Gå til innhold
Hundesonen.no

Pek og klikk spill. Exit room

Kaja

Recommended Posts

R=right, L=left :whistle:

En liten opplysning: X'en er forskjellig fra spill til spill, ingen har det samme. Dvs at enhver må finne sin lapp hvor X'en står

ååå herregud... Noen ganger tenker jeg ikke :lol::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 172
  • Created
  • Siste svar

Hehe, laserpekeren fikk batterier like etter at jeg skrev forrige innlegg. Ikke det at jeg skjønner var jeg skal bruke laserskriften til enda da men... Kniven er stilt inn på kniv, men jeg har forsåvidt forsøkt resten av innstillingene også.

Er du sikker på at du ikke har kuttet tråden? Da er nemlig planken løs.

Prøv å reversere handlingene dine, og test planken på nytt. Skjer det noe?

Just inn case. (Ikke det at jeg egentlig trodde at korkåpneren skulle funke på tråden da men... :D )

Åh? Prøvde nemlig det også, jeg :D

Edit: Etter en million klikkeforsøk så klikket jeg visst endelig presist nok til å kutte tråden. :D

;)

ååå herregud... Noen ganger tenker jeg ikke :):whistle:

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da har jeg i det minste kommet et godt stykke siden jeg begynte å klage min nød i denne tråden, men så finner man jo bare nye steder å sitte fast :whistle: Stolen er flyttet på, men står fast der, og jeg har fått en dings som lager lyd som jeg ikke får åpnet. :lol: Hmm hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke til den venstre boksen! :whistle: Fått bort stolen, fått opp safen, men får ikke opp den venstre boksen.

Så så! Hvis det er en trøst, så får jeg ikke opp verken den høyre eller den venstre boksen. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fått opp den høyre jeg heller... men der vet jeg at jeg mangler noen ting, så da er det liksom greit. Men den venstre skal det gå an å få opp, om man bare skrur på hjernecella. Hjernecella har visst tatt ferie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da har jeg i det minste kommet et godt stykke siden jeg begynte å klage min nød i denne tråden, men så finner man jo bare nye steder å sitte fast :D Stolen er flyttet på, men står fast der, og jeg har fått en dings som lager lyd som jeg ikke får åpnet. :lol: Hmm hmm.

Du må takle musikk-boksen før du kommer videre i stol-området.

Musikkboks:

still inn så det blir samme tone på alle

Når du har fått åpnet musikkboksen må du utforske den nøye.

Jeg får ikke til den venstre boksen! :whistle: Fått bort stolen, fått opp safen, men får ikke opp den venstre boksen.

se i kofferten etter hint, det er noe du ikke kan plukke opp. Safekoden er ikke alfabetisk...

det er skalaen

Hint for den høyre boksen finnes tidlig i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må takle musikk-boksen før du kommer videre i stol-området.

Musikkboks:

still inn så det blir samme tone på alle

Når du har fått åpnet musikkboksen må du utforske den nøye.

se i kofferten etter hint, det er noe du ikke kan plukke opp. Safekoden er ikke alfabetisk...

det er skalaen

Hint for den høyre boksen finnes tidlig i tråden.

Har sett hvor hintet i kofferten skal være - men får det ikke til fordeom *håpløs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAAaargh! Jeg skjønner ikke de hintene som dukker opp! *rive seg i håret*

Ikke får jeg bort stolen heller, selv om det tydeligvis er sååå enkelt! :whistle: Og skjønner at tydeligvis har venstre luke/boks noe å gjøre med den koden som står i kofferten. Men jeg har prøvd å legge inn fargene etter bokstavene (altså a som første etc) og ha resten grå, men næææh... Iiiiirgh! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg meg skrekkelig dum her. Får ikke opp verken høyre eller venstre boks og ikke safen helder. Stolen får jeg ikke flyttet helder og jeg mangler et batteri. :whistle: Og jeg som trodde jeg var flink på sånt :D De små grå får i det miste jobbet. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dooooreeeeemiiiiiii.... :whistle:Carma, har du ikke funnet bolte-dingsen for å ta stol-boltene? Dessverre husker jeg ikke hvor den var...

I safen...

Føler jeg meg skrekkelig dum her. Får ikke opp verken høyre eller venstre boks og ikke safen helder. Stolen får jeg ikke flyttet helder og jeg mangler et batteri. :whistle: Og jeg som trodde jeg var flink på sånt :D De små grå får i det miste jobbet. :lol:

Har du forsøkt å få opp det panelet/stikkontaktdingsen i veggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å få opp det panelet/stikkontaktdingsen i veggen?

Nei det har jeg ikke prøvd! *prøve nå* Takk :whistle:

Edit: kan jeg konkludere med at jeg er veldig dårlig på og åpne safer. Eller bare høyre/venstre forvirret xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doremi.... heeeeerregud så utrolig komplisert! Hadde jeg aldri kommet på av meg selv! Takk takk! En nøkkel i havn! :whistle:

Men hvordan får jeg opp safen da? Har koden og har x og har prøvd å snurre hjul... men er det noe triks her eller er det bare jeg som gjør det feil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke opp panel nr tre jeg - funnet det - men finner tydeligvis ikke knappen.

Edit:

I'm out!

*Dåååån*

Grattis! :whistle:

Jeg er fortsatt innesperret :lol: Tror jeg må prøve litt videre. Har ikke åpnet musikkdingsen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hjeeelp dah! Hvorfor får jeg ikke opp safen? *gremmes*

Har du riktig nr på xx? Vrir du riktige veier? Du trenger ikke være innom 0 for hvert siffer, som man må i "virkeligheten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...