Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundevenner i akershus?


wenche89

Recommended Posts

  • Svar 258
  • Created
  • Siste svar

Altså, rask forklaring av veien dit :aww: ?!

Klokka 1 ikke sant? Det er ikke langt å gå dit eller?

Har dere lappen og bil forresten`? man er avhengig av bil der;) er ikke veldig langt å gå. er 1,5 km fra parkeringsplassen. Men er grusvei der hundene kan løpe løse for det meste:)

Man kjører inn losbyveien i lørenskog (forbi finstad) så er det parkeringen til Fredheim Skole. Er en stor gammel og hvis nedlagt skolebyggning;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det skullerudstua da? Der er adressen Losbyveien 141, 1475 finstadjordet:)

Skal vi ha med bål og grilling:)?

Ja gjerne grilling :lol: Har ikke noe ved da men... Da skriver jeg det inn på GPS'en :D Gleder meg :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, her var det planlegging jeg har gått glipp av :lol:

Jeg vil gjerne være med til skullerudstua. Men jeg tenker jeg går dit, så hvis noen er med på det er det bare å si i fra. Jeg går fra Solbergliveien på Oppsal og inn i skaugen derfra :D Så videre forbi ulsrudvannet, nøklevannet, haraløkka, rustadsaga. Må se ann hvor mye folk det er på skullerudstua i morgen om jeg slipper hugo løs for han er supersosial :aww:

Og lek i bånd er i utgangspunktet helt meningsløst og bare stress for en hundeeier. Men vi kommer og hilser på hvertfall da:) Tur blir det uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trur jeg at jeg vet hvor det er. Jeg jobbet på gården til Cecilie Kilde(Norde hauger gård), så jeg har jo ridd forbi skullerud stuen x antall ganger :aww:

Satser på at 1.5 km går greit å gå med frøkna, i værste fall får vi bære hu hjem!Tar med langlinen jeg også, er ikke akuratt så innkallingen sitter 100% med så mye forstyrrelser gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg skikkelig nå jeg;) Det gjør Tassen også:D hehe men ringer hvis jeg ikke finner frem;) Også tar jeg med kamera, men det er skikkelig dritt kamera så ikke forvent noe skikkelig fine bilder som mange andre har her inne :aww: hehe

Kl 13.00 passer for meg iallefall :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, her var det planlegging jeg har gått glipp av :aww:

Jeg vil gjerne være med til skullerudstua. Men jeg tenker jeg går dit, så hvis noen er med på det er det bare å si i fra. Jeg går fra Solbergliveien på Oppsal og inn i skaugen derfra :lol: Så videre forbi ulsrudvannet, nøklevannet, haraløkka, rustadsaga. Må se ann hvor mye folk det er på skullerudstua i morgen om jeg slipper hugo løs for han er supersosial :D

Og lek i bånd er i utgangspunktet helt meningsløst og bare stress for en hundeeier. Men vi kommer og hilser på hvertfall da:) Tur blir det uansett!

Så bra:) Du vet at det ikke er skullerud i oslo vi snakker om:)? Jeg vet det er noe som heter det der også:lol: Er innover der vi kjørte sist, bare ikke helt inn til skytebanen:) Hvis du vil kan jeg hente deg på bussen:)

Kl 13.00 på Fredheim skole passer bra:) Ta med grillmat og kamera! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra:) Du vet at det ikke er skullerud i oslo vi snakker om:)? Jeg vet det er noe som heter det der også:lol: Er innover der vi kjørte sist, bare ikke helt inn til skytebanen:) Hvis du vil kan jeg hente deg på bussen:)

Kl 13.00 på Fredheim skole passer bra:) Ta med grillmat og kamera! :lol:

Ånei det visste jeg ikke :D Her kunne det lett blitt misforståelser skjønner jeg hihii! hmm... Men hvis det fort gjort kommer hest eller andre ting forbi der, er det nok ikke helt aktuelt for min lille rakker. Så da må vi nok stå over :lol: Vil ikke få noen sure lørdags-tur-folk på meg akkurat. Så får det heller bli en skitur for Hugo og meg. Men håper på å bli med neste gang :aww: Kose dere masse i det fine været da! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal iallefall utruste oss med varme klær, pølse til niste, varmt sitteunderlag og sjarmerende valpis, og langline for sikkerhet skyld.

*Håpe på hester som rir forbi, da valpis må vennes til det* :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal iallefall utruste oss med varme klær, pølse til niste, varmt sitteunderlag og sjarmerende valpis, og langline for sikkerhet skyld.

*Håpe på hester som rir forbi, da valpis må vennes til det* :aww:

Vi kommer til å gå forbi hester i hvertfall:) Gleder meg masse til å hilse på dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal iallefall utruste oss med varme klær, pølse til niste, varmt sitteunderlag og sjarmerende valpis, og langline for sikkerhet skyld.

*Håpe på hester som rir forbi, da valpis må vennes til det* :lol:

Hm... sitteunderlag ja... hm :/ Det har jeg ikke :lol: hehe Jaja på med varmedressen :D

Gleder meg til å møte en sjarmerende valpis :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei hei :innocent:

Hvor har dere disse hundemøtene? Jeg har en Welsh Corgi på 9 måneder som elsker alle hunder :lol: Men han trenger sårt noen å leke med :) Jeg bor i Oslo (Lambertseter) så det er bare en togtur til lillestrøm/Lørenskog ^^

Håper på flere treff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Hvor har dere disse hundemøtene? Jeg har en Welsh Corgi på 9 måneder som elsker alle hunder :D Men han trenger sårt noen å leke med :) Jeg bor i Oslo (Lambertseter) så det er bare en togtur til lillestrøm/Lørenskog ^^

Håper på flere treff

Så gøy at det er flere corgier her da. Vi har en corgigutt på 11 måneder og bor i Rælingen, og satser også på å få vært med på treff nå som både to- og firbente er friske og raske igjen etter forkjølelse og kennelhoste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt veldig stille i denne posten i det siste. Noen som har lyst å møtes i løpet av påska? Så lenge bilen er samarbeidsvillig så komemr vi gjerne rundt i Akershus eller til Oslo for å leke med andre hunder. Chuck elsker alle uansett kjønn, størrelse og alder :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...