Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenvalp


minstemann

Recommended Posts

Så morsomt da! :) Helt sikker på at alle Tullavalpene viser seg å bli fantastiske hunder med fantastiske resultater innen hvasomhelstdemåttefinnepå! For sånn er det nemlig bare når man er en vaskeekte sonenhund som er født og oppvokst her inne! Så det så! :) Er bare bittelitt misunnelig, fineste valpisene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

:D var mer for å ha kommet ut av skapet, i mangel på en bedre egnet utavskapetsmiley. Klart vi må stille når vi allikevel er der, hvis ikke er det jo HEEELT sikkert at hun ikke blir nord.juniorvinner.

Ååja! :D Og nei, såklart hun ikke blir nord. JW uten å delta, det har i alle fall ikke jeg hørt om før. :)

Hadde valpebesøk i dag også, av noen som også har litt peiling. De likte også "din" valp veldig godt, i likhet med "vår". :) Og de har to springere selv, og har sett masse springervalper, så de vet helt sikkert hva de snakker om! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååja! :D Og nei, såklart hun ikke blir nord. JW uten å delta, det har i alle fall ikke jeg hørt om før. :)

Hadde valpebesøk i dag også, av noen som også har litt peiling. De likte også "din" valp veldig godt, i likhet med "vår". :) Og de har to springere selv, og har sett masse springervalper, så de vet helt sikkert hva de snakker om! :)

Hmmm, det syns jeg nesten du burde si noe mer om, men kanskje på mail el noe :)

Egentlig syns jeg de bare kunne sende titler og sånn i posten -hadde spart oss for mye arbeid det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, det syns jeg nesten du burde si noe mer om, men kanskje på mail el noe :D

Egentlig syns jeg de bare kunne sende titler og sånn i posten -hadde spart oss for mye arbeid det :D

Lurer på om noen dommere har en slik ordning; man sender de en flaske konjakk, og så får man et cert i retur? :) Men jeg tror nok man fremdeles er nødt å møte opp, og da sparer man jo ikke akkurat penger på reise og opphold og sånt da.. :) Men det er jo mye morsommere å ikke vite slikt på forhånd vel?! Og så sparer man seg den konjaktflasken liksom.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro! :) Gleder meg til å se hvem det er - tenker det er lange uker å vente. :)

Sukk ja, det er både veldig, veldig lenge å vente -og samtidig så er det skremmende kort tid igjen.

Nå har jeg bestilt dummyer til spanieltrollet:

Standard-dummy-pink-250-500.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, de var fine :) Mye søtere enn mine oransje... men atte, selv om det ikke går ann å få vite hvem av Tulla-bebisene det blir, er det mulig å få vite hva den mystiske Tulla-bebisen skal gjøre? Om du har noen planer med søtnosen? Ble med en gang nysgjerrig når jeg så dummyene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, de var fine :) Mye søtere enn mine oransje... men atte, selv om det ikke går ann å få vite hvem av Tulla-bebisene det blir, er det mulig å få vite hva den mystiske Tulla-bebisen skal gjøre? Om du har noen planer med søtnosen? Ble med en gang nysgjerrig når jeg så dummyene :)

Den mystifistiske Tulla-bebisen skal brukes til bruks og lydighet igrunn, og kanskje pittelitt agility.. Dummyene er jo fordi alle jakthundeiere med respekt for seg selv har dummies :)

neida, tenkte prøve oss på noe vannapport som spanielklubben driver med her i rogaland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk ja, det er både veldig, veldig lenge å vente -og samtidig så er det skremmende kort tid igjen.

Nå har jeg bestilt dummyer til spanieltrollet:

Standard-dummy-pink-250-500.jpg

Herlig! :) Såklart man må ha en dummy eller to hvis man skal ha respekt for seg selv! :)

Og du må ikke glemme å fortelle av valpis allerede er påmeldt sporkurs i sommer da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det tre uker igjen til jeg skal hente Freidig! :blink:

I går var jeg så heldig at jeg fikk med meg to burmadrasser i bevernylon som egentlig skulle kastes, det tenker jeg blir en finfin valpeseng det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mystifistiske Tulla-bebisen skal brukes til bruks og lydighet igrunn, og kanskje pittelitt agility.. Dummyene er jo fordi alle jakthundeiere med respekt for seg selv har dummies :(

neida, tenkte prøve oss på noe vannapport som spanielklubben driver med her i rogaland.

Det høres gøy ut! Jeg har også lyst til å prøve bruks og lydighet, menneh...med en overselvsikker samojedvalpis som i grunnen ikke syns det er så farlig å følge med på hva jeg gjør, så lenge han vet omtrent hvor han har meg ("bare gå dit du, jeg skal ligge her og drepe denne fine ølboksen jeg fant i snøen, jeg...trallalalaa" :P ) har jeg ikke akkurat store forventninger til resultatene :D Også er liksom agility litt drømmen, men da tror jeg at jeg skal gå for en anna rase en gang, kanskje det blir flere mystifistiske Tullabebiser om etpar år, Huldra? :( N er prøvekaninen min, han. Heldiggrisen :blink:

Nå er det tre uker igjen til jeg skal hente Freidig! :(

I går var jeg så heldig at jeg fikk med meg to burmadrasser i bevernylon som egentlig skulle kastes, det tenker jeg blir en finfin valpeseng det ;)

Åh, er så koselig/frustrerende/uutholdelig/fantastisk å vente på ny valp! Også plutselig får du verdens søteste i hus, og bruker de neste ukene på å studere pelsen: er det tiss på gang nå? Nå da? Nå kanskje? :(:( Fint navn på bisken, forresten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det tre uker igjen til jeg skal hente Freidig! ;)

I går var jeg så heldig at jeg fikk med meg to burmadrasser i bevernylon som egentlig skulle kastes, det tenker jeg blir en finfin valpeseng det :angry:

Jammen sann! Det er det! :wub: Tiden går så sykt fort.. Og vi har fremdeles mye vi skal gjøre før noen som helst får hentet de.. :) Kjøre bil og være mer ute og på nye steder, og gå i bånd, og.. og ...

