Lola Pagola Skrevet 24. Januar 2010 Rapporter Share Skrevet 24. Januar 2010 Tok du og small? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tuppetroll Skrevet 24. Januar 2010 Rapporter Share Skrevet 24. Januar 2010 Tok du og small? Nei, Ace sine er XS. Et par i 330 cordura og et i 1000 cordura. De i 330cordura ser du på bildet under. Var på herje- og aketur i skogen i dag, og de satt godt på hele turen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peers Skrevet 24. Januar 2010 Rapporter Share Skrevet 24. Januar 2010 Kan godt hende det hjelper med kortere sokker ja! Når jeg tenker meg om, så sitter de nye, kortere sokkene bedre enn de gamle, lengre. De nye er av fleece, og de jeg har på bakfotene har jeg vrengt (de virker mindre da, og bakpotene er mindre enn frampotene). De går opp til ulvekloen omtrent; dvs hvis jeg vrenger de på framfotene går de rett på/rett under kloen, hvis de ikke er vrengt går de akkurat passe over. Så teiper jeg over selve borrelåsfestet (og prøver å få teipen til å slutte frampå foten), og så teiper jeg mellom ulvekloen og poten; innbiller meg at de sitter bedre på da (har ikke snurret i alle fall). Hvis jeg fester for slakt, snurrer du rundt og sklir ned. Har overhodet ikke noe lignende problem med Aynï, så det er sikkert rasen sin skyld..! Takk for tips, dette kan vi teste ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 24. Januar 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24. Januar 2010 Jeg har også fått mine, i str S Ikke prøvd de på enda, men de er like med noen andre jeg har, så de vil rekke over ulvekloa. Kunne kanskje hatt XS, men det skal nok gå fint likevel. 14 doller i frakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 25. Januar 2010 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2010 Da har jeg bestillt i str xxs til mine jenter. Spent på om de blir for små egentlig. Men jeg fulgte målene. Det ble 4 limegrønne, 4 orange og 4 rosa. De sokkene skal syns om de faller av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100001 Skrevet 25. Januar 2010 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2010 Vi bruker Kennel sine tror jeg, de er helt greie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 25. Januar 2010 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2010 Når jeg ser på de potesokkene dere legger ut bilde av, så slår det meg at de må jo være superenkle og veldig mye rimeligere å sy selv? Da kan man sy de akkurat i den størrelsen og fasongen man vil ha de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 25. Januar 2010 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2010 Ja de er skikkelig hjemmelagde altså, skeive sømmer på de festetingene ogsånn Men ser ut til å være brukbar kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mailin Skrevet 25. Januar 2010 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2010 Ja de er skikkelig hjemmelagde altså, skeive sømmer på de festetingene ogsånn Men ser ut til å være brukbar kvalitet. De blir sydd for hånd minnes jeg å huske i alle fall. Og ja, det er enkelt å sy billige potesokker selv, om en har symaskin. For hånd orker jeg ikke sy noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 25. Januar 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2010 Jeg kjøpte str S ( 2 par, et rosa og et lilla )men de ble litt store. Så om noen vil kjøpe de så .... Har vært brukt på en liten tur i dag. Ellers er jeg veldig fornøyd med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 31. Januar 2010 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2010 Nå er dogbooties (fleece) prøvd på fjelltur, jeg er råfornøyd. De falt ikke av en eneste gang! Utrolig god festemekanisme på dem. På tur ned igjen; kun litt nedsegg på sokken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 31. Januar 2010 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2010 Enig, de sitter veldig bra! Veldig fornøyd med alle typene, men fleecen synes jeg var helt super, former seg rundt foten og er myk, og sitter godt på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Com Skrevet 31. Januar 2010 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2010 Fikk mine potesokker fra Dog Booties for en stund siden. Bestilte 4 i xxs i fleece og 4 xxs i 330 Cordura. De i Cordura passet perfekt, mens de i fleece ble for små. Litt rart ettersom man skulle tro størrelsen var den samme i begge stoffene. Men ellers er jeg veldig fornøyd med de da, sitter bra på foten og fungere veldig bra. Har annonse på de 4 røde fleece potesokkene her på sonen hvis noen skulle være interessert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 1. Februar 2010 Rapporter Share Skrevet 1. Februar 2010 Da har jeg bestillt i str xxs til mine jenter. Spent på om de blir for små egentlig. Men jeg fulgte målene. Det ble 4 limegrønne, 4 orange og 4 rosa. De sokkene skal syns om de faller av Kan du si fra om de passer til dine når du får dem? Litt usikker på hva slags størrelse Felixen må ha,men ser for meg xxs her og..