom! -Ailin

Nei jøss, der var du også ja! Du skal så visst ikke stille mine, du skal stille DIN :wub::lol:

Kommer neddover, men med bare en hund! De hvite har ikke sjangs hos den ene dommeren, og jeg tviler veldig på den andre også, så da kaster jeg ikke bort penger og energi på det. :D

Skrevet

Nei jøss, der var du også ja! Du skal så visst ikke stille mine, du skal stille DIN :wub::lol:

Kommer neddover, men med bare en hund! De hvite har ikke sjangs hos den ene dommeren, og jeg tviler veldig på den andre også, så da kaster jeg ikke bort penger og energi på det. :D

Du har stilt for de begge før eller? Torbjørn granheim skal dømme shibaene. Hørt noe om ham? Er han en nazi på tannvisning?

Skrevet

Du har stilt for de begge før eller? Torbjørn granheim skal dømme shibaene. Hørt noe om ham? Er han en nazi på tannvisning?

Jeg stilte vorstehhunden for Torbjørn. Fikk rød sløyfe og 1. KONK, men ikke BIR eller CK siden hun manglet 2 P1 under. Vet ikke om han er like streng på andre raser :wub:

Edit: Tannvisning, da mener du kanskje hvordan om han er brå osv.? :lol: Han så leeenge etter de manglene tennene, og vrengte overleppa oppover for å se.

Skrevet

Nei har ikke stillt for noen av de før, men har mine kilder :wub:

Kjenner ikke til TG nei, kanskje noen andre her som vet?

Skrevet

Alt jeg vet om TG er at han anbefalte hun jeg leier hos om å ta med seg en kjepp/pinne på tur og slå ned halen til tispa si hver gang hun bar den høyt, for det var så synd med den høye haleføringen hennes.. :wub:

Har stilt et par hunder for han selv og synes han er helt ok å stille for, kan ikke huske han var spesielt nazi på tannvisning.

Skrevet

Jeg stilte vorstehhunden for Torbjørn. Fikk rød sløyfe og 1. KONK, men ikke BIR eller CK siden hun manglet 2 P1 under. Vet ikke om han er like streng på andre raser :wub:

Edit: Tannvisning, da mener du kanskje hvordan om han er brå osv.? :lol: Han så leeenge etter de manglene tennene, og vrengte overleppa oppover for å se.

syntes detta hørtes passe nazi ut jeg:S jaja. trene trene trene;)

Skrevet

Slik det høres ut med parkering og telt tror jeg nesten jeg skal være på plass med søstersen og hennes samboer natt til lørdag :wub:

Skal ha med 4 hunder + at noen skal dele telt med oss med sin GD :lol: Så da vil vi ha teltplass ja :lol:

Godt du har planene klare, søsters! :D Vi må jo ha plass til Hege & Co...:lol:

Skrevet

Jeg har stilt Amigo for Torbjørn Granheim og han er kjempekoselig. Har ikke opplevd ham som merkelig på noe vis; flink med bikkja og flink med nervøs handler :wub:

Skrevet

Jeg har stilt Amigo for Torbjørn Granheim og han er kjempekoselig. Har ikke opplevd ham som merkelig på noe vis; flink med bikkja og flink med nervøs handler :banana:

godt å høre. men hvor nøye sjekka han tennene på hunden din.? vi driver å trener på å få Mio trygg på at alle kan sjeke tennene hans uten at han protesterer, og noen er mer brutale på å vrenge lepper og alt det der enn andre :banana:

Skrevet

Da er Marvin meldt på begge dagene. Svei litt i lommeboken når man venter så lenge med å melde på :banana:

Ser ut som det er Claudio De Giuliani vi skal stille for, noen som har kjennskap til han?

Skrevet

Da er Marvin meldt på begge dagene. Svei litt i lommeboken når man venter så lenge med å melde på :rolleyes2:

Ser ut som det er Claudio De Giuliani vi skal stille for, noen som har kjennskap til han?

Ja, han er veldig hyggelig synes jeg :aww: Stilt både valp og voksen for ham.

Skrevet

Ja, han er veldig hyggelig synes jeg :rolleyes2: Stilt både valp og voksen for ham.

Godt å høre! Gleder meg :aww:

Skrevet

Da er Marvin meldt på begge dagene. Svei litt i lommeboken når man venter så lenge med å melde på :rolleyes2:

Lykke til!

Skrevet

Hadde ikke nett da påmeldingsfristen gikk ut, og den utsatte går vel ut imorgen.

Tenker å bare melde på en dag isåfall.

Men er denne utstillingen så spesiell at det ikke er vits å melde på om man ikke har en veldig god hund?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...