Gå til innhold
Hundesonen.no

ang. "test av nytt skin"


Recommended Posts

Og jeg har tatt en avgjørelse for eget vedkommende! Jeg liker det gamle best og ser ikke hvorfor jeg skal bruke det nye, som jeg synes er rotete og litt "masete". Så jeg kommer til å bruke dette (altså det gamle! :lol: ) til jeg blir tvunget til å skifte, evt til det nye blir bedre enn dette. Så det så... *føle seg som ei gammel sur hurpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Ok. Nå skal jeg prøve å være litt kontruktiv.

1. Jeg liker ikke skyggene på skrifta under Hundesonen-banneret. Dessuten er det ikke noen vits i at skrifta er så stor, den hadde ikke trengt å være større enn linkene under. Og hvorfor er det en link for "Hundesonen.no" og en for "Forum" når de leder til samme adresse?

2. Den linja som viser hvor man er (har glemt hva det heter, var det noe med brødsmuler?) er for fremtredende, eller hva jeg skal kalle det. Tre fargede linjer rett under hverandre ser rotete ut. Jeg likte bedre sånn det er på det gamle skinnet, med vanlige tekstlinker som ikke skriker.

3. Rundingene foran hvert forum på hovedsiden er stygge, store og gir ingen mening. :lol: Kan vi ikke ha noe lignende de som er på det gamle skinnet?

4. De små rundingene foran linkene til underforumene bør i det minste være blå. :)

5. Jeg synes knappene for "Abonner på dette forumet", "Opprett nytt emne" er for store, teksten har for mye luft rundt seg. Jeg likte de gamle bedre.

6. Knappene som hører til hvert innlegg ("Rapport", "Siter" osv) burde vært lysere.

7. Sånn generelt synes jeg den mørkeste blåfargen burde vært lysere. Da blir det mer behagelig å se på.

Positivt:

1. Jeg liker mye bedre snakkeboblene som er foran emnene i hvert forum, enn de rare mappene(?) vi hadde før. :D

2. ...og jeg begynner å like det nye skinnet bedre og bedre i forhold til det gamle, selv om en del ting fortsatt kræsjer.

Sånn. Håper jeg ikke fremstår som ei sur megge nå. Jeg vil bare prøve å hjelpe... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har tatt en avgjørelse for eget vedkommende! Jeg liker det gamle best og ser ikke hvorfor jeg skal bruke det nye, som jeg synes er rotete og litt "masete". Så jeg kommer til å bruke dette (altså det gamle! :lol: ) til jeg blir tvunget til å skifte, evt til det nye blir bedre enn dette. Så det så... *føle seg som ei gammel sur hurpe*

Da er jeg også en sur hurpe :) For jeg gidder ikke bytte, selvom det virker som det bare blir mer og mer feil for meg på det gamle. (er vel for å få meg over til det nye).

Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor man må bytte layout på et forum så sinnsykt ofte. Andre forum klarer da holde på utseendet?! Og sånn forumet har sett ut før det nyeste kom, så har det gitt forumet et eget preg. Men neida, ikke nå lenger. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg også en sur hurpe :) For jeg gidder ikke bytte, selvom det virker som det bare blir mer og mer feil for meg på det gamle. (er vel for å få meg over til det nye).

Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor man må bytte layout på et forum så sinnsykt ofte. Andre forum klarer da holde på utseendet?! Og sånn forumet har sett ut før det nyeste kom, så har det gitt forumet et eget preg. Men neida, ikke nå lenger. :lol:

Alle sider må bytte layout engang imellom for og forbedre seg og få plass til nye ting. Ingen liker det som regel når man bytter, men når man er vendt seg til er det få som vil tilbake.. Vil du tilbake til den første layouten vi hadde? Det har vært mange klager hver gang vi har byttet - men når folk har vendt seg til liker de det bedre.

