Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull


Guest Jonna

Recommended Posts

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar

Kelpiekorna har fått treffe berner i dag, og Jeanette har vært heldig med fordelingen - for den som var mest nysgjerrig på den stoooore hunden var Balrog - og han skal jo til Marie, hvis mor har TO bernere :P;):P Det er oppdretter som gjør gode og gjennomtenkte fordelingsvalg, det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kelpiekorna har fått treffe berner i dag, og Jeanette har vært heldig med fordelingen - for den som var mest nysgjerrig på den stoooore hunden var Balrog - og han skal jo til Marie, hvis mor har TO bernere :P;):P Det er oppdretter som gjør gode og gjennomtenkte fordelingsvalg, det :P

Åh.. *enda mer fornøyd nå altså* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kelpiekorna har fått treffe berner i dag, og Jeanette har vært heldig med fordelingen - for den som var mest nysgjerrig på den stoooore hunden var Balrog - og han skal jo til Marie, hvis mor har TO bernere :P;):P Det er oppdretter som gjør gode og gjennomtenkte fordelingsvalg, det :P

Ja det var helt sikkert med i beregningen :P

Hva synes berneren om ekornbebisene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var helt sikkert med i beregningen ;)

Hva synes berneren om ekornbebisene da?

Det hele foregikk rolig og kontrollert, hvor de fikk snuse og hilse først på hver sin side av innhegningen. Deretter kom en og en på utsiden, og hun hilste på de som var nysgjerrige nok til det, og ignorerte de som syntes hun var litt stor så de kunne nærme seg henne selv. Synes hun var flink, jeg, selv om hun nok hadde håpet på at det skulle skje noe mer spennende når hun fikk komme ut av bilen :P

Hun var vært i en valpegård før, og da hylte valpene av skrekk da de så henne! Så hun tuslet rolig rundt og snuste, satt med ryggen til, unngikk å snu seg mot valpene, og etter hvert hadde hun et følge av tre valper (hele kullet) som labbet tøffe etter henne for å se på alt det rare hun gjorde. Også måtte de leke med halen hennes, for det var ikke de vant til å se (korthårsrase med stumphalet mor). Også var det snusing og hilsing og alt var greit. Det er så gøy å se hvordan hun automatisk justerer seg etter de hundene hun møter. Men nå har jo jeg sett henne leke med chihuahua også, så hun er ikke bare fart og voldsomme bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappaen til kullet ble godkjent högre/B-spor i dag :P

Jamen så flott! Du mente jo han var bra, og nå begynner bevisene på det å tikke inn! :P

Jeg blir veldig imponert over JeanetteH. Dette virker så seriøst, så gjennomtenkt og så planlagt fra a-å. I tillegg veldig bevisst på at valpene skal oppleve "alt mulig" og bli trygge. Kjempebra! :ahappy:

Ja, er det noe rart man gjerne vil kjøpe valp av Jeanette? Nå har hun sikkert ødelagt oss valpekjøpere for all fremtid - kommer aldri å kunne kjøpe valp igjen pga vi kommer å stille for store krav til oppdretter.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir veldig imponert over JeanetteH. Dette virker så seriøst, så gjennomtenkt og så planlagt fra a-å. I tillegg veldig bevisst på at valpene skal oppleve "alt mulig" og bli trygge. Kjempebra! :P

Takk! Blir litt flau jeg nå :ahappy:

Jamen så flott! Du mente jo han var bra, og nå begynner bevisene på det å tikke inn! :P

Jupp, og det er en deilig følese :P

Han skal ta Korningen også nå i høst om han får plass *mumle noe om at Talli aldri skal meldes på Korning for da driver jo hun med selvskading. Men jeg kan hviske forsiktig at det kan være vi tar en uoffisielt FA utover høsten)

Ja, er det noe rart man gjerne vil kjøpe valp av Jeanette? Nå har hun sikkert ødelagt oss valpekjøpere for all fremtid - kommer aldri å kunne kjøpe valp igjen pga vi kommer å stille for store krav til oppdretter.. :P

My precious...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegøy med pappaen :P

Ellers signerer jeg alt skrytet du får, og håper dere får en fantastisk utflukt idag :ahappy:

(p.s den med blått halsbånd er veldig fin å fokusere mot, med sånn kamerating!)

Enig med det! Jeg får lyst til å bli oppdretter bare for å være like god som Jeanette! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal ta Korningen også nå i høst om han får plass *mumle noe om at Talli aldri skal meldes på Korning for da driver jo hun med selvskading. Men jeg kan hviske forsiktig at det kan være vi tar en uoffisielt FA utover høsten)

Hvorfor uoffisiell?

Akkurat nå sitter jeg på sengen og knotter på pc'en mens jeg venter på en telefon. :ahappy: Forhåpentligvis skal vi på NRH-trening i dag, har vært en rolig helg pga familiearrangement. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy å se hvordan hun automatisk justerer seg etter de hundene hun møter.

Så det er trollbollas fortjeneste at X'en blir en sprettball og en slangehund av entusiasme og friske vridninger i lufta når de treffes, mener du? :P

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: X'en må være verdens beste valpesosialiserer blant de store hundene. Og jeg synes det er dødssøtt at Aiko den dag i dag blir helt hysterisk av glede hver gang hun ser en berner, for det er jo selvsagt verdens kuleste X! :P

Ellers gleder jeg meg veldig til Ikke flytter oppi gata her.... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor uoffisiell?

For det fins ikke plass på noen i område dette året, akkurat sjekket de 3 siste som går her i område pr.mail.

Så da drar jeg muligens heller til Terje å tar den.

Ikke får jeg tittel for den, og ikke trenger hun den for å starte i bruks. Det er mer for min egen del :ahappy:

Så får heller folk bestemme selv om den "teller" eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er hjertelig velkommen til å komme hit å prøve gjøre det :P

Du har et poeng, så du er unnskyldt. :ahappy:

Og hadde jeg hatt bil hadde jeg vært på Kløfta på null komma niks, jeg vil hilse på små brune galninger tenk :P Godt det ikke er såå lenge til Marie og Benedicte henter sine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, elsker tubeosten, så det er trikset altså! :lol:

Det er faktisk første gangen de får det, men det funket når de skjønnte at om de bare slikket og slikket på samme sted så kom det mer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...