Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kristiansand 8- og 9. mai 2010

Caroline

Recommended Posts

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Hun ble 4BIG :P 3BIG var Briard (Boss?), 2BIG husket han ikke og 1BIG var Schäfer (Zanta).

Grattis med nok en kanondag for Tibrá :wub:. Hun var sååå fin i ringen med Patrick :). Ikke noe problem å overlate henne til en slik herremann nei :).

I gruppa var det en puli som ble 2. BIG - også var det ikke Boss dessverre, som ble BIR hos oss, men det var en "kennelkompis" da :). N DK UCH NORDV08 Li-brie's Lady O'Lorien gikk av med seier og 3. BIG hos oss i går. Pappa Boss ble som Belgerpia nevnte "bare" 2. bhk i går, og det fulgte jo bare opp guttungens begredelige resultat med to flate rød og vekk me'n... Men Willy var i godt selskap, for en fantastisk flott junior stod der også uten verken HP eller CK...

Tervueren

CK, Cert, 2BHK, res. Cacib - Woodshine's Mr. Big - og dermed er han Norsk Utstillingschampion - juhuuuuu og bare det var jo verdt turen.

CK; 3BTK - Imagecopy Flying Finish - vakre vakre Supraen

CK, uplassert i beste tispeklasse - Galtvorth Awsome Honeybee - fiiiiiine Norrisen har excellent front henner :)

Kjempegrattis med nybliven champis !! Fine fine Noah :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Gratulerer så mye med championatet på verdens vakreste Noah :D:P

Og tusen takk for at du tok med deg Supraen :wub:

Tusen takk!

Bare hyggelig å ha med Supraen - hun er ei grei og lydig frøken å ha med seg :P

Grattis med nok en kanondag for Tibrá :P. Hun var sååå fin i ringen med Patrick :). Ikke noe problem å overlate henne til en slik herremann nei :P.

I gruppa var det en puli som ble 2. BIG - også var det ikke Boss dessverre, som ble BIR hos oss, men det var en "kennelkompis" da :). N DK UCH NORDV08 Li-brie's Lady O'Lorien gikk av med seier og 3. BIG hos oss i går. Pappa Boss ble som Belgerpia nevnte "bare" 2. bhk i går, og det fulgte jo bare opp guttungens begredelige resultat med to flate rød og vekk me'n... Men Willy var i godt selskap, for en fantastisk flott junior stod der også uten verken HP eller CK...

Kjempegrattis med nybliven champis ! Fine fine Noah :).

Tusen tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh.. Hjemme nå - og ja, mer støvete har man ALDRI vært..

Heldigvis fint vær, sol og tørt, da.

Vi hadde en kjempefin helg - selv om dommeren vel var ganske "snodig" på andre raser.. Maste om feil handling av schäferne, ga ut meget fargerike sløyfer, og i det heletatt...

Fikk NKK-certet på unghannen jeg stiller nå (eget oppdr. og bror til han som fikk sitt NKK-cert på Bø). Moro når de små utvikler seg slik man håper, da.

Veteranhannen min Moby var ikke noen "höjdare" for rasedommeren, men heldigvis ga han oss CK i alle fall. Så han fikk gå inn i BIS-veteranfinalen, hvor han ble BIS.3! Kjempemoro, ja!

Grattis alle andre som er fornøyde!

Susanne

(BIG.2 i gruppe 1 var forøvrig en superlekker Puli, hvis jeg ikke husker helt feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det en finsk dame dere hadde Susanne?

Hun gikk iallefall helt bananas i dalmatinerringen hørte jeg, skikkelig merkelig dømming med myyye blått på litt usannsynlige steder, og plasseringer av helt forskjellige hunder og sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Var det en finsk dame dere hadde Susanne?

Hun gikk iallefall helt bananas i dalmatinerringen hørte jeg, skikkelig merkelig dømming med myyye blått på litt usannsynlige steder, og plasseringer av helt forskjellige hunder og sånn...

