Gå til innhold
Hundesonen.no

Kaotisk ulykke


Huldra

Recommended Posts

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Som hundeeier ville jeg mye, mye heller hatt den slutten enn at hun bare ble borte og man ikke fikk vite hva som skjedde.

Men når DET er sagt er det selvsagt forferdelig trist for eier, hund, oppdretter og alle som kjente dem.

Men NÅ kan i alle fall eieren reise hjem, bearbeide sorgen og fortsette sitt normale liv. TENK hvor ille det skulle vært hvis hunden fremdeles løp rundt fortvilet og forvillet her nede og det eneste eieren kunne gjøre var å håpe at hun sultet ihjel snart...

Men det er skremmende å se hvor fort det går å "forville" dem, ja.. Har hatt en som var borte i to døgn - bare på DEN korte tiden var han blitt sky, skvetten og tok absolutt ikke kontakt med fremmende folk. (Dette var en vill og glad beardis, liksom!)

RIktignok ble han veeeldig glad når jeg kom - men ikke sjangs for noen annen å få fatt i han, nei. på TO døgn...

En ungbeardis jeg vet om stakk på nyttårsaften, var borte i 10-11 dager og var også helt normal når hun vel ble fanget (fant henne i en låve).

Så det kan såklart gå helt fint - selv om de har løpt rundt i vill tilstand en god stund, da..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en kjempetrist slutt :)

Det er skrekken for alle oss hundeeiere. Men heller den slutten enn at hun aldri ble funnet. Kjenner en med boxer som ble borte på fjellet. Den dukket aldri opp igjen. Hadde det vært meg ville jeg resten av livet gått og lurt på hva som egentlig skjedde med den.

Kondolerer til eierne. Kjempetrist avslutning rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg tenker.. Selvsagt hadde jeg håpet på en lykkelig slutt; hunden ble funnet og fanget og ble normal igjen. Men hvis det ikke hadde gått, er kanskje ikke det å bli påkjørt av toget det verste. Det var antageligvis en kjapp død. Hun kunne jo ha druknet i elven slik hun drev og svømte, eller hun kunne blitt skadet på en annen måte og blitt liggende og blø ihjel, eller bare sultet ihjel.. Men fælt er det åkke som.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Dette minner meg dessverre altfor mye om det som skjedde min egen Moyo for snart 8 år siden. Hun var også med på en bilulykke, overlevde denne, men rømte til skogs.

Hun var også i sjokktilstand.

Noen vitner til ulykken prøvde å passe på henne/ få tak i henne, men uten hell. Hun var i dypt sjokk. Mitt lille nurk som alltid var glad i alt og alle. Hun forsvant noen timer, og når de så henne igjen ringte de meg sporenstraks (jeg var da og besøkte min mor som var havnet på sykehuset etter ulykken). Jeg hev meg straks i bilen. 2-3 min før jeg kom fram til stedet hun oppholdt seg hoppet hun rett ut i veien og ble påkjørt.

Dette vekket vonde minner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte om dette tidlig i dag, og har gått med en ekkel klump i magen etter det :)

Som andre har sagt; bedre med en sånn slutt enn å leve i uvisshet, men jeg hadde virkelig ønsket meg noe helt annet for både hund og eier.... Vi sender mange tanker og medfølelse til eier og familie :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist en slutt det ble..

Og jeg funderer, skal man begynne med hengelås på burdøra heretter?..

Virker neppe.. Det var i hjørnet at buret ble ødelagt såvidt jeg har forstått.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lise måtte etter nesten to uker hjem. Moren hennes kom ned for å fortsette letingen. I dag ble Chanel tatt av toget, hun døde selvsagt. :) Sist gang hun var observert var i går, da hadde en dame sett henne og hun sa at hun så veldig pjusk ut; det var flere som trodde Chanel nå ville søke mot folk for mat, men det rakk hun dessverre ikke. En utrolig tragisk slutt på det hele, så ufattelig trist for Lise, og for de andre involverte.

Grusomt :(

.. jeg klarer ikke å tenke at det var noe godt i dette, selv om jeg ser argumentet. De skulle få igjen hunden sin skulle de...

Edit: http://www.t-a.no/nyheter/article122602.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...