Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kristiansand 8- og 9. mai 2010


Caroline

Recommended Posts

Jeg er ikke glad i å se bilder av meg selv jeg heller. Dog synes jeg det er litt trist at jeg omtrent ikke har noen bilder av meg og hundene i ringen, og at de jeg har er tatt bakfra...

Det er sant - når jeg kommer hjem fra turer, treninger og stevner har jeg masse bilder av alle andre enn meg og hunden. Må bli flinkere til å dytte kameraet i hendene til andre og be de knipse, for å få litt bilder. Jeg har for eksempel ikke et eneste bilde av lydighetsprogrammet vi gikk på lørdag, ikke ett bilde jeg kan bruke som minne fra sølvmerket vårt...

Men takket være deg har jeg i hvert fall et par utstillingsbilder, så kan jeg mimre senere om den blå vi fikk :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Det er sant - når jeg kommer hjem fra turer, treninger og stevner har jeg masse bilder av alle andre enn meg og hunden. Må bli flinkere til å dytte kameraet i hendene til andre og be de knipse, for å få litt bilder. Jeg har for eksempel ikke et eneste bilde av lydighetsprogrammet vi gikk på lørdag, ikke ett bilde jeg kan bruke som minne fra sølvmerket vårt...

Men takket være deg har jeg i hvert fall et par utstillingsbilder, så kan jeg mimre senere om den blå vi fikk :ahappy:

Du skulle dytta kameraet i hendene på meg vet du, jeg hadde gladelig gjort det jeg! Du må si i fra at du har med kamera med en gang vet du, damen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers vet jeg om en veldig glad jente som fikk cert'et på sin lille livlige på dennes første voksen-utstilling. Men hun vil sikkert fortelle selv. Uansett, grattis, og takk for holde-hjelp på Miss Amrika :ahappy:

Jeg vet forøvrig om ytterligere en sonist som er veldig glad! Hun skal få lov til å fortelle selv :wub:

Har t.o.m bilder.

Det er en meeeeget fornøyd sonist/sonis/sonette(?) ja, Lundii ble BIR med Cert, 9 mnd og 5 dager gammel! Hun oppførte seg som en drøm, som hun alltid gjør i ringen, og som jeg glemmer mellom hver gang fordi hun er teit utenfor ringen, men det gikk bra mye takket være noen godbiter fra en hyggelig mann ved cavalierringen, og flere godbiter fra en koselig jente med en finsk lapphund som het Toivo. For jeg klarte selvsagt å glemme pølsebiten jeg skulle ha med, i campingvogna i alt mitt stress. Så store takker til de to menneskene der!

Dessverre for alle sonisene, hadde jeg skiftet før Liv tok bilder, så ingen får se meg i utstillingsantrekket med støvletter, skjørt og svart dressjakke. :lol: Noe som er like greit for min del.

Satt og ventet mens dommeren dikterte kritikken, og så plukket han opp sløyfer. Så at han plukket opp rødsløyfa, så hoppet han over ck-sløyfa, så da tenkte jeg: nå får vi hp.. Men så plukket han opp certsløyfa! Da var jeg lykkelig, da! :ahappy:

I gruppa gikk vi rett ut, samme med podenco ibicencoen og faraohunden, var bare pelshunder igjen i ringen, så hun var tydeligvis ikke så interessert i podencotypene på lørdagen. Ikke at jeg hadde forventet noe annet, Lundii er jo bare 9 mnd.

Så nå gleder vi oss til neste gang! :D Blir vel NKK Drammen, tenker jeg. :wub:

Edit: Og grattis til alle sammen som er fornøyde, spesielt Emma og X'en, for det synes JEG er stort, nemlig! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Det er en meeeeget fornøyd sonist/sonis/sonette(?) ja, Lundii ble BIR med Cert, 9 mnd og 5 dager gammel!

*klippe*

Satt og ventet mens dommeren dikterte kritikken, og så plukket han opp sløyfer. Så at han plukket opp rødsløyfa, så hoppet han over ck-sløyfa, så da tenkte jeg: nå får vi hp.. Men så plukket han opp certsløyfa! Da var jeg lykkelig, da! :ahappy:

Gratulerer til deg også :ahappy: Det er virkelig nervepirrende når de plutselig hopper over sløyfer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! :ahappy::ahappy::D

Gratulerer til deg også :wub: Det er virkelig nervepirrende når de plutselig hopper over sløyfer...

Tusen takk! Resten av dagen gikk som en lek.

Kritikken lød forresten: Utm. typ. Mct. vackert femi hode. Velbårne ører, bra uttr, bra bett, mangler noen premolarer. Vacker hals, rak rygg. Beh. noe mer brystdyp. Noe knappe vinkler. Rør seg bra, noe høge framben.