Dessuten hører man ganske mye på medlemmene når man lar det gamle ligge og gir de mange gode muligheter til og komme med innspill til det nye :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Nå skal jeg prøve å være litt kontruktiv.

1. Jeg liker ikke skyggene på skrifta under Hundesonen-banneret. Dessuten er det ikke noen vits i at skrifta er så stor, den hadde ikke trengt å være større enn linkene under. Og hvorfor er det en link for "Hundesonen.no" og en for "Forum" når de leder til samme adresse?

2. Den linja som viser hvor man er (har glemt hva det heter, var det noe med brødsmuler?) er for fremtredende, eller hva jeg skal kalle det. Tre fargede linjer rett under hverandre ser rotete ut. Jeg likte bedre sånn det er på det gamle skinnet, med vanlige tekstlinker som ikke skriker.

3. Rundingene foran hvert forum på hovedsiden er stygge, store og gir ingen mening. :lol: Kan vi ikke ha noe lignende de som er på det gamle skinnet?

4. De små rundingene foran linkene til underforumene bør i det minste være blå. :)

5. Jeg synes knappene for "Abonner på dette forumet", "Opprett nytt emne" er for store, teksten har for mye luft rundt seg. Jeg likte de gamle bedre.

6. Knappene som hører til hvert innlegg ("Rapport", "Siter" osv) burde vært lysere.

7. Sånn generelt synes jeg den mørkeste blåfargen burde vært lysere. Da blir det mer behagelig å se på.

Positivt:

1. Jeg liker mye bedre snakkeboblene som er foran emnene i hvert forum, enn de rare mappene(?) vi hadde før. :D

2. ...og jeg begynner å like det nye skinnet bedre og bedre i forhold til det gamle, selv om en del ting fortsatt kræsjer.

Sånn. Håper jeg ikke fremstår som ei sur megge nå. Jeg vil bare prøve å hjelpe... :D

Det var flotte tilbakemeldinger og noe å jobbe med:) Jeg skal se på tingene du nevner å komme tilbake til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker dette skinnet vi har nå veldig godt egentlig, men som jeg sa for en stund tilbake er det vanskelig å lese teksten på linjen :

Hundesonen.no-> Drift og utvikling-> Spørsmål og tilbakemeldinger fra medlemmene-> Retningslinjer->Vis nytt innhold-> RSS-feed

Den hvite skriften mot den halvlyse blå bakgrunnen gjør det vanskelig å lese. Muligens svart eller noe hadde vært bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemmer med selve fargen/layouten. Men jeg får opp en feil hver gang jeg skal lese igjennom tråder som har bilder i seg. Da kan jeg plutselig få opp halve bildet, med en annen tråd inni bilde, så enkelte steder er bildet delt opp også. Noen av innleggene kan plutselig ligge før eller midt i et bilde, selv om innlegget egentlig ligger etter bildet. Er det kun på min PC det er slik???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Guest Dratini

Nå har det kommet en stygg gråfarge under siste innlegg (mellom der og hvor man kan skrive nytt innlegg. Fargen harmonerer ikke med resten av forumet :icon_redface: Og jeg finner den i "Akkurat nå"-tråden (har ikke sett den i andre tråder).

