Gå til innhold
Hundesonen.no

Kloklipper


Recommended Posts

Er det noen som har prøvd kloklipperen de selger til 30 kroner eller noe slikt hos Biltema? Holder den en liten stund eller er det bortkastet? Er den skarp?

Noen som har en bra klosaks å anbefale? Gjerne en som kan brukes på pittesmå OG mellomstore klør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Millers Forge på katta og Gubben samt finpuss på Valpis. God å holde, skarp og ikke dyr *hemhem, husker ikke hva jeg betalte for den..* Har i tillegg en stor klosaks fra Request, ikke så god å holde i, men er fantastisk på å grovkutte Valpis kraftige klør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å kjøpe noe annet enn denne: http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?pkode=SP110

Jeg har hatt en, som jeg arvet brukt av Marthe, i et år nå. Og først nå er den sløv nok til at jeg kommer til å bytte den ut. Jeg har ikke testet den på bittesmå klør, men jeg kan ikke skjønne at den ikke skal fungere til det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Millers Forge på katta og Gubben samt finpuss på Valpis. God å holde, skarp og ikke dyr *hemhem, husker ikke hva jeg betalte for den..* Har i tillegg en stor klosaks fra Request, ikke så god å holde i, men er fantastisk på å grovkutte Valpis kraftige klør.

Hadde en millers klotang en gang, en sånn rød? Mener også å huske at den ikke var så dyr.. Men min holdt ikke særlig lenge, og det tok ikke lang tid før den klemte de pittesmå klørne til Emma (2,5kg hund) så hun hylte istedenfor å klippe de. Og da hadde jeg ikke en aussie engang, og brukte bare klotanga på mini-klørne til Emma... Og alikevel ble den blass så fort? :icon_redface:

Den på Biltema er dritdårlig og klipper ikke ordentlig.

"Bra" å høre, da driter vi i det :P

Jeg kommer aldri til å kjøpe noe annet enn denne: http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?pkode=SP110

Jeg har hatt en, som jeg arvet brukt av Marthe, i et år nå. Og først nå er den sløv nok til at jeg kommer til å bytte den ut. Jeg har ikke testet den på bittesmå klør, men jeg kan ikke skjønne at den ikke skal fungere til det også.

Det er Millers-saksa. Så du har klart å holdt på en slik i et år ihvertfall? Da burde jeg vel kanskje prøve en til jeg da. Den var kanskje dårlig den jeg kjøpte for 3 år siden til Emma. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Millers-saksa. Så du har klart å holdt på en slik i et år ihvertfall? Da burde jeg vel kanskje prøve en til jeg da. Den var kanskje dårlig den jeg kjøpte for 3 år siden til Emma. :icon_redface:

Ja, jeg har hatt den et år, og da var den brukt fra før. Vet ikke om det er du som har vært uheldig, eller jeg som har vært heldig da. :P Men det jeg liker så godt er at den skjærer i stedet for å klemme. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den røde ja, som Caranthir linket til. Har hatt min i nesten 4 år nå, regner med at den holder en stund til. Kanskje du bare var uheldig med din, ev at det var sand under klørne hennes som sløvet ned bladene? Jeg ville prøvd den igjen, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverger også til Millers. Men! Jeg syns også den fort begynner å klemme klør om man klipper tvert av. Spesielt på hunder med harde klør. Så jeg klipper omtrent aldri klør tvert av lenger, siden jeg enda ikke har funnet ei eneste klotang som holder seg skarp nok over tid. Nå har jeg hunder hvor det ikke er noe problem å klippe skrått og bit for bit da, fordi de er rimelig trygge og greie på kloklipping. Millerstanga må jeg bytte ut en gang i året - hvert andre år - avhengig av klotype på hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverger også til Millers. Men! Jeg syns også den fort begynner å klemme klør om man klipper tvert av. Spesielt på hunder med harde klør. Så jeg klipper omtrent aldri klør tvert av lenger, siden jeg enda ikke har funnet ei eneste klotang som holder seg skarp nok over tid. Nå har jeg hunder hvor det ikke er noe problem å klippe skrått og bit for bit da, fordi de er rimelig trygge og greie på kloklipping. Millerstanga må jeg bytte ut en gang i året - hvert andre år - avhengig av klotype på hundene.

Har ganske lik erfaring med deg. Kjøpte Millers i mai/juni i fjor og kunne i starten klippe ridgebackens klør rett av, men fra i vinter en gang måtte jeg begynne å "skave" av små stykker om gangen i stedefor å bare klipe av. Aussiens klør kan jeg fortsatt klippe rett av faktisk, men om det er fordi hun ikke bryr seg eller fordi den ikke klemmer vet jeg ikke. Uansett regner jeg med at jeg må kjøpe ny klotang i løpet av sommeren, med harde rrklør så varer ikke kloklipperene så voldsomt lenge.

Jeg var faktisk mest fornøyd med en giliotinsaks jeg hadde/har, men har desverre ikke funnet nye blar til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns absolutt denne typen er best. http://sharedreviews.com/shopping/pet-supplies/cat-nail-clipper Når jeg vil skifte bla ber jeg bare de på dyrebutikken å bestille for meg. Mi tang er tro det eller ei over 40 år gammel.

SÅNN har jeg også og er den jeg har vært mest fornøyd med :) Får tusle innom en dyrebutikk og høre om de kan bestille til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. jeg har hatt min i *telle* over 7 år nå, og den kjøpte jeg billig på en sportsbutikk. Lurer på om merket er Kennel, men det viktigste var at den var blå. :ahappy: Kjenner den er litt liten og at andre sakser kan være skarpere (den har alltid vært sånn), men er det sånt man skal skifte ut altså? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min klotang har sunget på siste verset en stund, og igår bestemte jeg meg for å kjøpe med en hjem. Har lenge vurdert å gå over til giljotinsaks -var jo veldig fornøyd med den vi hadde i min barndom -men ombestemte meg og tok en Millers i stedet. Det er jo Millers jeg bytter ut nå, men den har vært veldig, veldig god i hvertfall i fem år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også Millers, men den må egentlig byttes ut, for jeg glemte den ute en dag - og jeg trodde egentlig at jeg hadde mistet den (jeg, rotehue? nee-eei... :ahappy: ), men jammen fant jeg den i det fuktige gresset et par netter etterpå... Så nå er det en del rust på den, og den begynner å bli litt slu... :blink:

Er egentlig veldig glad i den, og i tillegg er det jo "livsgaranti" på den, så man kan jo bare sende den til produsentene, og få en ny en om den skulle bli ødelagt på en eller annen måte - denne garantien gjelder jo selvfølgelig ikke om man har latt den ruste, da :ahappy: Så kjipt for meg... Men regner med at jeg kommer til å holde fast ved Millers en god stund til, hvertfall :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...