Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull


Guest Jonna

Recommended Posts

Åååå nå ble jeg nysgjerrig! Æsj at den nye samboeren hans måtte være en flat, vet jo om så mange aktive med flat her i byen :) Gi meg et hint da? :icon_confused: Er eieren rødhåret? :hmm:

Står på siden min da :lol: Hun har curly også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar

Da var Ikke hjemme og har hilst på Cita og Tia allerede :)

Det tok ikke akkurat veldig mange minu...ehh..sekunder før hun var veldig varm i trøya :-) Fikk først hilse på Cita alene, og etterpå på Tia alene. Mine måtte ligge nede mens hun fikk hilse i sitt tempo, og etter 1 minutt prøvde hun å slå salto over ryggen til Cita :icon_confused: Nå holder hun på å sovne, samtidig som hun piper fordi hun ikke får leke med Tia :hmm: Hun er LITT overtrøtt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Ikke hjemme og har hilst på Cita og Tia allerede :lol:

Det tok ikke akkurat veldig mange minu...ehh..sekunder før hun var veldig varm i trøya :-) Fikk først hilse på Cita alene, og etterpå på Tia alene. Mine måtte ligge nede mens hun fikk hilse i sitt tempo, og etter 1 minutt prøvde hun å slå salto over ryggen til Cita :icon_confused: Nå holder hun på å sovne, samtidig som hun piper fordi hun ikke får leke med Tia :) Hun er LITT overtrøtt :D

Overtrøtte kelpisvalper :D Godt du skal på brukskurset.. Du får værsegod å ta henne med :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Ikke hjemme og har hilst på Cita og Tia allerede :D

Det tok ikke akkurat veldig mange minu...ehh..sekunder før hun var veldig varm i trøya :-) Fikk først hilse på Cita alene, og etterpå på Tia alene. Mine måtte ligge nede mens hun fikk hilse i sitt tempo, og etter 1 minutt prøvde hun å slå salto over ryggen til Cita :icon_confused: Nå holder hun på å sovne, samtidig som hun piper fordi hun ikke får leke med Tia :D Hun er LITT overtrøtt :D

Så bra :hmm:

Jeg som håpet at den halen skulle få jekket seg ned iallefall ett par dager.

Hun har hatt litt kortere overgang en broremannen som først var en time på flyplassen når vi skulle hente pga kanselert fly, hjem og rett til besøk også avgårde til flyplassen igjen og nytt hjem. Han syns det var litt tøffere overgang. Men meningen før i dag var jo bare en snartur inn for å hente også viste det seg at returen var kanserlert. Syns litt synd på han da. Litt mye på en dag.

Blond da? :D Troooor jeg vet hvem det er, men kjenner henne ikke. Jeg og My får skjerpe oss og komme oss på brukstrening oftere så får vi vel truffet lille Sting :D

Ja var veldig blond nå iforhold til sist jeg hilste på henne. :lol:

De resterende 4 har vært ute å blitt druknet AK i regnet og får plutselig VELDIG mye melk, kos og vask av Talli. Litt lettere å holde orden i rekkene syns vist hun også nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg må bare si at lille Ikke bare er kjempegod! Jeg ligger mye på gulvet og leser pensum, og da skal hun på død og liv klatre opp på ryggen min for å sove der. Så sklir hun ned, og opp igjen. Sklir ned, og opp igjen. Nå ga hun akkurat opp å sove på min rygg, så hun prøver å sove på Tia sin i stedet, men det går bare enda dårligere :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kelpievalper har verdens desidert søteste ører :icon_confused: En blanding av batman-ører, papillon-ører og slike ører:

medium_13%20fennec%20foxMM.jpg

Og det beste må jo være at de liksom ikke forandrer seg så mye etterhvet som de vokser heller.. Det er vel kanskje bare hodet som vokser inn i ørene på de :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kelpievalper har verdens desidert søteste ører :hmm: En blanding av batman-ører, papillon-ører og slike ører:

medium_13%20fennec%20foxMM.jpg

Og det beste må jo være at de liksom ikke forandrer seg så mye etterhvet som de vokser heller.. Det er vel kanskje bare hodet som vokser inn i ørene på de :lol:

*ler* Må huske at AK skal ha litt store ører, og i følge rasestandaren ha "ett revelignene utseende" :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Må huske at AK skal ha litt store ører, og i følge rasestandaren ha "ett revelignene utseende" :D

en corgi! vent nå :P

Vi har samme rasestandard vi ;P

Har forelsket meg helt i AK nå, tror det blir enten storøre 1 (corgi) eller storøre 2(AK) neste gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også at kelpier lignet på rever, men i dag har folk sagt "bjørn" to ganger og "katt" en gang :D

Bare å vende seg til, folk ser nesten utelukkende på fargen.. Shibaer ser jo selvsagt heeelt ut som rever, og først når jeg ymter frampå at de nok ser mer ut som ulver, men at fargen lurer folk litt, så kommer menneskene på glid. Det morsomme er at voksne sier rever, mens barn alltid sier ulv. Hva mener de at black&tan-shibaer ser ut som liksom?