Så da fant jeg jo ut at hun mangler noen tenner også, har sitter og telt og telt og tror jeg kom fram til at hun mangler 4 eller 5, en mer nede enn oppe eller no. (jeg har telt så mange ganger at jeg går i surr nå) Men, det sto ikke noe i standarden om hvor mange tenner de skulle ha, dommeren måtte sjekke når han så det. Så det. Så da får vi se. Kanskje kanskje de er veldig trege? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye alle sammen,og lille fiiine Lundii da. Med fløyelspelsen,hun er jo bare en baby :wub:

Mhm, lille silke-fløyelsdyr, hun er så myk atte! Tusen takk! :ahappy:

Nå kikket jeg gjennom hele rasestandarden, de skal ha komplett tannsett, selvsagt, men det er ikke en diskvalifiserende feil å mangle tenner. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle dytta kameraet i hendene på meg vet du, jeg hadde gladelig gjort det jeg! Du må si i fra at du har med kamera med en gang vet du, damen :ahappy:

Jo, men jeg vet jeg blir mer stresset og nervøs av å bli fotografert, så jeg ville ikke snakke om det. Jeg ville vel egentlig at du skulle skjønne selv at jeg hadde med kamera, snike nedi sekken min og snike det opp for å snikfotografere... :ahappy:

Det er en meeeeget fornøyd sonist/sonis/sonette(?) ja, Lundii ble BIR med Cert, 9 mnd og 5 dager gammel! Hun oppførte seg som en drøm, som hun alltid gjør i ringen, og som jeg glemmer mellom hver gang fordi hun er teit utenfor ringen, men det gikk bra mye takket være noen godbiter fra en hyggelig mann ved cavalierringen, og flere godbiter fra en koselig jente med en finsk lapphund som het Toivo. For jeg klarte selvsagt å glemme pølsebiten jeg skulle ha med, i campingvogna i alt mitt stress. Så store takker til de to menneskene der!

Grattis med en flott juniordebut! Og er det ikke herlig på utstilling, når fremmede kan hjelpe en på den måten? Hundefolk er herlige :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med en flott juniordebut! Og er det ikke herlig på utstilling, når fremmede kan hjelpe en på den måten? Hundefolk er herlige :wub:

Tusen takk! Og jo, det er kjempefint og halve morroa med å være på utstilling, det at det er så mye hyggelige mennesker der og sånn. :ahappy:

Gratulerer til Lundii, håper tannebissene kommer opp :ahappy:

Tusen takk! Ja, håper det. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men jeg vet jeg blir mer stresset og nervøs av å bli fotografert, så jeg ville ikke snakke om det. Jeg ville vel egentlig at du skulle skjønne selv at jeg hadde med kamera, snike nedi sekken min og snike det opp for å snikfotografere... :ahappy:

Aha! Da har jeg lært til neste gang at det er helt ok å snoke rundt i andres vesker, sekker og lignende :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

*klippe*

og flere godbiter fra en koselig jente med en finsk lapphund som het Toivo.

*klippe*

Menne... Er ikke denne personen inne her på sonen da? :ahappy: Er vel en bruker her som har en finsk lapphund som heter Toivo mener jeg å huske... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menne... Er ikke denne personen inne her på sonen da? :D Er vel en bruker her som har en finsk lapphund som heter Toivo mener jeg å huske... :P

Men han er ikke jente :P Og Toivo er det mest brukte lapphundnavnet i Norge (er i hvertfall 4 stk som jeg vet om) Hvis det var en brun Toivo så tror jeg det kan ha vært Maria hun har faraohund også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten kritikken til Betty:

Utmerket type. Meget godt type hode. Bra stopp. Mørke, noe store øyne. Kraftig hals. Bra rygg, kraftig brystkurv, noe knapt vinklet. Rør seg bra.

1.kval - 2.konk

Tjalfe sin kritikk:

Meget god type. Bra skalle, bra stopp. Nesepartiet burde være litt bedre utfylt. Kraftig hals, bra rygg, halv stubbsvans. Bred kraftig brystkurv, tilstrekkelig vinklet. Rør seg bra, men behøver å bli litt mer selvsikker.

Mangler 1 p2.

1.kval - 2.konk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menne... Er ikke denne personen inne her på sonen da? :P Er vel en bruker her som har en finsk lapphund som heter Toivo mener jeg å huske... :)

Nope, er visst MAAANGE Toivo'er her i landet. :)

Men han er ikke jente :P Og Toivo er det mest brukte lapphundnavnet i Norge (er i hvertfall 4 stk som jeg vet om) Hvis det var en brun Toivo så tror jeg det kan ha vært Maria hun har faraohund også. :lol:

Jepp, det var helt riktig Toivo, du. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det er en meeeeget fornøyd sonist/sonis/sonette(?) ja, Lundii ble BIR med Cert, 9 mnd og 5 dager gammel! Hun oppførte seg som en drøm, som hun alltid gjør i ringen,

Satt og ventet mens dommeren dikterte kritikken, og så plukket han opp sløyfer. Så at han plukket opp rødsløyfa, så hoppet han over ck-sløyfa, så da tenkte jeg: nå får vi hp.. Men så plukket han opp certsløyfa! Da var jeg lykkelig, da! :rolleyes2:

I gruppa gikk vi rett ut, samme med podenco ibicencoen og faraohunden, var bare pelshunder igjen i ringen, så hun var tydeligvis ikke så interessert i podencotypene på lørdagen. Ikke at jeg hadde forventet noe annet, Lundii er jo bare 9 mnd.

Grattis, grattis, grattis - det var morro :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...