Gå til innhold
Hundesonen.no

Salg av feil bur til bil


Recommended Posts

Igår var jeg innom dyrebutikken for å sjekke priser på bilbur. Om det var dårlig opplæring eller hva vet ikke jeg..

Men jeg spurte da om hva slags bilbur de hadde, svaret jeg fikk var Herkules, og de som skrangler. Kan jo nevne at jeg spesifikt spurte etter helsveiset bilbur. Så jeg spurte jo hva h*n mente med skranglete (min lille hjerne kan ikke skjønne at noe helsveiset kan skrangle så mye). Da svarte h*n at h*n mente de vanlige burene, altså sammenleggbare metallbur.

Jeg måtte jeg jo igjen legge trykk på at jeg ønsket et bur til bilen, ikke til å ha hjemme. Er det virkelig sånn at de selger sammenleggbare metallbur til intetanende hundeeiere som ikke har satt seg så mye inn i ting som soniser!?!?

Da skjønner jeg at jeg ser så mye biler med sammenleggbare bur, og hvorfor det tar en del forklaring før folk forstår hvor viktig det er å ha ordentlig bilbur.

Dyrebutikker har da et ansvar ovenfor hundeeiere, spesielt nybegynnere og lig. Det samme gjelder jo om man spør etter sele til hunden sin og bl.a. tilpasning av denne.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette gjelder mange typer butikker, og jeg syns det er skikkelig kjipt. Tenk hvor fint det var den gangen bensinstasjonene faktisk var bilistsentre, og at medarbeiderne faktisk visste hvilken pære du måtte ha på bilen din.

Jeg husker forrige gang jeg var på en dyrebutikk, hvor damen som jobbet der sto og forklarte hvor bra bilselen de hadde der var...jeg tror ikke den hadde holdt fast hunden i en krasj i 20 km/t engang.

Jeg var på en spesialbutikk for skriverblekk o.l. som heter "Staples" her om dagen for å kjøpe ny patron til skriveren min. Jeg måtte spørre 3 medarbeidere før jeg fant en som visste noe om blekk, og i det hele tatt kunne finne den patronen jeg trengte!

Men det er vel sånn det er nå, folk blir ansatt i hytt og pine uten noen form for erfaring...og så blir det opp til deres egen sunne fornuft hva de svarer når kunden lurer på noe...ganske skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme erfaring gjorde vi for noen år siden.

Ingen av dyrebutikkene her hadde noe av interesse, og jevnt over så anbefalte de sammenleggbare bur, og plastbur.

Så vi endte med å vente til ferien og kjøpe i Sverige.

Men det er betenkelig at de anbefaler sånt, for mange hundeeiere vet nok ikke bedre, og tar deres råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er et gjennomgående problem at butikker, og da også dyrebutikker, ansetter folk med for lite erfaring, hvor det heller ikke blir gitt grundig nok opplæring. Bare det at en ansatt svarer en kunde med at de har herkules og "skranglebur" er litt :blink: for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er et gjennomgående problem at butikker, og da også dyrebutikker, ansetter folk med for lite erfaring, hvor det heller ikke blir gitt grundig nok opplæring. Bare det at en ansatt svarer en kunde med at de har herkules og "skranglebur" er litt :blink: for meg.

Det er helt sprøtt, og dere har nok rett i at det ikke bare gjelder dyrebutikker. Men det handler vel litt om interesse for jobben og innsatsvilje.

Husker da jeg bodde på ICA, og litt trøtt, jobbet på ICA mener jeg. Da satte jeg meg inn i hvor varene holdt til i butikken og vi gikk fruktkurs (da dette er noe mange kan lite om, hva er en aubergin osv.). Det var sjeldent jeg ikke kunne svare på et spørsmål, jeg visste også hvilke dager vi fikk nye varer og hvilke. Og de få gangene jeg ikke kunne svare så henviste jeg de til en annen.

Og matvarer er ikke min store interesse for å si det mildt, men det var jobben min. Så jeg føler også at det er min plikt å oppsøke informasjon for å bedre kundeservicen. Hvor mange her kan ikke si at dårlig kundeservice har gjort at man velger å ikke returnere til den butikken.

