Gå til innhold
Hundesonen.no

hvorfor deltar du på utstilling?


MarieR

hvorfor deltar du på utstilling?  

22 stemmer

  1. 1.

    • alternativ 1.
      2
    • alternativ 2.
      7
    • alternativ 3.
      7
    • annet (forklar)
      6


Recommended Posts

1. Er det å vinne(BIR,BIG eller BIS) som er viktigst for deg når du stiller?

2. Eller gjør du det for sosialisering og kritikk, uavhengi av plasering?

3. bare fordi du og hunden synns det er gøy og treffe nye hunder og mennesker?

jeg må si alternativ 2 og 3. Han har få, men ganske betydelige feil, så det og få BIR eller noe over det, kommer aldri på banen. så vi stiller på utstilling for å vite hvordan han utvikler seg, og hva forskjellige dommere synns om han. dessuten er det gøy, både for meg og ask, vi treffer nye folk, venner og hunder.

jeg vil ha begrunnelser folkens :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si det er en blanding av alle tre!!

Siden vi driver avl på hundene så er jeg jo ute ettergode plasseringer...

Jeg driver med utstilling for å treffe masse hundefolk, og ha det gøy!

Sosialiseringen er jo og supert! :lol:

så; ja, takk, alle tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Er det å vinne(BIR,BIG eller BIS) som er viktigst for deg når du stiller?

2. Eller gjør du det for sosialisering og kritikk, uavhengi av plasering?

3. bare fordi du og hunden synns det er gøy og treffe nye hunder og mennesker?

Egentlig alt :lol: Men det er ikke det å vinne BIR, BIG eller BIS som teller for meg da. Det er å gjøre det bra innad i rasen.. Rød sløyfe, HP, CK, Cert og sånn.. Alt etter rasen er egentlig uvesentlig. Jeg er ute etter championatet, etter hvert selvfølgelig, men det er det endelige målet :D

Sånn bortsett fra det, så synes jeg utstilling er kjempemoro, og elsker å være der og se på alle hundene og snakke med menneskene og alt det der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel,før idag var det mest for kritikken,sosialiseringa og det å møte andre hunder og hundeeiere. de forrige utstillingene Ike har vært på(bare to da),så har han ikke fått den aller beste plasseringa,og oppdretter mente at han ikke akkurat var noen bra utstillingshund.men det motbeviste vi idag :lol: så nå må jeg innrømme at jeg selvfølgelig vil stille han pga håpet om gode plasseringer og gode kritikker også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det selvfølgelig for det er SUPER sosialisering og så elsker jeg å treffe igjen de kjente pom folka. Jeg lærer noe nytt hver eneste gang jeg er på utst.

Så treffer man jo masse nye mennesker.

Hver gang så har jeg et liiiiiiiiiiiiiiiiiite håp på å kanskje få cert eller ck siden det er ytterst få som stiller åpen klasse tisper så da er vi vanligvis 2-3 om å konkurere om certet. Men nå ser jeg mest på kritikken. Kritikk er kjempeinteressant å lese syns jeg. lærer masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si det er en blanding av alle tre!!

Siden vi driver avl på hundene så er jeg jo ute ettergode plasseringer...

Jeg driver med utstilling for å treffe masse hundefolk, og ha det gøy!

Sosialiseringen er jo og supert! :lol:

så; ja, takk, alle tre!

slenger meg på den jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvem jeg stiller. Jeg stiller Cita for å sosialisere henne og få en høyest mulig plassering. Gjerne cert eller ck (det er himla mange labradorer da!). Også møter jeg uhyre mange folk på utstilling, og jeg kjenner veldig, veldig mange gjennom det miljøet. Også stiller jeg andres hunder for å bli flinkere som handler og lære mer om forskjellige individer og raser.

Blir altså en blanding av 1, 2 og 3. Skulle egentlig ha med meg en basenji til Hamar, men eieren melde hunden på for seint. Hunden har 9 cert (både store og små), men er ennå for un gitl å bli champ. Og nå som jeg skal begynne å stille den går jeg ikke for å sosialisere den, men for å vinne et siste cert, slå ut alle de andre basenjiene og bli plassert i gruppen (avhengig av utstilling og dommer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle stillt Tini ville det vært alle..

Men jeg er en pyse.. er for sjenert å.. så tørr ikke være i ringen.. Men tenkte å prøve meg noen ganger for å få en vurdering av Tini.

Får se om jeg tørr da...hihi

Det går så bra! INgenting å være redd for! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvem jeg stiller. Jeg stiller Cita for å sosialisere henne og få en høyest mulig plassering. Gjerne cert eller ck (det er himla mange labradorer da!). Også møter jeg uhyre mange folk på utstilling, og jeg kjenner veldig, veldig mange gjennom det miljøet. Også stiller jeg andres hunder for å bli flinkere som handler og lære mer om forskjellige individer og raser.

Blir altså en blanding av 1, 2 og 3. Skulle egentlig ha med meg en basenji til Hamar, men eieren melde hunden på for seint. Hunden har 9 cert (både store og små), men er ennå for un gitl å bli champ. Og nå som jeg skal begynne å stille den går jeg ikke for å sosialisere den, men for å vinne et siste cert, slå ut alle de andre basenjiene og bli plassert i gruppen (avhengig av utstilling og dommer).

Skal du begynne å stille den derre fra USA eller hvorden var fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du begynne å stille den derre fra USA eller hvorden var fra?

england :lol: Han var innom dyrebutikken til mamma i dag, og fortalte at han var pissnervøs før han skulle i ringen, og en gang hadde han til og med spydd (da er det jammen ille!). Og han fikk høre på bsbk at jeg stilte for andre, så da spurte han straks om jeg ville begynne å stille hunden hans fast :wink: Og på NKK utstillinger på østlandet får jeg ta den med (min basenji for en helg Love )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...