Her er en printscreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lister meg stille inn hit 😂😂 Ikke min valp, men gubben sin ❤️ Blir veldig spennende!     
    • Føler så inderlig med deg. Det var helt ****** med Rocky også. ❤️ Virkelig det vanskeligste og mest hjerteskjærende med å ha hund. ❤️
    • Usikker på om det er noen som systematisk f.eks går MH/K test med hundene sine før avl i Norge, men det finnes hvertfall de der ute som fokuserer på mentalitet. Av kortis Alertness kanskje? Føler jeg har sett flere der med MH test gjennomført. Tine (Laabanden) har vel hvertfall de 2 yngste sine MH testet. I Sverige er det vel regler på score på mentalitet på kortisen i hvertfall før de kan avles på i disse dager. Finland er de vel også ganske på å mentalitets teste? Har vært vanskelig å få plass på MH i Norge har jeg skjønt pga mangel på figuranter. Bare såvidt jeg selv fikk gått for noen år siden, og vi hadde en del tilreisende også ikke bare lokale. Tror faktisk ikke det blir arrangert i år og usikker på om de arrangerte i fjor her heller. 🤔 Virker som det er vanskelig nok å få valpekjøpere til å røntge for HD/AD samt øyelyse, så å få dem til å gå MH om de må reise og tilrettelegge mer er nok enda værre.  Dessverre går det noen mentalt svakere hunder i avl med ujevne mellomrom fordi de genetisk er «verdt det» for mangfoldet sin skyld da både kort og langhår har forholdsvis liten genpool og få individer sånn sett som går i avl. Nå fikk vi vel igjennom noen grenser for matadoravl eller prøvde i hvertfall på generalforsamlingen i år og i fjor ble det åpnet for lang/korthårsparringer for de som ønsker å gjøre det. Så forhåpentligvis hjelper det litt. NCK har eller skal sende forespørsel til NKK sin advokat ifht om innavlsgraden på collie er innafor reglementet sånn mtp alt som har skjedd med dyresbeskyttelsen og rettssaken der. Jeg er vel av minioriteten som mener vi må ha et kryssingsprosjekt slik som lundehunden har hatt. (Om noen syns sånt er spennende så er Angela Harvey, kennel Wicani, sitt Tofty prosjekt gøy å følge. ) Å jobbe med smal genpool er veldig krevende.  Men det er ikke til å stikke under en stol at det er miljøberørt individer der ute, min egen inkludert. Nå er jeg såpass fersk i miljøet at jeg kan ikke si noe om at det har blitt bedre eller ei med årene, men jeg har sett hunder omtrent krype i svinger inne i hall på utstilling, hunder som nekter å løpe i det hele tatt. Jeg har hørt om hunder dommer ikke har fått tatt på engang, uten at det er nevnt i kritikken (det har jeg også sett i andre raser, så unikt for collien er det ikke).  Men er det flertallet? Gjennomsnittet? Mindretallet? Det kan jeg ikke svare på, det kjenner jeg altfor få til å gi noe svar på. Jeg er ikke skremt bort fra rasen og Limit blir ikke min siste, tvert imot. En god collie er gull. Og jeg tenker det ikke er uten grunn de er ansett som en av «the fab 5» i statene for service hund arbeid. ❤️ 
    • Takk for fine ord ☺️ Da var 1 ukes valpepermisjon over, og i morgen blir det hjemmekontor. Det kan bli interessant. Skulle gjerne hatt en lenger periode med fri. Føler vi såvidt har kommet i gang med noe som helst. Nå gikk mandag og store deler av tirsdag til kjøring da, så fullt en hel uke føler jeg ikke vi har hatt på oss.    I går hadde vi det første bæsje inne uhellet. Jeg var akkurat kommet ut fra dusjen, stod med håndkle på hodet og ingen klær da jeg så bæsjetrynet på var på gang. Prøvde å distrahere han mens jeg rev av meg håndklet og løp for å finne klær, men da var det allerede gjort. Ellers ingen uhell i går. I dag har vi hatt 1, kanskje 2 tissedammer.    Ellers har vi startet såvidt å trene. Jeg har begynt med å lære han å snurre rundt seg selv. Jeg syns det er en fin øvelse å starte med for å lære han å tilby adferd osv. som vil bli nyttig i videre trening. Innkalling trener vi også på litt daglig ☺️
    • Nå har han blitt 14 kg! Spent på hvor stor han blir når han blir voksen 😊  Vi har vært tre ganger på valpekurs, og det har vært veldig lærerikt! Godt å få noen tips og triks til innlæring av ting. Vi har også vært på Rally lydighet en gang, det var mye å huske på, men tror vi har lyst til å prøve det flere ganger! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...