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 1. Februar 2010 Rapporter Share Skrevet 1. Februar 2010 Nå synes jeg hunden min har fryktelig store poter...? Hun måtte ha Medium Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 2. Februar 2010 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2010 Kan du si fra om de passer til dine når du får dem? Litt usikker på hva slags størrelse Felixen må ha,men ser for meg xxs her og..? De var helt passelig Bestillte orange, rosa og grønne i xxs. Jeg trodde de grønne skulle være limegrønne, men de var sånn "finner aldri igjen i skogen" grønn. Det er to orange her, den nærmeste er "feil" farge på bildet pga blitsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 2. Februar 2010 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2010 De var helt passelig Bestillte orange, rosa og grønne i xxs. Jeg trodde de grønne skulle være limegrønne, men de var sånn "finner aldri igjen i skogen" grønn. Det er to orange her, den nærmeste er "feil" farge på bildet pga blitsen. Se der ja. Tror nok den størrelsen skal passe Felixens tynne og små labber. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 2. Februar 2010 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2010 Har bestilt 4 stk. cordura 500 jeg nå. Strl. Xs. Håper det passer, for her er det virkelig behov for potesokker om dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 2. Februar 2010 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2010 Nå synes jeg hunden min har fryktelig store poter...? Hun måtte ha Medium Gubban, da måtte jeg sikkert ha hatt Large! Retrievere har jo ganske kraftig beinbygning i forhold til disse mer spe rasene som kelpie, settere og mynder da. Og springere har jo kraftigere beinbygning enn labrador (syns jeg i alle fall), og Tulla har kraftig beinbygning til springer å være.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 2. Februar 2010 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2010 Sett poten hennes på et målebånd, og finn ut hvor bred poten er på det bredeste. Så får du svar om du trenger Large oder nicht. Ble litt nysgjerrig på om springeren faktisk har bredere poter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 3. Februar 2010 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2010 Sett poten hennes på et målebånd, og finn ut hvor bred poten er på det bredeste. Så får du svar om du trenger Large oder nicht. Ble litt nysgjerrig på om springeren faktisk har bredere poter 7 cm, hvor bred er Luna sine poter da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 3. Februar 2010 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2010 Da er de even! 7 cm her også ( 7 cm er ca 2,76 inces, som på dogbootiessiden skrives som 2 3/4 ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 3. Februar 2010 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2010 Da er de even! 7 cm her også ( 7 cm er ca 2,76 inces, som på dogbootiessiden skrives som 2 3/4 ) Jøss! Så ikke for meg at Luna var så kraftig.. På den andre siden synes jeg at potene til Tulla så merkelig små ut da jeg målte de.. Men jeg mener jeg fikk henne til å presse godt ned mot underlaget, rare greier.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 3. Februar 2010 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2010 Tja, lunlun kan jo være et unntak.. Har alltid hatt veldig svære poter ifht. kroppen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 4. Februar 2010 Rapporter Share Skrevet 4. Februar 2010 Skal de vanlige potesokkene, gå over eller under ulvekloa? Mine ligger akkurat på den, og det ser ut som at hunden syns det er ubehagelig.. Men de kunne ikke vært noe større, for de er store rundt selve poten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar