Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundevenner i akershus?

wenche89

Recommended Posts

Skrevet

Det ser ut som dere hadde det kjempehyggelig på treff! Og Kajsa og jeg vil også være med neste gang.. Jeg kjører også, og har plass til å ha med meg noen!

Så hyggelig:)! Gleder meg til og hilse på:lol:

• Svar 258
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg og Kita kommer :lol: hadde det så koselig sist=) og søstersen + samboer kommer sikkert med hund/hunder :)

Så braaaa:)! Gleder meg masse:)

Skrevet

wow! så mange som vil være med neste gang, så bra! :lol: Vi kommer ihvertfall :)

nå må jeg forte meg inn å se på bildene!

Så hyggelig! Dette blir veeldig bra!

Skrevet

Hvis ingen skal kjøre forbi så kan jeg sikkert kjøre og hente:)

Det blir jo skikkelig omvei for deg det da. Jeg tipper jeg får noen til å kjøre eller hente meg, men spørs om jeg får noen til å kjøre og hente. Men får bare se :lol:

Skrevet

Det blir jo skikkelig omvei for deg det da. Jeg tipper jeg får noen til å kjøre eller hente meg, men spørs om jeg får noen til å kjøre og hente. Men får bare se :lol:

Det er ikkeno problem:) Vi ordner noe uansett:)

Skrevet

Det blir jo skikkelig omvei for deg det da. Jeg tipper jeg får noen til å kjøre eller hente meg, men spørs om jeg får noen til å kjøre og hente. Men får bare se :icon_redface:

Jeg kjører fra Gjerdrum/Skedsmokorset, så du kan sitte på med meg. Også vet jeg ikke veien til Losby og det gjør kanskje du?

Kajsa har godt av å være med hunder i alle fasonger og størrelser, og det kan man jo si det blir her :lol: Så det blir kjempe bra!

Skrevet

Jeg kjører fra Gjerdrum/Skedsmokorset, så du kan sitte på med meg. Også vet jeg ikke veien til Losby og det gjør kanskje du?

Kajsa har godt av å være med hunder i alle fasonger og størrelser, og det kan man jo si det blir her :icon_redface: Så det blir kjempe bra!

det hadde vært fint :lol: Hmmm, jeg har jo vært der før, men ble veldig usikker på veien.

Skrevet

det hadde vært fint :icon_redface: Hmmm, jeg har jo vært der før, men ble veldig usikker på veien.

Du kjenner deg sikkert litt igjen får vi håpe :lol: Kjøpt meg sånn fin gammeldags kartbok, så hvis vi får et gatenavn burde vi vel finne fram.. Noen som vet?

Og hvordan er det å ha ei som ikke alltid gidder å komme med en gang mor roper løs der? Er det mye biler, folk og andre ting som måtte røre seg der..

Skrevet

Du kjenner deg sikkert litt igjen får vi håpe :icon_redface: Kjøpt meg sånn fin gammeldags kartbok, så hvis vi får et gatenavn burde vi vel finne fram.. Noen som vet?

Og hvordan er det å ha ei som ikke alltid gidder å komme med en gang mor roper løs der? Er det mye biler, folk og andre ting som måtte røre seg der..

Vi finner nok frem :lol: Sier i fra nærmere om jeg skal være med helt sikkert.

Skrevet

På søndager er det nok en del folk som går på ski der. Men søndag den 14 skal jeg gå tur der å finne et sted vi kan gå hvor vi kan slippe hundene:) Litt unna folk:)

Skrevet

Så hyggelig:) Hvis alle som har sagt fra hittis kommer så blir bi 11 stk + hunder! Perfekt!:icon_redface: Håper enda flere blir med:)

Skrevet

Du kjenner deg sikkert litt igjen får vi håpe :) Kjøpt meg sånn fin gammeldags kartbok, så hvis vi får et gatenavn burde vi vel finne fram.. Noen som vet?

Heisann :P Veien som fører inn mot Losby besøksgård heter Losbyveien helt enkelt :)

Skrevet

Vi finner nok frem :) Sier i fra nærmere om jeg skal være med helt sikkert.

Ja, samme her. Er en smule distre, og får ikke håpe jeg skal noe annet...

På søndager er det nok en del folk som går på ski der. Men søndag den 14 skal jeg gå tur der å finne et sted vi kan gå hvor vi kan slippe hundene:) Litt unna folk:)

Høres kjempe bra ut :P

Heisann :) Veien som fører inn mot Losby besøksgård heter Losbyveien helt enkelt :P

Oki.. Tusen takk.. Ser at det ikke langt fra dissa senterne, og det vet jeg jo hvor er:D

Skrevet

hmm ser ut til å bli mange :whistle: noen som vil lage en oversikt over hunder/folk som kommer, tid og sted??

Håper det blir grilling denne gangen også :ahappy:

Skrevet

Det blir grilling:)! Jeg tar med ved:D Så kan alle andre ta med de de ønsker å grille:)

Jeg skal gå en tur i morgen, så skal jeg finne et perfekt sted på en søndag. Men det blir mot Losby i lørenskog kl 14 den 28 februar:) Jeg gleder meg masse:)

Skrevet

-Monica

-Christa34

-Ida:)

-Rottmaneier

-Armaqnac

-Meg

-Sham

-Karine

-TonjaRA

-Anette

+ Saints fra Canis

Det er de jeg har fått med meg at kommer:)

Skrevet

Jeg så aldri på datoen, og tenkte at neste søndag var den siste i denne mnd(det var jo snakk om å ha treff annenhver helg?!), så da kommer nok ikke jeg.

Skrevet

-Monica

-Christa34

-Ida:)

-Rottmaneier

-Armaqnac

-Meg

-Sham

-Karine

-TonjaRA

-Anette

+ Saints fra Canis

Det er de jeg har fått med meg at kommer:)

Takk for listen Wenche :rolleyes2: blir mange denne gangen ser det ut til :lol: gleder meg til å se hunder av alle slag leike sammen og kose seg :lol:

Skrevet

Jeg så aldri på datoen, og tenkte at neste søndag var den siste i denne mnd(det var jo snakk om å ha treff annenhver helg?!), så da kommer nok ikke jeg.

Det var veldig synd! Håper du kan være med neste gang da:)

Skrevet

Det blir vel ikke annenhver søndag fra den søndagen av? For det kræsjer nemlig med mine jobbhelger annenhver helg :icon_redface:

Vi kan bytte helg også vi:) Det blir når det passer for de fleste, men hyggelig om vi kan få noe fast:) Er så tungvindt å lete fram til en dag og tidspungt her hver gang:)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...