Kan innrømme selv at denne spesifikke dyrebutikken så pleier jeg av og til å snu i døra om jeg ser at eieren ikke er der, hvis jeg trenger skikkelig hjelp. Men nå skal jeg sende inn litt ris til dem ang. dette, istedenfor å forvente at det blir forbedring ved at jeg sutrer over det her.

Vi har jo et ansvar selv, og mange butikker har mulighet for å sende inn anonyme mailer hvor man kan klage litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personalet i dyrebutikker er nok både opptatt av egen inntjening for det meste i tillegg til dårlig kunnskap om en del emner. Noen eier jo nesten ikke kunnskap om annet enn hva som står på prislapper. Så de kommer ikke alltid med de lureste forslagene mhp utstyr man trenger. Bur er jo noe man bare MÅ ha om man skal ha hund i følge ganske mange butikker.

Endte med å krangle med en butikkansatt som påstod at det dårligste sammenleggbare buret jeg noen gang har sett i en butikk, utmerket ville tåle en kollisjon med stor hund inni. Det lå på nivået der det nesten falt sammen bare du dytta på det, men selge det som kollisjonssikkert bilbur skulle hu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange produkter som ikke er så farlig om ikke fungerer akkurat som man ønsket. Men et bilbur er faktisk utrolig viktig at fungerer bra, for det står om hundens liv, evt. også faktisk mennesker i bilen sitt liv.

Nå har jeg ihvertfall sendt inn litt ris så får vi håpe de tar det til seg og informerer alle de ansatte :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vel litt hvem de fokuserer på å sikre.

Med helsveiset bur sikrer man jo hunden i mye større grad.

Har man sammenleggbart bur så sikrer man "lasten" slik at sjangsen for skade på fører/pasasjerer blir mindre. Nettopp fordi disse gir etter.

Plastbur er vel en mellomting mellom "skranglebur" og helsveiset?

Slik jeg tolker det ivertfall. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte mennesker har ikke peil på hva de selger og hva de holder på med.. Husker blandt annet da jeg hadde akvarium, og jeg spurte selgeren hvor mange liters akvarium denne spesielle fiskearten krevde.. Selgeren svarte at man regnet 1 l vann pr cm fisk.. Ja, sa jeg det er slik man regner mengden på hvor mange fisk man kan ha i akvariet, men hvor mange liter trenger denne arten for å trives.. Han sto fast på sin påstand... Javel, svarte jeg, så om jeg kjøper en 10 cm stor fisk, så kan den bo i en 10 liters bøtte? Ja, sånn teoretisk så kan den det svarte han... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vel litt hvem de fokuserer på å sikre.

Med helsveiset bur sikrer man jo hunden i mye større grad.

Har man sammenleggbart bur så sikrer man "lasten" slik at sjangsen for skade på fører/pasasjerer blir mindre. Nettopp fordi disse gir etter.

Plastbur er vel en mellomting mellom "skranglebur" og helsveiset?

Slik jeg tolker det ivertfall. :blink:

Et sammenleggbart bur er jo ikke bra når det gir etter. Har du en sterk og livredd hund er sjansen for at den kan bryte seg ut derifra eksisterende. Og da får man situasjonen med at man kan risikere å ikke kunne gå inn i bilen å redde menneskene.

Et plastbur er vel nesten verre, da dette kan sprekke og da er det enda lettere å komme seg ut.

Eller hva mente du egentlig? Ved at de gir etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte mennesker har ikke peil på hva de selger og hva de holder på med.. Husker blandt annet da jeg hadde akvarium, og jeg spurte selgeren hvor mange liters akvarium denne spesielle fiskearten krevde.. Selgeren svarte at man regnet 1 l vann pr cm fisk.. Ja, sa jeg det er slik man regner mengden på hvor mange fisk man kan ha i akvariet, men hvor mange liter trenger denne arten for å trives.. Han sto fast på sin påstand... Javel, svarte jeg, så om jeg kjøper en 10 cm stor fisk, så kan den bo i en 10 liters bøtte? Ja, sånn teoretisk så kan den det svarte han... :hmm:

Chihuahuaer er egentlig ikke hunder, og de kan ikke gå selv, for da kan beina deres knekkes. I følge en ansatt på en dyrebutikk i Østfold. Så nei, de kan ikke alltid sakene sine. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chihuahuaer er egentlig ikke hunder, og de kan ikke gå selv, for da kan beina deres knekkes. I følge en ansatt på en dyrebutikk i Østfold. Så nei, de kan ikke alltid sakene sine. :blink:

Selvfølgelig er de ikke de.. .Visste du ikke det Nirm?? :lol::hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk et er veldig rart at de ikke klarer å ansette kunnskapsrike folk på dyrebutikker. Det kan da umulig være mangel på folk med kunnskaper om hund og andre dyr som gjerne kunne tenke seg en sånn jobb!