Det var ikke samme dommer på Dalmatiner og Bearded. Men Bearded, Schäfer, Briard og Aussie hadde samme dommer (og forøvrig samme dommer som Hoffene hadde i dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke samme dommer på Dalmatiner og Bearded. Men Bearded, Schäfer, Briard og Aussie hadde samme dommer (og forøvrig samme dommer som Hoffene hadde i dag).

Riktig. Og han endte opp med flere riktig pene BIR'er, selv om veien dit var litt "kronglete". På OES gikk ch.hannen i passgang HELE tiden, likevel CACIB og BIR. 2.beste tispe hadde vært en helt okey beardis - vi trodde lenge det VAR det også...

VV 2009-beardisen som var der var vel eneste beardisen som ikke fikk CK hn var penere enn en del andre, ja)..

Men fyr'n var riktig så søt, da - kikket kun på tenne på våre, tok ikke mer på dem heller... Hyggelig i ringen i alle fall.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig. Og han endte opp med flere riktig pene BIR'er, selv om veien dit var litt "kronglete". På OES gikk ch.hannen i passgang HELE tiden, likevel CACIB og BIR. 2.beste tispe hadde vært en helt okey beardis - vi trodde lenge det VAR det også...

VV 2009-beardisen som var der var vel eneste beardisen som ikke fikk CK hn var penere enn en del andre, ja)..

Men fyr'n var riktig så søt, da - kikket kun på tenne på våre, tok ikke mer på dem heller... Hyggelig i ringen i alle fall.

Susanne

Hm, tror Gro gikk elev på OES, kan bli interessant å høre om hun fikk vite begrunnelsen da :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veteranhannen min Moby var ikke noen "höjdare" for rasedommeren, men heldigvis ga han oss CK i alle fall. Så han fikk gå inn i BIS-veteranfinalen, hvor han ble BIS.3! Kjempemoro, ja!

Grattis med lillegutt og stor-certet - og Moby med 3. BIS-veteran !! Heia :wub:.

Han var vel mindre hyggelig med den stakkars juniorhannen hos oss - han dro og styra så hunden stod nærmest i spagat for å kjenne sporene (som jeg tror han mente satt for langt NEDE - de SKAL sitte så langt ned som mulig, men jeg har vært borti flere portugisere som mener de skal være langt oppe). På Willy grov han så i kjeften at jeg er sikker på at han så hva Willy hadde spist til middag dagen før *ler*. Han kommenterte også her for dommereleven at sporene satt veldig langt nede (men jeg aner ikke om det var positivt eller negativt da). Han ville først at jeg skulle vise fram tennene selv også, men jeg sa at han gjerne måtte kikke selv *ler*.

Disse to gutta var ikke verdig en CK i går (men vi vet ikke helt hvorfor)...

30549_121873857839832_100000516542715_234457_8170846_n.jpg

C'You Lucky Moravia Campanella

30549_121873841173167_100000516542715_234454_7641261_n.jpg

Li-brie's Free Wheeler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, tror Gro gikk elev på OES, kan bli interessant å høre om hun fikk vite begrunnelsen da :wub:

Ja, hun gjorde det.

Hannen var riktig pen, da - og kunne selvsagt trave men gjorde det ikke før den ene langsiden i BIR/BIM konkurransen...

Den bittelille beardis/sheepdogtispen var aldeles nydelig, men kanskje ikke som OES...

Og jeg mistenker at eierne ble akkurat like overrasket som oss over at hun fikk rødt.. OG CK stormende jubel og meget overraskede folk som hylte av glede).

Den andre tispen var riktig pen OES, men så redd, så redd. Likevel fikk hun CK, og senere Cert'et (på en måte heldigvis..).

Back on track...

Kr.sand - kjempefint utst.område, DIGRE ringer innendørs, men små ute (selv om det fatisk var plass nok der). Ja, støvete som bare søren, men fin grus å stille hund på, mulig å sette opp telt (OG slå ned plugger) rundt ringene og grei avstand fra parkering til utst.

Hamresanden camping var som å campe utenfor utstillingen - hundefolk praktisk talt OVERALT. Cairn-utstilling fredag kveld, og en ansamling staff'er ved siden av oss som inneholdt noen så søte valper at man fikk helt tannverk..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En støvete men veldig hyggelig helg!