Det høres gøy ut! Jeg har også lyst til å prøve bruks og lydighet, menneh...med en overselvsikker samojedvalpis som i grunnen ikke syns det er så farlig å følge med på hva jeg gjør, så lenge han vet omtrent hvor han har meg ("bare gå dit du, jeg skal ligge her og drepe denne fine ølboksen jeg fant i snøen, jeg...trallalalaa" :) ) har jeg ikke akkurat store forventninger til resultatene :angry: Også er liksom agility litt drømmen, men da tror jeg at jeg skal gå for en anna rase en gang, kanskje det blir flere mystifistiske Tullabebiser om etpar år, Huldra? :angry: N er prøvekaninen min, han. Heldiggrisen :icon_confused:

Kanskje kanskje.. Tulla begynner jo å bli en voksen dame (blir fem i sommer), så det spørs - vil se valpene vokse til og vise at de ble bra hunder, vite hva det ble av kullet både mentalt og helsemessig og bruksmessig. Håpet er jo også at hun får (og vi beholder) en lovende datter som kanskje kan ta den jobben? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen sann! Det er det! ;) Tiden går så sykt fort.. Og vi har fremdeles mye vi skal gjøre før noen som helst får hentet de.. :angry: Kjøre bil og være mer ute og på nye steder, og gå i bånd, og.. og ...

Ja, det er bare å sette igang det :angry: Kan vel ikke mene at jeg må vente lenger bare fordi dere ikke er klare vel :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bare å sette igang det :) Kan vel ikke mene at jeg må vente lenger bare fordi dere ikke er klare vel :whistle:

Neeeida.. :D Hvis du mener vi er for treige og at du burde hatt valpis allerede, kan du jo bare komme oppover og ta en hypersosialisering- og miljøtreningsøkt.. :wub: Går sikkert så fint atte, og etter et par-tre timer (tviler på det tar noe lengre tid), så kan dere reise ned igjen sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, etter tre timer burde vi jo være klare til elite lp vel... :whistle:

neida, jeg tror nok valpis har best av å være hos mamman sin en liten stund til jeg -og dessuten er jeg ikke ferdig med å valpesikre huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

:ahappy::) :) Nå er det under to uker igjen, det er nesten ikke lenge i det hele tatt -og samtidig kjempelenge...

Jeg har akkurat oppdaget at de fleste valpene nå har tatt igjen Salza i størrelse, og Gulli stakkars, hun har vært forbivokst leeenge..

Ellers var mamma og meg i sverige i påsken og hentet en kleinspitztispe som hun skal ha -så nå har min valp fått sin første lekekamerat (eller bitepølse evt. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:):P:) Nå er det under to uker igjen, det er nesten ikke lenge i det hele tatt -og samtidig kjempelenge...

Jeg har akkurat oppdaget at de fleste valpene nå har tatt igjen Salza i størrelse, og Gulli stakkars, hun har vært forbivokst leeenge..

Ellers var mamma og meg i sverige i påsken og hentet en kleinspitztispe som hun skal ha -så nå har min valp fått sin første lekekamerat (eller bitepølse evt. :) )

Bitepølse! :D

Og du, dette er fryktelig spennende! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sååå nysgjerrig på hvem det er :)

Me too...

Det er nemlig ikke vrangvilje som gjør at det ikke er offentlig, verken jeg eller Huldra har noen aning om hvem av valpene som skal hit enda.. :D Det er ikke lett å velge, for det er MANGE faktorer som spiller inn -og blant annet er jeg jo ikke den eneste som skal ha valp heller, så det bør jo stemme overens med hva de andre også vil og ønsker. Men en ting er sikkert, at neste helg sitter jeg med et lite springernøste her. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me too...

Det er nemlig ikke vrangvilje som gjør at det ikke er offentlig, verken jeg eller Huldra har noen aning om hvem av valpene som skal hit enda.. :) Det er ikke lett å velge, for det er MANGE faktorer som spiller inn -og blant annet er jeg jo ikke den eneste som skal ha valp heller, så det bør jo stemme overens med hva de andre også vil og ønsker. Men en ting er sikkert, at neste helg sitter jeg med et lite springernøste her. :(

Wææ! :D Er det så snart?! Du kunne jo sagt "om nesten to uker", men "neste helg" høres jo ut som om det er i overmorgen liksom! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(og ellers så vedder jeg på at du blir superfornøyd og lykkelig og kjempeglad i den valpen du får, uansett hvilken det er!) :wub:

:D Det tror jeg også, hvis ikke hadde jeg vel strengt tatt vurdert en annen oppdretter og et annet kull.. men det er jo mye som skal tenkes igjennom FØR jeg om nesten fjorten dager skal hente trollungen. Og den prosessen føles litt sånn: :lol::getlost: og sånn :) men allermest sånn: :):D og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Det tror jeg også, hvis ikke hadde jeg vel strengt tatt vurdert en annen oppdretter og et annet kull.. men det er jo mye som skal tenkes igjennom FØR jeg om nesten fjorten dager skal hente trollungen. Og den prosessen føles litt sånn: :):P og sånn :) men allermest sånn: :) :) og :)

Uansett hvor lang eller kort tid til du kommer og rasker med deg en liten tass hjem, så er jeg mest sånn: :) akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...