Det samme gjelder forresten hagesentere. Det kryr av hobbygartnere, og så ansetter de folk som ikke aner forskjellen på sommerblomster og stauder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet en liten stund på dyrebutikk, deltidsstilling.. Og enkelte av kundene kom bort til meg og sa at de bevisst kom de dagene jeg var på jobb, fordi jeg hadde peil på hva jeg drev med og ga de ærlige svar.. Jeg valgte selv å slutte der fordi sjefen var en gnier som mente at dyrene bare trengte et minimum, fordi det var "begrenset tid de bodde der" og han ville jeg skulle lyve om dyrenes alder, og om innavl... Det ble for galt for meg! Ærlighet varer lengst uansett spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innom noen dyrebutikker noen ganger for å kjøpe f.eks seler. To av gangene var jeg så dum å tok med meg samboeren min, så når det kom ansatte bort til oss for å spørre om vi trengte hjelp, så svarte han før jeg fikk svart og sa at "JA det gjør vi, vi skal kjøpe en sele til denne hunden her" *peker på My* Jeg så hva som antageligvis kom til å skje, så jeg spyttet inn at vi skulle ha en sele med Y-form i fronten og som skulle brukes til turer, spor og trekk...

Damen nikket og virket som hun forsto, så jeg tenkte at kanskje dette ikke kom til å ta så lang tid alikevel... Helt til hun kom tilbake med en brystsele, som appåtil var for stor, så den la seg rett på pusterøret til My.

Når jeg forklarte at jeg ikke likte slike seler og at minstehunden min blir kvalt hver gang hun bruker slike seler, fikk jeg til svar at da passet ikke selen :blink: (hvorfor hun skiulle selge meg en brystsele til den andre hunden min også - som også var for stor - aner jeg ikke...)

Neste butikk vi kom til og samboeren var så dum å be om hjelp hos igjen, kom løpende med en sånn sele som gnager bak albuene til hunden for at de ikke skal dra i båndet... :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder da de fleste type butikker, da kanskje mest spesialbutikker.

Hun visste kanskje ikke bedre?? :blink:

Samme som når jeg skulle kjøpe bilstol til jentungen. Setet skulle være bakovervendt selvfølgelig da hun bare var 1år. Jeg hadde gjort researchen på nett, sånn at jeg visste hvilket sete jeg skulle ha. Fant det og gikk for å betale. Så kommer det fra hu "glupe" dama som ekspiderte "Du er klar over at det setet KUN er bakovervendt" :hmm: "Ja det er litt a poenget" sa jeg da. :lol:

Desverre så er det nå en gang sånn at alle ikke sitter med den kunnskapen som trengs i en spesialforetning. Er en grunn til at jeg alltid gjør forarbeid før jeg skal handle i sånne type butikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte med å krangle med en butikkansatt som påstod at det dårligste sammenleggbare buret jeg noen gang har sett i en butikk, utmerket ville tåle en kollisjon med stor hund inni. Det lå på nivået der det nesten falt sammen bare du dytta på det, men selge det som kollisjonssikkert bilbur skulle hu...

Jeg tok en sleip en på Tam Lade da en bekjent av meg nesten lot seg lokke til å kjøpe et sammenleggbart bur til bilen. Jeg hentet en 5kg sekk med kattemat og slapp den ned på buret fra ca 50 cm høyde. Jeg spurte henne så om hun ville ha det i bilen sin. Det ble ikke noe "bil"bur på henne den dagen :blink:

For de som ikke skjønte det, buret klappa selvsagt sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en sleip en på Tam Lade da en bekjent av meg nesten lot seg lokke til å kjøpe et sammenleggbart bur til bilen. Jeg hentet en 5kg sekk med kattemat og slapp den ned på buret fra ca 50 cm høyde. Jeg spurte henne så om hun ville ha det i bilen sin. Det ble ikke noe "bil"bur på henne den dagen :wub:

For de som ikke skjønte det, buret klappa selvsagt sammen..

