Gå til innhold
Hundesonen.no

Besøk og frislipp

Argyr

Recommended Posts

Skrevet

I dag har jeg og gutta hatt besøk av tre flotte damer, nemlig Elin, Supra og Loppa.

Kameraet til Elin var med og jeg har nå redigert noen bilder til deres forlystelse! :) Alltid veldig trivelig med besøk og når det er godt vær i tillegg så må det jo dokumenteres. :wub:

Kaoshilsing

asgl.jpg

Supra betraktes best på avstand, fant Argyr fort ut

as.jpg

asl.jpg

Men Loppa var fiiiin og måtte fanges

las.jpg

la.jpg

Småforelska han der, ja.

al.jpg

Han er ikke så rent lite glad i hun her heller:

ae3.jpg

ae.jpg

ae2.jpg

Det er viktig med ball!

lsg.jpg

Fine jentene!

P3035984.jpg

sl2.jpg

sl.jpg

Supra eier alle ballene, hun

P3035851.jpg

P3035850.jpg

Denne er MIN sier Garm

P3035998.jpg

Og han vil ikke gi den fra seg heller...

ge.jpg

Han er søt, han.

g.jpg

*dele opp*

Skrevet

Er det dette som kalles jordvinnende steg? ;)

P3035997.jpg

Happydog! :wub:

P3035962.jpg

a.jpg

Loppa har sagt noe morsomt

P3035950.jpg

P3036103.jpg

Åååhh, det er SÅ digg med kos!

P3035878.jpg

Fang-en-loppe-leken:

P3035931.jpg

alg.jpg

Garm og Loppa løper om kapp

P3035966.jpg

lg2.jpg

Ups, her har jeg mistet oversikten under redigeringen ja. :D

Fiiine Loppa!

al2.jpg

Vi har en ganske diger brøytehaug her nå...

sgal.jpg

als.jpg

Den observante vil se at dette bildet ikke viser det man tror :)

P3036080.jpg

Velt-en-Elin-leken

P3036083.jpg

Geitene måtte også få være med:

fb.jpg

Skrevet

Her glemte du å fortelle at jeg har mitt nye ekte Argyr- pannebånd på meg :) Skikkelig godt og varmt var det, første klasses ull :wub:

P3036080.jpg

Skrevet

Kaoshilsing

asgl.jpg

OI fytti-shit! Han var DIGER! ;) Jeg trodde ikke Argyr var så HIMLA STOR!? :lol: Men vakkert stor! Sukk, for en pels.. :lol:

Han er ikke så rent lite glad i hun her heller:

ae.jpg

Det første jeg tenkte - henger de?!? :D:):):wub:

Er det dette som kalles jordvinnende steg? :D

P3035997.jpg

Snøvinnende steg! :lol:

Skrevet

Det første jeg tenkte - henger de?!? :):D;):wub:

Nope, jeg er ikke mottakelig for sånt, jeg er allerede drektig :lol:

Skrevet

Nope, jeg er ikke mottakelig for sånt, jeg er allerede drektig :)

Åja! :D (Grattis forresten! :wub: )

Skrevet

Finingene det :wub:

Mine to (uoppdragne) dyr kunne fint vært med på velt-en-Elin-leken.

Sånt noe er schæmegøy faktisk :)

Skrevet

Er det dette som kalles jordvinnende steg? :)

P3035997.jpg

Neineinei, han kan jo ikke vinne jorden når han bare har en fot på bakken:P

P3036103.jpg

Skikkelig kjekkas han der!

Kjempemasse fine bilder :wub:

Skrevet

Men OMG så diger han er :o:D

OI fytti-shit! Han var DIGER! :o Jeg trodde ikke Argyr var så HIMLA STOR!? :o

Steike så diger Argyr er :D

Argyr er svææær :P;)

Får så lyst til å kose Argyr :P De andre ser ut som valper i forhold :lol:

For nydelig gjeng :) Så liten Supra og Loppa så ut ved siden av Argyr :P

Og Garm er en fantastisk pen shäfer! Hvor kommer han fra?

Det er han vel ikke! :wub: Det er de andre som er små!

Det er bare å komme og kose, Argyr tar mer enn gjerne imot besøkende han (han er hellig overbevist om at alle som kommer hit kommer for å besøke ham uansett).

Garm er fra kennel Ängsbacken.

Så flotte bilder :) Og masse Argyr :D

Ja, det ble masse Argyr i dag, for han gjemte seg ikke for kameraet! :P

Her glemte du å fortelle at jeg har mitt nye ekte Argyr- pannebånd på meg ;) Skikkelig godt og varmt var det, første klasses ull :P

Jaa, det glemte jeg!

Fiiiiiningene! :lol: Jeg er blakk, så jeg begynner å gå nå, også er jeg der om en ukes tid! :D

Bruker ikke SÅ lang tid på å gå fra Sandefjord vel? :P

Neineinei, han kan jo ikke vinne jorden når han bare har en fot på bakken:P

Haha, sant! Eh.. Luftvinnende bevegelser? :lol:

Skrevet

Det er han vel ikke! :wub: Det er de andre som er små!

Ehh, nei, han er svæææææær! ;)

Haha, sant! Eh.. Luftvinnende bevegelser? :)

Svevende er det han er :D

Skrevet

Ehh, nei, han er svæææææær! :D

:)

Svevende er det han er :wub:

Ja, lett som en fjær! ;)

Skrevet

Herlige bilder, herlige hunder! Ikke bli redd hvis det plutselig står en bergenser i stuen.... Jeg skal bare stjele en stk Argyr og en stk Supra :):D:wub:

(Mine 3 sier de gjerne blir med på "Velt-en-Elin"- leken ;) )

Skrevet

Herlige bilder! Og Argyr er bare såå nydelig :):D synd man ikke bare kan velge hund utifra utseende sånn der hehe.. for da hadde jeg gjerne fått meg en kopi av han der! :wub:

Skrevet

Herlige bilder av flotte hunder :)

Argyr :wub: Han er mye større enn jeg trodde faktisk, skikkelig god bamse han!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...