Vi ble møtt av en stoor skål med deilige jordbær og champagne på hotellrommet :wub:

Det var kult det!

Yodelmannen var plassjef for utstillingen, så han har styra rundt og ordnet.

Jeg stilte Kee-Kee i går, til 2 BTK. Hun var litt for tynn, og dårlig i magen, så hun fikk nok ikke vist seg fra sin beste side, selvom hun som vanlig oppførte seg eksemplarisk!

Dette er 2 gang på rad hun står som nr 2 bak storcertet. *Argh* Vi tar det nok tilslutt! Moro for de som fikk certet.

Grattis til nybakte champingonger og gode resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Willy grov han så i kjeften at jeg er sikker på at han så hva Willy hadde spist til middag dagen før *ler*.

Jeg skjønner. Du hadde samme dommer som vi hadde idag og jeg lurte veldig på hvorfor han først pillet Qui i øynene for deretter å stikke hele hånden inn i munnen på han. Han spurte hvor mange mnd Qui var og siden han er 6 1/2 år ble det veldig mange mnd så jeg sa det som det var. Etter uttrykket å dømme er en hund sååå gammel i AK en dårlig hund som aldri har fått noe før så han anstrengte seg virkelig for å finne feil på Qui. Og det fant han. Qui's vinkler frem er nemlig så dårlig at han faller bakover, han kan faktisk ikke stå på frembena sine han :wub: Det ble en flat rød. Håper inderlig han leser katalogen etterpå og ser at de dårlige frambena som ikke holder har løpt seg frem til NORD LCCH...

Behøver jeg si at jeg ble først veldig sur, deretter fryktelig lei meg.

Så vet du Siri, det hjalp faktisk litt at du heller ikke hadde de beste opplevelsene med den dommeren selvom det seff er innmari teit.

Og jeg skal ALDRI stille i AK mer, nå blir det BK for alle penga for da kan hunden være i alle aldre og også UCH.

Grattis så mye til NUCH, BP :P

Og til Tibra, Caroline (jeg holdt på å ringe deg for å høre om jeg kunne stikke innom på veien hjem, men fant ut at jeg var for sur for å være et ok besøk).

Grattis til alle andre som er fornøyde også :P

Ellers vet jeg om en veldig glad jente som fikk cert'et på sin lille livlige på dennes første voksen-utstilling. Men hun vil sikkert fortelle selv. Uansett, grattis, og takk for holde-hjelp på Miss Amrika :)

Edit:

Yodelmannen var plassjef for utstillingen, så han har styra rundt og ordnet.

Jeg møtte han, styrende rundt og ordnet noe, men fikk ropt ut en grattis og fortalt han hvilken knakende kjekk brudgom han var og at brura så skikkelig vill og gærn ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe*

Og til Tibra, Caroline (jeg holdt på å ringe deg for å høre om jeg kunne stikke innom på veien hjem, men fant ut at jeg var for sur for å være et ok besøk).

Takk!

Like greit i går tror jeg, var rimelig travel (og verre ble det utover natten)..

Bedre lykke neste gang :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte han, styrende rundt og ordnet noe, men fikk ropt ut en grattis og fortalt han hvilken knakende kjekk brudgom han var og at brura så skikkelig vill og gærn ut :wub:

He he. Han kan da være litt vill og gal han også. Dette er jo ikke hunde-realtert, men siden de er tatt på utstillingen og t.o.m med NKK logo tør jeg å legge de ut her allikevel:

simahaha.jpg

simahihi.jpg

Yodelmannen & MiniYodel

Edit: Noen med voffer på også-

keekeekri.jpg

keekeekri2.jpg

Meg (mikroyodel) og Kee

roxmai.jpg

Vakreste Roxy var på besøk, 5 mnd gammel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flotte resultater alle, og ekstra grattis til ny sopp. :wub:

Leste på facebook nå at det var tolleren som vant gruppe 8! :P Det er jaggu ikke ofte en toller kommer så høyt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...