Ha ha. Genialt. :icon_redface: Tviler på at de butikkansatte var like fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sammenleggbart bur er jo ikke bra når det gir etter. Har du en sterk og livredd hund er sjansen for at den kan bryte seg ut derifra eksisterende. Og da får man situasjonen med at man kan risikere å ikke kunne gå inn i bilen å redde menneskene.

Et plastbur er vel nesten verre, da dette kan sprekke og da er det enda lettere å komme seg ut.

Eller hva mente du egentlig? Ved at de gir etter?

Det jeg mente er at; de som selger sammenleggbare bur som bilbur(spesielt i bilforretninger) selger disse med tanke på sikkerheten til menneskene, ikke hunden i bilen.

Såvidt jeg har fortstått det er sammenleggbare bur i bil tryggere for mennesket, da disse gir etter enklere i en kollisjon og da ikke blir presset gjennom seter/trykker seter mer forover etc etc slik et helsveiset bur ville gjort.

Nå bare synser jeg, og plukker opp noe jeg såvidt husker fra en annen bilburtråd. Så om det virker helt på jordet så bare ignorer meg :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha. Genialt. :icon_redface: Tviler på at de butikkansatte var like fornøyd?

Sjefen og den aktuelle ansatte var ikke så fornøyd, siden de hadde kampanje på burene og flere så det jeg gjorde :wub: :wub:

Men de fleste andre ansatte applauderte i det stille, de hadde kvaler med å selge dem som bilbur. Var der mye før og koste med ilderne de hadde, så vi ble jo "godt kjent" etterhvert, og selv om det er få som har hund selv, så kan de jo tenke sitt. De har jo klart å bøye stenger og låser bare ved å sette opp burene, så det vet de ikke er mye verdt i en kollisjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente er at; de som selger sammenleggbare bur som bilbur(spesielt i bilforretninger) selger disse med tanke på sikkerheten til menneskene, ikke hunden i bilen.

Mange selger nok med tanke på egen fortjeneste. For mange har manglende kunnskaper med dette å sikre selve buret. Så hadde de vært så opptatt av menneskers sikkerhet, så hadde de sørget for at folk forstod at både løse bur og bur som står inntil bakseter er en sikkerhetrisiko...

Sjefen og den aktuelle ansatte var ikke så fornøyd, siden de hadde kampanje på burene og flere så det jeg gjorde :wub::icon_redface:

Men de fleste andre ansatte applauderte i det stille, de hadde kvaler med å selge dem som bilbur. Var der mye før og koste med ilderne de hadde, så vi ble jo "godt kjent" etterhvert, og selv om det er få som har hund selv, så kan de jo tenke sitt. De har jo klart å bøye stenger og låser bare ved å sette opp burene, så det vet de ikke er mye verdt i en kollisjon..

Egentlig burde slikt vært filmet til skrekk og advarsel. Så hadde kanskje et par til kjøpt skikkelige bur til dyra sine.

Håper forsikringsselskapene slenger seg på dette her snart, og virkelig gjør forskjell på oppgjør etter trafikkulykker hos de som sikrer hundene sine sikkelig, og de som har en eller annen unskyldning for at de ikke gidder å gjøre det. Og med gode lover som sier hvordan man skal gjøre det. Men det skjer nok ikke noe før en hund forårsaker flere ulykker, fordi den kommer seg ut av bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk et er veldig rart at de ikke klarer å ansette kunnskapsrike folk på dyrebutikker. Det kan da umulig være mangel på folk med kunnskaper om hund og andre dyr som gjerne kunne tenke seg en sånn jobb!

Det samme gjelder forresten hagesentere. Det kryr av hobbygartnere, og så ansetter de folk som ikke aner forskjellen på sommerblomster og stauder.

