Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kristiansand 8- og 9. mai 2010


Caroline

Recommended Posts

Gratulerer til alle som er fornøyd med resultat!

Vi er vel hjemme etter en meget trivelig helg, skal bare kope litt foran dataen mens jeg venter på at diverse smertestillende skal kicke inn, før jeg skal ta igjen litt søvn...

Vi hopper nonchalant over venstresvingene våre i helga (spesial i går og NKK i dag), men soler oss i glansen over pappa Ola som ble BIR både i går og i dag - og i dag vant han gruppa! Mamma Lina ble BIM både i går og i dag, og ble BIS 2 veteran!

Og disse vakre, vakre hundene har klart å skape sammen en fantastisk liten X'en-berner, som jeg er veldig stolt av.

I går hadde vi oppmøte klokka 10 på spesialen, og sov fem minutter fra ringen - likevel sto vi opp halv syv, kjørte til Gimlehallen, stilte opp i klasse 1, manet fram all nervemestring og positiv tenkning vi har jobbet med de siste månedene, ga jevnt faan i alt som heter nuller, poengsummer, sløyfer og premiegrader - og var kun ute etter å slappe av i ringen, gjøre ting litt mer riktig enn jeg har gjort før, få til noe av det vi klarer på trening, og sjekke om vi faktisk kan ha litt moro med konkurranse, eller om jeg bare skal fortsette å dø på meg i den ringen.

Resultatet ble at vi klarte sølvmerket! For oss er det en knallseier :wub::P:):P:D:):P:):D:P:) :)

Og deretter skyndet vi oss tilbake til spesialen, satt ved ringen i det juniorklasse hannhund begynte, og viste sølvblingblingen til alle som ville se! :)

Ingen biggy for mange her inne, en stor biggy for oss. 125.5 poeng totalt, kanskje ingen knallsuksess - men jeg hadde ro og moro underveis, var ikke for stiv, og klarte å gjøre noen riktige ting. Lengre analyse kommer i bloggen senere, men nå skal jeg pleie en kraftig solbrent kropp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer så mye til alle med gode resultater og alle som er fornøyde! :ahappy:

For vår del var det ingen høydare resultatmessig, men det var jo uansett en kjempekoselig og morsom helg! :ahappy: I går ble det rød og uplassert, i dag ble hun nr 3 i klassen (uten CK).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempestreng, men rettferdig dommer idag for oss. Vi kunne helt klart se en rød tråd i dømmingen. Jeg valgte å stille Betty, på tross av oppblåst mage, og fikk (selvfølgelig :ahappy: ) kommentar om at "magen virker litt hard", så da sa jeg det som det var, i stedet for å skylde på teite ting. Han likte henne super godt, men valgte å la den andre champion tispen gå forann oss denne gang. Han ga klar beskjed til oss begge at dersom Betty ikke hadde vært oppblåst, så hadde det blitt omvendt, men at begge er fine tisper. Den var litt hard å svelge, synes jeg... menmen. Vi fikk en fin opplevelse i ringen i hvertfall, og bikkja sto som en påle på bordet (hun reagerer på menn med grått hår, av og til?) så da er alt bra.

Svensk hannhund snappet certet rett forran nesen på oss, litt kjipt det også, men fullt forståelig. WOW for en hund! Tjalfe (han er jo egentlig ikke ringtrent i det hele tatt) sto også kjempefint på bordet og viste seg fra sin beste side, og var en av 4 hannhunder som fikk 1.kval. De andre hannhunden fikk 2.kval.

Av 20 hunder var det 8 som fikk 1.kval. De andre røk ut på en blå... så jeg bør kanskje være fornøyd med to av 8 hunder med blå? :ahappy: En fin dag, alt i alt.

Vi stillte også DP, hvor vi snappet med oss cert - cacib - 1btk og BIM. Dermed er bikkja NUCH :wub:

Men fydda, så sliten man blir.

Jeg har endel bilder av feks: X'n i ringen. Berner fra gruppen og BIS oppdretter, hvis noen skulle være intr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle, gøy at det har godt så fint med mange her inne.

Selv er jeg veldig fornøyd, vi fikk vårt andre cert i dag, og vi koste oss i ringen- det var gøy...

Skal også legge ut bilder fra big ringen etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endel bilder av feks: X'n i ringen. Berner fra gruppen og BIS oppdretter, hvis noen skulle være intr?

Bilder er alltid spennende!

Og tusen takk til alle søte soniser for gratulasjoner, en skulle jo tro at bikkja mi ble BIS-plassert i helga :ahappy:

Men jeg er fremdeles veldig stolt av oss... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Gratulerer til alle dere jeg ikke har gratulert enda :ahappy: Og flinkeste X'n da :wub: Jeg kjenner den følelsen der altså, å endelig klare lp uten noen smultringer er bare så moro!! Gratulerer :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle sammen :D

Resultatet ble at vi klarte sølvmerket! For oss er det en knallseier :ahappy: :ahappy: :wub: :wub: :wub::lol::P:D :D :D :D :P

Og deretter skyndet vi oss tilbake til spesialen, satt ved ringen i det juniorklasse hannhund begynte, og viste sølvblingblingen til alle som ville se! :D

Gratulerer! :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ligger det bilder i galleriet på hjemmesiden min.

(link finnes i signaturen min)

Hahahahahaha, du sa ingenting om at jeg ser ut som om jeg har rømt fra en institusjon på bildene, da!!

Og hvor var du, som fikk så close-up av X'en? Satt du midt i ringen, eller????

Men kan jeg låne et par til blogg/hjemmeside, og klippe bort trynet mitt? Jeg skal selvfølgelig lenke til siden din som fotograf :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahahaha, du sa ingenting om at jeg ser ut som om jeg har rømt fra en institusjon på bildene, da!

Og hvor var du, som fikk så close-up av X'en? Satt du midt i ringen, eller????

Men kan jeg låne et par til blogg/hjemmeside, og klippe bort trynet mitt? Jeg skal selvfølgelig lenke til siden din som fotograf :ahappy:

Jeg sa ikke noe, fordi jeg ikke klarer å se det du beskriver her :wub:

De var ferdige i ringen ved siden av, så jeg satte meg ned der og knipset. Hadde litt dårlig tid, så kom når dere sprang siste rundte. :ahappy:

Jada, klart du kan låne! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke noe, fordi jeg ikke klarer å se det du beskriver her :ahappy:

De var ferdige i ringen ved siden av, så jeg satte meg ned der og knipset. Hadde litt dårlig tid, så kom når dere sprang siste rundte. :wub:

Jada, klart du kan låne! :wub:

Fnis, jeg simpelthen hater å se bilder av meg selv, for da mister jeg alle illusjoner om hvor billedskjønn jeg tror jeg er, og at jeg virker sanset og seierssikker i ringen. Mens i virkeligheten virker jeg jo litt manisk og innbitt og pittelitt mongis... Og det er altså slik du ser meg også, tusen takk... :ahappy:

Men da skjønner jeg hvordan du fikk så fine og skarpe bilder - jeg låner rått, tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...