Shiba-Inu6.jpg

Men at Ikke ser ut som en bjørn, den synes jeg var god... :P

black-bear-angry1254759451.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en corgi! vent nå :P

Vi har samme rasestandard vi ;P

Har forelsket meg helt i AK nå, tror det blir enten storøre 1 (corgi) eller storøre 2(AK) neste gang :D

*flir* de skal ikke ha fullt så store ører som en corgi, men ikke så små som en Belger :D

Ja, det bildet lignet jo veldig på Ikke :P

Dette er det nærmeste jeg kommer bilder så lenge pcen er full av virus, og jeg bruker opp ny-pc-pengene mine på shopping på Ikea..

61384_475939581302_530141302_7315976_4961756_n.jpg

Cita, Tia og Ikke

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørene er definitivt noe av det nydeligste med en kelpie ja! Og at de likner sjokolade rever (OK,røde også da.. fargebetegnelsen hos kelpie er ikke rett frem. Selv hadde jeg i en fjernfortid en sjokoladebrun labrador -en farge som ville blitt betegnet som rød hos kelpie.. mens sjokolade hos kelpie ville vært betegnet som leverbrun hos labrador og en ikke godkjent farge..! Rart det går litt i spinn her da!)

Ellers så ble jeg rystet av filmen - dægern som de små kan løpe plutselig! :P Fort også!

Men jeg ser også (med en viss glede) at Strider såvisst ikke var vannfrelst.. det kan selvfølgelig endres da, men inntil videre er han meget bra basenji-materiale! :D (Husker lille basenji som strevde med å lære Tomsingen å være en god basenji.. vann var strengt forbudt og Tomsingen skjønte det - inntil vi gikk tur med Margrete og onkel Faro. Onkel Faro lærte Tomsingen om vannets gleder og all basenji-lærdommen føk ut av det tomsete hodet for alltid!) Lille basenji var også nøye med innkalling - for man lyder innkalling tenk - og valper som ikke kommer øyeblikkelig og med en gang, de får seg en runde! Og valper som virrer for langt avgårde blir også irettesatt og fulgt tilbake til der de skal være.. Jeg håper at basenjien vil og orker en liten kelpie-valp, for hun er veldig flink til å sette grenser hun - ihvertfall inntil valpelisensen går ut. Deretter gidder hun ikke bry seg noe mer. Litt rough love må jo være ypperlig for en liten livat kar som Strider.. snoppevask og forbudt å stjele av bord og du har å komme når det ropes inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Bob'en reist og igjen sitter jeg med resten av gutta-boys.

I går kveld hadde Blaze kosestund med Bob. De var veldig søte der de lå, er ikke ofte valpene får "innvilget" sove på Bestemor tid.

62970_10150276071995072_834435071_14984050_4687523_n.jpg

Balrog

59690_10150276072655072_834435071_14984083_545423_n.jpg

Fangorn

63796_10150276072305072_834435071_14984065_5191052_n.jpg

Strider biter Balrog i rumpen..

62422_10150276072920072_834435071_14984097_4993206_n.jpg

På torsdag forsvinner Balrog og Fangorn. Så da blir Strider "enebarn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Ser jo at Balrog og havner på forumet! Han er også en av favorittene! :wub: yeeey :))

Hihi takk :ahappy:

Veldig søte bilder av han var det her også!

Vi er godt igang med vår første dag sammen. Var en tur i butikken tidligere idag, og da sov han bare så fint i bilen imens. Deilig (Ellie gråt alltid litt når vi gikk). Så var vi en bitteliten tur inne på dyrebutikken og da fikk han være med inn. Der var det en svær morsom mann som la seg langflat på gulvet og gav Balrog oksestruper 'på huset'. Det var stor stas! Han tasset også litt løs og så seg ut det største benet de hadde i butikken :)

Ellers prøver vi å ha en rolig dag hjemme. Men det er ikke så lett, han spinner rundt og løper mesteparten av tiden! Endelig fikk han myket opp isdronningen (Ellie) litt også til litt lek, og da kunne man endelig sovne 5 timer etter han sov sist :D

Det er bra, for etter litt søvn blir det en minitur i skogen. Har bare ventet på at han skal sovne en god stund nå :D

Edit: Glemte å nevne at han sover med rompa oppi hundesengen og hodet utenfor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...