Tro meg - det florerer ikke akkurat av kunnskapsrike mennesker som ønsker å bruke sin kompetanse til å kunne bidra i dyrebutikker. Jeg er selv i bransjen. Tror flere her inne skal jekke seg ned noen hakk før de slenger ut at det er den enkleste sak i verden å få tak i god kompetanse. Flertallet av søkere til stillinger i dyrebutikk er ungdom med interesse for dyr uten særlig kunnskap utover at dyr er søte osv. Problemet ligger i bransjens opplæringsopplegg, som jeg nesten vil si er ikke-eksisterende. OG at det ikke er attraktivt for voksne mennesker med mye kunnskap å jobbe i dyrebutikk (slik det ser ut for meg i alle fall)..

Også er det viktig å huske at en dyrebutikk ikke nødvendig vis er en hundebutikk ene og alene. Det trengs folk med vide kunnskaper. Ei heller har man råd alle steder til å ansette flere folk med ulike typer kompetanse, da de små butikkene ofte har maks en eller to ansatte på jobb samtidig. Hva dersom begge er ekspert på hund mens ingen av dem kan en døyt om edderkopper eller fisk? Du ser problemet?

Men over til trådens egentlige tema. Som selger i dyrebutikk forteller jeg alltid kunden dersom bilbur blir etterspurt at vi selger tøybur, "skrangle-bur"/sprinkelbur og atlas-bur, der kun sistnevnte er godkjent for bruk i bil. Om kunden selv velger å ikke høre på meg nekter jeg ikke vedkommende å kjøpe det de vil ha. De aller fleste spør etter flerbruksbur, og kjøper deretter. Jeg henviser kunder som vet å sette kriterier ved et ordentlig bilbur til butikker/forhandlere som fører dette, f.eks. herkules. Og ofte er folk lite interessert i å betale store summer for bur.

Sannheten er at majoriteten av kunder i dyrebutikk ikke er som den gjennomsnittlige sonen-brukeren. De fleste "har bare hund" og kjøper etter pris. Mange er lite interessert i å bli fortalt hva de burde kjøpe. Dessverre må bransjen leve av å selge, og det kan resultere i salg man selv ikke nødvendig vis kjenner seg helt konfortabel med. Tror dere ikke det er sånn i de fleste salgs-bransjer, da? Så lenge kunden blir informert om hva som finnes på markedet kan ikke jeg nekte å selge tøybur til bruk i bil f.eks.

Men jeg er selvsagt enig at det ikke finnes tilstrekkelig med kunnskap i absolutt alle dyrebutikker. Men det gjør det neimen ikke i andre typer butikker heller, så at det er noe utbredt fenomen (sammenliknet med andre) med mangel på kompetanse i zoo-bransjen nekter jeg plent å tro. De som sitter inne med høy kompetanse finner seg "bedre" jobber!

Selv har jeg heller hunden festet i bilbelte (som vi ofte anbefaler til folk som ikke kan ha bur i bilen fremfor å ha hunden løs (ja, jeg vet det er snakk om mangel på kvalitet også på disse, men å ha belte er bedre enn å ha en løs hund flyende rundt i bilen)), eller så ligger hun foran på passasjersiden ved beina. Selvsagt går det hardt otover hunden dersom vi krasjer, men med tilgang på kun liten bil er valget å sørge for at sikkerheten til mennesker i bilen kommer først. Hunden ligger trygt og godt foran beina så lenge vi kjører normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at dette ikke var personen som svarte meg sin feil, heller mangel på opplæring. Og det er det jeg har etterspurt i risen jeg ga.

Selv jobber jeg i barnehage og det er ofte møter og jeg spørr når jeg lurer på ting, og jeg er interessert i å være flink og gjøre ting riktig. Det er vel mer det som mangler. Hvor mye hadde det egentlig kostet å hatt et par bøker på pauserommet ang. ting man bør vite for å jobbe i den spesifikke butikken og startet første dag med kun opplæring og minket etterhvert i en uke fremover. Jeg tror dette også ville gitt den ansatte masse selvtillit i arbeidet sitt også.

Men bare så det er klart så spurte jeg etter helsveiset bilbur, og ble fortalt at de hadde Herkules og sammenleggbare. Det er som å spørre om svinekjøtt til grilling i en matbutikk og så får du vite at de har indrefilet av svinekjøtt og kyllingfileter, når spurte jeg om kylling liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...